uitgerekend half mei 2021

09-09-2020 11:37 541 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

het leek mij leuk om een groepje op te starten met mensen die uitgerekend zijn half mei.
Voor degenen die ook via fb willen kletsen; stuur Moeflon een privé bericht met je fb profiel, zij voegt je toe en in een geheime groep.

inlog; uitgerekendmei2021
wachtwoord; gewijzigd vanwege spammer. Ben je nieuw in dit topic vraag dan een van de zwangeren die al even meeschrijven voor het wachtwoord.
Naam LeeftijdHoeveelste kindHartje? Geslacht?uitgerekende datumbelangrijke afspraak
UnexpextedMum392:heart:9 mei15 december 20w echo
Boterkaaseitje26/272:heart:10 mei-
Limbogirly34/352:heart:10 mei20 oktober termijnecho
MQ1128/292:heart:12 mei-
Nikelover29/342 :heart: 13 mei21 december 20-weken echo
miss-oops35/362?15 mei-
Roos7312:heart:15 mei-
Maya88321 :heart: ca 16 mei-
Moeflon26/313?18 mei-
Beatle199029/312:heart:21 mei-
Grand_allegro34/341:heart:21 mei-
Appeltje252:heart:+/- 22 mei-
Liss_222:heart:ca 27 mei -
anoniem_400689 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 21:50
67.60% gewijzigd
Ow, was er een FB groep dan? Ik zal een pb sturen met mijn nr.
Jeetje blom wat heftig, je was al een eind op weg. Kan me wel goed voorstellen dat t fijn is dat je voorgevoel klopte, toch een soort van vertrouwen in je eigen lichaam ook al is t heel verdrietig. Sterkte de komende tijd!

Hier nog steeds knap misselijk vooral in de ochtend en avond. Als ik werk gaat t wel goed gelukkig. Hoop dat t snel over is..
Blom een hele dikke knuffel voor jou!!! Heb helaas in juni helaas hetzelfde mee gemaakt. Ik ging ook in eerste instantie in de rationele modus. Maar toen het bloeden doorzette toch ook echt wel intens verdriet en na afloop gerouwd. Ik hoop dat het snel op gang mag komen en dat alles goed verloopt. Hopelijk vinden jullie steun bij elkaar en mag je snel zwanger worden van een gezond kindje.

Ik begin me iets beter te voelen. Ben nu 12+2 en merk dat klachten minder worden. Kan 's avonds langer opblijven en heb nu vooral de hele dag door honger, niet zo zeer misselijk. Hopelijk zet dit door :)

Ga zo bloedprikken en zie er als een berg tegenop. Geen idee waarom. Bang dat ik flauw val terwijl ik dat nog nooit gedaan heb bij bloedprikken... Af en toe maak ik het mezelf zo moeilijk!
Blóm schreef:
28-10-2020 12:38
Slecht nieuws hier! Ik ben vanmorgen voor een echo gegaan, omdat ik een heel slecht gevoel had de laatste tijd over de zwangerschap. Dat gevoel klopte, het vruchtje is gestopt met groeien. De vruchtzak was nog wel wat langer doorgegroeid. Ik heb besloten af te wachten wat mijn lichaam doet en binnen een uur na de echo begon ik al te bloeden! Alsof ik dat nodig had om het los te laten ofzo. We zijn wel verdrietig nu, maar ergens is het ook goed, mijn gevoel zei dus al dat het niet goed was en ergens voelt het ook fijn dat ik dat goed heb aangevoeld.

Ik zal later even mezelf uit de tabel halen enzo. Wie kan ik het wachtwoord doorsturen?

Wat een naar nieuws zeg. Sterke! Wel goed te zien dat je het zo oppakt . Lijkt wel beetje op hoe wij er ook in stonden.
Dikke knuffel voor jou en hopelijk mogen wij snel weer zwanger zijn van een gezond kindje :heart:
Hier hebben we vanmiddag een goede termijnecho gehad. En heel beweeglijk kindje die zich met moeite liet opmeten en een stevig kloppend hartje. En die even zwaaide op de echo, wat we hebben kunnen filmen :flirting:
Ik ben iets vooruit gezet, nu op 11+3, dus mijn uitgerekende datum is nu 19 mei.
Wat een heerlijk nieuws GA. Zo blij voor je, zeker na zo een niet ontspannen start van je zwangerschap!

Hier vandaag haring gegeten, kijk ik net op de ZwangerHap app... mag dat niet meer?! Men wat is er veel veranderd in zo een korte tijd.. mijn eerste zwangerschap heb ik echt zoveel haring en runderrookvlees gegeten.. mag nu beide niet meer! Zal voor nu wel loslopen, maar toch maar niet meer eten.

Maandag heb ik de termijnecho, ben zo benieuwd! Vermoeidheid wordt hier iets minder, maar man ik moet echt ieder half uur naar de wc sinds deze week. Herken ik totaaaal niet van de eerste zwangerschap haha.

Fijn weekend allemaal, geniet van de zon morgen :)
Beatle1990 schreef:
30-10-2020 17:42
Wat een heerlijk nieuws GA. Zo blij voor je, zeker na zo een niet ontspannen start van je zwangerschap!

Hier vandaag haring gegeten, kijk ik net op de ZwangerHap app... mag dat niet meer?! Men wat is er veel veranderd in zo een korte tijd.. mijn eerste zwangerschap heb ik echt zoveel haring en runderrookvlees gegeten.. mag nu beide niet meer! Zal voor nu wel loslopen, maar toch maar niet meer eten.

Maandag heb ik de termijnecho, ben zo benieuwd! Vermoeidheid wordt hier iets minder, maar man ik moet echt ieder half uur naar de wc sinds deze week. Herken ik totaaaal niet van de eerste zwangerschap haha.

Fijn weekend allemaal, geniet van de zon morgen :)
En ook daarover verschilt het nog! Kreeg bij het aanmelden bij de vk een lijst met eetadviezen, en daarop stond juist dat rookvlees toch wel mocht! Krijg de lijst niet meer gevonden maar er stond ook wat op over haring... dat kan ik me niet meer herinneren wát dan precies.

En fijn GA een goed echo, zeker na de start die je gehad hebt inderdaad!
GA gefeliciteerd!!! Blijft bijzonder om naar je wondertje te mogen kijken!

Ik word ook beetje moe van wat ik wel of niet mag eten. Vooral die eerste 12 weken als eten al lastiger gaat en dan juist hetgeen waar je zin in hebt niet mag! Had vorige week een boterham met cervelaat op toen ik dacht oeps... Heb daarnaast sinds ik zwanger ben enorm zin in paté. Heb vega paté gekocht maar dat is toch niet hetzelfde... Maarja voor het goede doel denk ik dan maar!

Fijn om te horen dat bij meerdere mensen de klachten afnemen. Nu ik minder vermoeid ben overweeg ik me op te geven voor mom in balance. Ben alleen pas 12+4. Voelt alsof je daar pas heen hoort te gaan met een zichtbare buik! Zijn anderen al met zo iets begonnen?
Grand_allegro wat super fijn die echo! Lekker genieten nu :heart:

Ik had eergisteren een afspraak in het ziekenhuis nav mijn longembolie en of ik ook bloedverdunners moet of niet, loop momenteel daar voor onderzoek wat wijsheid is. Kreeg ook een echo, dat was wel een verassing, baby doet het ook goed hier!

Heb de 17e een pretecho gepland voor geslachtsbepaling.

Bij zoon at ik ook gewoon haring.. toen mocht het nog. Runderrookvlees ben ik ook gek op!
Limbogirly schreef:
31-10-2020 08:00
GA gefeliciteerd!!! Blijft bijzonder om naar je wondertje te mogen kijken!

Ik word ook beetje moe van wat ik wel of niet mag eten. Vooral die eerste 12 weken als eten al lastiger gaat en dan juist hetgeen waar je zin in hebt niet mag! Had vorige week een boterham met cervelaat op toen ik dacht oeps... Heb daarnaast sinds ik zwanger ben enorm zin in paté. Heb vega paté gekocht maar dat is toch niet hetzelfde... Maarja voor het goede doel denk ik dan maar!

Fijn om te horen dat bij meerdere mensen de klachten afnemen. Nu ik minder vermoeid ben overweeg ik me op te geven voor mom in balance. Ben alleen pas 12+4. Voelt alsof je daar pas heen hoort te gaan met een zichtbare buik! Zijn anderen al met zo iets begonnen?
Paté mag je gewoon eten hoor, alleen geen drie boterhammen per dag!
Het is ook best complex wat je allemaal niet mag eten. En het verandert ook nog behoorlijk regelmatig. Nu ik met meer mensen over de zwangerschap praat hoor ik regelmatig: "Mag dat niet dan? Dat mocht ik nog wel." En die zijn niet 30 jaar geleden bevallen of zo.

Voor mij zijn een paar dingen echt lastig: rauwe vis of gerookte zalm en filet americain. Dat mis ik gewoon nu al!
Gefeliciteerd GA!

Eten:
Ten opzichte van 14 jaar geleden is er echt véél verandert. Ik houd me maar netjes aan de (nieuwe) richtlijnen. Ik heb steeds wel heel veel zin in gebakken een ei met hele dooier. Maar ik heb dus pech.
Wij hebben vanochtend een goede echo gehad wat betreft de darmpjes. Het buikje was mooi dicht en de navelstreng zag er normaal uit. Echt heel blij mee. Ik begin langzaamaan echt te gaan genieten ervan, ook omdat ik me stukken beter voel.

Als ik dan toch een beetje mag klagen, een broodje filet American van de slager zou er er wel in gaan! Haha

Grand Alegro: Super fijn van de goede echo. Lekker proberen te gaan genieten nu!
My bags under my eyes are couture
Goed nieuws MQ11!

Ik heb uit voorzorg de geslachtsbepaling verplaatst van zaterdag naar woensdag.

Voor een meisje heb ik een principe akkoord met mezelf gesloten over de namen (roepnaam en twee doopnamen). Voor een jongen ben ik er nog lang niet uit.
MQ11 gefeliciteerd!!! Wat zul jij je opgelucht voelen zeg!

UnexpectedMom ik wist niet dat je nu al geslachtsbepaling kunt doen?

Wij willen ergens rond 16-18 weken een pretecho doen samen met onze zoon. Hij mag natuurlijk niet mee naar de verloskundige dus zo hopen we hem er toch bij te betrekken. Vind het wel leuk om het geslacht te weten, wel zo praktisch!

Ik heb donderdag nipt geprikt. Volgende week uitslag dus hopelijk alles in orde. Zijn er mensen die de uitslag al binnen hebben? Toch elke keer weer spannende momentjes met al die echo’s en onderzoeken.
Hier maandag dus voor de 2e termijn geweest en de datum hangt er ergens tussenin. Voor nu dus op 20 mei gezet, kan iemand dat aanpassen in de tabel?
Komt ons wel beter uit met t nieuwe huis dus hopelijk blijft t ook tot dan zitten.
Donderdag bloed prikken voor de nipt en 23 dec 20 weken echo.
Qua eten mis ik niet zo veel eigenlijk. Laatst dacht ik alleen om binnenkort weer een keer te kaasfonduen met een lekker wit wijntje maar helaas!
Dan gaan we behoorlijk gelijk op Roos: ik ben nu de 19de uitgerekend en ga vrijdag voor de Nipt. Wij gaan hem wel zonder nevenbevindingen doen. Na veel lezen, wikken en wegen vonden wij dat die nevenbevindingen zo’n breed en vaag resultaat kunnen geven, dat je misschien onnodig veel spanning krijgt. En met de 20 weken echo en de hielprik kunnen ze later ook veel opsporen.

Ik heb bijvoorbeeld zelf een genetische oogafwijking (zeldzaam en recessief overigens en vriend heeft het gelukkig niet, dus ons kind heeft nauwelijks kans het ook te hebben). Ik merk er nu nog niets van, maar had ook op jongere leeftijd al slechtziend kunnen worden. Hadden mijn ouders dit voor mijn geboorte geweten, dan hadden ze zich al jaren zorgen gemaakt, terwijl ik al bijna 35 ben zonder enige klachten.
Wat een goed berichten allemaal, heel fijn!!

Hier ook goed nieuws, mooie termijnecho gehad van de week. Nipt met nevenbevindingen ook geprikt, na die uitslag gaan we het de familie en vrienden vertellen. Zo benieuwd naar de reacties!

Grappig GA; wij stonden eerst samen op 21 mei en nu ook allebei op 19 mei. Hier ook een beetje naar voren gezet haha. Vandaag 12 weken, mijlpaal!!
Limbogirly: ik heb de uitslag afgelopen donderdag gehad, na precies een week.

Beatle: gefeliciteerd met de termijnecho.
Mijn nipt zonder nevenbevindingen was goed!!!! Moest het even kwijt :)

Ga dit weekend voor de leuk de baby spulletjes van zolder halen!
Ha, fijn Limbogirly.

Is toch wel een ding hé. Ik moest gewoon even een traantje laten toen ik de uitslag kreeg.
Super fijn Limbo! Lekker baby spulletjes kijken

Hier gaat eigenlijk alles goed. Buikje begint te groeien, maandag een afspraak maken voor de 20 weken echo.
My bags under my eyes are couture
Hoi allemaal, hoe gaat het bij jullie?

Hier gaat het qua zwangerschap prima, vrijdag voor de nipt geprikt en toen vanwege de vitaliteitscontrole weer even in de buik mogen kijken. Zag er weer goed uit. Nog even wachten tot de uitslag dus.
Nu zit sinds vandaag mijn neus plotseling helemaal dicht (niet snotterig), maar ik voel me verder niet verkouden of iets. Voor de zekerheid ga ik morgen gelijk voor een Corona test, maar ik las ook dat een verstopte neus zonder echte verkoudheid vaak voorkomt bij zwangere vrouwen. Heeft iemand van jullie dat weleens eerder gehoord? Was voor mij iets heel nieuws.
grand_allegro wijzigde dit bericht op 08-11-2020 19:38
Reden: Iets vergeten
2.11% gewijzigd
Fijn dat het er goed uit zag GA.

Ik het het ‘s avonds / ‘s nachts regelmatig dat mijn neus ineens dicht zit. Hopelijk is het geen Corona bij jou.
Hoi allemaal,

Fijn om zoveel goede berichten te lezen!

@ Grand_allegro: Succes met de coronatest! Hopelijk blijkt het gewoon een verkoudheid te zijn!

Ik ben vanmorgen gebeld door de verloskundige; uitslag van de NIPT-test (zonder nevenbevindingen) is goed!
Ondanks dat ik me er totaal geen zorgen om maakte, merk ik toch dat ik enorm opgelucht en blij ben met dit nieuws en dat ik tranen in mijn ogen kreeg toen de verloskundige het vertelde.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Ik ben afgelopen weekend ziekjes geweest. Ik denk dat ik iets verkeerds gegeten heb...
Voelt toch niet helemaal lekker, buikkrampen tijdens de zwangerschap :-[ .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven