Gezondheid alle pijlers

Kletstopic: leven met pijn

17-09-2020 20:33 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.

Toevoeging:

Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Later is nu
Ik bedoelde het ook niet gek hoor. Maar in die filmpjes zie je dat altijd terugkomen. Ik vond het schoonmaken van een fornuis daarmee wel super gaan trouwens.

Hier lopen regelmatig 8/9 mensen in huis en twee katten die natuurlijk hun voeten niet vegen. Iedereen moet zijn schoenen uitdoen binnen. Maar toch komt er veel blaadjesrotzooi mee en er is elke dag wel een kind dat bepakt en bezakt staat en dan bedenkt dat ie dit of dat nog nodig heeft 😅.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik vatte het ook niet verkeerd op Suzy, maar ik wilde uitleggen dat ons huis gemiddeld gezien wel wat schoner is dan bij anderen. Ik heb lichtelijk last van smetvrees dus bepaalde dingen let ik erg op. Ik heb ook bepaalde "regels". Dit is ook de reden dat wij geen huisdieren hebben. Als er ooit kinderen komen, wordt dit nog een hele therapie voor mij;)
Maar niet bij mij langs komen dan Nankuru. :rofl:
Dan slaap je nachten niet meer.

Ach ja. Ik ben weer goed in andere dingen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Nou Lientje bij anderen maakt mij dat niet uit. Als het maar mijn eigen huis niet is. Dat voelt voor mij als een "veilige haven" ofzo. Op doorreis ook in vieze motels geslapen enzo, dat gaat prima.. zolang alles maar ontsmet wordt zodra we weer in eigen huis komen. En dat gaat best ver zeggen anderen dan. Ik vind van niet. Haha
Nankurunaisa schreef:
01-11-2020 18:15
Ik vatte het ook niet verkeerd op Suzy, maar ik wilde uitleggen dat ons huis gemiddeld gezien wel wat schoner is dan bij anderen. Ik heb lichtelijk last van smetvrees dus bepaalde dingen let ik erg op. Ik heb ook bepaalde "regels". Dit is ook de reden dat wij geen huisdieren hebben. Als er ooit kinderen komen, wordt dit nog een hele therapie voor mij;)
Gek genoeg wen je snel aan wat de kinderen aan troep maken 😬. De poep en kots van je eigen kind is ook niet erg (nou ja, kots...).
Dat het je maar snel gegund mag zijn ❤️
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Haha kots poep etc boeit me allemaal niet zoveel. Mijn smetvrees richt zich vooral op bacteriën van buitenhuis. Maar het is al een stuk minder dan vroeger.
Dankjewel, dat is lief van je :heart:
Tot grote lol,soms ergenis, van mijn echtgenoot, kan ik verheerlijkt het granieten aanrecht insmeren met groene zeep,ook het graniet stuk wand achter het fornuis.
Daarna ettelijke keren er weer met ee; doek over heen,totdat al het zeep is verwijderd.
In het vorige huis had ik een vloerstoomreiniger gekocht, nu,in dit huis gebruik ik het regelmatig.
Stoomreiniger,voor de badkamer en derg, heb ik gehad, geprobeerd en terug gestuurd.

Het waren rustige dagen, gisteren uitgenodigd voor een etentje, als bedankje voor mijn vrijwilligerswerk.
Vandaag eens een andere kerk bezocht, is mij goed bevallen.
Voor de rest, zitten prutsen met een pas pantalon. Ik wil nu eens een broek, die helemaal op mij is gemaakt.
Nou weet waar je an begint, meten , tekenen, op stof, lussen, ook alles , dan inelkaar zetten....... morgen weer verder.
Ik wil een lange broek maken ,die niet trekt bij mijn, niet aanwezige billen, geen valse plooien, kortom, een broek op maat.

Lientje, geniet van jouw vrije dagen.
Iedereen een goede nachtrust.
Lientje fijn een paar dagen vrij en een maandag geen school. Geniet ervan en doe een beetje rustig aan?

Hemke wat knap dat je je eigen kleding maakt.

Qua schoonmaken ben ik op dit moment vooral,van op het oog schoon. Toiletten en keuken worden wel grondig gereinigd, badkamermeubel ook wekelijks en het bed wordt wekelijks verschoont. Verder is het vooral stoffen wat je ziet en vriend haalt regelmatig de stofzuiger en iets minder regelmatig de dweil door het huis. Tijdens vakanties doe ik elke kamer grondig en dan meteen ook opruimen en weggooien.

Ook dit weekend weer flink zitten zwoegen op wiskunde en Engels. Nog 1,5 week tot de instaptoetsen. Qua pijn gaat het wisselend, net als het weer zullen we maar zeggen.
"After all this time?" "Always."
Goedemorgen

We zullen het er maar op houden dat hier wat minder frequent schoongemaakt wordt. Man heeft vandaag vrijgenomen, om op te ruimen en ik heb zo vergadering. Volgens mij niet handig. Maar... als het goed is komt er vanmiddag sneller internet én wifi, zodat ik m'n volgende vergadering op m'n eigen kamer kan hebben :-]
Blaadjes komen nu trouwens vooral met wind en hond binnen. Nu hond getrimd is, neemt hij weer minder mee, dat is wel prettig. :)

Ik heb echt vreselijke buikpijn en zit mij af te vragen of ik echt zoveel heb gegeten dat m'n darmen niet leuk vinden of dat k misschien eisprong heb (verkeerde moment, volgens mij) Zometeen maar een kruik op de buik.

Het is gek weer buiten, harde wind maar die is warm. Ik had me warm aangekleed voor het rondje met de hond, maar liep al snel te zweten.

Gaat Engels en wiskunde een beetje, Severus?

Ik doe via de app duolingo Portugees, maar dat kan alleen vanuit Engels. Kennelijk is die taal mij zo vertrouwd dat ik gisteren met het vertalen van een zinnetje uit het Portugees de zin in het Nederlands typte. Dat was dus fout, maar eigenlijk wel goed. :lol:
het zijn nog simpele zinnen hoor, van 'Het is een kat en het is een hond' Of 'ik drink water en hij drinkt melk'. Maar goed, dat kan ik dus nu in het Portugees typen en zeggen (je moet af en toe ook een zinnetje inspreken) Toch leuk :-]
Later is nu
Ik merk dat ik talen via een app toch wat minder goed leer dan vanuit een boek. Ik was begonnen aan Noors via futurelearn maar dat pik ik toch minder goed op dan een boek en schrijven. Het blijft minder lang hangen.

Zeven collega's afwezig. Klas 4 zit thuis vandaag. Het is hier stil...
Klas 3 begint vanmiddag pas, afspraak met twee leerlingen gaat daarom dus ook niet door.
Stiefzoon heeft maar 1 uur les. Die laten we lekker gewoon gaan, hij is anders toch alleen maar aan het hangen.
Ik heb al heel lang geen talen geleerd en ik merk juist met duolingo dat het best goed gaat. Alleen het vervoegen van werkwoorden, of woorden mannelijk of vrouwelijk zijn, enz, dat moet je dus zelf gaan verzinnen en onthouden.
Wat van Portugees naar Engels volgens mij ook niet handig is, is dat Engels geen verschil in u/jij kent. Nu herken ik in 'voce' het 'vous' uit Frans, maar volgens mij heb ik nog geen jij/u verschil in het Portugees gezien nu.

En ik doe elke dag een kwartier. Het is niet veel maar woorden/zinnen blijven hangen.
Later is nu
Goedemorgen,

Wij hebben een roerig weekend achter de rug. Ik hang nu aan de lijn met neurologie. Vanochtend uitleg gehad over de operatie van later deze maand. Dat was niet zo spannend. De man had zelf al geconcludeerd dat mijn kennis van dit deel van de anatomie iets groter is dan bij de gemiddelde patiënt :facepalm:

Zaterdag bij de huisartsenpost geweest omdat de pijn in mijn rug behoorlijk toegenomen is. Morfine gekregen en dat leek goed aan te slaan. Ik kreeg er echter zondag fikse hoofdpijn bij. Ik dacht eerst migraine, maar twee injecties Imigran haalden dat wel weg, maar liet een andere hoofdpijn achter. Ik heb ook veel last van mijn nek. De huisartsenpost gisteren dacht dat het wellicht een bijwerking is van de morfine en stelde me de keuze dat ik of stopte met alle opiaten en de rugpijn voor lief nam, of wel morfine zou blijven nemen en de hoofdpijn voor lief zou nemen.
Nu dus van alle opiaten af, pijn terug, maar de hoofdpijn zit er ook nog, zij het in iets afgezwakte vorm. Het is nog steeds allesoverheersend.

Dus net, op advies van de huisarts gisteravond, de poli neurologie gebeld om te overleggen met mijn eigen neuroloog. Het secretariaat gaat overleggen vandaag of dat ze me te woord wil staan.

Vanmiddag moet ik nog naar de chirurg voor een proefblokkade van een buikzenuw.

Het is net een soap hier af en toe :facepalm:
Jeetje Bridge, wat een gedoe toch steeds :( :hug:
Later is nu
Dat is toch echt niet leuk zo meer bridge . :hug:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Het houdt niet op, niet vanzelf ..... :'(
Sterkte Bridge :hug:
Dreamer schreef:
02-11-2020 11:07
Ik heb al heel lang geen talen geleerd en ik merk juist met duolingo dat het best goed gaat. Alleen het vervoegen van werkwoorden, of woorden mannelijk of vrouwelijk zijn, enz, dat moet je dus zelf gaan verzinnen en onthouden.
Wat van Portugees naar Engels volgens mij ook niet handig is, is dat Engels geen verschil in u/jij kent. Nu herken ik in 'voce' het 'vous' uit Frans, maar volgens mij heb ik nog geen jij/u verschil in het Portugees gezien nu.

En ik doe elke dag een kwartier. Het is niet veel maar woorden/zinnen blijven hangen.
Voordeel van duolingo is dat je meteen feedback krijgt, dat is wel fijn.
Wat geeft die buikzenuw voor klachten dan?
suzyqfive schreef:
02-11-2020 13:38
Voordeel van duolingo is dat je meteen feedback krijgt, dat is wel fijn.

Jaaaa. staan er van die poppetjes heel blij te juichen. Behalve 1, dat is een 'gothic' poppetje, die staat heel sarcastisch te klappen. Moet ik zo om lachen :rofl:
Later is nu
suzyqfive schreef:
02-11-2020 13:39
Wat geeft die buikzenuw voor klachten dan?
Zenuwpijn.
De internist denkt dat daar die aanvallen van begin dit jaar vandaan komen. De chirurg vanmiddag dacht overigens eerst dat ik galstenen heb, maar dat is uitgesloten. Syndroom van ACNES lijkt passender, vandaar de proefblokkade.
Dank jullie wel Puck, Lien en Dreamer :heart:
Duimen dat het werkt dan!
Later is nu
Sterkte Bridge.

Het is maar vreemd weer, vond het vanmorgen echt warm. Terwijl het er koud en guur uit zag.
Ben vandaag nog vrij maar niet echt veel uitgespookt. En dat ga ik morgen nog een keer doen :)
Jeetje bridge, sterkte!
Bridge het gaat maar door he.. ik hoop echt dat ze snel wat voor je kunnen doen want dit is echt ellende.

Fladderak, soms is dat gewoon lekker en noodzaak om niks te doen. Rust lekker uit!
Fladderak schreef:
02-11-2020 17:25
Sterkte Bridge.

Het is maar vreemd weer, vond het vanmorgen echt warm. Terwijl het er koud en guur uit zag.
Ben vandaag nog vrij maar niet echt veel uitgespookt. En dat ga ik morgen nog een keer doen :)
Ja klopt. Ik liep vanmiddag bij cliënt naar buiten en ze zijn daar vlakbij aan het asfalteren. De warmte sloeg in mijn gezicht toen ik erlangs liep. Echt zo bizar.
Morgen wordt het weer een stuk kouder geloof ik. Gekkigheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven