Teveel vruchtwater, te grote baby

07-10-2020 20:05 470 berichten
Vandaag een groei echo gehad en ik ben er helemaal door van de kaart.

Ik ben 28+6 en de baby's hoofd meet 32+6, ook buik liep ver vooruit. Ze is dus 4 weken verder dan zou moeten.

Maar het engste is dat er veel te veel vruchtwater is. 25 cm. Normaal is het tussen 12-18 cm. Hierdoor heb je verhoogde kansen op heel veel dingen, ziektes, down, losrakende placenta, vroeggeboorte, doodgeboorte, ernstige afwijkingen in het lichaam van de baby enz enz enz. Het lijstje houdt niet op.

Mijn vriend is heel droog en lijkt het weinig te deren. Maar ik ben helemaal ingestort. Moet morgen testen op zwangerschapsdiabetes. En heb pas over 3 weken weer een groei echo.. ze wilde eerder maar er was geen plek... geen idee hoe ik die tijd ga doorkomen..

Ik voel mij heel slecht en zou graag willen weten of iemand wat soortgelijks heeft ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende zeg!
Op tv zie je in die reality reeksen over ziekenhuizen alleen maar dokters die uitgebreid de tijd nemen voor hun patiënten en verpleegsters die hun hart in hun beroep leggen. Maar in de échte reality is het vaak ren - en vliegwerk van dokters en een kattige verpleegster, helaas zelf ook al ervaring mee gehad.
Maar goed, dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Maar het blijft wel k*t als het net bij jou is...
Sterkte hoor!
Jemig zeg, het houdt niet op! Ik blijf voor jullie duimen!
Ach jeetje! Er komt wel elke dag wat bij he. Wat naar! Fijn dat de medicatie iniedergeval wat doet tegen de pijn.

Ontsluiting is idd schrikken zeg. Hopelijk zet het niet door. Ik had ook veel onrust in mijn buik, veel vroegtijdige weeën en vanaf een week of 28 vaak regelmatige hardebuiken/weeën. Die hebben in mijn geval nooit doorgezet. Ik had met 32 ongeveer 2 tot 2.5 cm ontsluiting met 39 weken ruim 3. Toen werd ik ingeleid.

Ik hoop dat je ontsluiting niet verder vorderd voorlopig. :hug:
Wat een verhaal, alles in 1x uitgelezen. Heel veel sterkte Alelszz.
Thankss ladies! :hug:

Ja met de nierpijn gaat het gelukkig beter. Maar ik heb vandaag wel veel pijnlijke buikkrampen dus ik hoop maar dat het niet is vanwege een aandienende baby.

@lalameme fijn om te horen dat het blijkbaar zolang nog kan duren, zo vroeg al ontsluiting en uiteindelijk met een mooie termijn geboren. Daar gaan we voor :)
Jeetje wat een verhaal. Hopelijk vordert je ontsluiting niet verder en mag je binnenkort lekker naar huis! Zo niet, misschien kan je dan een gesprek aanvragen bij maatschappelijk werk/psycholoog? Meeste ziekenhuizen hebben die wel in dienst. Kan me voorstellen met de geschiedenis van deze zwangerschap en alle zorgen die je je maakt dat het fijn is om je hart bij de iemand te kunnen luchten.

Sterkte!
Ja precies alelsz! Het maakt je weg nog een stukje pittiger dat zeker, Maar hopelijk blijft je dappere meisje gewoon nog een paar weekjes zitten. Ik wens je een fijne en hopelijk hele rustige nacht en hopelijk een heleboel uurtjes slaap !
Alelszz schreef:
05-11-2020 15:21
Ja ik kreeg inderdaad weën remmers + longrijpers , maar ze hadden niet eerder gekeken of ik ontsluiting had. Ze hadden alleen die lengte van de hals opgemeten..

Maar ik dacht altijd dat als je ontsluiting hebt dat de bevalling dan snel begint? Dus blijkbaar niet.. vind het wel eng! Ik hoop dat hij snel terugkomt. o_o
Dat hoeft inderdaad niet. Sommige vrouwen lopen weken met ontsluiting. Wel vaker bij een tweede dan eerste kindje. Ik duim voor jullie dat dit bij jou ook het geval is. Sterkte, hopelijk mag je snel lekker naar huis met baby nog in je buik.
Nou zeg.. ze hebben vanochtend in het team overleg gehad en ze zegt dat ik gister helemaal niet rond de 2 baarmoederhals maar dattie volledig verstreken is.

Krijg straks weer echo en vaginaal toucher.

De gyn zei gister dat ik vandaag wegmocht naar huis als de ontsluiting niet verder zou gaan. De verloskundige zegt net dat ik absoluut nergens naartoe ga en dat dit een verkeerde uitspraak was van de gynaecoloog ze willen dat ik sowieso hier blijf..
Huh?! Hoe kunnen ze nou van 2 naar 3 naar weer 2 en dan 0 gaan? Zijn ze allemaal overwerkt daar ofzo?

Hoe gaat het met de pijn? Heb je geslapen? Hopelijk slaan de medicijnen goed aan.
mybestfriend schreef:
06-11-2020 10:34
Huh?! Hoe kunnen ze nou van 2 naar 3 naar weer 2 en dan 0 gaan? Zijn ze allemaal overwerkt daar ofzo?

Hoe gaat het met de pijn? Heb je geslapen? Hopelijk slaan de medicijnen goed aan.
Ik heb werkelijk geen idee. Ze zei dat er inderdaad fouten zijn gemaakt in de communicatie en bood hiervoor ook de excuses aan, maar eindconclusie heb ik geen enkele baarmoedermond oid meer alles is weg ?¿ Ze zeiden dat mijn baarmoederlengte heel lastig te lezen is vanwege hoe het is gepositioneerd ofzo..

Ik heb gelukkig wel geslapen dank je :hug: de nierpijn gaat wel, met paracetamol en warme kruiken sla ik mezelf erdoor heen

Had vanochtend een uur lang buikkrampen die steeds terugkeerden dus ik dacht oh jee daar gaan we. Maar nu lijkt het weer wat rustiger..
Way een gedoe zeg. Vooral dat iedereen zo langs elkaar heen praat.

Echt even op je strepen gaan staan en om duidelijkheid vragen.

Veel sterkte!
Bah, alsof het allemaal al niet spannend genoeg is zónder al die tegenstrijdige berichten :wtf: . Sterkte :hug: .
Ik heb je topic vanaf de zijlijn meegelezen. Maar wat een rollercoaster moet dit voor je zijn. Alle tegenstrijdige berichten, de pijnen, niet thuis kunnen zijn en dan nog de zorgen voor jullie dochter. Je klinkt sterk en krachtig. Probeer ondanks alles nog goed voor jezelf te zorgen en hopelijk mag jullie meisje nog even blijven zitten. Veel sterkte.
Bedankt! ⚘

Net vaginaal onderzoek gehad. Je gelooft het niet he. Nu is mijn baarmoeder toch niet volledig verstreken maar wel grotendeels.

En de 2 cm ontsluiting is nogsteeds hetzelfde. Maar ik mag niet naar huis? Terwijl gister zou ik met dit nieuws naar huis mogen. Dus niet ..

Ik word echt een beetje gek in dit kamertje, ben sinds zondag niet buiten geweest en ughhh! Heb nog nooit zoveel televisie gekeken in mijn hele leven

Ik vroeg wanneer ik dan wel naar huis mag maar dat kan ze niet zeggen. Maargoed blijkbaar heb ik dus nu pijnlijke buikkrampen die de ontsluiting niet vooruit duwen, dus dat is denk ik goed want ben pas 33+1 :-[

Maar om hier nog weken te liggen ga ik denk ik ook niet trekken o_o lastig dit. Lijkt alsof er weinig perspectief nou is, wat de uitslag ook steeds is, mag toch niet weg...
Wat heftig alelszz, ik duim voor je.

Iemand gaf hier de tip van maatschappelijk werk of psycholoog van het zkh. Die zijn echt goed! Mij is nooit wat aangeboden. Ja 8 maanden na de bevalling door de anesthist... waar ik hem eeuwig dankbaar voor ben. Wat had ik die mensen graag eerder ontmoet. Mijn angsten en gedachten delen met mensen die weten hoe het werkt in het ziekenhuis was zo fijn.
Rilena schreef:
06-11-2020 11:49
Wat heftig alelszz, ik duim voor je.

Iemand gaf hier de tip van maatschappelijk werk of psycholoog van het zkh. Die zijn echt goed! Mij is nooit wat aangeboden. Ja 8 maanden na de bevalling door de anesthist... waar ik hem eeuwig dankbaar voor ben. Wat had ik die mensen graag eerder ontmoet. Mijn angsten en gedachten delen met mensen die weten hoe het werkt in het ziekenhuis was zo fijn.
Oh ik weet hier ook niks van, maar er is wel een leerling verpleegkundige die hier vaak werkt en die soms bij mij komt zitten om even te babbelen dus dat is ook al fijn.

Ben zo verveeld aaaahhh!! Vooral middagen zijn erg, dan is er echt ook niks op tv dus weinig afleiding o_o het is ook bloedheet in deze kamer, de ramen kunnen niet open terwijl ik gewend ben om alles te luchten iedere dag.

Ze kunnen me hier toch niet weken laten liggen zonder dat die ontsluiting vordert 🤔
Och jeetje die onduidelijkheid alelsz! Als je nou inderdaad gewoon zou weten wat er zou gebeuren zou dat al schelen. Maakt het vooruitzicht niet beter als de uirkomst zou zijn dat je niet weg mag voordat je meisje er is, maar dan is het tenminste wel besloten zaak. Nu steeds maar de hoop dat je lekker naar huid mag.

Stay strong! Heb je enig idee wat ze nu verder willen ?
Alelszz schreef:
06-11-2020 11:55
Ben zo verveeld aaaahhh!! Vooral middagen zijn erg, dan is er echt ook niks op tv dus weinig afleiding o_o het is ook bloedheet in deze kamer, de ramen kunnen niet open terwijl ik gewend ben om alles te luchten iedere dag.
:hug:
Echt af en toe op je strepen gaan staan en duidelijkheid vragen! Arts niet weg laten lopen voordat jij weet hoe het zit.

en praktische tips voor het zwart gedrukte:
NPO app je op je telefoon:
Kun je npo series terugkijken: typisch Dwingeloo, typisch Moerdijk enz (soort van 'man bijt hond' programma's), Ik vertrek, We zijn er bijna.
Neem een netflix abonnement, kun je veel series terug kijken.
Op Youtube staan ook veel aflevering van detectives: Midsomer Murders, Miss Marple, Inspector Peirot enz.

Puzzelen (op telefoon of in puzzelboek).
Ouderwetse boeken lezen. Meeste ziekenhuizen hebben een kast met boeken, waaruit je kunt lezen als je ze maar weer terug zet.
Ik zou er met alles wat speelt toch vanuit gaan dat je voorlopig in het ziekenhuis ligt:(
Thanks voor de tips!! Ga eens ff kijken

Ze zijn zo vaag dat ik geen idee heb wat nou de planning is. Maar ik heb ook compleet geen vertrouwen meer in wat ze zeggen want de ene zegt A en dan komt truus en die zegt B en dan komt henk en die zegt ow nee hoor het is C

Ik vroeg net, wat is nou mn perspectief. Ze zegt je kan weg als de ontsluiting niet vordert en je regelmatig pijnlijke krampen weggaan. Maar ik lees dus online dat sommige vrouwen wekenlang last hebben van gerommel en krampen , terwijl er geen ontsluiting vordert.

Ze zeggen ook dat ze extra voorzichtig zijn vanwege het vruchtwater probleem.

Dus..... op de tanden bijten en er maar iets van maken. Moet ff een leuke serie zien te vinden dan kun je lekker bingen

Fingers crossed 🤞🏻 ooit eindigt het!
Och weer een ander verhaal! Je hebt niet veel aan mijn verhaal.. maar inderdaad ik had dus al maandan elke nacht "oefenweeën" pijnlijke hardebuiken met regelmaat. Geef het een naampje.. maar die gingen inderdaad niet weg en zette nooit door tot de bevalling maar deden dus wel degelijk heel langzaam iets. Dan zou je dus idd niet meer wegmogen, als dat bij jou ook het gaval is. Bij mij vonden ze dit allemaal niet enorm zorgwekkend toen dus denk dan idd dat het totaal pakket voornamelijk speelt bij jou. Zou je bijvoorbeeld wel een vin oid mogen aansluiten daar? Een beetje een windje ofzo? Stom ook in deze tijd op je vriend na mag je zeker 0 bezoek ontvangen ? Sterkte! Ik vind je harstikke dapper! Inderdaad lekker netflix/videoland/prime oid! Lekker series wegkijken. Heel veel meer dan dat zal er niet zijn. Dikke knuffel voor jou! :hug:
Ja geef je er maar aan over, aan dat klotekamertje! Misschien is de saaie rust juist wel goed voor je hè.
Straks krijg je het druk genoeg, als de baby er is 🤪
Ik snap heel goed dat er niks aan is trouwens hoor, maar aan de andere kant ben je daar wel in goede handen mocht er wat gebeuren...
En wie weet mag je straks alsnog wel naar huis, ik hoop het wel voor je!!
Ik heb nu geen regelmatige krampen, me nier is minder pijnlijk, me bloedsuikers is goed, geen hoge bloeddruk meer, hartfilmpjes zijn perfect.

En nog steeds mag ik niet weg :cry: aaaah......

Heb geregeld dat ik vanavond even met de rolstoel naar buiten mag want ik word echt gek, en mijn vriend brengt dan mcdonalds mee, dat ziekenhuisvoedsel komt mij de neus uit..

Ze zeggen ja je harde buiken, maar ik heb al superveel harde buiken sinds week 18 dan kan ik hier nog wel twee maanden zitten. Zei ik ook. Maarja toch durven ze het nog niet aan.. :@@: ze zeggen nu weer misschien morgen. Maar geloof er niks van
Ik vind nu wel dat je erg zit te zeuren en te klagen. Thuis sprong je bijna van de brug van de stress en nu houden ze je goed in de gaten en zit je alleen maar te klagen. Als er thuis iets mis gaat is het ook niet goed heh. Dan heeft het ziekenhuis het gedaan. Net of het eten het belangrijkste is. Je overleeft het vast wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven