Uitgerekend eerste helft van juli 2021

27-10-2020 13:47 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ook uitgerekend in juli 2021? Het lijkt me leuk om hier ervaringen en tips met elkaar te delen, zeker de eerste periode wanneer je dat nog niet met veel anderen wil doen :) Laat het me weten als je in de tabel wil en schrijf gezellig mee!

NaamLeeftijdUitgerekende datumHoeveelste kindje
Roanna19912905-07-20211
Kaonashi2705-07-20211
vogeltje853504-07-20211
vijfje3805-07-20213
moedertheresa281
080520201
Paradijsvogel883214-07-20211
Niccy0072907/09-07-20212
florabora3108-07-20212
ER_6_N3007-07-20212
louen wijzigde dit bericht op 02-11-2020 09:25
43.61% gewijzigd
Welkom dames!!

Roana1991 Zo herkenbaar dat testen en kijken of het oploopt, deed ik vanmorgen ook, en hij loopt op!! Morgen of overmorgen met Manlief nog een clearblue met wekenindicator doen. Heb ze in huis en vind dat wel een fijn idee, en leuk om samen te doen!

Verloskundige hebben wij/heb ik nog niet gebeld. Even t weekend afwachten en dan denk ik woensdag op mijn vrije dag even bellen. Hebben we ook nog even om uit te zoeken welke we terecht willen.
Hoi dames!

Nog vol ongeloof schrijf ik dit berichtje.. Vanmorgen na 6 maanden een positieve test in handen. Super spannend en onwerkelijk, maar de test op 11DPO liegt er niet om!

Ik schrijf graag met jullie mee de komende maanden! Ik schat mijn uitgerekende datum rond 14/07 dus dat is nog net eerste helft juli 😉.

Ik zal straks even het topic doorlezen en mezelf iets uitgebreider voorstellen. Nu eerst tijd voor taart! Haha
Welkom nieuwe dames, ik heb jullie in de tabel gezet! De regel van alleen voor 15 juli uitgerekend is niet heel strikt hoor haha, maar dan lopen we iig een beetje gelijk qua kwaaltjes ;)

Ik snap het ergens wel dat jullie nog testjes doen om te zien of ze oplopen. Ik heb dinsdag de CB digitaal gedaan en daarna mocht ik niet meer testen van mezelf (en vooral ook van mn vriend, haha!) want ik kan me er constant zenuwachtig om maken.
Gister was ik even langs bij een goede vriendin om haar te helpen met iets en als dank had ze daarna een borrelplank klaargemaakt met alle dingen die ik normaal gesproken super lekker vind maar nu dus niet meer mag (inclusief mijn lievelingswijn). Ik had geen andere keus en heb het toen toch gezegd, helemaal niet gepland natuurlijk. Ze was helemaal in de gloria, zo fijn! Zij is ook zeker iemand met wie ik een evt miskraam zou delen, zo probeer ik er naar te kijken. In de auto naar huis realiseerde ik me toen weer dat het nog een opgave gaat worden dit verborgen houden, zelfs in corona tijd!

@Roanna, je hebt helemaal gelijk! Het gaat vele malen vaker gewoon hartstikke goed en komen er gezonde kindjes ter wereld. Daar gaan we dan ook maar van uit!

Mijn borsten kunnen het trouwens niet aan om aangeraakt te worden door mijn vriend haha, zodra ik mijn bh uit doe voelt het wel alsof ze bont en blauw geslagen zijn zeg.. Voor de rest voel ik me topfit, de eerste uren van de dag dan. Vanaf de avond echt moe-moe.
Jaa, zo leuk paradijsvogel! Welkom!
Dat van de zere borsten herken ik enorm, elke nacht wordt ik echt zo vaak wakker, omdat ik dan op mijn borsten ga liggen en dat doet zo’n zeer :-(

@Louen, grappig om te lezen dat jij in de avond zo moe bent. Ik heb juist in de ochtend een periode dat ik enorm moe ben. Dan gaat het gedurende de dag wel weer en dan in de avond stort ik weer in.
Vanmorgen was ik aan het klussen met mijn man en ik ben wel 15 keer even gaan zitten, Haha!
Hier is die moeheid de hele dag door😂

Heb een rare drukkende buikpijn aan 1 kant die uitstraalt naar heup en rug. Nu ook al 2 dagen koorts er bij.. hopelijk geen gekke dingen aan de hand. Vind zulke dingen dan toch weer spannend.
Die gevoelige borsten herken ik ook! Gelukkig nog niet dat ik wakker ben als ik er op lig, maar beter wel even afblijven...
Hopelijk groeien ze niet ineens immens, want dat gaan mensen wel zien dan ben ik bang.

Hier nog niet echt last van vermoeidheid, maargoed net een week vakantie gehad en nu dan 2 lekker wat drukkere dagen.

Ik vind het nog lastig hoe/wat/wanneer met wie te delen. Ouders en schoonouders wil ik eigenlijk pas inlichten na goede echo (rond12wkn), maar zou t wel al heeel graag met mijn beste vriendinnetje (bevallen op de eerste dag van mijn laatste menstruatie) willen delen. Dat vind manlief alleen echt niet leuk. Die wil het als eerste ouders vertellen (hij komt wat dat betreft uit een mega hecht gezin dat echt wel veel deelt, ik ben wat dat betreft wat teruggetrokkener en bespreek t liever met mijn beste vriendin). Dat is dus nog even een aandachtspuntje..

Welkom paradijsvogel!

Hopelijk knap je snel op niccy!
Niccy007 schreef:
31-10-2020 22:05
Hier is die moeheid de hele dag door😂

Heb een rare drukkende buikpijn aan 1 kant die uitstraalt naar heup en rug. Nu ook al 2 dagen koorts er bij.. hopelijk geen gekke dingen aan de hand. Vind zulke dingen dan toch weer spannend.
Even inbreken van een meelezer die wat langer zwanger is.

Ik zou als ik jou was dit wel even goed in de gaten houden. Koorts en pijn kan op een bbz duiden. Wellicht toch even de VK bellen voor advies....
Hoi allemaal,

Ik heb sinds gister ook een positieve test in handen! Mag ik meedoen en praten? Ik ben 31 jaar, dit is mijn tweede kindje en kom uit Amsterdam. Uitgerekende datum 8 juli.

Ik ben nu voor de derde keer zwanger in 6 maanden, heb 2 vroege miskramen gehad dus hoop dat deze goed gaat 🌿 heb in ieder geval een mega positieve test.

Nou fijne zondag!
zwembad84 schreef:
01-11-2020 09:28
Even inbreken van een meelezer die wat langer zwanger is.

Ik zou als ik jou was dit wel even goed in de gaten houden. Koorts en pijn kan op een bbz duiden. Wellicht toch even de VK bellen voor advies....
oh daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Morgen maar even de vk bellen dan, dankje voor de tip!
Hoi allemaal!

Gefeliciteerd iedereen met alle positieve testen! Wat een fijn gevoel he, naast dat het ook super spannend is..

Ik zou ook graag hier meeschrijven! Gisteren een positieve test in handen (eigenlijk 2, de 1e was over de datum en ik was nog niet overtuigd). Uitgerekende datum is waarschijnlijk 7 juli. Dit is ons 2e kindje, we hebben al een kleine rondlopen van 2 jaar! Heel leuk om dit weer mee te mogen maken! Voelt ook nog wel wat onwerkelijk ofzo.. Maar zo blij! We wachten met vertellen tot de kerst. Maar leuk om dan hier wel wat te kunnen kletsen.

Fijne avond!
Het nieuws is hier Inmiddels een beetje geland. Ik herken me gelukkig (nog) niet zo in de drang om te testen, ik heb gister een CB gedaan en bewaar de laatste voor volgend weekend. Morgen mijn NOD en van plan om woensdag een vk te kiezen en bellen. Ik las dat bij echo’s de partner nog mee mag, duimen dat dat zo blijft!

Fijn dat je me hebt toegevoegd aan de tabel Louen, zou je mijn leeftijd willen aanpassen naar 32? Helaas geen 29 meer, haha

Ik zal mezelf nog even kort voorstellen, ik ben Paradijsvogel88 en 32 jaar oud. Ik ben vorig jaar getrouwd met de papa in spé, we zijn bijna 14 jaar samen. Bewuste keuze om wat later aan kinderen te beginnen. Al waren we in onze vriendengroep inmiddels de laatste zonder dus de dynamiek en vrijheid waren al wat aan het veranderen. Geen probleem natuurlijk, alleen maar leuk die miniatuurversies van onze vrienden om ons heen.

Ik hoop dat wij kunnen wachten tot kerst om het te vertellen, super leuk moment! Tot dusver niet van plan iemand op korte termijn in te lichten. Fijn hoor die sociale belemmeringen op dit moment, dat scheelt een boel smoesjes en leugentjes.

Hoe gaat het met jullie? Hebben jullie veel last van klachten? Is het nieuws bij jullie partners een beetje geland?

Mijn man noemt een baby de kroon op onze relatie. Hij vind het zo mooi een mini-mensje met allebei onze genen. Zo lief! Haha, ik denk alleen maar aan onze karaktereigenschappen in het kwadraat en hoe we daar ooit sturing aan kunnen geven, haha.
Hi allemaal,

Bij mij is het dit weekend helaas toch mis gegaan en ik heb een vroege miskraam gehad. We zijn er erg verdrietig om. Uiteraard zal ik niet langer meeschrijven in dit topic, maar ben ik wel de starter dus dat is een beetje lastig. Wat mij betreft kunnen jullie hier gewoon door schrijven maar dan zal de tabel niet geupdate worden. De andere optie is om jullie eigen topic starten natuurlijk (toch met een algemeen account?).

Ik wens jullie allemaal een voorspoedige zwangerschap met allemaal kleine wondertjes in juli. :rose:
Wat onwijs verdrietig, Louen. Ben er even stil van. Heel veel sterkte de komende tijd! :rose:
@louen oh nee wat verdrietig :( een hele dikke knuffel voor jullie! Wat onwijs rot en oneerlijk is het soms allemaal he.
Wat heeft jouw voorkeur voor het topic, krijg jij geen melding bij elk nieuw bericht ofzo?

En wat wil de rest mbt tot het topic? Als we een nieuwe starten zou ik evt wel een nieuw topic kunnen openen, of is een algemeen account dan handiger? (heb ik geen ervaring mee)
Sterke Louen. Wat een verdrietig nieuws voor je en ik leef mee. Heb het afgelopen 4 maanden ook 2 keer meegemaakt. Enige wat mij goed deed is het gegeven dat het er dan heel vroeg iets niet goed is gegaan met de celdeling. Mijn gynaecoloog mompelde zelf iets van dat het goed was dat moeder natuur het nu heeft afgestoten, ook al wil je dat natuurlijk niet horen.

Neem je tijd, sta er bij stil maar probeer ook vooruit te kijken. Sterkte 🌿
Wat een verdrietig nieuws Louen. Ik duim heel hard dat het snel weer raak is voor jullie!

Succes met het verwerken van het verdriet en de teleurstelling.
Het lijkt me fijn om verder te kletsen in een nieuw topic, maar mag wat mij betreft ook via WhatsApp oid.
Wat ontzettend verdrietig Louen! Ik wens jullie veel sterkte toe met het verwerken van het verlies.

Ik schrijf ook graag verder in een nieuw topic.
@paradijsvogel88 en @vogeltje85 heeft iemand van jullie ervaringen met starten/bijhouden van zo'n topic? Ik niet maar wil het wel proberen, maar als iemand met meer verstand van zaken het kan is dat misschien slimmer haha.
Nee geen ervaring mee. Tabellen ben ik sowieso niet handig mee 😂
Ohhh sterkte Louen 😢 wat een verdrietig nieuws
Oh louen wat een verdrietig nieuws!! Veel sterkte in deze lastige tijd!! :there: mocht je behoefte hebben er over te praten/ delen dan mag je me natuurlijk altijd pb’en.

Wat betreft nieuw topic, lijkt me leuk, ik klets graag mee! Wat mij betreft mag jij t regelen niccy! Hier ook geen ervaring ermee, dus fijn als je dat wilt doen!

Zet je anders een linkje in dit topic? Dat we m kunnen vinden?

Ik had vandaag mijn eerste werkdag bij mijn nieuwe baas. Gek wel, zwanger en wel....
maar gelukkig een super leuke dag gehad. Nog een beetje aan t twijfelen wanneer te vertellen. Ik denk net voor t einde van mijn proeftijd. Dan hebben we denk ik net de eerste echo gehad (woensdag ga ik de verloskundige bellen), en als ze me er voor die reden uit willen kicken, dan liever meteen dan net na mijn bevallingsverlof... maar nog maar even aankijken hoe het loopt.

Wij willen het met Sinterklaas of kerst aan de families vertellen. Ik wil het heel graag al wel aan mijn beste vriendin vertellen, maar dat vind mijn man echt heel stom. Dus dat is nog een puntje waar we het nog niet over eens zijn hihi
zwanger/uitgerekend-eerste-helft-van-ju ... ges/470094

Voor iedereen die voor het nieuwe topic was, hier een linkje :)!
Ah Louen, wat erg! Heel veel sterkte! :rose:
Louen, wat enorm verdrietig. Sterkte :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven