Zwanger worden vanaf september
woensdag 29 juli 2020 om 11:00
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.
Zwanger
!
LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level
Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
Naam | Leeftijden | Gezinssituatie | NOD | Bijzonderheden |
Bloem_Joppie | 35/38 | 2e kindje | 29-12 | |
Vera99 | 33/34 | 2e kindje | 20-03 |
Zwanger

Naam | Leeftijden | Gezinssituatie | UD | Bijzonderheden |
Larv-2 | 27/29 | 2e kindje | +/- 27 juni | |
Nolatjeee90 | 29/36 | 1e kindje | 07-2021 | |
Aviendha | 28/32 | 1e kindje | 07-2021 | miskraam in oktober |
koetjesenkalfjes | 30/31 | 2e kindje | begin 08-2021 | 2 miskramen |
Ananaskiwi | 33/33 | 2e kindje | ? | |
Piccobello | 33/35 | 1e kindje | begin oktober 2021 | |
Roossie1990 | 30/29 | 1e kindje | eind oktober 2021 | |
Daanstje | 27/33 | 2e kindje | begin december | hypothereoidie, miskraam december 2020 |
Herinnering | 28/34 | 1e kindje | Begin januari |
LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level
Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
zaterdag 31 oktober 2020 om 08:52
@Herinnering ik heb een shirtje voor dochter gekocht waarop staat: ik word grote zus! dan willen we opa en oma haar jas laten uittrekken en kijken of ze het zien, meestal zijn ze eerst heel druk met knuffelen namelijk
@Kokoro, vervelend van de PMS, herken het zelf ook maar bij mij is het (gelukkig) meestal maar 2-3 dagen, daar merkte ik deze keer ook aan dat het misschien gelukt was omdat ik me nog gewoon normaal vrolijk voelde
@Kokoro, vervelend van de PMS, herken het zelf ook maar bij mij is het (gelukkig) meestal maar 2-3 dagen, daar merkte ik deze keer ook aan dat het misschien gelukt was omdat ik me nog gewoon normaal vrolijk voelde
zaterdag 31 oktober 2020 om 09:05
Wat een hoop uitgebreide posts! Ik ga ook mijn best doen:
@Kokoro, 'fijn' dat het nu doorzet. Wat kun je precies met die app? Ook je symptomen oid er in zetten? Ik gebruik flow niet zo intensief, eens kijken of dat daar ook kan.
@Herinnering, hoe is het met jou? Ik ben mega relaxed dit keer, volgens flow zou ik maandag ongesteld moeten worden. Ik ben er deze week zo relaxed onder dat ik denk: zou relaxed en vrolijk zijn een teken zijn van een zwangerschap?
Ik ben namelijk normaal gesproken een week vreselijk voor mijn ongesteldheid. Misschien gooi ik er toch nog een testje tegen aan straks
@Larv, wat leuk! Ben benieuwd wat er te zien is bij de echo, spannend hoor!
@Anakwasi, welkom bij de ovulatietest club haha
. Die kant gaat iedereen langzaam op denk ik
@BloemJoppe en Daanstje: zo lief jullie kleintjes
@Koetjes, balen, hoe is het met je? Baal je er erg van of is 't oke.
@Anakwasi, ik denk maar niet dat ik daarover ga googelen. Dan sluit ik mezelf op denk ik als ik zwanger ben
@Kokoro, 'fijn' dat het nu doorzet. Wat kun je precies met die app? Ook je symptomen oid er in zetten? Ik gebruik flow niet zo intensief, eens kijken of dat daar ook kan.
@Herinnering, hoe is het met jou? Ik ben mega relaxed dit keer, volgens flow zou ik maandag ongesteld moeten worden. Ik ben er deze week zo relaxed onder dat ik denk: zou relaxed en vrolijk zijn een teken zijn van een zwangerschap?

@Larv, wat leuk! Ben benieuwd wat er te zien is bij de echo, spannend hoor!
@Anakwasi, welkom bij de ovulatietest club haha

@BloemJoppe en Daanstje: zo lief jullie kleintjes

@Koetjes, balen, hoe is het met je? Baal je er erg van of is 't oke.
@Anakwasi, ik denk maar niet dat ik daarover ga googelen. Dan sluit ik mezelf op denk ik als ik zwanger ben

piccobellobv wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:37
21.86% gewijzigd

zaterdag 31 oktober 2020 om 09:08
Larv, wat leuk van het echocentrum! Spannend hoor
Het lijkt me een mooi gevoel dat het nu echt nog even van jullie tweetjes is. Ik ben benieuwd hoe lang ik dat zou kunnen volhouden.
Herinnering: wachtbankje hier ja. Maar ik heb het gevoel dat we te weinig seks hebben gehad. Beetje suf want het kan in 1x raak zijn natuurlijk, maar toch voelt het alsof het niet zo is. Maar we wachten rustig af!
Neeee, een gekneusde bal!!!

Herinnering: wachtbankje hier ja. Maar ik heb het gevoel dat we te weinig seks hebben gehad. Beetje suf want het kan in 1x raak zijn natuurlijk, maar toch voelt het alsof het niet zo is. Maar we wachten rustig af!
Neeee, een gekneusde bal!!!

zaterdag 31 oktober 2020 om 09:31
Zeg, hoe doen jullie dat eigenlijk, zo goed op iedereen reageren? (Forum-noobie hè
) Is daar een trucje voor of hebben jullie allemaal een top-geheugen haha.
M’n zoontje wordt over 1,5 week 3 jaar. Super leuke leeftijd! Wel intensief soms maar ik geniet er echt van. Doordat ie nu steeds beter gaat praten krijg je ook veel meer zicht op wat er in dat koppie om gaat en wat ie eigenlijk allemaal al snapt.
Donderdag hadden we bijvoorbeeld hele gesprekken over het verschil tussen spetters en druppels, toen we door de regen fietsten
Ik weet niet precies meer hoe lang het heeft geduurd voordat ik zwanger van hem was. Na het stoppen met de pil heeft het lang geduurd voordat ik überhaupt ovuleerde. Als je die tijd meerekent dan ongeveer een jaar. Maar het was de 3e ovulatie raak, wat ook nog wel lang duurde omdat m’n cyclus rond de 45 dagen was. Ik stond op het punt om Clomid te gaan slikken maar wilde het nog 1 cyclus aankijken toen ik bij de gynaecoloog zat. En precies toen zwanger!
Nu sinds februari bezig, en ik weet vrij zeker dat ik nu wel elke maand ovuleer, maar wel onregelmatig. De eerste maanden zonder ovulatie testen dus achteraf was dat vrij zinloos want het is nou ook weer niet zo dat we gedurende 2-3 weken het om de dag gezellig maken
Ben trouwens negatief getest, jeeeej! Dus nu kan ik gewoon weer gezellig tegen beter weten in gaan hopen dat ik zwanger ben haha. Zou in 1x raak moeten zijn geweest namelijk terwijl ik niet eens precies weet wanneer m’n ei was. Dus ik sta er wel relaxed in dit keer (nu nog, dan).
Nou, dat was een heel boekwerk en Joppie staat nu aan m’n been te trekken dus reageer later op jullie!

M’n zoontje wordt over 1,5 week 3 jaar. Super leuke leeftijd! Wel intensief soms maar ik geniet er echt van. Doordat ie nu steeds beter gaat praten krijg je ook veel meer zicht op wat er in dat koppie om gaat en wat ie eigenlijk allemaal al snapt.
Donderdag hadden we bijvoorbeeld hele gesprekken over het verschil tussen spetters en druppels, toen we door de regen fietsten

Ik weet niet precies meer hoe lang het heeft geduurd voordat ik zwanger van hem was. Na het stoppen met de pil heeft het lang geduurd voordat ik überhaupt ovuleerde. Als je die tijd meerekent dan ongeveer een jaar. Maar het was de 3e ovulatie raak, wat ook nog wel lang duurde omdat m’n cyclus rond de 45 dagen was. Ik stond op het punt om Clomid te gaan slikken maar wilde het nog 1 cyclus aankijken toen ik bij de gynaecoloog zat. En precies toen zwanger!
Nu sinds februari bezig, en ik weet vrij zeker dat ik nu wel elke maand ovuleer, maar wel onregelmatig. De eerste maanden zonder ovulatie testen dus achteraf was dat vrij zinloos want het is nou ook weer niet zo dat we gedurende 2-3 weken het om de dag gezellig maken

Ben trouwens negatief getest, jeeeej! Dus nu kan ik gewoon weer gezellig tegen beter weten in gaan hopen dat ik zwanger ben haha. Zou in 1x raak moeten zijn geweest namelijk terwijl ik niet eens precies weet wanneer m’n ei was. Dus ik sta er wel relaxed in dit keer (nu nog, dan).
Nou, dat was een heel boekwerk en Joppie staat nu aan m’n been te trekken dus reageer later op jullie!

zaterdag 31 oktober 2020 om 09:33
Een gekneusde bal... dát is knap! Gelukkig heeft ie er nog 1 Picco! Ik duim voor je test ^^.
Fertility friend is een heel uitgebreide app waarin je alles kwijt kan en een mooie temperatuur curve krijgt. Ook hebben ze letterlijk miljoenen cycli van vrouwen waarin ze bijhouden wie wanneer zwanger is e.d. Zo kun je symptomen, curves, moment van seks, positieve en negatieve zwangerschapstesten allemaal vergelijken waardoor ze voorspellingen doen over je kansen, timing etc. Perfect voor control freaks zoals ik.
Larv, ik heb het meestal niet zó heftig dus het wordt wel versterkt door zwanger willen worden. Grappig dat het ontbreken ervan een symptoom was bij jou!
Succss op de wachtbank Vlavi
.
Fertility friend is een heel uitgebreide app waarin je alles kwijt kan en een mooie temperatuur curve krijgt. Ook hebben ze letterlijk miljoenen cycli van vrouwen waarin ze bijhouden wie wanneer zwanger is e.d. Zo kun je symptomen, curves, moment van seks, positieve en negatieve zwangerschapstesten allemaal vergelijken waardoor ze voorspellingen doen over je kansen, timing etc. Perfect voor control freaks zoals ik.
Larv, ik heb het meestal niet zó heftig dus het wordt wel versterkt door zwanger willen worden. Grappig dat het ontbreken ervan een symptoom was bij jou!
Succss op de wachtbank Vlavi

zaterdag 31 oktober 2020 om 10:31
@Bloem: het is best veel om op te reageren he! Ik reageer ook niet overal op merk ik, maar vind het vooral leuk om mee te lezen en af en toe op iemand te reageren.
Dat gesprek met jouw zoontje klinkt echt heerlijk. Volgens mij kun je dan zo lekker keuvelen samen. Lekker naar buiten gaan, door de blaadjes wandelen enzo
@Kokoro: danki, jij sterkte!!
Dat gesprek met jouw zoontje klinkt echt heerlijk. Volgens mij kun je dan zo lekker keuvelen samen. Lekker naar buiten gaan, door de blaadjes wandelen enzo

@Kokoro: danki, jij sterkte!!
zaterdag 31 oktober 2020 om 11:00
Ja er wordt idd veel geschreven! Gisteren ben ik er echt even voor gaan zitten, vind het ook leuk weer even de status van iedereen in mijn hoofd te hebben
Maar iedere keer zo schrijven lukt niet.
@Larv: leuke manier om te vertellen, grote zus zal ook wel trots zijn.
@Bloem: vind het knap dat je niet eens meer precies weet hoe lang het heeft geduurd, vind ik getuigen van een zekere mate van vertrouwen dat het wel gaat lukken. Zo wil ik er ook in komen te staan!
@Picco: hou ons op de hoogte van je eventuele test
En wow een kneuzing van de bal, zo zielig
Mijn man krimpt al ineen als ie dit hoort denk ik 
@Kokoro, he gelukkig is het doorgebroken.. kan je nu eindelijk uitrusten. PMS is echt wel een dingetje he. Ik heb mij nooit zo beziggehouden met hormoonschommelingen en zag dat vaak als aanstellerij (
) maar nu ik me er steeds meer bewust van word merk ik dat ik daar ook weleens last van kan hebben. 't Is goed om wat gezonder te leven en in die zin wat beter voor jezelf te zorgen, dan zit je direct ook lekkerder in je vel.
Ik zit ook weer op de wachtbank inderdaad, ik heb een paar dagen geleden een positieve ovulatietest gehad. We hebben niet heel veel seks gehad deze ronde dus ik schat mijn kans toch wat kleiner in, zelfde als jou Vlavi. Tot nu toe is het vol te houden en zeker beter te relativeren dan vorige ronde dus dat scheelt. Ik ben ook begonnen met Fertility Friend en het meten van mijn temperatuur in de ochtend. Ik moet nog een paar cyclussen doen voordat ik er vertrouwen in krijg denk ik, want bij deze grafiek heb ik een sterke daling gehad in temperatuur (ovulatiedip denk ik) en pas 2/3 dagen later een positieve ovatietest... volgens mij hoort het andersom te zijn
Volgens FF zit ik nu dus op dpo 3 maar als ik de ovulatietest aanhou zit ik op dpo 1.
En nu ga ik lekker ontbijten met pannenkoeken gemaakt door de man
@Larv: leuke manier om te vertellen, grote zus zal ook wel trots zijn.
@Bloem: vind het knap dat je niet eens meer precies weet hoe lang het heeft geduurd, vind ik getuigen van een zekere mate van vertrouwen dat het wel gaat lukken. Zo wil ik er ook in komen te staan!
@Picco: hou ons op de hoogte van je eventuele test

@Kokoro, he gelukkig is het doorgebroken.. kan je nu eindelijk uitrusten. PMS is echt wel een dingetje he. Ik heb mij nooit zo beziggehouden met hormoonschommelingen en zag dat vaak als aanstellerij (

Ik zit ook weer op de wachtbank inderdaad, ik heb een paar dagen geleden een positieve ovulatietest gehad. We hebben niet heel veel seks gehad deze ronde dus ik schat mijn kans toch wat kleiner in, zelfde als jou Vlavi. Tot nu toe is het vol te houden en zeker beter te relativeren dan vorige ronde dus dat scheelt. Ik ben ook begonnen met Fertility Friend en het meten van mijn temperatuur in de ochtend. Ik moet nog een paar cyclussen doen voordat ik er vertrouwen in krijg denk ik, want bij deze grafiek heb ik een sterke daling gehad in temperatuur (ovulatiedip denk ik) en pas 2/3 dagen later een positieve ovatietest... volgens mij hoort het andersom te zijn
En nu ga ik lekker ontbijten met pannenkoeken gemaakt door de man

zaterdag 31 oktober 2020 om 13:50
Vul je je ovulatietest ook in in FF? Dat heet OPK (ovulation predictor kit). Anders kun je hem ook overrulen in instellingen om hem goed in te stellen.
Temperatuur meten op hetzelfde moment is ook heel belangrijk. Ik doe dat niet en heb dus soms heel veel pieken en dalen haha. Toch is er een duidelijk verschil voor en na ovulatie. 36.5 t.o.v. >36.85.
Temperatuur meten op hetzelfde moment is ook heel belangrijk. Ik doe dat niet en heb dus soms heel veel pieken en dalen haha. Toch is er een duidelijk verschil voor en na ovulatie. 36.5 t.o.v. >36.85.
zaterdag 31 oktober 2020 om 14:06
Oh dankje! Ik zal 'm de volgende cyclus overrulen als deze situatie zich weer voordoet. Ik meet ook niet precies op hetzelfde tijdstip dagelijks en heb ook redelijk sterke pieken en dalen. Tot nu toe heb ik zelfs niet een heel duidelijke stijging in mijn temperatuur tijdens luteale fase, zie de afbeelding.
https://postimg.cc/D4F54553
Ik denk zelf dat ik in de nacht van 15 op 16 de LH piek heb gehad. Zowel op cd 15 rond 22:00 als op cd 16 rond 10:30 had ik de meest duidelijke teststreep. Daarna was ie weer lichter.
Ik vind dit echt reuzeinteressant trouwens, zo leuk om zelf te meten en bij te houden
https://postimg.cc/D4F54553
Ik denk zelf dat ik in de nacht van 15 op 16 de LH piek heb gehad. Zowel op cd 15 rond 22:00 als op cd 16 rond 10:30 had ik de meest duidelijke teststreep. Daarna was ie weer lichter.
Ik vind dit echt reuzeinteressant trouwens, zo leuk om zelf te meten en bij te houden

herinnering wijzigde dit bericht op 31-10-2020 14:17
33.41% gewijzigd

zaterdag 31 oktober 2020 om 14:10
Als er 1 uitschieter is, door bijvoorbeeld uitslapen, kun je discard temperature aanvinkenHerinnering schreef: ↑31-10-2020 14:06Oh dankje! Ik zal 'm de volgende cyclus overrulen als deze situatie zich weer voordoet. Ik meet ook niet precies op hetzelfde tijdstip dagelijks en heb ook redelijk sterke pieken en dalen. Tot nu toe heb ik zelfs niet een heel duidelijke stijging in mijn temperatuur tijdens luteale fase, zie de afbeelding.

zaterdag 31 oktober 2020 om 14:15
https://ibb.co/Km06X56
https://ibb.co/hHqnWTW --> hier registreerde hij ovulatie verkeerd
https://ibb.co/D1ZJGth
https://ibb.co/8PH6JHc
zaterdag 31 oktober 2020 om 14:20
zaterdag 31 oktober 2020 om 14:22
Oeh chill om jouwe te zien en te kunnen vergelijken. Waar was de ovulatie volgens jou dan bij de tweede link die je post?K0koro schreef: ↑31-10-2020 14:15https://ibb.co/Km06X56
Het toevoegen van een afbeelding lukte niet helemaal, maar heb nu de link toegevoegd naar de afbeelding in mijn vorige bericht.

zaterdag 31 oktober 2020 om 14:32
zaterdag 31 oktober 2020 om 15:08
Oh ja nu zie ik het. Hoe weet je dan dat ie een dag eerder was, door de verandering in slijmverlies?K0koro schreef: ↑31-10-2020 14:32Daar bij het rode kruisje dat ik erin gezet heb
Dagje eerder.
Jouw temperaturen zien er normaal uit hoor! Dat kan idd het verschil al zijn, heel subtiel. Je kunt evt die van CD15 discarden (naar data op die dag, hokje aanvinken onder waar je temp invult) en even kijken wat hij doet.
Als ik cd 15 eruithaal verspringt de ovulatie naar nog een dag eerder. Als ik cd 16 eruithaal weet ie het even niet meer

zondag 1 november 2020 om 11:31
Wat is er weer veel geschreven! Weer even lekker alles bijgelezen.
@Ananaskiwi leuk, weer een post van jou! Snap dat je een beetje ongeduldig wordt. Er zijn maar 2/3 rondes geweest, jammer dat dat maanden zijn ipv weken. Maanden zijn toch best lang, eigenlijk.
Haha ik heb ook wel een beeld van de meesten. Zou grappig zijn als het totaaaaal niet klopt.
@Picco een gekneusde bal?! Enig idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen? Of jij?
arme man!
@Bloem over het onthouden: eerst probeerde ik te lezen en dan steeds een stukje te schrijven. Maar omdat je je hele reactie kwijt bent als je perongeluk op vorige drukt schrijf ik hem in een notitie, of ik kopieer tussendoor steeds wat ik heb geschreven. Dan kan ik ook makkelijker op iedereen reageren.
Fijn dat je geen corona hebt!! Toch een opluchting. Hoef je niet in quarantaine vanwege een contact ofzo?
@Larv zo leuk, zo'n shirtje!!
Ik wil mijn vader een mok geven met "if grandpa cant fix it, nobody can". Dat is ook zo, mijn vader kan alle klussen. Wel grappig, het woord grandpa. Mijn ouders zijn amper de 50 gepasseerd.
@Kokoro en Herinnering Interessant om zoveel inzicht te krijgen. Maar echt gebruiken van die FF app laat ik nog even aan me voorbij gaan.
Kokoro, fijn dat je ongesteld bent geworden en soort van weer verder kan met je leven
echt balen dat je zo'n last hebt van PMS...
Ik heb het een beetje, maar niet noemenswaardig. Moet wat eerder huilen om een film, of ben iets sneller boos op vriend.
Herinnering ik ben ook benieuwd of ik gelijk weer zwanger word.
Heb deze maand geen inzicht in mn cyclus natuurlijk, dat maakt het lastiger. Maar het is nu 2 weken geleden gebeurt dus als cyclus gelijk normaal wordt zou ik wel ongeveer aan de bak moeten. Heb nog geen cervixslijm (ik noem dat thuis echt nooit zo, haha), dat is wel de belangrijkste indicator voor mij.
Heb dit weekend een super leuk gezelsschap spel met vriend gekocht, 7 wonders duel.
Het lijkt op catan maar uitgebreider en het is speciaal voor met zn tweeën. Doen bijna nooit spelletjes samen maar deze was echt leuk.
Gisteravond gedaan, zonder drankjes. Had wel echt zin in een drankje, maar wil nog ff sterk zijn met in mn achterhoofd dat ik misschien meteen weer zwanger word. Als het toch langer duurt zal ik wel minder streng worden.

@Ananaskiwi leuk, weer een post van jou! Snap dat je een beetje ongeduldig wordt. Er zijn maar 2/3 rondes geweest, jammer dat dat maanden zijn ipv weken. Maanden zijn toch best lang, eigenlijk.
Haha ik heb ook wel een beeld van de meesten. Zou grappig zijn als het totaaaaal niet klopt.
@Picco een gekneusde bal?! Enig idee hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen? Of jij?

@Bloem over het onthouden: eerst probeerde ik te lezen en dan steeds een stukje te schrijven. Maar omdat je je hele reactie kwijt bent als je perongeluk op vorige drukt schrijf ik hem in een notitie, of ik kopieer tussendoor steeds wat ik heb geschreven. Dan kan ik ook makkelijker op iedereen reageren.
Fijn dat je geen corona hebt!! Toch een opluchting. Hoef je niet in quarantaine vanwege een contact ofzo?
@Larv zo leuk, zo'n shirtje!!

@Kokoro en Herinnering Interessant om zoveel inzicht te krijgen. Maar echt gebruiken van die FF app laat ik nog even aan me voorbij gaan.
Kokoro, fijn dat je ongesteld bent geworden en soort van weer verder kan met je leven

Ik heb het een beetje, maar niet noemenswaardig. Moet wat eerder huilen om een film, of ben iets sneller boos op vriend.
Herinnering ik ben ook benieuwd of ik gelijk weer zwanger word.

Heb dit weekend een super leuk gezelsschap spel met vriend gekocht, 7 wonders duel.

Gisteravond gedaan, zonder drankjes. Had wel echt zin in een drankje, maar wil nog ff sterk zijn met in mn achterhoofd dat ik misschien meteen weer zwanger word. Als het toch langer duurt zal ik wel minder streng worden.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over

zondag 1 november 2020 om 12:05
Heeeerlijk Aav, zo laat je bed uit. Ook hier was het 11u
. Ik heb lekker flink aan de wijn en rauwmelkse kazen gezeten gisteren
.
Welke tip van Koetjes doel je op? Heb je een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het hcg uit je lichaam is?
Kan me goed voorstellen dat je FF even links laat liggen. Je was snel zwanger dus heb goede hoop voor je dat je weer snel zwanger raakt

Welke tip van Koetjes doel je op? Heb je een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het hcg uit je lichaam is?
Kan me goed voorstellen dat je FF even links laat liggen. Je was snel zwanger dus heb goede hoop voor je dat je weer snel zwanger raakt

zondag 1 november 2020 om 12:08
zondag 1 november 2020 om 12:11
Gelijk heb je! Als ik nu niet zwanger word gun ik mezelf ook weer wat.K0koro schreef: ↑01-11-2020 12:05Heeeerlijk Aav, zo laat je bed uit. Ook hier was het 11u. Ik heb lekker flink aan de wijn en rauwmelkse kazen gezeten gisteren
.
Kan me goed voorstellen dat je FF even links laat liggen. Je was snel zwanger dus heb goede hoop voor je dat je weer snel zwanger raakt![]()
![]()
Ja wel handig voor de context idd, dat heb ik idd gedaan

Forget about what I said; the lights are gone and the party's over