Is dit normaal? Of ben ik wantrouwend

31-10-2020 13:47 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik heb jullie wijze mening nodig omdat ik er zelf even niet uitkom...
Vorig jaar is mijn relatie uitgegaan na 7.5 jaar. Daarvoor nooit een relatie gehad.

Nu heb ik een man via internet leren kennen en hem gisteren voor het eerst gezien. Hij zei meteen wat zie je er leuk uit en gaf mij gedurende de middag nog wat meer complimenten.

Vanuit mijn vorige relatie ben ik dit niet gewend. Ik voelde me nooit mooi of gewaardeerd. Nu ben ik in de war. Bestaan er mannen die met de goede intenties complimenten geven? Hij wou me snel weer zien en appte later op de avond nog dat ik niet onzeker hoef te zijn. Ik weet dus niet of deze mannen echt bestaan of dat dit too much is voor een 1e ontmoeting... 🙄
tiepvout wijzigde dit bericht op 31-10-2020 14:17
Reden: Tiepvout
0.07% gewijzigd
tiepvout schreef:
31-10-2020 18:45
Wat een gedoe is een persoonlijk topic openen hier ook zeg. Nouja heb in ieder geval verschillende meningen gehoord, prima. 🤣
Ik lees al jaren mee, maar hield altijd wijselijk m'n mond. Vanaf morgen kruip ik weer in m'n meelees modus.
Ja, met een eigen topic haal je je wel wat op de hals ;-)

Veel plezier vanavond en mocht je het morgen toch willen (durven) vertellen lees ik graag hoe het was!
tiepvout schreef:
31-10-2020 18:41
In de basis ben ik helemaal geen onzekere vrouw. Zo zie ik er ook niet uit.
Dat wat je tegen hem zei over die complimenten klinkt heel erg onzeker en niet zo stabiel. Foute mannen gaan daar zeker misbruik van maken dus het is echt best okay om dat soort dingen niet meteen out in the open te gooien als je iemand net leert kennen.
Mumper schreef:
31-10-2020 18:57
Dat wat je tegen hem zei over die complimenten klinkt heel erg onzeker en niet zo stabiel. Foute mannen gaan daar zeker misbruik van maken dus het is echt best okay om dat soort dingen niet meteen out in the open te gooien als je iemand net leert kennen.
Tja, heb het wel gedaan. Weet nu dat het misschien niet zo handig was. Ben nogal een open boek en schaam me nergens voor. Dus geen seconde over nagedacht dat dat een ding kon zijn... Beetje naïef misschien.
TijdvoorTaart schreef:
31-10-2020 18:55
Ja, met een eigen topic haal je je wel wat op de hals ;-)

Veel plezier vanavond en mocht je het morgen toch willen (durven) vertellen lees ik graag hoe het was!
Ik moet wel vertellen anders wordt als het goed is de politie gebeld. :rofl:
tiepvout schreef:
31-10-2020 19:07
Tja, heb het wel gedaan. Weet nu dat het misschien niet zo handig was. Ben nogal een open boek en schaam me nergens voor. Dus geen seconde over nagedacht dat dat een ding kon zijn... Beetje naïef misschien.
Ga er nou maar gewoon van genieten vanavond, komt helemaal goed ;) En anders....op naar de volgende.
Wat jij schetst - je hebt hem (al) verteld over je onzekerheden en nu al snel bij jou thuis daten? Nadat je hem pas één keer hebt ontmoet. Vind ik snel.

Klinkt als een "Here's Johnny" scenario. Een man die weet dat je onzeker bent en om bent na wat complimenten (makkelijk inkoppen, want hij weet dus dat je weinig gewend bent en ja, een Foute Man die maakt daar handig gebruik van) en niet nog even langer wilde wachten (waarom niet? Bang dat hij afhaakt?).

Dus doe maar niet ergens op een openbare plek die tweede ontmoeting maar kom maar thuis. Heb je wel een vriendin ingelicht? Dat je gebeld of geappt kan worden of alles ok is?
Everything you see I owe to spaghetti!
Wat een vraag ook: "Bestaan er mannen die complimenten geven..." En als we nou allemaal zouden zeggen: "Nee, die bestaan niet". Zou je de date dan afwimpelen? Sorry hoor, je hebt naïef en je hebt vrouwen die op een rare manier aandacht zoeken.
Och, ik weet niet. Als je merkt dat iemand zich verlegen gaat voelen dan stop je meteen met al je complimenten. Dan zoek je het in wat meer fijnzinnige complimenten. Dus laten doorschemeren dat je haar leuk vindt. Je wil dat ze zich prettig voelt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
tiepvout schreef:
31-10-2020 18:41
In de basis ben ik helemaal geen onzekere vrouw. Zo zie ik er ook niet uit. Alleen iedereen heeft z'n rugzakje met bijzonderheden....

Ik ben juist ontzettend trots op mijn onafhankelijkheid, op hoe ik persoonlijk gegroeid ben afgelopen jaar en dat weet hij ook. Dus onzeker, nee. Een sterke vrouw, ja.
Je bent zo gegroeid dat je dat moest delen tijdens een eerste date. :lol:
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Annapicobella schreef:
31-10-2020 19:11
Wat jij schetst - je hebt hem (al) verteld over je onzekerheden en nu al snel bij jou thuis daten? Nadat je hem pas één keer hebt ontmoet. Vind ik snel.

Klinkt als een "Here's Johnny" scenario. Een man die weet dat je onzeker bent en om bent na wat complimenten (makkelijk inkoppen, want hij weet dus dat je weinig gewend bent en ja, een Foute Man die maakt daar handig gebruik van) en niet nog even langer wilde wachten (waarom niet? Bang dat hij afhaakt?).

Dus doe maar niet ergens op een openbare plek die tweede ontmoeting maar kom maar thuis. Heb je wel een vriendin ingelicht? Dat je gebeld of geappt kan worden of alles ok is?
Rustig maar haha.
Hij gaf die complimenten voordat hij van m'n 'onzekerheid' af wist.
En ja, er is een vriendin ingelicht.
Nou mensen, ik stop met reageren.
Tot morgen.
Ellerlilalinne schreef:
31-10-2020 17:54
Da's waar maar ik zou niet iemand na 1 keer zien mee naar huis nemen met kind in huis als je zo beinvloedbaar bent.

Het klinkt nou niet als een gelijkwaardige date.

"Hij wou me snel weer zien en appte later op de avond nog dat ik niet onzeker hoef te zijn."

TO

Vervolgens open je hier een topic. Geen idee met wat voor man je nu date. Alleen dat hij je complimenten geeft en weet dat je onzeker bent. Ik zou hem vooral de vraagstellen of hij op zijn leeftijd op zoek is naar een onzekere vrouw?
Dat vond ik dus ook en daarom vroeg ik ook is kind in huis.
Je weet niet wie deze man is en dan al direct laten weten waar jij met je kind woont. Nee dat had ik zelf niet gedaan. Maar goed dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Blijf in jezelf geloven !
tiepvout schreef:
31-10-2020 18:46
Een blik in iemands ogen kan veel zeggen...
Nou je hebt heel veel blikken die als beste kunnen liegen. En ik heb daar helaas ervaring mee.
Dus ga niet op iemands blik af of iemand te vertrouwen is of niet.

In ieder geval veel plezier to en hopelijk heb je een leuke avond.
05-2019 schreef:
31-10-2020 19:49
Nou je hebt heel veel blikken die als beste kunnen liegen. En ik heb daar helaas ervaring mee.
Dus ga niet op iemands blik af of iemand te vertrouwen is of niet.
Het ging niet om betrouwbaarheid, maar hoe je aan iemand kan zien dat hij of zij onzeker is.
tiepvout schreef:
31-10-2020 19:46
Nou mensen, ik stop met reageren.
Tot morgen.
Ok have fun let op je drankje.
vivautrecht85 schreef:
31-10-2020 19:52
Het ging niet om betrouwbaarheid, maar hoe je aan iemand kan zien dat hij of zij onzeker is.
Oh oké dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat het ging om mensenkennis of je iemand wel of niet direct thuis laat komen.
vivautrecht85 schreef:
31-10-2020 18:44
Hoe ziet een onzekere vrouw eruit volgens jou?
Aan de hand van veel selfies op facebook, dat schreeuwt gewoon uit; Vind me mooi, ik heb het nodig!
Ellerlilalinne schreef:
31-10-2020 19:55
Ok have fun let op je drankje.
Ik denk zo maar dat jij beter kan stoppen met daten.
*2020* schreef:
31-10-2020 20:28
Ik denk zo maar dat jij beter kan stoppen met daten.
Think zomaar again.
Ik zie het -in het begin- als een vorm van “flirten”. Ligt compleet aan de context, wanneer en hoe het gezegd wordt.
Waarom twijfel je? Zegt misschien ook al veel. Bij mij persoonlijk gaan alarmbellen rinkelen als iemand het blijft herhalen bijvoorbeeld
Volgens mij is het juist veel slimmer als man om je een beetje in te houden met complimentjes.

Het allerdomste wat een man kan zeggen wat mij betreft is 'je bent wel out of my league.'
Nou ik heb het overleefd hoor. De deur zit op slot en hij staat buiten :).

Was een gezellige avond. :-D

Case closed. :zzz:
Kijk je wel goed uit? Soms proberen ze door het raam terug naar binnen te klauteren
Haha ik heb een horror film gekeken, maar dit klinkt spannender dan die hele film.
Maarrre, is ‘t wat? Deze man?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven