Werk & Studie alle pijlers

Tips online escaperoom? Of alternatief eindejaarsborrel?

09-11-2020 10:21 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar zal het eindejaars etentje van mijn team niet door kunnen gaan. Ik ben dus op zoek naar een leuk alternatief en zat te denken aan een online escaperoom. Hebben jullie tips of ervaringen die je wil delen? Het gaat om een team van 7 personen.
Online escape room met 7 man is eigenlijk teveel, tenzij je met break-outrooms gaat werken.

Ik zou kijken naar Jackbox spellen.

https://www.jackboxgames.com/how-to-pla ... -remotely/
Ik organiseer zeer diverse alternatieven voor een eindejaarsfeestje, hiervoor werk ik samen met zoveel mogelijk kleine ondernemers die nu extra creatief moeten ondernemen. Denk aan een pubquiz ontwikkeld door een fotografe die veel huwelijken fotografeert met een quizmaster die eigenaresse is van een hostessbureau voor congressen. Een fantastische goochelaar die het online echt goed doet, diverse soorten proeverijen of een creatieve activiteit waar je samen mee aan de slag gaat.
Een thuismysterie is zeker ook mogelijk! Let daarbij wel op dat het echt bij het team past, ik merk nog wel eens dat er 2 of 3 heel enthousiast meedoen en er een gedeelte alleen maar achterovergeleund zit mee te kijken. 7 is eigenlijk een iets te grote groep hiervoor.

Reclame maken mag hier natuurlijk niet maar mocht je meer informatie willen mag je mij altijd een pb sturen.

We hebben inmiddels meerdere dingen mogen organiseren en zonder uitzondering zijn alle deelnemers enthousiast.
Wij hebben soort crazy 88 gespeeld, maar dan een quarantaine versie. We waren wel met een hoop meer. Maar jij kan toch drie teams maken en opdrachten doen. Je kunt de opdrachten overigens ook zelf verzinnen / van internet plukken en dan zelf een prijs bedenken.

Wij hadden de georganiseerde variant met een presentator en dat was bij ons wel handig (want veel teams), zodat we niet zelf de score hoefden bij te houden maar met een klein aantal zou ik het de volgende keer zelf doen.
AnAppleADay schreef:
09-11-2020 10:25
Online escape room met 7 man is eigenlijk teveel, tenzij je met break-outrooms gaat werken.

Ik zou kijken naar Jackbox spellen.

https://www.jackboxgames.com/how-to-pla ... -remotely/
Ohhh ja Drawful! Tijd dat we dat weer eens gaan spelen hier
captain_hindsight schreef:
09-11-2020 10:40
Ohhh ja Drawful! Tijd dat we dat weer eens gaan spelen hier
Drawful is echt fantastisch! Ik moest een keer 'grand canyon full of eggs' tekenen :rofl:
AnAppleADay schreef:
09-11-2020 10:44
Drawful is echt fantastisch! Ik moest een keer 'grand canyon full of eggs' tekenen :rofl:
Hahahahahaha.

Hoe meer alcohol erin gaat, hoe sneller dingen verkeerd geïnterpreteerd worden ook (zoals mijn raket...)
https://deverlorenherinnering.nl/
Is dit misschien iets?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
09-11-2020 11:16
https://deverlorenherinnering.nl/
Is dit misschien iets?
Die is leuk maar wij hebben hem met 5 gedaan en dat was eigenlijk al veel te veel, 3 of 4 is beter.
En bovendien ben je hier in totaal wel een uur of 5-6 mee bezig, dus ik weet niet hoe leuk dat is voor een enkele sessie.
Wij hebben 2 weken terug zelf een escaperoom gemaakt voor onze familie. Was ff een paar avondjes werk maar het resultaat werd heel leuk ontvangen! Je kunt puzzels maken die bijvoorbeeld te maken hebben met dingen die het afgelopen jaar gebeurd zijn in je team, die dan leiden tot een code die ze met een 'codesleutel' kunnen omzetten naar een email-adres waar je als autoreply een tweede puzzel instelt (dan krijgen ze die dus binnen als ze mailen naar dat adres). De oplossing van de tweede puzzel kan een telefoonnummer zijn dat ze in de voicemail het slotwoord geeft dat ze zo snel mogelijk naar jou moeten appen, of een opdracht die ze zo snel mogelijk in de groepsapp moeten sturen o.i.d.
Bij ons was iedereen een uurtje of 2 bezig met het puzzelen.
Snoezelientje_ schreef:
09-11-2020 11:42
Wij hebben 2 weken terug zelf een escaperoom gemaakt voor onze familie. Was ff een paar avondjes werk maar het resultaat werd heel leuk ontvangen! Je kunt puzzels maken die bijvoorbeeld te maken hebben met dingen die het afgelopen jaar gebeurd zijn in je team, die dan leiden tot een code die ze met een 'codesleutel' kunnen omzetten naar een email-adres waar je als autoreply een tweede puzzel instelt (dan krijgen ze die dus binnen als ze mailen naar dat adres). De oplossing van de tweede puzzel kan een telefoonnummer zijn dat ze in de voicemail het slotwoord geeft dat ze zo snel mogelijk naar jou moeten appen, of een opdracht die ze zo snel mogelijk in de groepsapp moeten sturen o.i.d.
Bij ons was iedereen een uurtje of 2 bezig met het puzzelen.
mag ik je een pb sturen met wat vragen?
@bieslookje ja hoor!
Snoezelientje_ schreef:
10-11-2020 11:02
@bieslookje ja hoor!
:thumbsup: gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven