Relatie met collega, hoe doe je dat?
maandag 9 november 2020 om 14:40
Hoi,
Ik ga op dit moment door een wat vreemde situatie. Een collega die ik al een tijdje ken en waar ik altijd al een klik mee heb gehad, heeft haar gevoelens voor mij uitgesproken. De gevoelens zijn zeker wederzijds, maar het loopt allemaal nog niet echt lekker. Ik denk dat dit des te meer komt omdat we elkaar al een tijdje kennen en de bestaande situatie nu verandert. Volgens mij moeten we daar allebei nog even een weg in vinden..
Even wat context eerst: we gingen wel vaker samen wat drinken en dan belandden we wel eens samen in bed. Prima, maar nooit iets achter gezocht totdat zij de laatste keer haar gevoelens uitsprak. Ik had er nooit rekening mee gehad dat meer dan collega's zijn een optie was. We hebben er heel lang over gepraat en afgesproken dat we elkaar vaker gaan zien. Er is niet besproken in wat voor vorm dat is, of wat voor verwachtingen we hebben. Zij vertelde me wel dat ze er moeite mee heeft zich kwetsbaar op te stellen. Zelf vind ik dat ook niet makkelijk.
Nu hebben we elkaar na de bewuste avond een aantal keren gezien en dat verloopt allemaal wat ongemakkelijk. Het voelt alsof we beide meer willen, maar we die stap niet durven te zetten. We zitten nu meer op de bank als de vrienden de we waren. Voor mijn gevoel loop ik ook een beetje tegen een muur aan, waar ze me min of meer al voor gewaarschuwd had.
Hoe zouden jullie met zo'n situatie om gaan? Heeft iemand ervaring met het 'starten' van een relatie met een collega? Hoe doe je dat? Ik ben benieuwd..
Thanks alvast!
Ik ga op dit moment door een wat vreemde situatie. Een collega die ik al een tijdje ken en waar ik altijd al een klik mee heb gehad, heeft haar gevoelens voor mij uitgesproken. De gevoelens zijn zeker wederzijds, maar het loopt allemaal nog niet echt lekker. Ik denk dat dit des te meer komt omdat we elkaar al een tijdje kennen en de bestaande situatie nu verandert. Volgens mij moeten we daar allebei nog even een weg in vinden..
Even wat context eerst: we gingen wel vaker samen wat drinken en dan belandden we wel eens samen in bed. Prima, maar nooit iets achter gezocht totdat zij de laatste keer haar gevoelens uitsprak. Ik had er nooit rekening mee gehad dat meer dan collega's zijn een optie was. We hebben er heel lang over gepraat en afgesproken dat we elkaar vaker gaan zien. Er is niet besproken in wat voor vorm dat is, of wat voor verwachtingen we hebben. Zij vertelde me wel dat ze er moeite mee heeft zich kwetsbaar op te stellen. Zelf vind ik dat ook niet makkelijk.
Nu hebben we elkaar na de bewuste avond een aantal keren gezien en dat verloopt allemaal wat ongemakkelijk. Het voelt alsof we beide meer willen, maar we die stap niet durven te zetten. We zitten nu meer op de bank als de vrienden de we waren. Voor mijn gevoel loop ik ook een beetje tegen een muur aan, waar ze me min of meer al voor gewaarschuwd had.
Hoe zouden jullie met zo'n situatie om gaan? Heeft iemand ervaring met het 'starten' van een relatie met een collega? Hoe doe je dat? Ik ben benieuwd..
Thanks alvast!
maandag 9 november 2020 om 14:48
Zit haar moeite met de kwetsbaarheid in het feit dat jullie collega's zijn?
Verder ligt het natuurlijk ook heel erg aan jullie specifieke werksituatie.
In mijn werkomgeving zou het echt niet kunnen met mijn (directe) collega's, omdat we in een positie zitten waarin we elkaars werk moeten beoordelen.
Verder ligt het natuurlijk ook heel erg aan jullie specifieke werksituatie.
In mijn werkomgeving zou het echt niet kunnen met mijn (directe) collega's, omdat we in een positie zitten waarin we elkaars werk moeten beoordelen.
maandag 9 november 2020 om 15:04
Hoe zijn de regels (geschreven dan wel ongeschreven) op je werk wat betreft relaties? Bij ons (groot bedrijf, dus komt wel eens vaker voor) is de regel dat als je samen werkt op 1 afdeling, 1 van beide een andere functie zoekt. Binnen óf buiten het bedrijf.
Dus als je beide hetzelfde voelt en dit uitspreekt, moet je daar misschien ook rekening mee houden.
Dus als je beide hetzelfde voelt en dit uitspreekt, moet je daar misschien ook rekening mee houden.
maandag 9 november 2020 om 15:28
Bedankt voor alle antwoorden al! Voor alle duidelijkheid.. het is niet ons idee om alles direct aan de grote klok te hangen, eerst even kijken hoe het verder loopt.
@vivautrecht: Haar moeite met kwetsbaarheid komt voor uit een eerdere relatie, niet zo zeer het feit dat we collega's zijn. Bij ons in de werkomgeving is het ook niet heel handig. Werken in de zorg en veel samen. Zij of ik zal op zoek moeten naar een andere baan als we dit doorzetten.
@liosnvt: Klopt, maar dat lijken we dus allebei niet te durven. Ik snap wel dat dat een drempel is waar je 'gewoon' over heen moet stappen, maar toch. Je hebt gelijk hoor. Dat collega's blijven is denk ik niet zo'n probleem, eerdere avonden samen hebben ons op werk ook niet beïnvloed.
@Janeway: Klopt, dit hebben we ook al besproken op die bewuste avond. Ik ben best bereid om naar een andere afdeling te gaan of zelfs een andere baan te nemen, mocht het zo ver komen.
@Saartje: Eens, maar dat is voor ons geen nieuwe situatie.
@Poldervrouw: Bedankt voor je tip, zo ver zijn we helaas nog niet
@vivautrecht: Haar moeite met kwetsbaarheid komt voor uit een eerdere relatie, niet zo zeer het feit dat we collega's zijn. Bij ons in de werkomgeving is het ook niet heel handig. Werken in de zorg en veel samen. Zij of ik zal op zoek moeten naar een andere baan als we dit doorzetten.
@liosnvt: Klopt, maar dat lijken we dus allebei niet te durven. Ik snap wel dat dat een drempel is waar je 'gewoon' over heen moet stappen, maar toch. Je hebt gelijk hoor. Dat collega's blijven is denk ik niet zo'n probleem, eerdere avonden samen hebben ons op werk ook niet beïnvloed.
@Janeway: Klopt, dit hebben we ook al besproken op die bewuste avond. Ik ben best bereid om naar een andere afdeling te gaan of zelfs een andere baan te nemen, mocht het zo ver komen.
@Saartje: Eens, maar dat is voor ons geen nieuwe situatie.
@Poldervrouw: Bedankt voor je tip, zo ver zijn we helaas nog niet
maandag 9 november 2020 om 15:36
Als ik dat zo lees hebben jullie eigenlijk al een soort relatie, en als jullie beide meer van elkaar willen, zou ik gewoon eerlijk zijn over je gevoel, durf je kwetsbaar op te stellen, misschien doet zij dat dan ook, je hebt niets te verliezen..
hoewel ik niet eens echt een voorstander ben voor daten op de werkvloer (want stel dat het misgaat, dan moet je wel iedere dag de ander tegenkomen, lijkt me niet echt fijn dan) ben ik toch getrouwd met degene die m'n collega was,
We kenden elkaar al jaren voor die tijd, dus misschien toch iets andere situatie, en dat was waarschijnlijk, hoe dan ook, wel uitgelopen op een relatie, dat zat er al van mijlenver aan te komen.
Maar op het werk, waren we puur collega's, en zou je niet eens doorhebben dat we een stel waren, iedereen wist het wel, alleen omdat we dat zelf hebben verteld, maar het was totaal niet te zien voor een buitenstaander.
We zijn nog steeds bij elkaar.
hoewel ik niet eens echt een voorstander ben voor daten op de werkvloer (want stel dat het misgaat, dan moet je wel iedere dag de ander tegenkomen, lijkt me niet echt fijn dan) ben ik toch getrouwd met degene die m'n collega was,
We kenden elkaar al jaren voor die tijd, dus misschien toch iets andere situatie, en dat was waarschijnlijk, hoe dan ook, wel uitgelopen op een relatie, dat zat er al van mijlenver aan te komen.
Maar op het werk, waren we puur collega's, en zou je niet eens doorhebben dat we een stel waren, iedereen wist het wel, alleen omdat we dat zelf hebben verteld, maar het was totaal niet te zien voor een buitenstaander.
We zijn nog steeds bij elkaar.
maandag 9 november 2020 om 15:42
"We kenden elkaar al jaren voor die tijd, dus misschien toch iets andere situatie, en dat was waarschijnlijk, hoe dan ook, wel uitgelopen op een relatie, dat zat er al van mijlenver aan te komen."
Dit is dus juist precies dezelfde situatie!
Of ik niets te verliezen heb weet ik niet, maar dat is meer m'n eigen gevoel. Zal het niet nog moeilijker maken dan het al is
Of ik niets te verliezen heb weet ik niet, maar dat is meer m'n eigen gevoel. Zal het niet nog moeilijker maken dan het al is
maandag 9 november 2020 om 15:42
Is waar, ik ga m'n best doenKroonprinses schreef: ↑09-11-2020 15:31Als jullie het ongemak uitspreken, is de lading er grotendeels vanaf.
Verder geen tips.
maandag 9 november 2020 om 15:47
oh, had ik even beter moeten lezen,Arzur schreef: ↑09-11-2020 15:42"We kenden elkaar al jaren voor die tijd, dus misschien toch iets andere situatie, en dat was waarschijnlijk, hoe dan ook, wel uitgelopen op een relatie, dat zat er al van mijlenver aan te komen."
Of ik niets te verliezen heb weet ik niet, maar dat is meer m'n eigen gevoel. Zal het niet nog moeilijker maken dan het al is![]()
Als haar gevoel toch niet hetzelfde is, heb je wel een kans gewaagd, op misschien iets heel moois, en dat vind ik nooit een verlies, ook al loopt het misschien niet zoals je voor ogen had,
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit spijt gehad van de "blauwtjes" die ik heb gelopen, en die heb ik genoeg gehad, maar als het dan wel raak was..
maandag 9 november 2020 om 15:54
Bij ons komt het heel vaak voor. Er zijn zelfs collega’s die in hetzelfde team werken. Wel grappig, van twee van hen wist ik niet dat ze een relatie hadden en daar kwam ik pas achter toen ik het geboortekaartje van hun kind zagJaneway103 schreef: ↑09-11-2020 15:04Hoe zijn de regels (geschreven dan wel ongeschreven) op je werk wat betreft relaties? Bij ons (groot bedrijf, dus komt wel eens vaker voor) is de regel dat als je samen werkt op 1 afdeling, 1 van beide een andere functie zoekt. Binnen óf buiten het bedrijf.
Verbroken relaties komen ook wel eens voor. Soms kiest iemand dan voor een andere vestiging, maar als beide er goed mee omgaan kunnen ze ook gewoon samen blijven werken. Het enige dat bij ons niet kan, is een relatie met je leidinggevende/ondergeschikte.
maandag 9 november 2020 om 15:59
Eens. We hebben elkaar vanochtend nog gezien, maar ik zal haar wel even appen of ik vanavond langs kan komen. We moeten het er op een of ander moment toch over hebben..klaver10 schreef: ↑09-11-2020 15:47oh, had ik even beter moeten lezen,
Als haar gevoel toch niet hetzelfde is, heb je wel een kans gewaagd, op misschien iets heel moois, en dat vind ik nooit een verlies, ook al loopt het misschien niet zoals je voor ogen had,
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit spijt gehad van de "blauwtjes" die ik heb gelopen, en die heb ik genoeg gehad, maar als het dan wel raak was..![]()
maandag 9 november 2020 om 16:09
Same here!poldervrouw schreef: ↑09-11-2020 15:00ik ben ermee getrouwd, scheelde hoop gedoe.
En op het werk niet lopen kleffen etc
En ik ben van baan gewisseld
Maar dat had niets te maken met het feit dat wij wat kregen, maar het maakte de boel wel makkelijker
Nou was het bij ons bij iedereen, behalve bij ons al wel duidelijk dat we elkaar meer dan leuk vonden
Maar toen we het vertelde was de algemene reactie, zo hè hè, eindelijk!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 9 november 2020 om 16:19
Ook herkenbaar.. bij ons, in de zorg dus, wordt wat afgeroddeld.. Ongeveer alle collega's denken al dat er wat gaande is. Zelf hadden we dat beide niet eens echt overwogen tot nu.Summerdance schreef: ↑09-11-2020 16:09Same here!
En ik ben van baan gewisseld
Maar dat had niets te maken met het feit dat wij wat kregen, maar het maakte de boel wel makkelijker
Nou was het bij ons bij iedereen, behalve bij ons al wel duidelijk dat we elkaar meer dan leuk vonden
Maar toen we het vertelde was de algemene reactie, zo hè hè, eindelijk!