Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03

Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Ohja slim een vrije dag, ik denk daar niet zo goed over na! Als ik iets wil weten wil ik het weten!

Fijn dat die reorganisatie wel redelijk snel gaat, maar blijft balen.

Ik ga eens kijken of je ergens je eigen worst kan laten maken haha
Piccobellobv schreef:
07-11-2020 22:50

@BloemJoppe, tip even als de bevallingsverhalen komen, dan sla ik even over hahaha :flag:
Haha Picco, t was eigenlijk ook meer als grapje bedoeld hoor! Ik denk inderdaad niet dat details over vrachtverkeer door een Beneluxtunnel een aantrekkelijk gespreksonderwerp is :rofl:

(Hoewel ik toch geen keizersnee zou willen hoor! Is echt wel een zware operatie waarvan de hersteltijd veel langer is dan van het meeste vrachtverkeer door de Beneluxtunnel :mrgreen: )
Haha vrachtverkeer door de Beneluxtunnel, goede metafoor! Bevallen zou ik zo weer doen. Tuurlijk doet het mega veel pijn, kwam ik totaal niet ongeschonden uit de strijd, maar het ging al met al vrij snel (van eerste echte weeën moeten opvangen tot geboorte iets van 8 uur). Maar het is zo bijzonder! Een maand na de geboorte had ik ook echt heimwee naar de buik, laatste loodjes en de bevalling zelf. Het heeft toch iets magisch als afsluiting van het hele zwanger zijn.
Morgen dus NOD, ik ga dinsdag testen als ik nog niet ongesteld ben.
Fingers crossed!! :hyper:
Hmm hier ff wat stoms. Ik was vanmiddag ergens en iemand die dicht bij me staat vertelde dat ze zwanger is. Precies evenlang als ik zou zijn geweest. Ik kon niet echt blij voor haar zijn. Probeerde wel te glimlachen maar wilde eigenlijk huilen en naar huis. Zou zo leuk zijn geweest als we dit samen hadden gehad. Gelukkig deed iemand anders wel blij dus viel het hopelijk minder op. Hopelijk kan ik over 3 maanden alsnog vertellen wat er was want het was wel een beetje vreemd.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Haha ja die metafoor gebruik ik altijd met mijn vriendin, ik heb een Beneluxtunnel, zij een coentunnel :whistle:

Klinkt mooi zeg, zo heimwee hebben naar je buik, bijzonder. Geloof ook best echt dat het mooi is. Ik ben gewoon een lichte controlefreak en gewoon weten wanneer je geopereerd word en dan dat met een afspraakje in het ziekenhuis fixen klinkt fijner dan maar afwachten.

Ik ben benieuwd Vera, dat word morgen weer steeds het forum verversen :) !
Wat lastig Aviendha! Ik snap best dat je het daar moeilijk mee hebt! Niet te streng zijn voor jezelf hoor!

Picco, je kunt alleen niet zomaar om een keizersnede vragen in NL. Je hebt natuurlijk wel altijd recht op pijnstilling bij een natuurlijke bevalling. Maar ondanks dat echt een heftige bevalling had (16 uur weeen, maar ingeleid door langdurig gebroken vliezen van breken van de vliezen tot geboorte was 80 uur), en zeker niet ongeschonden uit de strijd kwam zie ik daar niet echt tegen op.
Wel vond in m'n lege buik maar saai en alleen. En ik miste echt de schopjes, het bewegen en het altijd samen zijn.

Spannend Vera!
Aviendha ahh ik kan me goed voorstellen dat dat heel kut was.. dat zal ze vast begrepen hebben als ze het wist. Hoop echt dat het snel weer raak is

Ik heb een beetje last van lichte krampen die lijken op menstruatie krampen, dus ga er maar ff vanuit dat het de komende dagen door gaat komen.. ik zette vanmiddag per ongeluk mn hand in mijn vriend zijn zaakje, dus hij riep ik hoop maar dat het dit keer raak is want die werkt niet meer :lol: heb hem maar gelijk ff teleurgesteld verteld dat ik denk van niet. Toen stelde hij mij weer gerust met mijn eigen vertelde feitjes dat maar 30% in de eerste 3 maanden zwanger is :lol: dat is ook waar, nog geen reden voor paniek
Dames, heb wel meegelezen maar had een heerlijk ontspannen weekendje, dus even beetje afwezig :).

@picco, bevalling is ook mijn grootste angst, maar in principe is het vrouwenlichaam ervoor gemaakt, dus ga er maar vanuit dat het goedkomt.

@aviendha, snap heeeel goed dat je even niet zo enthousiast kon reageren. Hopelijk komt er een moment dat je erover kan praten met hun, wellicht dat het ook helpt om met je vriendinnen erover te praten.

@daanstje, niet fijn als je zoveel tegelijk aan je hoofd hebt :(. Is er al meer duidelijk over de reorganisatie, in welk team je terechtkomt etc.

Jammer voor de mensen die ongesteld zijn geworden :(. Maar hopelijk kunnen we dan inderdaad rond oud & nieuw toch allemaal die alcoholvrije champagne achterover slaan ;).

Respect voor de testers die echt wachten tot de NOD. Ben heel benieuwd of de lijst met zwangeren aangevuld kan worden.
Ik heb mijn NOD ook weer aangepast... ovulatietesten zijn heel stabiel, echt 0,0 stijging :frusty:

App geeft nog aan dat over 9 dagen mijn ovulatie zou zijn en dus 2 december NOD. Hopelijk heeft de app gelijk en slaan de testen snel aan :).
Helaas hier gewoon ongesteld geworden, maar verder geen grote teleurstelling hoor! Op naar volgende ronde.

Wel gek idee, morgen 2 jaar geleden had ik een positieve test in handen. Was toen sinds januari ‘18 gestopt met de pil en de eerste maanden had ik een hele onregelmatige cyclus. Medio dat jaar nog even gewacht met zwanger raken ivm nieuwe baan. En Uiteindelijk volgens mij in ronde 3 na de “pauze” raak.
Jammer Vera :(. Gelukkig niet al te grote teleurstelling. Op naar de volgende ronde!
Roossie1990 schreef:
09-11-2020 13:22
Ik heb mijn NOD ook weer aangepast... ovulatietesten zijn heel stabiel, echt 0,0 stijging :frusty:

App geeft nog aan dat over 9 dagen mijn ovulatie zou zijn en dus 2 december NOD. Hopelijk heeft de app gelijk en slaan de testen snel aan :).
Hoe reken je precies Roossie? Ik kan het nu al doen van ovulatietesten niet rijmen met pas over 9 dagen ovuleren. Logisch dan toch, dat ze stabiel zijn? Als je wilt dat ik met je meedenk, moet je even laten weten wanneer de eerste dag van je laatste menstruatie was en hoe je cyclus normaal in elkaar steekt.
Vera99 schreef:
09-11-2020 15:39
Helaas hier gewoon ongesteld geworden, maar verder geen grote teleurstelling hoor! Op naar volgende ronde.
Balen, maar wat sta je er goed in :).
Nolatjeee90 schreef:
08-11-2020 20:52
Ik heb een beetje last van lichte krampen die lijken op menstruatie krampen, dus ga er maar ff vanuit dat het de komende dagen door gaat komen.. ik zette vanmiddag per ongeluk mn hand in mijn vriend zijn zaakje, dus hij riep ik hoop maar dat het dit keer raak is want die werkt niet meer :lol: heb hem maar gelijk ff teleurgesteld verteld dat ik denk van niet. Toen stelde hij mij weer gerust met mijn eigen vertelde feitjes dat maar 30% in de eerste 3 maanden zwanger is :lol: dat is ook waar, nog geen reden voor paniek
Lief van je vriend (en minder van jou :hihi: )! Op hoeveel DPO zit je? Wat zijn de plannen?
Aviendha schreef:
08-11-2020 20:30
Hmm hier ff wat stoms. Ik was vanmiddag ergens en iemand die dicht bij me staat vertelde dat ze zwanger is. Precies evenlang als ik zou zijn geweest. Ik kon niet echt blij voor haar zijn.
Oh lieverd, ik vind het echt knap dat je niet brullend naar buiten gestormd bent. Ik denk dat ik spontaan zou zijn ontploft. Props voor jou :cheer2:, heel knap!
K0koro schreef:
09-11-2020 17:00
Oh lieverd, ik vind het echt knap dat je niet brullend naar buiten gestormd bent. Ik denk dat ik spontaan zou zijn ontploft. Props voor jou :cheer2:, heel knap!
Haha deze reactie doet me echt goed :heart: :hihi: ik wilde dat ook heel graag doen en voelde me tegelijkertijd een beetje schuldig dat ik niet blij was en het niet goed genoeg kon veinzen.

Ben op werk en af en toe stiekem hier lezen, zal vanavond weer op de rest reageren.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
@Aviendha :heart:

Ik zit een beetje te niksen op de bank. Vanochtend tot in de middag gewerkt en dat heeft me helemaal leeggezogen. Ik ga zo proberen nog even te werken want ik zou me zoveel beter voelen als ik e.e.a. verwerkt heb.

Ik heb sinds een paar dagen het filmpje van ons huwelijk terug. Het is zo mooi om terug te kijken :flirting:. Ik zwijmel helemaal weg. Kan niet wachten om zelf een mooie lange video samen te stellen. Dat lijkt me nou bij uitstek geschikt om te kijken op grijze dagen. Het korte filmpje is echt heel leuk geworden. We hebben het cadeau gekregen, super lief :heart:.
Ach Aviendha wat klote zeg :hug: stom

@Vera: precies hetzelfde hier. En door!

@Koko: Genieten!!! Fijn om zo terug te kunnen kijken.
Kokoro wat leuk en wat fijn dat het je opfleurt! Het geeft je in mindere tijden ook weer even een goed beeld waarmee je heel blij kunt zijn, dat is misschien wel fijn :-D wanneer ga jij weer richting je vruchtbare dagen?

Ik zit op 9 of 10 dpo vandaag. Ik wilde eigenlijk donderdag testen als het dan nog nodig is, maar doe het denk liever woensdag want dan werkt mijn vriend thuis. Morgen maar even overleggen als ik nog niet ongesteld ben. Maar het lijkt er al sinds gister aan te komen (of ik verwar buikpijn met andere klachten, maar laat ik mezelf nu even niet gek gaan zitten maken :lol: )
Spannend Maria!

Fijn Kokoro, echt lekker om dat de hele winter te kunnen kijken denk ik :)

Jammer Vera en Nola!

Aviendha, knap dat je überhaupt je zo staande hebt weten te houden. Ik vraag mij af of de ander wat gemerkt heeft, denk dat jij dat misschien meer zo voelt dan dat het opvalt.

Roos en Daan: Ik weet dat je geen keizersnede mag in NL, ik weet ook dat ik het waarschijnlijk een prachtig moment vind die bevalling.

Maar als ik mocht kiezen deed ik een keizersnede :lijstje: . Gewoon, omdat ik niet houd van geen controle hebben.

Precies de reden waarom ik denk dat ik sws niet geschikt ben als moeder hahaha
Piccobellobv schreef:
09-11-2020 18:49
Roos en Daan: Ik weet dat je geen keizersnede mag in NL, ik weet ook dat ik het waarschijnlijk een prachtig moment vind die bevalling.
Nouuuu, als je het écht wilt, krijg je het voor elkaar hoor ;-D. Heb een keer of 4 a 5 gezien in 2 jaar. Maar kan het niet aanbevelen :).
Nolatjeee90 schreef:
09-11-2020 18:35
Kokoro wat leuk en wat fijn dat het je opfleurt! Het geeft je in mindere tijden ook weer even een goed beeld waarmee je heel blij kunt zijn, dat is misschien wel fijn :-D wanneer ga jij weer richting je vruchtbare dagen?

Ik zit op 9 of 10 dpo vandaag. Ik wilde eigenlijk donderdag testen als het dan nog nodig is, maar doe het denk liever woensdag want dan werkt mijn vriend thuis. Morgen maar even overleggen als ik nog niet ongesteld ben. Maar het lijkt er al sinds gister aan te komen (of ik verwar buikpijn met andere klachten, maar laat ik mezelf nu even niet gek gaan zitten maken :lol: )
Spannend :hyper:! Stel dat je 9 DPO bent, dan ben je woensdag 11 DPO. Dat geeft een goede kans op een positieve test :cheer2:.

Hier vandaag CD10. Het begint langzaamaan weer spannend te worden. Komende week maar aan de slag :). Ik ben nu al gespannen.

Ik hoop trouwens hééél erg dat ik wel zwanger ben voordat de corona situatie voorbij is. Super egoïstisch om zo te denken :facepalm:, maar ik ben bang dat ik tóch spijt krijgt dat we ons huwelijk niet hebben uitgesteld als blijkt dat het voor de kinderwens niet had uitgemaakt.
Hiep hiep hoera! We hebben 2 jarige jobjes op het forum.

Gefeliciteerd Daanstje!
@kokoro, ik weet helemaal niet wat mijn normale cyclus zou zijn :(, omdat ik na mijn ontrekkingsbloeding na 42 dagen heeeel licht bloedverlies heb gehad. Die wel genoteerd in de app als menstruatie (je kunt daar ook spotting aangeven als menstruatie). Op basis daarvan had de app mijn volgende cyclus ook op 42 dagen gezet en dus een schatting van de ovulatie.
Omdat ik mijn cyclus nog niet exact weet ben ik nu dus al begonnen met de testen (stel dat het wel ineens eerder zou zijn, die hoop heb ik een beetje en heb toch 70 van die testen dus kan er wel een paar missen;) ). En doordat de testen zo stabiel zijn, ga ik dus wel een beetje ervan uit dat het klopt en de ovulatie pas over een week zal zijn.
Hoe zou jij het berekenen?

Dat van het trouwen snap ik heeeel goed, wij hebben het ook door laten gaan, ook ivm de kinderwens.

En gefeliciteerd voor de kleine dreumissen :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven