Stedentrip New York in september 2021

02-11-2020 12:18 90 berichten
Hallo Allemaal

Samen met mijn man wil ik in de eerste week van september 2021 naar New York . We zitten te denken aan een week. Maandagochtend weg en een week later op zondagavond of maandag weer thuis zijn. Of op een andere dag dat maakt natuurlijk niet uit.

Ik ben 1 keer in Amerika geweest maar dat was met mijn ouders en geen stedentrip.
Het is voor ons beide nieuw en we weten niet goed waar te beginnen.
We hebben wel voor deze week een afspraak gemaakt bij een reisbureau. Want dan heb je een pakketreis, lekker gemakkelijk. Maar zelf zoeken, informatie in winnen enzovoort is stiekem veel leuker en wellicht voordeliger.
Ik heb alleen geen flauw idee waar te beginnen. Er is zoveel keus en dus ook een behoorlijk aantal websites met blogs, hotels en vluchten.

Hebben jullie tips?
Zijn 5 volle dagen en wellicht 2 halve dagen (na en voor het vliegen) niet teveel? Zijn 3-4 volle dagen en 2 halve ook voldoende. Wat is jullie ervaring daarmee? En in welk gedeelte kun je het beste een hotel boeken?
Wat zijn goede sites?

Zo maar wat vragen :). Ik kon geen topic vinden met dit onderwerp maar wellicht kijk ik verkeerd ;)

Ons budget voor 2 personen is €2500 a €3000,- incl. leuke dingen doen en souvenirs e.d kopen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Groeten,
Ladenkastje
Alle reacties Link kopieren
Uh.....ik denk niet dat je dan alweer naar de VS kan/ mag reizen
In New York zou ik me maanden kunnen vermaken.
Maar zou nu nog niets boeken eerlijk gezegd.

Misschien moet je iets meer toelichten over wat jullie leuk vinden, graag ondernemen etc.
noorderlicht76 schreef:
02-11-2020 12:19
Uh.....ik denk niet dat je dan alweer naar de VS kan/ mag reizen

2021 hè... Los van het feit dat er veel in 10 maanden kan veranderen, denk ik ook dat TO wijs genoeg is om te wachten met boeken totdat ze wat meer zekerheid heeft.
Ik zou zo laat mogelijk boeken want Corona loopt uit de hand in Amerika.

En ik zou 5 volle dagen doen anders is het echt te kort. Je vliegticket prijs is hetzelfde voor als je een paar dagen of een week gaat.
Mijn tip is om dat twee weken van tevoren te boeken.

Wel leuk om te lezen dat mensen nog steeds zo met de toekomst bezig zijn, terwijl het recente verleden toch heeft uitgewezen dat dat verdomd weinig zin heeft.
NYC is duur. Verkijk je niet op de kosten van het eten.

Koop in ieder geval een metrokaart voor een week.

Wellicht als je heel veel verschillende atracties wil bekijken kan je zo'n SightSeeing Pass aanschaffen, maar ik zou het wel even narekenen.

NY, voor corona, is druk, altijd.
Wij gingen vroeg naar de attracties die we het eerste wilde zien. Anders sta je uren in de rij. Amerikanen en andere toeristen vinden het geen probleem om heel lang in de rij te staan, maar wij Nederlanders zijn dit niet gewend.
Maak dus een lijstje met dingen die je echt wil zien en bijzaken. Zo kan je een goed plan nemen.

Neem de gratis ferry naar Staten Island, zo kom je redelijk goed langs Lady Liberty.

Als je naar Ellis Island gaat, hoef je dat niet te doen. Dan kom je er ook langs. Je kan daar ook uitstappen, hebben wij verder niet gedaan.

Ga bij schemering naar Brooklyn en geniet van de skyline.

5 volle dagen is genoeg. Niet omdat je dan alles gezien hebt, maar omdat je waarschijnlijk helemaal kapot bent van de indrukken, het lopen en de jetlag.

Ik ben al meerdere keren geweest en zou dit jaar september weer zijn geweest. Maar helaas.

Op Manhattan en in de buitenwijken kan ik mij heel lang vermaken.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 02-11-2020 12:24
7.02% gewijzigd
FitsSprits schreef:
02-11-2020 12:21
2021 hè... Los van het feit dat er veel in 10 maanden kan veranderen, denk ik ook dat TO wijs genoeg is om te wachten met boeken totdat ze wat meer zekerheid heeft.
ja ik snap 2021, maar denk niet dat we ober een jaar alweer intercontinentaal vliegen for fun. dus idd niet boeken. Verder, NY (manhattan alleen al) is heerlijk om gewoon dagen rond te slenteren. je herkent alles van tv, dat geeft een grappig effect. mss sportwedstrijd bij madison square garden?
Weet je, mensen weten dat Corona er is. En ook dat Corona er waarschijnlijk volgend jaar ook is.

Maar er is niets mis met wat plannen, voorpret en ideen op doen.

TO zal echt de reis wel uitstellen, mocht het allemaal niet kunnen.

Ik snap die reacties onder dit soort topics eigenlijk nooit echt.
Ik denk dat je budget wat laag is voor een week NY.....ik hoop ook niet dat dat inclusief vliegreis is?
Vief74 schreef:
02-11-2020 12:31
Ik denk dat je budget wat laag is voor een week NY.....ik hoop ook niet dat dat inclusief vliegreis is?
Ik ben hier ook een beetje bang voor.

Eventueel kan je een airbnb doe zodat je in de ochtend en avond gewoon zelf je eten klaar maakt en de lunch wel buiten eet.
Waarom ik niets zou plannen en zelfs niet zou beginnen aan voorpret, is dat de wereld behoorlijk veranderd is.

Zelfs al is de Corona crisis op een gegeven moment voorbij, stuff has happened. Zeker in de VS.

Dat betekent niet dat het nooit meer leuk kan of zal zijn, maar dat alles dromen gebaseerd op pre Covid tijd, mogelijk niet zullen uitkomen.
Ik zou je budget wat verhogen, is wel een erg krap budget als daar ook de uitjes en het eten bij zitten? Ik denk dat je de reis net kan betalen met 2500 euro. Of je moet een hotel in een slechte buurt nemen.
Waarom zou je in hemelsnaam zoiets nu al gaan boeken?
Dat was al nooit nodig en nu is het zeker erg onverstandig.
Er gaan normaliter plenty vluchten en New York staat letterlijk vol met hotels.
Een maand of twee/drie van te voren is echt vroeg genoeg om te gaan boeken.
Dan kun je meteen een goede inschatting maken over de toestand in de wereld dan.
Kijk op het Alles Amerika forum en boek geen pakketreis. Leuk juist, zelf samenstellen. Pakketreis ben je negen van de tien keer ook duurder uit.

Dat zei je zelf ook al ;-) Budget lijkt me vrij krap, dus ik zou sowieso zelf gaan regelen.

Maar goed, dat forum is leuk.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 02-11-2020 12:41
31.12% gewijzigd
Qua budget heb ik het met een centraal 3 sterren hotel gedaan en wat leuke uitjes en uit eten (niet overdreven) voor 5000 euro voor 2 personen. (ik en mijn dochter)

Een jaar later rond de kerstdagen 10k voor 5 personen, zelfde soort hotel, helicopter vlucht, twee koetsjes in Central Park, en een city pass voor 5 personen (1 kind). De laatste variant was dus behoorlijk luxe, voor - naar verhouding - minder geld.

Beide reizen waren 8 dagen.

3000 euro voor 2 personen kan, maar dat is erg mager.
jo12345 schreef:
02-11-2020 12:37
Waarom zou je in hemelsnaam zoiets nu al gaan boeken?
Dat was al nooit nodig en nu is het zeker erg onverstandig.
Er gaan normaliter plenty vluchten en New York staat letterlijk vol met hotels.
Een maand of twee/drie van te voren is echt vroeg genoeg om te gaan boeken.
Dan kun je meteen een goede inschatting maken over de toestand in de wereld dan.
Ik zeg ook niet dat ik perse nu moet boeken. Normaal was dat altijd slim. Maar idd nu met Corona is het allemaal onzekerder.
Maar blijven dromen is heus niet erg (reactie op anderen) en tuurlijk houden we rekening met het feit dat het volgend jaar nog niet kan.

Het budget vind ik ook lastig te zeggen. Het zou om hoog kunnen ja.
Maar idd ik denk dat we beter kunnen wachten ja.
Het reisbureau is ook puur om ons beter te kunnen orienteren op de mogelijkheden en wat reeel is qua budget e.d.
En de prijzen zullen niet het zelfde zijn over een half jaar ofzo maar een beetje een schatting op basis van wat we willlen is wel fijn :).
Felidaes schreef:
02-11-2020 12:26
Weet je, mensen weten dat Corona er is. En ook dat Corona er waarschijnlijk volgend jaar ook is.

Dit ja!
Felidaes schreef:
02-11-2020 12:26

Dit.

Overigens ga ik er vanuit dat we over een jaar echt wel intercontinentaal kunnen vliegen. Sterker nog, kan nu ook gewoon.
*Sally* schreef:
02-11-2020 12:20
In New York zou ik me maanden kunnen vermaken.
Maar zou nu nog niets boeken eerlijk gezegd.

Misschien moet je iets meer toelichten over wat jullie leuk vinden, graag ondernemen etc.
Exact dit!
Tropischvisje schreef:
02-11-2020 12:34
Waarom ik niets zou plannen en zelfs niet zou beginnen aan voorpret, is dat de wereld behoorlijk veranderd is.

Zelfs al is de Corona crisis op een gegeven moment voorbij, stuff has happened. Zeker in de VS.

Dat betekent niet dat het nooit meer leuk kan of zal zijn, maar dat alles dromen gebaseerd op pre Covid tijd, mogelijk niet zullen uitkomen.
Klopt, het zou zo maar kunnen zijn dat de realiteit nog mooier is dan eerst. (De andere kant ontken ik gewoon nog even). Het is niet dat de wereld plots een wereldvreemde planeet is geworden. En dromen komen zelden uit zoals gedroomd. Ik zou niet zonder dromen en vooruitplannen kunnen. Ik calculeer liever in dat het anders word dan ik dacht.

Ben je dan nu helemaal met geen leuke eventuele toekomstmogelijkheden bezig? Of met name de vakanties?

TO, geen ervaring, maar ik lees mee. Ik heb als plan om volgend jaar oud en nieuw in NY te vieren. En ergens hoop ik een rooftop party te vinden. Dus ik lees even mee ;-) Mijn budget moet in ieder geval omhoog. Of het een jaar later plannen natuurlijk.
Ladenkastje87 schreef:
02-11-2020 12:43
Dit ja!
Ik vind het van weinig realiteitszin getuigen en dat verbaast me, dus daarom mijn reactie, ik denk dan dat je je niet verdiept het in de situatie van de states en voel me vrij dat dan ook te uiten
Ladenkastje87 schreef:
02-11-2020 12:42
Ik zeg ook niet dat ik perse nu moet boeken. Normaal was dat altijd slim. Maar idd nu met Corona is het allemaal onzekerder.
Maar blijven dromen is heus niet erg (reactie op anderen) en tuurlijk houden we rekening met het feit dat het volgend jaar nog niet kan.

Het budget vind ik ook lastig te zeggen. Het zou om hoog kunnen ja.
Maar idd ik denk dat we beter kunnen wachten ja.
Het reisbureau is ook puur om ons beter te kunnen orienteren op de mogelijkheden en wat reeel is qua budget e.d.
En de prijzen zullen niet het zelfde zijn over een half jaar ofzo maar een beetje een schatting op basis van wat we willlen is wel fijn :).
Beetje lullig voor het reisbureau....die zijn in deze tijd al blij dat er nog een klant komt voor informatie (ipv voor annulering). Gaan ze tijd en moeite in jullie steken en dan lekker zelf boeken...want het reisbureau is zo handig voor de informatie.....Zoek dan alles zelf uit! Of ga naar het reisbureau en boek daar!

Dat je nu al plannen maakt begrijp ik goed. Zelf denk ik wel dat volgend jaar reizen wel weer mogelijk is. Misschien hier en daar nog wel met wat voorwaarden.
Veel plezier in ieder geval met de voorpret
GenieInABottle schreef:
02-11-2020 12:45
Klopt, het zou zo maar kunnen zijn dat de realiteit nog mooier is dan eerst. (De andere kant ontken ik gewoon nog even). Het is niet dat de wereld plots een wereldvreemde planeet is geworden. En dromen komen zelden uit zoals gedroomd. Ik zou niet zonder dromen en vooruitplannen kunnen. Ik calculeer liever in dat het anders word dan ik dacht.

Ben je dan nu helemaal met geen leuke eventuele toekomstmogelijkheden bezig? Of met name de vakanties?

TO, geen ervaring, maar ik lees mee. Ik heb als plan om volgend jaar oud en nieuw in NY te vieren. En ergens hoop ik een rooftop party te vinden. Dus ik lees even mee ;-) Mijn budget moet in ieder geval omhoog. Of het een jaar later plannen natuurlijk.
Ik hou van reizen dus voor mij is het een lastige tijd :)
Maar ik ben ook een mens van vrijheid en nu dat er even niet is, dan vermaak ik me thuis wel. Maar ik hoop uiteraard op beterschap!

Vooral New York lijkt me een lastige bestemming om over te dromen. De VS is op dit moment helemaal niet zo heel erg leuk.
Maar ga je juist voor ruimte en natuur -waar ook ter wereld - dan denk ik dat er weer voldoende opties komen.
itismee schreef:
02-11-2020 12:48
Beetje lullig voor het reisbureau....die zijn in deze tijd al blij dat er nog een klant komt voor informatie (ipv voor annulering). Gaan ze tijd en moeite in jullie steken en dan lekker zelf boeken...want het reisbureau is zo handig voor de informatie.....Zoek dan alles zelf uit! Of ga naar het reisbureau en boek daar!

Dat je nu al plannen maakt begrijp ik goed. Zelf denk ik wel dat volgend jaar reizen wel weer mogelijk is. Misschien hier en daar nog wel met wat voorwaarden.
Veel plezier in ieder geval met de voorpret
Precies dit. Ga dan naar de bibliotheek als je informatie in wil winnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven