Van iPhone naar Android en welke dan?
maandag 2 november 2020 om 16:31
Ik heb altijd iPhones gehad, maar vooral de laatste jaren merk ik dat ze sneller aftakelen. Mijn iPhone 7 wordt na elke update trager, batterij valt ineens van 20 naar 0%, internet wordt er steeds uit gegooid, allerlei rare, irritante kwaaltjes. Dus ik wil sowieso een nieuwe telefoon. Niet een hele dure. En dan misschien toch maar wel een Android.
Bij de ene telefoonwinkel raadden ze mij de Samsung A41 aan, want ik wil ook niet zo’n enorm toestel. Zoon heeft de A51 (die vind ik te groot) en man heeft ook een Samsung, weet even niet welke. Daarom neig ik naar Samsung, dat is bekend hier in huis.
Maar net bij een andere winkel zeiden ze dat ik veel beter een Huawei of Oppo kon kopen. Goedkoper en veel betere processor, meer geheugen, betere camera, sneller. Maar hij zei ook dat alle Androids toch sneller kwalen krijgen dan de iPhones. Dus nu twijfel ik weer enorm...
Wie heeft er een Oppo of Huawei en is dat gewoon goed? En wie is er ook overgestapt van Apple naar Android? Is dat echt zo wennen?
Bij de ene telefoonwinkel raadden ze mij de Samsung A41 aan, want ik wil ook niet zo’n enorm toestel. Zoon heeft de A51 (die vind ik te groot) en man heeft ook een Samsung, weet even niet welke. Daarom neig ik naar Samsung, dat is bekend hier in huis.
Maar net bij een andere winkel zeiden ze dat ik veel beter een Huawei of Oppo kon kopen. Goedkoper en veel betere processor, meer geheugen, betere camera, sneller. Maar hij zei ook dat alle Androids toch sneller kwalen krijgen dan de iPhones. Dus nu twijfel ik weer enorm...
Wie heeft er een Oppo of Huawei en is dat gewoon goed? En wie is er ook overgestapt van Apple naar Android? Is dat echt zo wennen?
maandag 2 november 2020 om 16:50
You're gonna be sorry 
Ik heb de overstap gemaak maar nooit kunnen wennen. Ik gebruik die Android nog als werktelefoon en er zitten wat geinige functies bij, maar nee, het is geen apple.
Ik moet er wel bij vermelden dat alles in huis om Apple draait, mijn desktop, lapton etc. Dus dan is het ook minder aantrekkelijk om over te stappen.
En laten we eerlijk zijn, een iPhone 7 is best wel oud he, de problemen die je noemt zul je ook tegenkomen bij andere oude telefoons.
Ik heb de overstap gemaak maar nooit kunnen wennen. Ik gebruik die Android nog als werktelefoon en er zitten wat geinige functies bij, maar nee, het is geen apple.
Ik moet er wel bij vermelden dat alles in huis om Apple draait, mijn desktop, lapton etc. Dus dan is het ook minder aantrekkelijk om over te stappen.
En laten we eerlijk zijn, een iPhone 7 is best wel oud he, de problemen die je noemt zul je ook tegenkomen bij andere oude telefoons.
maandag 2 november 2020 om 16:59
Ik heb alles gehad. Van Windows Phone tot iPhone tot Android. De camera van de iPhone vond ik altijd bijzonder fijn en dat om heel eerlijk te zijn zou dat de enige reden zijn waarom ik een iPhone koop. Maar om nou te zeggen dat ik er 1200 euro voor over heb? Nah...
Zelf gebruik ik sinds 2018 een Android toestel. Ik heb er nu eentje van Huawei en alhoewel de kleurverzadiging op de foto's een beetje te is, is hij wel goed. Mijn volgende zal waarschijnlijk een Oppo worden.
Samsung valt hier af. Ik heb persoonlijke slechte ervaringen met het updatebeleid van Samsung, alhoewel dat tegenwoordig wel steeds beter is.
Als je een telefoon met Android kiest, kies dan eentje van modeljaar 2020. Daar zit Android 10 op en straks krijg je automatisch Android 11 en waarschijnlijk volgend jaar ook gewoon Android 12.
Zelf gebruik ik sinds 2018 een Android toestel. Ik heb er nu eentje van Huawei en alhoewel de kleurverzadiging op de foto's een beetje te is, is hij wel goed. Mijn volgende zal waarschijnlijk een Oppo worden.
Samsung valt hier af. Ik heb persoonlijke slechte ervaringen met het updatebeleid van Samsung, alhoewel dat tegenwoordig wel steeds beter is.
Als je een telefoon met Android kiest, kies dan eentje van modeljaar 2020. Daar zit Android 10 op en straks krijg je automatisch Android 11 en waarschijnlijk volgend jaar ook gewoon Android 12.
maandag 2 november 2020 om 17:18
Je hebt een iPhone 7. Die kwamen in 2016 op de markt. Inmiddels is er de iPhone 12.
Ik weet niet wanneer je de 7 gekocht hebt, als dat ook in 2016 was dan is dat niet heel gek.
Voordeel van een iPhone is dat ze veel langer meegaan dan een Android toestel. Dus als je nu investeert in een 12 kan je daar 67 maanden mee vooruit. Als je een android koopt kan je daar 52 maanden mee vooruit.
Daarnaast blijven de updates voor iPhone veel langer geschikt voor je apparaat. Android komt vaak met een update die niet meer geschikt is voor jouw toestel. In het ergste geval al na een half jaar.
https://www.gsminfo.nl/blog/achtergrond ... -telefoons
Ik weet niet wanneer je de 7 gekocht hebt, als dat ook in 2016 was dan is dat niet heel gek.
Voordeel van een iPhone is dat ze veel langer meegaan dan een Android toestel. Dus als je nu investeert in een 12 kan je daar 67 maanden mee vooruit. Als je een android koopt kan je daar 52 maanden mee vooruit.
Daarnaast blijven de updates voor iPhone veel langer geschikt voor je apparaat. Android komt vaak met een update die niet meer geschikt is voor jouw toestel. In het ergste geval al na een half jaar.
https://www.gsminfo.nl/blog/achtergrond ... -telefoons
maandag 2 november 2020 om 17:41
ik heb nog nooit problemen gehad met samsung. en dat terwijl we hier budget modellen hebben.. die nu 3 jaar meegaan. (vriend heeft de a3 en ik de a5)
die van mijn vriend begint nu vervelend te doen met de batterijduur, mijn a5 is nog prima. hier worden onze telefoons straks opgevolgd door de a41, die hebben mijn ouders en zwager en een patient van mij al in gebruik en het bevalt hun allevier goed. qua tablet heb ik de samsung tab a 2016 in gebruik zonder problemen, en mijn schoonvader krijgt de 2019 versie hiervan onder de kerstboom om zijn apple te vervangen waarmee hij ook steeds problemen heeft.
die van mijn vriend begint nu vervelend te doen met de batterijduur, mijn a5 is nog prima. hier worden onze telefoons straks opgevolgd door de a41, die hebben mijn ouders en zwager en een patient van mij al in gebruik en het bevalt hun allevier goed. qua tablet heb ik de samsung tab a 2016 in gebruik zonder problemen, en mijn schoonvader krijgt de 2019 versie hiervan onder de kerstboom om zijn apple te vervangen waarmee hij ook steeds problemen heeft.
maandag 2 november 2020 om 17:53
maandag 2 november 2020 om 17:59
Ik heb een iPhone6 die het nog prima doet (wel batterij laten vervangen ) alleen jammer dat hij geen ios updates meer krijgt.kadanz schreef: ↑02-11-2020 16:50You're gonna be sorry
Ze,f heb ik ook een Android telefoon gekocht als werktelefoon, een goedkope motorolla maar daar ben ik helemaal niet blij mee. Reageert op gegeven moment niet meer en moet hem dan herstarten. Er was nog iets mee, kan niet tegelijk Bluetooth met iets anders....?
maandag 2 november 2020 om 18:33
OnePlus !! als de iphone bij mij er ooit uitgaat dan naar OnePlus.
Echt. mijn zoons hebben deze en dingen zijn echt super. Lange ondersteuning dus niet na 1 1/2 jaar geen ondersteuning. Bediening is ook heel fijn, het is een hele kale android versie dus geen bloatware etc..
Echte aanrader
Maar ik zweer zelf bij iPhone
Echt. mijn zoons hebben deze en dingen zijn echt super. Lange ondersteuning dus niet na 1 1/2 jaar geen ondersteuning. Bediening is ook heel fijn, het is een hele kale android versie dus geen bloatware etc..
Echte aanrader
Maar ik zweer zelf bij iPhone
maandag 2 november 2020 om 18:37
Ik heb ook een IPhone 7 en dezelfde ongemakken als die jij beschrijft. Maar verder nooit gedoe gehad. Hij is uit 2016 en de batterij is op, die moet echt vervangen worden.
Ik heb ooit Samsung met Android gehad, die wil ik nooit meer. Ik durf daarom ook niet zo goed terug te gaan naar Android.
Ik sta voor dezelfde keuze als jij. Ik denk dat ik ga voor de IPhone 12 mini 128gb, 859 euro in de Applestore. Iets groter scherm dan de 7, en hij kan weer jaren vooruit.
Ik heb ooit Samsung met Android gehad, die wil ik nooit meer. Ik durf daarom ook niet zo goed terug te gaan naar Android.
Ik sta voor dezelfde keuze als jij. Ik denk dat ik ga voor de IPhone 12 mini 128gb, 859 euro in de Applestore. Iets groter scherm dan de 7, en hij kan weer jaren vooruit.
Ik doe mijn best
maandag 2 november 2020 om 19:28
Ik heb eigenlijk altijd Android telefoons gehad omdat IPhones me niet konden bieden wat ik graag wilde (zoals dual sim). Het is geen afkeer naar Apple, ik ben wel echt dol op m’n ipad.
Maar als je in principe happy bent met een iPhone, neem er dan gewoon weer eentje, denk dat je met een Android telefoon niet zo lang zal doen als dat je met je iPhone 7 hebt gedaan.
maandag 2 november 2020 om 20:20
Hmmm nou weet ik het nog steeds niet... het is inderdaad wel zo dat ik deze in 2016 heb gekocht toen hij uitkwam, dus dat hij het al 4 jaar doet met 1x een nieuwe batterij en de laatste tijd gedoe. Maar ik denk dus wel 3 jaar probleemloos. Ik vind de iPhone 12 echt veel te duur. Maar de SE uit 2020 vind ik dan wel een optie. Die is ook niet zo groot.
Weinig mensen met Oppo of Huawei.
maandag 2 november 2020 om 20:25
Voor een iphone7 kan je nog geld terug krijgen bij inruilenLente19251003 schreef: ↑02-11-2020 20:20Hmmm nou weet ik het nog steeds niet... het is inderdaad wel zo dat ik deze in 2016 heb gekocht toen hij uitkwam, dus dat hij het al 4 jaar doet met 1x een nieuwe batterij en de laatste tijd gedoe. Maar ik denk dus wel 3 jaar probleemloos. Ik vind de iPhone 12 echt veel te duur. Maar de SE uit 2020 vind ik dan wel een optie. Die is ook niet zo groot.
maandag 2 november 2020 om 21:06
Mijn oude iPhone gaat naar mijn dochter. Maar ik ben er nu toch wel uit. Heb toch een nieuwe iPhone besteld, gewoon de SE2020. Ik hoef niet zo groot en duur, dit is goed genoeg voor mij. Ik heb even zitten spelen met de Samsung telefoons van man en zoon, maar ik vind de iPhone echt veel fijner in gebruik. Dus ik ben eruit!
maandag 2 november 2020 om 22:10
Dat deden ze altijd wel, en volgens mij doen ze dat nog steeds.
Maar ze hebben geen PlayStore meer in elk geval, de nieuwe. Vanwege conflict China/Amerika, Google/Huawei. Dus dat is zeker wel iets om rekening mee te houden ja.
Verder ben ik tevreden met mijn Huawei, die al weer 3 jaar mee gaat en het meer dan probleemloos doet. Ik ben er dan ook zuinig op, maar nooit vastloper gehad of wat dan ook, accu nog prima etc.
c⨀urage wijzigde dit bericht op 04-11-2020 20:51
0.18% gewijzigd