Zwanger of ovulatie?

04-11-2020 20:44 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn weer begonnen voor een tweede kindje. Gestopt met de pil, 19 okt hebben we het onveilig gedaan tussen het stoppen van de pil en mijn ongesteldheid. Daarna heb ik met een app voorspeld wanneer mijn ovulatie is, 3 november. Vanaf 29 oktober begonnen met ovulatie testen. Alleen op 2 november een (knallende) positieve ovulatie test. Toen hebben we het weer onveilig gedaan.

Nu heb ik sinds gisteren (3 nov) zulke pijnlijke borsten. Ik word er GEK van

Is dit een symptoom voor mijn ovulatie of is dit een teken van zwangerschap? Zo snel? Of toch van die ene keer na het stoppen van de pil... O_O
Life doesn’t come with a manual, it comes with a mother.
*poef*

Blijkt onzin.
evyblissy wijzigde dit bericht op 04-11-2020 20:49
Reden: Klopt niet
89.23% gewijzigd
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
als je ovuleerde op 2 november EN toen raak geschoten hebt.
Moet je eerst een innesteling hebben voor je symptomen kunt hebben
De innestelling zal ongeveer rond 8 november zijn. (pas na de innestelling produceer je hcg)
Ik heb gedurende mij cyclus ook wel eens gevoeliger borsten.
Ik houd het nu niet meer precies bij maar meestal rond mijn ovulatie.
Toen ik net gestopt was met de pil was dat in het begin wat intenser (toen ik. Aan de hormonen ging in de medische molen was het helemaal feest)

Qua timing lijkt het mij voor jou nu nog te vroeg om. Een symtoote zijn van een zwangerschap
Dat zou wel heel snel zijn, ik denk bijna dat het toch een symptoom van je ovulatie is.
Kan zijn van het stoppen met de pil.
Sommige vrouwen hebben gevoelige borsten rond hun ovulatie, anderen rond menstruatie. Veel tijdens zwangerschap. Als je echt symptomen hebt zou je ook nu al positief moeten testen op hcg.
anoniem_6368e65de5c25 wijzigde dit bericht op 04-11-2020 23:22
20.43% gewijzigd
Zodra je stopt met de pil heb je een kans op zwangerschap. Ontpillen is een fabel. De kans is groot dat je ovulatie verschijnselen hebt. Doen een test wanneer je bijna ongesteld zou moeten worden.
Aan de hand van je verhaal klinkt dit als je ovulatie. Ik heb door het vrijkomen van progesteron bij de ovulatie altijd een week lang last van mijn borsten. Richting de menstruatie zwakt dat dan weer af. Als er al bevruchting plaatsvindt, dan duurt innesteling bovendien nog minstens 7 dagen (om en nabij). Dan pas kunnen symptomen zwangerschapsgerelateerd zijn.

Desalniettemin blijft het een spannende periode. Heel veel succes, hopelijk snel een positieve zwangerschapstest!
Ovulatietesten worden ook positief tijdens zwangerschap, dus dan zou je 29okt al wel een positieve ovulatietest gehad hebben.
Dus ik vermoed gewoon je ovulatie.
-
Je bedoelt dus dat je de bevruchting denkt te voelen?
Want 19 oktober is veel te vroeg geweest als je piek 2 november was
Het is nu nog veel te vroeg om te weten of je zwanger bent helaas. Afwachten...... Spannend he
Hoe kan een app voorspellen wanneer je ongesteld zou moeten worden terwijl je net van de pil kwam?
vivapimpelmees schreef:
04-11-2020 23:59
Hoe kan een app voorspellen wanneer je ongesteld zou moeten worden terwijl je net van de pil kwam?
Toeval! Dat de app het goed voorspelde.
Dit kan echt nog niet van een zwangerschap zijn. Als je eergister een positieve ovulatietest had, dan was je ovulatie waarschijnlijk gister, want de ovulatie volgt doorgaans binnen 24-48 uur na de LH-piek (=positieve ovulatietest). Ik heb altijd enorm gevoelige borsten tijdens mijn ovulatie, daar merk ik het aan.
Blóm schreef:
05-11-2020 09:12
Toeval! Dat de app het goed voorspelde.
En dit ja. Als je net van de pil komt, dan kan je de eerste ronde nog weinig zeggen van je cyclus. Het kan na deze ronde weer heel anders zijn. Zo’n app zegt dus niks in het begin.
vivapimpelmees schreef:
Je vult in wanneer je ongesteld bent geweest en ook wanneer je het word. Ook kun je weer aangeven aan gestopt bent met bloeden. Dus de cyclus word steeds aangepast op wat je invult.

Ik gebruik de app: ‘Menstruatiekalender’ maar dat is meer als reminder wanneer ik ongeveer ene ovulatie heb en ongeveer ongesteld word. Ohja en vet handig ik kan ook invullen wanneer we ‘het’ gedaan hebben.
Ik denk inderdaad niet dat ik zo snel in verwachting ben. Hopelijk word ik rond de 17e niet ongesteld :sun:
Roosiex schreef:
05-11-2020 10:02
Je vult in wanneer je ongesteld bent geweest en ook wanneer je het word. Ook kun je weer aangeven aan gestopt bent met bloeden. Dus de cyclus word steeds aangepast op wat je invult.

Ik gebruik de app: ‘Menstruatiekalender’ maar dat is meer als reminder wanneer ik ongeveer ene ovulatie heb en ongeveer ongesteld word. Ohja en vet handig ik kan ook invullen wanneer we ‘het’ gedaan hebben.
Waar ze op doelt is dat zo’n app totaal onbetrouwbaar is als je net van de pil komt. Dan kan je cyclus nog vanalles doen. Hopelijk heb je geluk en heb je gelijk een regulaire cyclus, maar dat hoeft dus niet.
Roosiex schreef:
05-11-2020 10:02

het nadeel van dat soort apps, is dat het je een schijn-controlegevoel geeft. Je wordt er niet snel zwanger door
vivapimpelmees schreef:
Dit.
Je stopte 2 weken geleden met de pil. De bloeding daarna was geen menstruatie maar een onttrekingsbloeding. Het is maar de vraag of je meteen daarna een ovulatie hebt.
Die positieve ovulatietest kan echter eigenlijk onmogelijk een zwangerschap zijn.
Rosalind schreef:
05-11-2020 10:45

Die positieve ovulatietest kan echter eigenlijk onmogelijk een zwangerschap zijn.
Maar dat zegt toch ook niemand?
lilalinda schreef:
05-11-2020 10:50
Maar dat zegt toch ook niemand?
Ik dacht dat dat de vraag was, maar zie dat ik verkeerd gelezen heb. Excuses.
Vervang in mijn vorige post "positieve ovulatietest" voor "pijnlijke borsten". Want daarvoor geldt hetzelfde.
Zere borsten is een symptoom wat past in de fase na je ovulatie. Komt door het hormoon progesteron. Als je niet zwanger blijkt dan daalt je progesteron en wordt je ongesteld.. je borsten doen dan ook geen pijn meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven