Online enquête maken en resultaten automatisch verzamelen

02-11-2020 13:38 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk moet ik jaarlijks een interne enquete houden onder een groep van 30-35 personen.

Tot nu toe deed ik dat met een Wordbestand en dan alles handmatig turven maar dat moet makkelijker en professioneler en ook sneller kunnen.
Wie kent gratis programma’s waarmee ik dat handig kan doen én na invullen ook met 1 knop alle resultaten in kaart heb?

Ik heb al even zelf gegoogled en kwam als eerste bij Survey Monkey uit. Die is ook wel bekend dacht ik. Heb even een account aangemaakt en een snelle proefversie in elkaar gezet. Lijkt vrij eenvoudig te gaan, dus voor wat dat betreft prima.
Alleen kom ik nu niet verder. Als ik de reacties wil verzamelen of de enquête wil delen (via mail), krijg ik telkens een melding dat ik dan kennelijk een betaalde versie nodig heb? En dat is niet de bedoeling.
Wie weet raad?
Waarom is dat niet de bedoeling? Als het voor je werk is dan kan er toch gewoon voor betaald worden? Je werkgever profiteert ervan, dus dan mag er ook voor betaald worden.
Omdat het maar éénmalig per jaar is voor zo'n kleine interne groep. En de abonnementskosten zouden dan maandelijks terugkomen en staan niet in verhouding tot de omvang van de kleine enquête (ca. 10 vragen).

In dit huidige digitale tijdperk zijn er vast manieren om zoiets toch (gratis) online te maken?
Oeps 1x is genoeg
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 02-11-2020 13:52
93.81% gewijzigd
Idem
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 02-11-2020 13:53
98.06% gewijzigd
Ik zou in dit geval gewoon Google Forms gebruiken. Surveymonkey is als gratis versie niet zo nuttig want dan moet je inderdaad alsnog antwoorden gaan overtypen en het klinkt niet alsof je functies zoals jumps etc nodig hebt.
AnAppleADay schreef:
02-11-2020 13:52
Ik zou in dit geval gewoon Google Forms gebruiken. Surveymonkey is als gratis versie niet zo nuttig want dan moet je inderdaad alsnog antwoorden gaan overtypen en het klinkt niet alsof je functies zoals jumps etc nodig hebt.
Moet ik dan bij Privé of Google Workspace kijken?
En is een google-account dan nodig ? Ook voor de deelnemers, of kan ik dat naar hun werkemail sturen?
10 vragen, 35 personen, dat zijn 350 keer dat je iets moet turven.

Dat kost toch niet zo veel tijd

anders google forms
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
mamaonbekend schreef:
02-11-2020 13:55
Moet ik dan bij Privé of Google Workspace kijken?
En is een google-account dan nodig ? Ook voor de deelnemers, of kan ik dat naar hun werkemail sturen?
Volgens mij heb je alleen een account nodig voor het aanmaken en dat kun je gewoon zelf met je werkmail doen.
Ik zou het gewoon als privé doen.
Ja, 10 vragen met meestal nog subvragen a-b-c.

Het kost me toch best wat tijd om te turven. En ik vind het wat ouderwets en vind het meer professioneler ogen als mensen een link krijgen waarop ze de antwoorden kunnen aanvinken/open ruimte kunnen beschrijven.
Dit wel even checken dan:

https://html.form.guide/google-forms/go ... t-sign-in/
Ik ga es kijken naar privé via Google Forms.

Maar via Survey Monkey gaat dus niet ? Ik zie niks over het hoofd ofzo?
Dan is die basis versie dus toch gewoon een wassen neus want daar kan je dan toch helemaal niks mee als je het niet eens kunt versturen?
mamaonbekend schreef:
02-11-2020 14:03

Dan is die basis versie dus toch gewoon een wassen neus want daar kan je dan toch helemaal niks mee als je het niet eens kunt versturen?
Je kan het wel versturen maar dan kun je daarna niet de antwoorden als een Excel uitdraaien. Je kunt alleen de antwoorden lezen per inzending maar dus niet makkelijk combineren.
Google forms kan dat.
mamaonbekend schreef:
02-11-2020 14:03

En dat noemen we dus een goed businessmodel.
Google forms. Dat is gratis en werkt veel fijner dan Survey Monkey.
De gegevens kun je evt verzamelen in een Google sheet.
Oke, en in google forms verzamelt 'ie wel automatisch alle antwoorden en krijg je dan een grafiekje ofzo als je scores van 1-5 of uitstekend- slecht aanvinkt?
mamaonbekend schreef:
02-11-2020 14:16
Oke, en in google forms verzamelt 'ie wel automatisch alle antwoorden en krijg je dan een grafiekje ofzo als je scores van 1-5 of uitstekend- slecht aanvinkt?
Het zijn een beetje basic grafiekjes maar je krijgt bijvoorbeeld wel altijd een pie-chart met het meest aangegeven antwoord.

Afbeelding

En je kan altijd exporteren naar Excel en dan zelf je gewenste grafiek maken.
Hmm.. ik werk zelf nooit met Excel en dat programma ken ik dus ook slecht, maar vrij basic grafiekjes is prima.

Als je maar de verdeling kunt zien tussen de meest gegeven antwoorden of in procenten weergegeven ofzo. Jouw voorbeeld voldoet prima met die verdeling in cirkels.
En is er ruimte voor toelichting/opmerkingen?
mamaonbekend schreef:
02-11-2020 14:01
Ja, 10 vragen met meestal nog subvragen a-b-c.

Het kost me toch best wat tijd om te turven. En ik vind het wat ouderwets en vind het meer professioneler ogen als mensen een link krijgen waarop ze de antwoorden kunnen aanvinken/open ruimte kunnen beschrijven.
Maar het moet wel gratis. Bijzonder.
Metallover schreef:
02-11-2020 14:15
Google forms. Dat is gratis en werkt veel fijner dan Survey Monkey.
De gegevens kun je evt verzamelen in een Google sheet.
Gelukkig is het er wel. Maar of het goed genoeg is..... spannend!
mamaonbekend schreef:
02-11-2020 14:28
Hmm.. ik werk zelf nooit met Excel en dat programma ken ik dus ook slecht, maar vrij basic grafiekjes is prima.

Als je maar de verdeling kunt zien tussen de meest gegeven antwoorden of in procenten weergegeven ofzo. Jouw voorbeeld voldoet prima met die verdeling in cirkels.
En is er ruimte voor toelichting/opmerkingen?
Je kunt gewoon een vraag met open antwoord stellen. Ik zou zeggen: probeer het eens.

Als je niet met Excel werkt, hoe zou je het anders dan verwerken?
Ja, ik ga er zeker naar kijken !

Ik verwerkte het nu middels grafieken in Word.
Grafieken in word werken hetzelfde als in excel. Dus dat moet lukken.
Succes!
Heb al even op You Tube een tutorial bekeken. Moet vast goedkomen.
Ga er deze week es voor zitten, hopelijk kom ik er morgen al aan toe.

En je kunt de antwoorden weergegeven in grafieken/open antwoorden verzameld ook vast wel opslaan als een pdf.bestand ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven