Stedentrip New York in september 2021

maandag 2 november 2020 om 12:18
Hallo Allemaal
Samen met mijn man wil ik in de eerste week van september 2021 naar New York . We zitten te denken aan een week. Maandagochtend weg en een week later op zondagavond of maandag weer thuis zijn. Of op een andere dag dat maakt natuurlijk niet uit.
Ik ben 1 keer in Amerika geweest maar dat was met mijn ouders en geen stedentrip.
Het is voor ons beide nieuw en we weten niet goed waar te beginnen.
We hebben wel voor deze week een afspraak gemaakt bij een reisbureau. Want dan heb je een pakketreis, lekker gemakkelijk. Maar zelf zoeken, informatie in winnen enzovoort is stiekem veel leuker en wellicht voordeliger.
Ik heb alleen geen flauw idee waar te beginnen. Er is zoveel keus en dus ook een behoorlijk aantal websites met blogs, hotels en vluchten.
Hebben jullie tips?
Zijn 5 volle dagen en wellicht 2 halve dagen (na en voor het vliegen) niet teveel? Zijn 3-4 volle dagen en 2 halve ook voldoende. Wat is jullie ervaring daarmee? En in welk gedeelte kun je het beste een hotel boeken?
Wat zijn goede sites?
Zo maar wat vragen
. Ik kon geen topic vinden met dit onderwerp maar wellicht kijk ik verkeerd 
Ons budget voor 2 personen is €2500 a €3000,- incl. leuke dingen doen en souvenirs e.d kopen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
Groeten,
Ladenkastje
Samen met mijn man wil ik in de eerste week van september 2021 naar New York . We zitten te denken aan een week. Maandagochtend weg en een week later op zondagavond of maandag weer thuis zijn. Of op een andere dag dat maakt natuurlijk niet uit.
Ik ben 1 keer in Amerika geweest maar dat was met mijn ouders en geen stedentrip.
Het is voor ons beide nieuw en we weten niet goed waar te beginnen.
We hebben wel voor deze week een afspraak gemaakt bij een reisbureau. Want dan heb je een pakketreis, lekker gemakkelijk. Maar zelf zoeken, informatie in winnen enzovoort is stiekem veel leuker en wellicht voordeliger.
Ik heb alleen geen flauw idee waar te beginnen. Er is zoveel keus en dus ook een behoorlijk aantal websites met blogs, hotels en vluchten.
Hebben jullie tips?
Zijn 5 volle dagen en wellicht 2 halve dagen (na en voor het vliegen) niet teveel? Zijn 3-4 volle dagen en 2 halve ook voldoende. Wat is jullie ervaring daarmee? En in welk gedeelte kun je het beste een hotel boeken?
Wat zijn goede sites?
Zo maar wat vragen

Ons budget voor 2 personen is €2500 a €3000,- incl. leuke dingen doen en souvenirs e.d kopen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

Groeten,
Ladenkastje

maandag 2 november 2020 om 13:47
Dat zal heel goed kunnen ja. In die zin is het dan wel weer handig om nu al te boeken met annuleringszekerheid zoals hier boven staat mbt code rood/oranje.BuzzieBee schreef: ↑02-11-2020 13:44Wat ik ook vermoed eigenlijk, is dat ALS we echt weer echt kunnen gaan reizen alle prijzen de pan uit gaan stijgen om verloren inkomsten goed te maken. Zowel van hotels als vliegmaatschappijen en overige horeca. En dat toeristen dat ook met liefde gaan betalen want ‘al zo lang niet weg kunnen gaan’. Ook iets om rekening mee te houden denk ik. Als het weer echt kan zullen de prijzen enorm hoog worden omdat iedereen ineens wil. En op die ‘vraag’ zal echt ingespeeld gaan worden. Mensen willen dan zo graag dat er heel veel zijn die de portemonnee willen trekken....

maandag 2 november 2020 om 13:50
rianneplaya schreef: ↑02-11-2020 13:36Je hebt nog bijna een jaar de tijd, tijd zat om zelf uit te zoeken welke dingen je wilt doen, welke buurt je wilt slapen en alles uit te zoeken. Als je dan over een paar maanden gaat boeken zou ik dit wel bij een reisbureau doen. Meeste kunnen gewoon pricematchen met wat je zelf vindt, dus qua prijs weinig verschil, maar je hebt het voordeel dat als er toch weer gedonder is en je niet zou kunnen vliegen ze alles voor je regelen met omzetten, cancelen of wat dan ook. Als je het los boekt en je vlucht gaat wel maar de VS raadt mensen aan niet te reizen ofzo heb je gewoon pech, terwijl met een pakket reis als het zone oranje / rood of om wat voor reden negatief reisadvies is, zij het voor je regelen en je zelf ieder geval een voucher of geld of andere datum krijgt en als je het los boekt dat een stuk lastiger is.
Nee hoor. Bij de meeste vliegmaatschappijen mag je dan gratis omboeken naar een andere datum. Of je krijgt een voucher.
maandag 2 november 2020 om 14:13
Voor ons is het alweer 10 jaar geleden, een hele week.
Leuk vond oma ik fietsen door Central Park, naar Brooklyn met de metro en terug lopen over de brug. Empire en Top of The Rock beiden bezocht. TOTR 2 keer, een keer in de ochtend en één keer einde van de middag/begin van de avond voor de zon onder ging.
Verder hebben we vooral veel gewandeld. Ik had niks van te voren geboekt qua bezienswaardigheden en wij hebben geluk gehad met wachttijden maar heb dat ook anders gehoord. S’avonds waren wij total loss dus buiten avondeten en ergens een biertje drinken deden wij niet veel.
De afstanden die we wandelden werden na verloop van dagen ook steeds korter en de stukken met de metro langer
Leuk vond oma ik fietsen door Central Park, naar Brooklyn met de metro en terug lopen over de brug. Empire en Top of The Rock beiden bezocht. TOTR 2 keer, een keer in de ochtend en één keer einde van de middag/begin van de avond voor de zon onder ging.
Verder hebben we vooral veel gewandeld. Ik had niks van te voren geboekt qua bezienswaardigheden en wij hebben geluk gehad met wachttijden maar heb dat ook anders gehoord. S’avonds waren wij total loss dus buiten avondeten en ergens een biertje drinken deden wij niet veel.
De afstanden die we wandelden werden na verloop van dagen ook steeds korter en de stukken met de metro langer

maandag 2 november 2020 om 14:31
maandag 2 november 2020 om 14:33

maandag 2 november 2020 om 15:00
lisbeth schreef: ↑02-11-2020 13:305 dagen vond ik wel genoeg. Ik was doodop daarna vooral vanwege de km die ik iedere dag liep.
Wat ik ook erg leuk vond was het dumbo gebied in brooklyn.
Ik was alleen en dan ga je toch al niet zo in restaurants eten. Tenminste ik niet. Maar ik vond het leuk om in die grote foodhallen iets te halen en dan aan een tafeltje te gaan zitten met mijn ereader of gewoon wat mensen te kijken. Het eten was er ook prima en niet zo duur.
Hoogtepunten voor mij waren 9/11 memorial en museum.
Wandelen van williamsburgh naar brooklyn. Ik liep echt tussen de zwaar gereformeerde joden op zaterdag.
Dumbo gebied in brooklyn
Central park.
Ellis IJsland vond ik leuk om gezien te hebben maar niet extreem bijzonder

maandag 2 november 2020 om 15:05
Tip voor het bepalen van de volgorde waarin je de 'highlights' wilt bekijken: in google maps kun je locaties opslaan en bv. markeren als 'favoriet' en 'wil ik heen'. Als je dat doet met alle bezienswaardigheden waar je naartoe wilt en vervolgens uitzoomt, zie je in 1 oogopslag wat dicht bij elkaar in de buurt ligt.
Vijf volle dagen is naar mijn idee ook wel het minimum. Voor mij waren dé hoogtepunten Central Park, 9/11 memorial, de gratis ferry naar Staten Island, Top of the Rock, Brooklyn Bridge. Ook een fietstocht onder begeleiding van een gids vind ik een grote aanrader!
Vijf volle dagen is naar mijn idee ook wel het minimum. Voor mij waren dé hoogtepunten Central Park, 9/11 memorial, de gratis ferry naar Staten Island, Top of the Rock, Brooklyn Bridge. Ook een fietstocht onder begeleiding van een gids vind ik een grote aanrader!
Just hand over the chocolate and nobody will get hurt.

dinsdag 3 november 2020 om 05:13
Dan zou ik wel langer dan een week gaan.pluisvrouw schreef: ↑03-11-2020 01:23Wat een top-tip ook om te combineren met Washington! Ik voorzie dat we maar eenmalig die kant op gaan, en dan is deze combi wel een mooie.

dinsdag 3 november 2020 om 13:39
pluisvrouw schreef: ↑03-11-2020 01:23Wat een top-tip ook om te combineren met Washington! Ik voorzie dat we maar eenmalig die kant op gaan, en dan is deze combi wel een mooie.
Ik vond Washington ook erg leuk. En ben toen met de bus naar New York gegaan. Ik zou dan idd wel wat langer gaan dan een week. Misschien 10 dagen. Drie dagen Washington en de rest New York. Ik vond het Natural History Museum in Washington erg leuk. En natuurlijk even bij the white house de gekkies bekijken.
dinsdag 3 november 2020 om 14:40
Eens. Kom op zeg, gaat iemand tijd en moeite in steken.itismee schreef: ↑02-11-2020 12:48Beetje lullig voor het reisbureau....die zijn in deze tijd al blij dat er nog een klant komt voor informatie (ipv voor annulering). Gaan ze tijd en moeite in jullie steken en dan lekker zelf boeken...want het reisbureau is zo handig voor de informatie.....Zoek dan alles zelf uit! Of ga naar het reisbureau en boek daar!
Dat je nu al plannen maakt begrijp ik goed. Zelf denk ik wel dat volgend jaar reizen wel weer mogelijk is. Misschien hier en daar nog wel met wat voorwaarden.
Veel plezier in ieder geval met de voorpret
-
vrijdag 6 november 2020 om 19:01
Wij zijn vorig jaar geweest. Waren er 3 volle dagen en ik vond dat eigenlijk wel genoeg voor een eerste keer. We waren bekaf inderdaad. Heel veel lopen, de warmte, de indrukken.
Natuurlijk heb je dan niet álles gezien. Maar ik kom er vast nog wel een keer terug.
En in die paar dagen was tijd genoeg om de hightlights te zien.
Dit hebben wij gezien in die drie dagen, heb je ook beetje idee qua indeling en wat een beetje bij elkaar ligt:
Dag 1
* ontbijt Ellen Stardust
* Madison Square Garden tour
* langs Empire State Building opgelopen
* Hopp on Bus nagenoeg hele ronde
* Times Square
* Madame Tussauds ‘s avonds
Dag 2
* 9/11 Museum & Memorial
* One World Observatory uitkijkpunt
* RIB speedboot (incl. varen langs Vrijheidsbeeld) aanrader !!
* Brooklyn Bridge stuk opgelopen
* M&M store
* Times Square in de avond
Dag 3
* St.Patricks Cathedral
* langs Trump Tower opgelopen en binnen geweest
* stuk gewandeld in Central Park
* honkbalwedstrijd The Yankees ‘s middags
* National Geograpic Encounter Museum
* Top of the Rock ‘s avonds
Ik vind dat we de drie dagen goed benut hebben en veel gezien en gedaan hebben. Bleek ook wel gezien de blaren op mijn voeten....
Wij hebben de NY Sightseeing Pass gedaan. Die kan ik je echt aanraden. Dan zijn de meeste attracties inbegrepen. En wat ik fijn vond is dat je makkelijk even ergens binnenloopt. Anders doe je het gezien de entreeprijs misschien niet, en nu dachten we toch vlugger van och, we kijken even wat het is.
Verder was de speedboot die langs het Vrijheidsbeeld ging supergaaf! Hoogtepunt van NY volgens onze pubers. Die boot naar het Liberty Island hebben wij dus niet meer gedaan, want we wilden wat foto’s van het Vrijheidsbeeld en die hadden we dus al.
Ons hotel lag om de hoek bij Times Square dus wij konden alles lopend af. Echt ideaal en zou ik de volgende keer absoluut weer doen.
En op dag 1 (toen we nog moe waren van de jetlag) hebben we lekker de hopp on/off bus gepakt. We zagen heel veel, konden af en toe even lekker zitten en uitrusten en vlakbij hotel weer uitstappen. Win-win !
En verder alleen metro gepakt naar 9/11 museum en op dag 3 vanaf Central park naar het Yankees stadion en terug. Dus een meerdagenkaart haalden wij er niet uit.
Kortom, lekker zelf doen en veel inlezen, en vooral ook op het Alles Amerika forum kijken, daar vind je heel veel informatie.
Natuurlijk heb je dan niet álles gezien. Maar ik kom er vast nog wel een keer terug.
En in die paar dagen was tijd genoeg om de hightlights te zien.
Dit hebben wij gezien in die drie dagen, heb je ook beetje idee qua indeling en wat een beetje bij elkaar ligt:
Dag 1
* ontbijt Ellen Stardust
* Madison Square Garden tour
* langs Empire State Building opgelopen
* Hopp on Bus nagenoeg hele ronde
* Times Square
* Madame Tussauds ‘s avonds
Dag 2
* 9/11 Museum & Memorial
* One World Observatory uitkijkpunt
* RIB speedboot (incl. varen langs Vrijheidsbeeld) aanrader !!
* Brooklyn Bridge stuk opgelopen
* M&M store
* Times Square in de avond
Dag 3
* St.Patricks Cathedral
* langs Trump Tower opgelopen en binnen geweest
* stuk gewandeld in Central Park
* honkbalwedstrijd The Yankees ‘s middags
* National Geograpic Encounter Museum
* Top of the Rock ‘s avonds
Ik vind dat we de drie dagen goed benut hebben en veel gezien en gedaan hebben. Bleek ook wel gezien de blaren op mijn voeten....
Wij hebben de NY Sightseeing Pass gedaan. Die kan ik je echt aanraden. Dan zijn de meeste attracties inbegrepen. En wat ik fijn vond is dat je makkelijk even ergens binnenloopt. Anders doe je het gezien de entreeprijs misschien niet, en nu dachten we toch vlugger van och, we kijken even wat het is.
Verder was de speedboot die langs het Vrijheidsbeeld ging supergaaf! Hoogtepunt van NY volgens onze pubers. Die boot naar het Liberty Island hebben wij dus niet meer gedaan, want we wilden wat foto’s van het Vrijheidsbeeld en die hadden we dus al.
Ons hotel lag om de hoek bij Times Square dus wij konden alles lopend af. Echt ideaal en zou ik de volgende keer absoluut weer doen.
En op dag 1 (toen we nog moe waren van de jetlag) hebben we lekker de hopp on/off bus gepakt. We zagen heel veel, konden af en toe even lekker zitten en uitrusten en vlakbij hotel weer uitstappen. Win-win !
En verder alleen metro gepakt naar 9/11 museum en op dag 3 vanaf Central park naar het Yankees stadion en terug. Dus een meerdagenkaart haalden wij er niet uit.
Kortom, lekker zelf doen en veel inlezen, en vooral ook op het Alles Amerika forum kijken, daar vind je heel veel informatie.
vrijdag 6 november 2020 om 19:20
vrijdag 6 november 2020 om 19:48
Eens. Wij hadden zulk mooi weer dat we regelmatig naar Central park gingen om daar lekker met een hotdog mensen te kijken.
vrijdag 6 november 2020 om 21:42
Ik ben een paar jaar geleden vijf dagen geweest en ik herken wel dat dat eigenlijk het minimum is. Paar dingen die ik me nog kon herinneren als aandachtspunt...
- De jetlag viel mij vrij heftig in combinatie met het feit dat je overdag heel actief bent. Veel lopen en zo. Ik ben in die vijf dagen nooit helemaal uit die jetlag gekomen. Viel elke avond om 9 uur in slaap en was al vroeg wakker.
- veel hotels daar zijn exclusief ontbijt (als in ze hebben gewoon geen ontbijt gelegenheid in het hotel). Goed dus om op te letten bij het boeken. Er zijn genoeg gelegenheden om te ontbijten maar daar komen dus nog wel extra kosten bij.
- 9/11 Memorial en museum is echt heel Indrukwekkend. Trek daar voldoende tijd voor uit.
- bouw idd ook rustmomenten in je programma, anders ren je alleen maar van hit naar her.
- niet onbelangrijk: hou zowel op Schiphol als op de vliegvelden daar rekening met extra veiligheidsmaatregelen. Vragen beantwoorden, Douane, check van koffers etc. Plan je reis naar het vliegveld en voor je transfer dus niet te krap.
En vergeet je E visum niet tijdig aan te vragen.
- De jetlag viel mij vrij heftig in combinatie met het feit dat je overdag heel actief bent. Veel lopen en zo. Ik ben in die vijf dagen nooit helemaal uit die jetlag gekomen. Viel elke avond om 9 uur in slaap en was al vroeg wakker.
- veel hotels daar zijn exclusief ontbijt (als in ze hebben gewoon geen ontbijt gelegenheid in het hotel). Goed dus om op te letten bij het boeken. Er zijn genoeg gelegenheden om te ontbijten maar daar komen dus nog wel extra kosten bij.
- 9/11 Memorial en museum is echt heel Indrukwekkend. Trek daar voldoende tijd voor uit.
- bouw idd ook rustmomenten in je programma, anders ren je alleen maar van hit naar her.
- niet onbelangrijk: hou zowel op Schiphol als op de vliegvelden daar rekening met extra veiligheidsmaatregelen. Vragen beantwoorden, Douane, check van koffers etc. Plan je reis naar het vliegveld en voor je transfer dus niet te krap.
En vergeet je E visum niet tijdig aan te vragen.

zaterdag 7 november 2020 om 07:43
Wij zouden afgelopen augustus gaan, maar helaas. We hebben het verzet naar 2022, geld van tickets terug gekregen en hotel kunnen annuleren gelukkig.
Wij zouden in het Travel inn - midtown Manhattan zitten. Was niet eens heel duur, goede recensies, centrale locatie en ons leek een zwembad in augustus wel prettig
we zouden zaterdagmiddag aankomen en vrijdagochtend weer door reizen, 5,5 dag in totaal. We hebben tickets en hotels (we zouden een rondreis maken aansluitend) los geboekt via booking en tickets bij klm.
Ik heb per dag al helemaal een planning gemaakt met veel uitjes zoals Central Park (dierentuin), one World Trade Center, ground zero, musea (ze hebben pay what you wish, dan betaal je dus wat je zelf goed vind qua entree en sommige musea zijn gratis op bepaalde tijden/dagen), kabelbaan naar roosevelt island, een honkbalwedstrijd bezoeken, gratis Ferry langs het Vrijheidsbeeld, Times Square, little Italy, China town, Brooklyn bridge enz. We hebben onze dochter bij dus wel rekening gehouden met wat leuk is voor haar. We zouden geen sight seeing pass ofzo aanschaffen, denk niet dat we die eruit zouden halen. Ik had vooral heel veel gratis dingen gevonden haha!
Ik denk ook wel dat je budget wat laag is. Wij waren met 3 al bijna €2000,- kwijt aan tickets en het hotel was ook nog eens €1000,-. Wel in het echte hoogseizoen natuurlijk, maar New York is altijd prijzig.
We hebben gekozen voor 2022, omdat we het geen fijn idee vinden om bijvoorbeeld nu al tickets te boeken en dan straks “gedoe” te krijgen misschien met een luchtvaartmaatschappij die failliet gaat of niets vergoed. En ook omdat we volop willen genieten van de stad en niet continu bij bijvoorbeeld winkels in de rij willen staan of met maar 1 persoon naar binnen mogen enz. De restricties die er nu zijn, nemen voor ons toch best wel wat plezier weg en daarvoor vind ik de reis te duur om daarop te moeten inleveren. Dus een extra jaar wachten leek ons geen slecht idee
Wij zouden in het Travel inn - midtown Manhattan zitten. Was niet eens heel duur, goede recensies, centrale locatie en ons leek een zwembad in augustus wel prettig

Ik heb per dag al helemaal een planning gemaakt met veel uitjes zoals Central Park (dierentuin), one World Trade Center, ground zero, musea (ze hebben pay what you wish, dan betaal je dus wat je zelf goed vind qua entree en sommige musea zijn gratis op bepaalde tijden/dagen), kabelbaan naar roosevelt island, een honkbalwedstrijd bezoeken, gratis Ferry langs het Vrijheidsbeeld, Times Square, little Italy, China town, Brooklyn bridge enz. We hebben onze dochter bij dus wel rekening gehouden met wat leuk is voor haar. We zouden geen sight seeing pass ofzo aanschaffen, denk niet dat we die eruit zouden halen. Ik had vooral heel veel gratis dingen gevonden haha!
Ik denk ook wel dat je budget wat laag is. Wij waren met 3 al bijna €2000,- kwijt aan tickets en het hotel was ook nog eens €1000,-. Wel in het echte hoogseizoen natuurlijk, maar New York is altijd prijzig.
We hebben gekozen voor 2022, omdat we het geen fijn idee vinden om bijvoorbeeld nu al tickets te boeken en dan straks “gedoe” te krijgen misschien met een luchtvaartmaatschappij die failliet gaat of niets vergoed. En ook omdat we volop willen genieten van de stad en niet continu bij bijvoorbeeld winkels in de rij willen staan of met maar 1 persoon naar binnen mogen enz. De restricties die er nu zijn, nemen voor ons toch best wel wat plezier weg en daarvoor vind ik de reis te duur om daarop te moeten inleveren. Dus een extra jaar wachten leek ons geen slecht idee

zaterdag 7 november 2020 om 15:12
een ticket voor de grey houd kost maar 20 dollar pp en je bent er in 4,5 uur. Wij vertrokken relatief vroeg (waarbij jetlag wel hielp) en waren rond de lunch al in NY. deze twee steden combineren is echt goed te doen. Maar dan zou ik inderdaad wel een week gaan, 3 dagen Washington en 4 dagen NY.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑03-11-2020 13:39Ik vond Washington ook erg leuk. En ben toen met de bus naar New York gegaan. Ik zou dan idd wel wat langer gaan dan een week. Misschien 10 dagen. Drie dagen Washington en de rest New York. Ik vond het Natural History Museum in Washington erg leuk. En natuurlijk even bij the white house de gekkies bekijken.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
zondag 8 november 2020 om 22:39
Nou dit! Wij waren er eind september, nadat we al twee weken vanaf Boston waren komen aanrijden. Uiteindelijk 5 dagen in NY geweest, maar lang niet zo veel gedaan of afgelopen als sommigen hier. We hebben ook een middag heerlijk in de zon in Bryant Park gezeten, gewoon mensen kijken en ons verbaasd over een openbare openluchtbibliotheek, waar je gewoon een boek kon pakken. Een uur genoeten van een straatartiest in Central Park. Dat soort dingen.
Maar goed, ik ga dan ook nooit ergens heen om maar zo veel mogelijk high lights van mijn lijstje te schrappen.

maandag 9 november 2020 om 06:40
Dat was ons idee ook, zeker omdat dochter mee zou gaan. Ik had ook speeltuinen opgezocht in de stad waar we gewoon lekker konden gaan zitten en dochter kon spelenMaduixa schreef: ↑08-11-2020 22:39Nou dit! Wij waren er eind september, nadat we al twee weken vanaf Boston waren komen aanrijden. Uiteindelijk 5 dagen in NY geweest, maar lang niet zo veel gedaan of afgelopen als sommigen hier. We hebben ook een middag heerlijk in de zon in Bryant Park gezeten, gewoon mensen kijken en ons verbaasd over een openbare openluchtbibliotheek, waar je gewoon een boek kon pakken. Een uur genoeten van een straatartiest in Central Park. Dat soort dingen.
Maar goed, ik ga dan ook nooit ergens heen om maar zo veel mogelijk high lights van mijn lijstje te schrappen.

In Las Vegas hebben we dat ook gedaan toen we daar 5 dagen waren. Uitgebreid lunchen, geen gehaast, halve dag aan het zwembad gelegen nog. Was echt heerlijk!
maandag 9 november 2020 om 20:58
Mijn grootste tip is 'Sleep no more'. Een theater-ervaring dat je alleen in New York kunt vinden.
https://mckittrickhotel.com/sleep-no-more/
Je bent zelf onderdeel van het geheel en dwaalt door een enorm hotel waar je willekeurig scene's aantreft.
Al het toneelspel is 'mime' dus ook geschikt voor je man.
https://mckittrickhotel.com/sleep-no-more/
Je bent zelf onderdeel van het geheel en dwaalt door een enorm hotel waar je willekeurig scene's aantreft.
Al het toneelspel is 'mime' dus ook geschikt voor je man.