Ben ik ouderwets?

maandag 2 november 2020 om 17:06
Hallo dames,
In mijn omgeving heb ik het dit jaar nu twee keer meegemaakt. Twee dames die getrouwd zijn (1 in 2016 en 1 in 2018) en vrij vlot na hun huwelijk zijn gescheiden (beiden gescheiden in 2019). Beide dames zijn begin 30. De ene is nu net moeder geworden en de ander is nu zwanger, beiden van hun nieuwe vriend. Hun leven, hun keuze en ik zal er niks over zeggen in real life. Ik gun ze hun geluk!
Maar ik begrijp het niet zo. Ik ben al heel lang vrijgezel (en vind dat prima, geen jaloezie) en ik vind het bijzonder dat ze zo snel weer iemand vinden. Zeker na een huwelijk met iemand waarvan ze dachten hun hele leven gelukkig mee te zullen zijn, wat uiteindelijk niet zo was. Ieder hun goedrecht om te scheiden. Ik vind het ook bijzonder dat ze na een opgebroken huwelijk zo snel beslissen om een kind te maken met die nieuwe vriend. De nieuwe stelletjes kennen elkaar helemaal niet lang. Ik vraag mij dan af of ze elkaar wel goed kennen. Is dit ouderwets om te denken of denken jullie dat het vrij normaal is om zo snel na een scheiding met een ander een kind te krijgen?
Groetjes Fast
In mijn omgeving heb ik het dit jaar nu twee keer meegemaakt. Twee dames die getrouwd zijn (1 in 2016 en 1 in 2018) en vrij vlot na hun huwelijk zijn gescheiden (beiden gescheiden in 2019). Beide dames zijn begin 30. De ene is nu net moeder geworden en de ander is nu zwanger, beiden van hun nieuwe vriend. Hun leven, hun keuze en ik zal er niks over zeggen in real life. Ik gun ze hun geluk!
Maar ik begrijp het niet zo. Ik ben al heel lang vrijgezel (en vind dat prima, geen jaloezie) en ik vind het bijzonder dat ze zo snel weer iemand vinden. Zeker na een huwelijk met iemand waarvan ze dachten hun hele leven gelukkig mee te zullen zijn, wat uiteindelijk niet zo was. Ieder hun goedrecht om te scheiden. Ik vind het ook bijzonder dat ze na een opgebroken huwelijk zo snel beslissen om een kind te maken met die nieuwe vriend. De nieuwe stelletjes kennen elkaar helemaal niet lang. Ik vraag mij dan af of ze elkaar wel goed kennen. Is dit ouderwets om te denken of denken jullie dat het vrij normaal is om zo snel na een scheiding met een ander een kind te krijgen?
Groetjes Fast

maandag 2 november 2020 om 17:27
Ik hoop dat ze heel gelukkig zijn, en niet al na twee jaar weer uit elkaar gaan met hun nieuwe vriend. En de lengte van een relatie zegt misschien weinig over hoe je met elkaar omgaat en of het op lange termijn gaat werken. Maar hoe weet je of het gaat werken als je elkaar nog maar zo kort kent?
maandag 2 november 2020 om 17:29
ze wilden gewoon graag trouwen, witte jurk, groot feest etc
en dan zit je daar in je huisje met je echtgenoot. en je gaat dan pas nadenken is dit de man de vader van de kinderen? en dat is dan niet altijd zo.
en dan gaan de eierstokken rammelen .........
en dan zit je daar in je huisje met je echtgenoot. en je gaat dan pas nadenken is dit de man de vader van de kinderen? en dat is dan niet altijd zo.
en dan gaan de eierstokken rammelen .........
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
maandag 2 november 2020 om 17:34
Dat weet je niet. Er gaan ook mensen uit elkaar die tig jaar bij elkaar zijn. Je moet er maar van uit gaan dat deze mensen daar prima over hebben nagedacht en toen de keuze hebben gemaakt om met elkaar een kind te krijgen. Want tja, het zijn eigenlijk gewoon jouw zaken niet toch?Fast_89 schreef: ↑02-11-2020 17:27Ik hoop dat ze heel gelukkig zijn, en niet al na twee jaar weer uit elkaar gaan met hun nieuwe vriend. En de lengte van een relatie zegt misschien weinig over hoe je met elkaar omgaat en of het op lange termijn gaat werken. Maar hoe weet je of het gaat werken als je elkaar nog maar zo kort kent?

maandag 2 november 2020 om 17:37

maandag 2 november 2020 om 17:39
Nee je hebt gelijk. En ik geloof ook wel dat ze er goed over na hebben gedacht, dus dat is het probleem ook niet.nessemeisje schreef: ↑02-11-2020 17:34Dat weet je niet. Er gaan ook mensen uit elkaar die tig jaar bij elkaar zijn. Je moet er maar van uit gaan dat deze mensen daar prima over hebben nagedacht en toen de keuze hebben gemaakt om met elkaar een kind te krijgen. Want tja, het zijn eigenlijk gewoon jouw zaken niet toch?
maandag 2 november 2020 om 17:39

maandag 2 november 2020 om 17:41
To heeft ook niet gezegd dat een relatie moet volhouden tot er iemand dood gaat.Lillybit schreef: ↑02-11-2020 17:37Gelukkig zijn de meeste vrouwen anno 2020 zelfstandig genoeg om geen bullshit te pikken van hun partner.
Ze hoeven niet te blijven, ze zijn onafhankelijk.
Daarnaast ben jij al jaren vrijgezel, ga anders eerst een relatie aan en zie het maar vol te houden tot je dood.
Maar blijkbaar is het allemaal heel normaal om snel aan kinderen te beginnen.
maandag 2 november 2020 om 17:42
Maar wat is het probleem dan wel? Dat jij het te snel vindt? Dat het niet volgens jouw plaatje gaat? Of is het oprechte verwondering dat je niet snapt waar ze zo snel een ontzettend leuke partner vandaan hebben gehaald?

maandag 2 november 2020 om 17:43
Je weet nooit zeker of een relatie standhoudt, er zijn geen garanties.Fast_89 schreef: ↑02-11-2020 17:27Ik hoop dat ze heel gelukkig zijn, en niet al na twee jaar weer uit elkaar gaan met hun nieuwe vriend. En de lengte van een relatie zegt misschien weinig over hoe je met elkaar omgaat en of het op lange termijn gaat werken. Maar hoe weet je of het gaat werken als je elkaar nog maar zo kort kent?
Er kunnen soms wel al tekenen zijn dat het níet gaat werken, of waar het zal gaan 'wringen'.
maandag 2 november 2020 om 17:44
Het is in ieder geval ook heel normaal om te oordelen over mensen die wél heel snel aan kinderen beginnen.
Waarbij je je kunt afvragen waarop die oordelen gebaseerd zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

maandag 2 november 2020 om 17:44

maandag 2 november 2020 om 17:46
Ik ben het er mee eens dat je gelukkig niet bij elkaar hoeft te blijven.Lillybit schreef: ↑02-11-2020 17:37Gelukkig zijn de meeste vrouwen anno 2020 zelfstandig genoeg om geen bullshit te pikken van hun partner.
Daarnaast ben jij al jaren vrijgezel, ga anders eerst een relatie aan en zie het maar vol te houden tot je dood.
Het gaat niet over mij. Ik heb louter het feit genoemd dat ik vrijgezel ben omdat ik wil aangeven dat ik weinig ervaring heb met lange relaties.
Ik denk dat het anno 2020 heel lastig is om een langdurende relatie te hebben.
maandag 2 november 2020 om 17:51
Ook als je iemand heel goed kent, hoeft het nog geen vader/moeder materiaal te zijn. In de ouderrol kan iemand een heel andere kant van zichzelf laten zien of ontwikkelen. Kinderen krijgen heeft namelijk best wel impact op je leven.
Misschien is het juist handig als je iemand niet al jaren kent, dan ben je nog niet gehecht aan bepaald gedrag (ofzo) en accepteer je de verandering van de ander zijn rol wat eerder. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Als je al 10 jaar samen bent en dezelfde structuur en hetzelfde leven hebt en elkaar door en door en door kent en er komt een baby'tje en die ander blijkt opeens veel minder goed met slapeloze nachten of verantwoording om te kunnen gaan, dan kan dat ook een reden zijn om uit elkaar te gaan.
Als je elkaar nog niet zolang kent, dan zorgt die roze bril er allicht nog voor dat je meer kan incasseren.
Misschien is het juist handig als je iemand niet al jaren kent, dan ben je nog niet gehecht aan bepaald gedrag (ofzo) en accepteer je de verandering van de ander zijn rol wat eerder. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Als je al 10 jaar samen bent en dezelfde structuur en hetzelfde leven hebt en elkaar door en door en door kent en er komt een baby'tje en die ander blijkt opeens veel minder goed met slapeloze nachten of verantwoording om te kunnen gaan, dan kan dat ook een reden zijn om uit elkaar te gaan.
Als je elkaar nog niet zolang kent, dan zorgt die roze bril er allicht nog voor dat je meer kan incasseren.

maandag 2 november 2020 om 17:52
Garanties heb je nooit. Maar toch vraag ik me af: als je na een huwelijk van pakweg anderhalf jaar uit elkaar gaat, hoe goed heb je dan de tijd genomen om te onderzoeken met wie je eigenlijk trouwt?
Als er kinderen in het spel zijn wordt het nog vervelender. En al helemaal als de relatie strandt terwijl er jonge kinderen bij betrokken zijn en er vervolgens na een jaar van één of twee kanten halfzussen of -broers bij komen. Gezellig.
Als er kinderen in het spel zijn wordt het nog vervelender. En al helemaal als de relatie strandt terwijl er jonge kinderen bij betrokken zijn en er vervolgens na een jaar van één of twee kanten halfzussen of -broers bij komen. Gezellig.

Ik denk dat je prima lange relaties kunt hebben maar wel uit vrije wil. Je hebt echt nog heel veel mensen die al 20+ jaar samen zijn en graag bij elkaar willen blijven.Fast_89 schreef: ↑02-11-2020 17:46Ik ben het er mee eens dat je gelukkig niet bij elkaar hoeft te blijven.
Het gaat niet over mij. Ik heb louter het feit genoemd dat ik vrijgezel ben omdat ik wil aangeven dat ik weinig ervaring heb met lange relaties.
Dit ten opzichte van vroeger, toen zat je vast als vrouw en had je daarom vanzelfsprekend lange huwelijken.
Ik heb voordat ik mijn kinderen kreeg al heel goed overwogen of ik het in mijn eentje kon doen.Lillybit schreef: ↑02-11-2020 17:37Gelukkig zijn de meeste vrouwen anno 2020 zelfstandig genoeg om geen bullshit te pikken van hun partner.

maandag 2 november 2020 om 17:53
#metooKataTonDemonaEaytoy schreef: ↑02-11-2020 17:52Ik heb voordat ik mijn kinderen kreeg al heel goed overwogen of ik het in mijn eentje kon doen.![]()

maandag 2 november 2020 om 17:54
Ik weet dat er onderzoek naar gedaan is: stellen die snel gaan trouwen zijn gemiddeld gezien korter getrouwd. Samen een kind krijgen is een soort van huwelijk.
https://www.thecut.com/2018/06/do-marri ... first.html

maandag 2 november 2020 om 17:54
Dat was de vraag van to maar blijkbaar is het een hele foute vraag.Jufjoke schreef: ↑02-11-2020 17:52Garanties heb je nooit. Maar toch vraag ik me af: als je na een huwelijk van pakweg anderhalf jaar uit elkaar gaat, hoe goed heb je dan de tijd genomen om te onderzoeken met wie je eigenlijk trouwt?

maandag 2 november 2020 om 17:55
Nee hoor.Fast_89 schreef: ↑02-11-2020 17:46Ik ben het er mee eens dat je gelukkig niet bij elkaar hoeft te blijven.

maandag 2 november 2020 om 17:56
Weet jij veel wat er is voorgevallen. Ik ken ook voorbeelden waarbij er een van de twee opeens vreemd gaat, tja, dat voorspel je niet en dat kan een reden voor een scheiding zijn.Jufjoke schreef: ↑02-11-2020 17:52Garanties heb je nooit. Maar toch vraag ik me af: als je na een huwelijk van pakweg anderhalf jaar uit elkaar gaat, hoe goed heb je dan de tijd genomen om te onderzoeken met wie je eigenlijk trouwt?
En wat ik ook veel heb gezien, stellen die al -tig jaar bij elkaar zijn en dan vinden dat trouwen de logische volgende stap is. Maar dat blijkt dan toch niet altijd zo te werken. Dan is daar inderdaad niet goed genoeg bij nagedacht.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 02-11-2020 17:59
2.99% gewijzigd