Mail naar niet-bestaand mailadres

31-10-2020 14:54 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer al een tijdje iemand per mail (zakelijk) te bereiken. Ik krijg geen foutmelding oid dat het adres niet (meer) zou bestaan maar krijg ook geen reactie van de persoon.
Mijn vraag is; krijg je een melding als je een mail stuurt naar een mailadres dat is opgeheven? Ik weet nl, wel zeker dat het ooit heeft bestaan. Of verschilt dat per provider?
Wat maakt het uit. Je krijgt geen reactie. Iets anders proberen.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Misschien komt jouw mail wel in zijn spambox terecht.

En ja je krijgt een melding als een mailadres opgeven is. Of niet gebruikt wordt. Als het mailadres nog wel bestaat, maar gewoon niet naar gekeken wordt krijg je geen melding.

Je kan een ontvangstbevestiging aanzetten. En ook eventueel een leesbevestiging. Kan je zien of hij aankomt en of hij gelezen wordt, tenzij ze de leesbevestiging wegklikken. Maar ontvangst doet hij sowieso.

Maar waarom bel je niet even met de vraag of hij je mail gezien heeft? Of wat überhaupt zijn mailadres is?
Ik heb wel eens een melding gehad nadat ik een bericht had gestuurd naar een fout adres, maar dat was pas máánden later.

Weet je zeker dat je er niet een fout(je) in het adres zit?
Om te testen probeerde ik vanaf gmail een mailadres te sturen naar een bestaand emailadres A. Die kwam aan. Toen ik A vernietigde en weer een mail ernaar stuurde kreeg ik geen melding dat die niet bestond. Maar ik heb wel eens meldingen gezien dat een mailadres waarnaar ik stuurde niet bestond. De laatste keer dat ik een typo maakte in het mailadres kreeg ik geen melding maar bleek niet verzonden na contact met de bedoelde ontvanger.
Ellerlilalinne schreef:
31-10-2020 14:59
Wat maakt het uit. Je krijgt geen reactie. Iets anders proberen.
Dank je... hier heb ik iets aan
Veel bedrijven hebben een 'catch all' functie ingesteld. Dat betekent dat het niet uitmaakt wat je voor @bedrijfsnaam.nl neerzet, het komt altijd aan. De vraag is alleen wat er met die mails gebeurt.
madamzonderm schreef:
31-10-2020 15:10
Om te testen probeerde ik vanaf gmail een mailadres te sturen naar een bestaand emailadres A. Die kwam aan. Toen ik A vernietigde en weer een mail ernaar stuurde kreeg ik geen melding dat die niet bestond. Maar ik heb wel eens meldingen gezien dat een mailadres waarnaar ik stuurde niet bestond. De laatste keer dat ik een typo maakte in het mailadres kreeg ik geen melding maar bleek niet verzonden na contact met de bedoelde ontvanger.
Ok dank je wel. Dit kan een verklaring zijn.
Kan toch ook zijn dat die persoon gewoon niet reageert?
Je kunt deze tool proberen https://tools.verifyemailaddress.io/. Het is wel een beetje halfbakken, maar als deze een 'bad' geeft, weet je zeker dat het niet werkt. Is het wel een 'ok', dan kan het dus zijn dat je mail naar een catch-all emailadres gaat.

Maar wil je absolute zekerheid, dan zul je maandag toch echt even moeten bellen.
Zakelijk? Pak de telefoon eens op dan als je geen reactie krijgt.
Ja, je krijgt melding als het een niet-bestaand of opgeheven e-mailadres is. Dan kan het bericht niet worden afgeleverd. Dus wellicht gebruikt deze persoon het e-mailadres gewoon niet meer actief. Ik heb ook nog wel ergens een oude Hotmail en Yahoo rondslingeren, haha!
Star3 schreef:
31-10-2020 15:43
Zakelijk? Pak de telefoon eens op dan als je geen reactie krijgt.
Het ligt juridisch wat gevoelig en heeft met bewijs-last te maken.
Kan er verder niet veel over zeggen.
Bergje65 schreef:
31-10-2020 16:04
Het ligt juridisch wat gevoelig en heeft met bewijs-last te maken.
Kan er verder niet veel over zeggen.

Dat is dan misschien ook de verklaring dat je geen reactie krijgt?
Hecamel schreef:
31-10-2020 15:05

Je kan een ontvangstbevestiging aanzetten. En ook eventueel een leesbevestiging. Kan je zien of hij aankomt en of hij gelezen wordt, tenzij ze de leesbevestiging wegklikken. Maar ontvangst doet hij sowieso.
Dit zou ik doen denk ik en dan als je nog niks hoort gaan bellen.
S-Groot schreef:
31-10-2020 16:15
Dat is dan misschien ook de verklaring dat je geen reactie krijgt?
Zeker weten.
Bergje65 schreef:
31-10-2020 16:32
Zeker weten.

Je kunt dan nog bellen en het opnemen. Dan kun je een gespreksverslag maken en dat als bewijs indienen. Het is lang ziet zulk hard bewijs als een e-mail, maar het is iets.
Faxen :-D
S-Groot schreef:
31-10-2020 16:35
Je kunt dan nog bellen en het opnemen. Dan kun je een gespreksverslag maken en dat als bewijs indienen. Het is lang ziet zulk hard bewijs als een e-mail, maar het is iets.
Top-tip! Ga ik doen
Is aangetekend versturen per brief nog een optie?
menta schreef:
31-10-2020 17:56
Met een afdruk van de eerste e-mail erbij.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Tussen jouw computer en de ontvanger zitten een paar andere computers.

Als 1 van die computers (bijv. van het bedrijf) ontdekt dat een adres niet bestaat, kan het een paar dingen doen:
- een melding terugsturen
- niets doen.
- naar een catch-all adres sturen
enz.

Kortom, u heeft geen bewijs dat het aangekomen is.

Zalmsnipper schreef:
31-10-2020 16:57
Faxen :-D
en bewaar dan het verzend-rapport van het faxapparaat.

Ik hoorde eens van een advokaat dat hij faxt, en per gewone post opstuurt, en dat dat geldt als aangetekend versturen.

menta schreef:
31-10-2020 17:56
Dat werkt alleen als ze tekenen voor de ontvangst.

Als ze dat weigeren, en PostNL u meldt dat de brief geweigerd is, is dat geen wettig bewijs.
Dan moet u een deurwaarder vragen de brief te bezorgen, dat kost zo'n 60 euro meen ik.

(vroegah, toen de PTT nog een staatsbedrijf was, werkte aangetekend verzenden wel.
Lange leve de privatisering)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven