Meid benaderd, flauwe reactie

07-11-2020 22:11 127 berichten
Hoi dames,

Even een vrouwelijk perspectief nodig hier.
Ik sport al lange tijd in teamverband. Daar ben ik een hele leuke dame tegengekomen met wie ik 2x getraind heb, maar al snel mochten we niet meer in teamverband sporten. Ik voelde wel wat bij haar, en ze leek mij ook wel leuk te vinden en we hebben af en toe een kletspraatje gemaakt. Ze voegde mij op een gegeven moment toe op facebook, waarna ik de stoute schoenen heb aangetrokken en een berichtje heb gestuurd. Ongeveer zoiets als ‘wat jammer he, dat we voorlopig niet kunnen trainen. Hopelijk kan dat snel weer, het lijkt me in ieder geval leuk je weer te treffen, in de zaal of anders ergens daarbuiten!’
Mijn idee met dit berichtje was eigenlijk om voorzichtig voor te sorteren op een afspraakje, maar ik weet niet of ze dat zo begrepen heeft want ik kreeg na een dag een berichtje terug, in de zin van ‘ ja erg jammer inderdaad! Lijkt me ook gezellig je weer te treffen!’

Hoe kan ik hier op reageren? En hoe moet ik haar berichtje interpreteren? Is ze niet echt geïnteresseerd of was mijn ‘hint’ gewoon niet erg duidelijk?
Zonmuis schreef:
08-11-2020 01:09
Dat is toch geen flauwe, maar juist een vriendelijke reactie?

Wees dan duidelijk wat je wilt, en raak niet geirriteerd als ze gewoon spontaan reageert.
Ik denk dat TO flauw in de betekenis van lauwtjes/niet enthousiast bedoelde in plaats van niet grappig/leuk.
Ik vind de hint van TO wel vrij duidelijk. Hij geeft duidelijk aan dat hij die dame wel vaker zou willen ontmoeten dan alleen op de sportschool.

Dat die dame een berichtje terug stuurt maar daar verder niet op in gaat, geeft misschien gewoon aan dat ze TO wel aardig vindt en het leuk vindt om op de sportschool een kletspraatje te houden, maar dat het wat haar betreft daarbij mag blijven.

En dat die dame TO heeft toegevoegd op Facebook, hoeft in principe ook niet zo veel te betekenen. Er zijn immers massa's mensen die iedere vage kennis waar ze ooit een paar woorden mee hebben gewisseld, als vriend op Facebook toevoegen.

Maar goed, TO kan natuurlijk altijd proberen of hij meer succes heeft als hij concreet een date voorstelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even geloept. TO vraagt nu voor de 8ste keer (als ik goed geteld heb) advies over 8 verschillende vrouwen in nog geen anderhalf jaar tijd.... Ben je niet íets te veel aan het proberen?
Luci_Mster2 schreef:
08-11-2020 00:40
Of je lult niet zo beperkt, kan ook nog.
Idd, lullen is kennelijk menseigen.
vivapimpelmees schreef:
08-11-2020 02:03
Ik heb even geloept. TO vraagt nu voor de 8ste keer (als ik goed geteld heb) advies over 8 verschillende vrouwen in nog geen anderhalf jaar tijd.... Ben je niet íets te veel aan het proberen?
Misschien net iets te weinig als hij altijd zo'n brede vragen stelt.
Die wilt niet hoor
Een 'meid'? Alleen daarop zou ik al afknappen. En dan noem je haar reactie nog flauw ook, alleen omdat ze niet hapt?
Ik vind haar reactie niet flauw hoor. Het is gewoon beleefd en zij gaat niet in op het afspreken met jou, maar je hebt ook geen concreet voorstel gedaan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jij wil wat afspreken, dan moet je de bal niet bij haar leggen.
Als je iets wilt bereiken, dan moet je ook het risico op een afwijzing nemen. Je kunt nu toch rustig terugsturen , ik ga dan en dan hardlopen op strand y/bos x, heb je tijd en zin om mee te gaan?

Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze zegt nee kan niet want oma jarig/hond ziek/dhl aan de deur. Dan volstaat een oke, tot de volgende training bij sportschool z.
Allereerst vind ik de woorden meid en dame niet helemaal optimaal klinken. Ik zou "jonge vrouw" zeggen en beneden de 18 "meisje".

Ik weet niet wat je bereiken wil maar als je zin hebt haar te zien zou ik voorstellen koffie te gaan drinken of een ander drankje.

Misschien heeft ze al veel dates; ze wijst je niet meteen af maar doet ook geen stap naar je toe. Als ik dacht "die persoon zie ik niet zitten" dan had ik zoiets geantwoord als: "ja ik verheug me erop om mijn spieren weer aan het werk te zetten".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Persoonlijk zou ik de hint wel snappen en zou mijn reactie net als die van haar kunnen zijn maar wel met wat fliterige emotions of nog een zinnetje er achter: wat is je voorstel?
Ik heb echter vriendinnen die dat niet zouden doen en zeker met haar reactie wel interesse zouden hebben. Toevoegen op Facebook is voor sommige vrouwen ook al een hint om duidelijk te maken dat er interesse is. Kortom, je weet het niet.
De meeste vrouwen (inclusief mezelf) houden wel van een man die wat moves durft te zetten. Je voelt je dan toch gewild en versiert. Als jij haar leuk vindt, nodig haar dan gewoon uit.
Mijn vriend zweert overigens bij bellen en moet niks hebben van online uitvragen. Hij hing na mijn eerste sms een paar dagen na het stappen, direct aan de telefoon. Persoonlijk kon ik het wel waarderen dat hij zijn interesse luid en duidelijk liet blijken.
Succes!
retrostar schreef:
08-11-2020 07:58
Allereerst vind ik de woorden meid en dame niet helemaal optimaal klinken. Ik zou "jonge vrouw" zeggen en beneden de 18 "meisje".

Ik weet niet wat je bereiken wil maar als je zin hebt haar te zien zou ik voorstellen koffie te gaan drinken of een ander drankje.

Misschien heeft ze al veel dates; ze wijst je niet meteen af maar doet ook geen stap naar je toe. Als ik dacht "die persoon zie ik niet zitten" dan had ik zoiets geantwoord als: "ja ik verheug me erop om mijn spieren weer aan het werk te zetten".
Inderdaad. Of je bericht was gewoon op "gelezen" blijven staan zonder verder een reactie te geven.
Meid en dame vind ik ook geen fijne bewoordingen.
Tja. Je bericht is inderdaad te vaag. “Of dat we elkaar daarbuiten nog tegen komen” kan ook betekenen dat je elkaar groet als je elkaar toevallig bij de bakker tegen komt.
Ik vind haar reactie zeker niet flauw, en ook geen beleefde afwijzing, zeker niet omdat zij de eerste stap heeft gezet om je toe te voegen op Facebook, dat doen de meeste vrouwen niet als er geen enkele interesse is.

Ik zou iets sturen in de trant van “Aan de Corona ontwikkelingen te zien zal het voorlopig nog wel even duren voordat we weer in team verband kunnen sporten, heb je misschien zin om samen daar en daar (een leuk bos, of weet ik het) een stuk te gaan rennen/wandelen?”. Daarna zul je denk ik meer duidelijkheid hebben.
rumforviva schreef:
07-11-2020 22:27
Ook al begreep ze je wel, wat moet ze dan zeggen, moet zíj op basis hiervan dan het initiatief tot een concrete afspraak maken? Terwijl jij contact opneemt?

Dit idd. Zij heeft bevestigd dat het haar ook leuk lijkt jou weer te zien. Nu is de zet weer aan jou 😉. Zou gewoon voorstellen een kopje koffie te doen. Is toch niks geks aan? Succes!
om goed te communiceren moet je vooral duidelijk zijn. Het interpreteren van woorden vanaf een scherm is vaak geen goed plan.

Stel voor om samen in het park een training te gaan doen of een stuk te wandelen ipv te sporten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat voor antwoord verwachtte je dan?

"Dit is mijn adres, kom maar langs, dan gaan we samen een internet workout doen."

:jump: :flirting:

Zoiets?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Of, ik wil met je wandelen in een groot eng bos...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind haar reactie wel positief hoor. De bal ligt bij jou. Ik zou als ik haar was ook afwachten verder. Ze heeft laten weten dat ze het ook leuk zou vinden jou weer te treffen. Inkoppertje wat mij betreft.
Geloof niet alles wat je denkt.
TO weet best wel dat hij nogal vaag was. Dat verraadt de uitdrukking “voorsorteren op een afspraakje”. Vond ik grappig. Deze woordkeuze suggereert dat je bang bent met de billen bloot te gaan en daarom hoopt dat zij kordaat en duidelijk reageert. Doet ze niet en nu sta je nog even ver: het is gissen of zij al dan niet wil. De bal ligt weer in jouw kamp.
S-Groot schreef:
08-11-2020 04:26
Een 'meid'? Alleen daarop zou ik al afknappen. En dan noem je haar reactie nog flauw ook, alleen omdat ze niet hapt?
Je bent mij voor, ik knap daar ook op af. Ik vind het geen prettige benaming, alsof je een kracht in de bediening zoek (dienstmeid/melkmeid).

Ik kan wel opmaken uit je bericht wat je wilt, maar ik vind je wel erg aan de veilige kant blijven. Ik zou ook vaag reageren en afwachten of je durft door te zetten. Jij wilt toch met haar uit, waarom dan zo vaag en de bal afwachtend bij haar laten. Dus naast je gebruik van het woord 'meid' voor iemand die je duidelijk leuk vindt, knap ik ook af op je wat laffe benadering. Ik vind dat je wel wat meer moeite kan doen als je haar leuk vindt, mijn mening he!
whateffa wijzigde dit bericht op 08-11-2020 10:41
41.03% gewijzigd
Ik hou ook niet van “meid”, maar ik realiseer me dat dat in bepaalde kringen normaal taalgebruik is, en geen afknapper voor vrouwen.
rumforviva schreef:
08-11-2020 10:38
Ik hou ook niet van “meid”, maar ik realiseer me dat dat in bepaalde kringen normaal taalgebruik is, en geen afknapper voor vrouwen.
Dan hoop ik voor TO dat ze in die kringen verkeert.
Whateffa schreef:
08-11-2020 10:40
Dan hoop ik voor TO dat ze in die kringen verkeert.
Dat is wel van belang inderdaad.
Tja, beetje vage reactie van haar die van alles kan betekenen. Je komt er alleen achter TO of ze in is om je te ontmoeten buiten dat sportverband om als je nog een berichtje stuurt. Iets concreter dan de 1e. Misschien iets als 'Maar elkaar treffen bij het trainen zit er voorlopig niet in. Zullen we iets afspreken? Standwandeling, bos, ....'
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven