Gek van twijfels.... Geen OP

zondag 8 november 2020 om 15:50
Kun je in plaats van vechten tegen de twijfel niet proberen om de twijfel te accepteren?
Blijkbaar hoort dat bij jou nu in deze fase. Je bent in therapie, hebt een jong kind, je zit waarschijnlijk veel meer op elkaars lip dan normaal.
Laat het gewoon, je mag namelijk best twijfelen, je hoeft er niet meteen iets mee te doen. Zie het meer als achtergrond geluid dan een belangrijk telefoontje.
Blijkbaar hoort dat bij jou nu in deze fase. Je bent in therapie, hebt een jong kind, je zit waarschijnlijk veel meer op elkaars lip dan normaal.
Laat het gewoon, je mag namelijk best twijfelen, je hoeft er niet meteen iets mee te doen. Zie het meer als achtergrond geluid dan een belangrijk telefoontje.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

zondag 8 november 2020 om 16:11
Dit.
En wat als je niet probeert tegen de twijfels te vechten, maar ze simpelweg accepteren dat ze er zijn? Je hoeft er niks mee he. Het zijn maar gevoelens.
(Beetje mindfulness zeg maar).
zondag 8 november 2020 om 16:14
O, daar plak ik net op een ander topic een prachtige quote over :captain_hindsight schreef: ↑08-11-2020 16:11Dit.
En wat als je niet probeert tegen de twijfels te vechten, maar ze simpelweg accepteren dat ze er zijn? Je hoeft er niks mee he. Het zijn maar gevoelens.
(Beetje mindfulness zeg maar).
– Erich Fromm, psycholoogLiefde is een beslissing, een inschatting en een belofte. Als liefde alleen een gevoel was, zou het onzinnig zijn om te beloven dat je voor altijd van elkaar houdt. Een gevoel komt namelijk net zo gemakkelijk als dat het gaat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zondag 8 november 2020 om 16:20
In elk geval even geen beslissingen nemen. De twijfel lijkt deels gevoed door je eigen gesteldheid en de huidige omstandigheden maken het vast niet beter.
Normaal zou ik wellicht hebben gezegd dat je er beter mee kunt stoppen, als al zo vroeg in de relatie relatietherapie nodig is en er zulke grote twijfels zijn.
Maar ja, er is een kind, dus dat geef je toch minder snel op.
Wat was er anders toen je enkele jaren geleden besloot voor een kind te gaan?
Was hij anders, jij anders, jullie dynamiek?
Normaal zou ik wellicht hebben gezegd dat je er beter mee kunt stoppen, als al zo vroeg in de relatie relatietherapie nodig is en er zulke grote twijfels zijn.
Maar ja, er is een kind, dus dat geef je toch minder snel op.
Wat was er anders toen je enkele jaren geleden besloot voor een kind te gaan?
Was hij anders, jij anders, jullie dynamiek?

zondag 8 november 2020 om 16:28

zondag 8 november 2020 om 16:29
Die is wel mooi!blijfgewoonbianca schreef: ↑08-11-2020 16:14O, daar plak ik net op een ander topic een prachtige quote over :
– Erich Fromm, psycholoog

zondag 8 november 2020 om 16:43
Wat een mooi en goed advies! Als je kind pas net 2 is, zou ik ook dit advies ter harte nemen terwijl je intussen je leven zo prettig mogelijk probeert in te richten.lolapaloeza schreef: ↑08-11-2020 15:50Kun je in plaats van vechten tegen de twijfel niet proberen om de twijfel te accepteren?
zondag 8 november 2020 om 16:53

zondag 8 november 2020 om 16:54
4,5 jaar? Dat is niet zo heel kort toch?Carpe-diem93 schreef: ↑08-11-2020 16:30Ja pffff dat denk ik ook steeds. We zijn pás zo kort samen. En dan nu al twijfels :/.
Ik denk dat ik anders was, en de dynamiek.
Maar ik denk dat het meer aan jou ligt dan aan de relatie hoor, als ik het zo kort door de bocht mag zeggen. Ik zou kijken wat je therapie je brengt en de balans nog eens opmaken als je in rustiger vaarwater bent.
Helpt het als je met jezelf afspreekt om hier over - ik noem maar wat - zes maanden eens over na te denken?

zondag 8 november 2020 om 16:56
https://www.mijnmedicijn.nl/anticoncept ... /depressie
https://www.ad.nl/wetenschap/depressief ... ~a5f4cd81/
https://www.ad.nl/wetenschap/depressief ... ~a5f4cd81/

zondag 8 november 2020 om 16:59
Spiraal, condooms, pessarium,sterilisatie..... ga terug naar je huisarts.Carpe-diem93 schreef: ↑08-11-2020 16:58I know..wil er het liefst mee stoppen maar heb toch anticonceptie nodig.