Meid benaderd, flauwe reactie

07-11-2020 22:11 127 berichten
Hoi dames,

Even een vrouwelijk perspectief nodig hier.
Ik sport al lange tijd in teamverband. Daar ben ik een hele leuke dame tegengekomen met wie ik 2x getraind heb, maar al snel mochten we niet meer in teamverband sporten. Ik voelde wel wat bij haar, en ze leek mij ook wel leuk te vinden en we hebben af en toe een kletspraatje gemaakt. Ze voegde mij op een gegeven moment toe op facebook, waarna ik de stoute schoenen heb aangetrokken en een berichtje heb gestuurd. Ongeveer zoiets als ‘wat jammer he, dat we voorlopig niet kunnen trainen. Hopelijk kan dat snel weer, het lijkt me in ieder geval leuk je weer te treffen, in de zaal of anders ergens daarbuiten!’
Mijn idee met dit berichtje was eigenlijk om voorzichtig voor te sorteren op een afspraakje, maar ik weet niet of ze dat zo begrepen heeft want ik kreeg na een dag een berichtje terug, in de zin van ‘ ja erg jammer inderdaad! Lijkt me ook gezellig je weer te treffen!’

Hoe kan ik hier op reageren? En hoe moet ik haar berichtje interpreteren? Is ze niet echt geïnteresseerd of was mijn ‘hint’ gewoon niet erg duidelijk?
Doe gewoon een concreet voorstel ipv zo’n vaag bericht.
Wil je haar mee uitvragen, dan vraag je haar mee uit. Zo ingewikkeld is dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat was je hint dan?

Ze reageert toch heel enthousiast? Wat had je dan nog meer verwacht?
gizzmo-returns schreef:
07-11-2020 22:15
Doe gewoon een concreet voorstel ipv zo’n vaag bericht.
OK, hier heb ik wat aan! Voor mij was het namelijk wel duidelijk dat ik hiermee een afspraak bedoel maar zou zij het als iets anders op hebben gevat denk je?
niet duidelijk
Mistermark81 schreef:
07-11-2020 22:17
OK, hier heb ik wat aan! Voor mij was het namelijk wel duidelijk dat ik hiermee een afspraak bedoel maar zou zij het als iets anders op hebben gevat denk je?
Ja.

Ik zou net als haar gereageerd hebben denk ik
Je was gewoon niet duidelijk. Op een directe manier vragen zodat zij goed antwoord kan geven.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Eigenlijk hebben we een glazen bol nodig.
:fortune:

ze schreef:
Lijkt me ook gezellig je weer te treffen

Dat kan gewoon beleefd zijn, of enthousiast.
Als je het wilt weten, kun je proberen een tijd en plaats voor te stellen voor een wandeling, of iets dergelijks.

(ik ben geen vrouw, maar man van 50 ongeveer).
docotrandus wijzigde dit bericht op 07-11-2020 22:20
Reden: aanvulling: Dat kan gewoon beleefd zijn, of enthousiast.
7.46% gewijzigd
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Nee, je hint was zeker niet duidelijk. Aan zo’n berichtje kan zij toch helemaal niks aflezen.
Maar het lijkt haar leuk om je weer te treffen. Dr staat niet bij dat dat perse op de training moet zijn, dus ze heeft je in ieder geval een opening gelaten.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ik zou zeggen het is voor haar duidelijk maar ze probeert ook aardig te zien, dus stuurt ze een wat late reactie en negeert ze de suggestie iets af te spreken. Zou niets meer vragen, maar afwachten tot jullie weer trainen en dan gewoon ff relaxed kijken
Wat is er flauw aan die reactie?
"Ik zou je graag beter willen leren kennen"

De rest zou ik niet weten ivm de lockdown

edit: ja, ze vindt je wel leuk want ze wil je weer treffen, en een dag later reageren kan betekenen dat ze je berichtje pas later heeft gezien,
anoniem_210941 wijzigde dit bericht op 07-11-2020 22:21
45.45% gewijzigd
Ze heeft precies zo geantwoord op de manier hoe jij haar benaderde. Vaag. Je moet idd concreter zijn en haar mee uit vragen als je dat graag wil.
Je hint was niet zo duidelijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
vivapimpelmees schreef:
07-11-2020 22:19
Wat is er flauw aan die reactie?
Flauw als in lauwtjes denk ik
Je moet het haar daadwerkelijk vragen. Dat heb je nog niet gedaan.

Het lijkt me leuk je weer eens te zien.
- Lijkt mij ook leuk je weer te zien.
Heb je zin om dan en daar af te spreken?
- ...
noorderlicht76 schreef:
Ik zou zeggen het is voor haar duidelijk maar ze probeert ook aardig te zien, dus stuurt ze een wat late reactie en negeert ze de suggestie iets af te spreken. Zou niets meer vragen, maar afwachten tot jullie weer trainen en dan gewoon ff relaxed kijken
Inderdaad. met
in de zaal of anders ergens daarbuiten!’ gaf mistermark81 wel aan dat hij een afspraak maken wilde.

Ik las eroverheen, zij misschien ook. Misschien niet.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
docotrandus schreef:
07-11-2020 22:22
Inderdaad. met
in de zaal of anders ergens daarbuiten!’ gaf mistermark81 wel aan dat hij een afspraak maken wilde.

Ik las eroverheen, zij misschien ook. Misschien niet.
Ik houd van concreet
Ik vind dit echt te vrijblijvend
Je hint is niet erg duidelijk, ik snap haar reactie wel. Of wil ze misschien nu vanwege corona niet afspreken?
Ze reageert toch exact net zo vaag/positief als jij zelf?

Jij geeft aan het leuk te vinden haar weer te treffen en zij geeft aan het leuk te vinden om jou weer te treffen.

Is het dan misschien een idee om dit te interpreteren dat jullie het leuk zouden vinden om elkaar weer te treffen? Of zeg ik nou iets heel geks?
VANTA schreef:
07-11-2020 22:21
Je moet het haar daadwerkelijk vragen. Dat heb je nog niet gedaan.

Het lijkt me leuk je weer eens te zien.
- Lijkt mij ook leuk je weer te zien.
Heb je zin om dan en daar af te spreken?
- ...
Dit.
je zou nog iets kunnen zeggen als: zin in een take away koffie oid. ik zeg maar wat. iets nochalants en concreets
Ook al begreep ze je wel, wat moet ze dan zeggen, moet zíj op basis hiervan dan het initiatief tot een concrete afspraak maken? Terwijl jij contact opneemt?
noorderlicht76 schreef:
Niet helemaal mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven