Lijf & Lijn alle pijlers

Ouder worden, wat verandert er?! (Uiterlijk)

09-11-2020 23:44 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zojuist heb ik foto’s beken van vakanties toen ik ongeveer 18/19/20 was, ondertussen ben ik 22,5 en inderdaad, je ziet dat het ‘jeugdige’ er vanaf is. Vandaar ook mij vraag; wat verandert er op die leeftijd? Vanaf je 30 wordt het collageen in je huid steeds een beetje minder, vandaar dat je er ouder uit komt te zien. Maar wat maakt bijvoorbeeld het verschil tussen een 22 en een 26 jarige, wat verandert er dan in je gezicht? Ik heb al aan meerdere mensen deze vraag gesteld, en op Google wordt ik ook niet veel wijzer. Dus Viva dame’s, weten jullie het? :-)
Saivash schreef:
10-11-2020 00:26
Och jeetje, wat een sympathieke reactie :flirting:
:applause:
FunnyFace8 schreef:
10-11-2020 00:29
Bij mij begon het verval pas echt rond m'n 40e en na de tweede beeb. Huid wordt minder elastisch, kleine rimpeltjes, bovenlip wordt iets langer, haar wordt grijs, lippen iets minder vol, neus iets groter, etc. Gezicht ook iets strenger, op de een of andere manier. Heel subtiel in het begin, maar ik kan het nu niet meer ontkennen. Ik werd altijd jonger geschat dan ik was, maar nu gebeurt dat niet meer zo vaak.
Je ziet er anders geweldig uit hoor, als ik zo naar je avatar kijk 🤗 ;-)
Ik ben 37 en keek afgelopen week naar mijn handen en besefte ineens; hoe waren die 20 jaar geleden?
Er lijken wat meer rimpeltjes te komen..besef moment. En verder? Wat grijs hier en daar. Ben blij dat ik hopelijk oud mag worden
Wacht maar tot je 40 bent :facepalm:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jezus. 22 en een half @(
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Nou geniet nog ff van je prime, want als je 30 bent ben je oud.
Elasticiteit van je huid, het gaat langzaamaan een beetje verzakken allemaal.
Wel knap dat je dat verschil al ziet op die leeftijd en in een paar jaar tijd.
Ik denk dat veel mensen de vraag niet snappen. De vraag is niet, hoe komt het dat je er op je 21e al oud en /of vervallen uitziet. De vraag is, hoe kan het dat de meeste mensen het verschil kunnen zien tussen een gezicht van een 18-jarige en een gezicht van een 22-jarige? Wat verandert er in die jaren, welk fysiek proces vindt plaats, als de huid nog even stevig is?

Ik weet het niet zo goed, maar misschien wordt het gezicht minder rond? Dat er vet verdwijnt uit delen van het gezicht?
Het ligt eraan of je een goede botstructuur hebt. Jukbeenderen houden de boel een beetje omhoog als het slap wordt. Op jouw leeftijd dacht ik dat ik nooit kapot kon dus daarmee vergeleken begin je al vroeg. Ik begon met 28. Ik gebruikte peperdure creme hoewel de Consumentenbond zei dat dat niet hielp. Dat zeggen ze nóg steeds. Je gezicht wordt op die leeftijd steeds slapper; niet alleen je opperhuid maar alle structuren in de diepte gaan wat minder strak zitten en de zwaartekracht trekt ze naar beneden.

Hoe het komt dat sterren er met 50 of 60 nog goed uitzien dat weet ik niet. Of ze toch wondercreme hebben gevonden, enorme bedragen betalen aan prijzige klinieken, heel bijzondere genetische eigenschappen hebben, ze een geheim verbond hebben gesloten met de duivel, of dat het misschien toch een grimeertruc is dat vraag ik me best weleens af.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
het gaat niet alleen om het collageen maar om het "hele plaatje". Hoe je huid eruit ziet gaat vooral over je voeding, beweging, stress, etc.

Wanneer je veel stress hebt en slecht slaapt zie je er ouder uit dan lekker uitgerust op vakantie.

Daarnaast doet kleding veel.

Kijk maar naar acteurs, die zichzelf heel jong of heel oud maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het is de kinderlijkheid die rond de 20 verdwijnt. De nog wat puberale, onzekere, branie-achtige blik in de ogen van een 17-jarige.
Ook kunnen er al kleine mimiekrimpeltjes verschijnen: een lichte frons, fijne lachrimpeltjes.
Misschien had je een ander kapsel??
Het onschuldige, naïeve wordt wat minder in die jaren. Denk dat het hem daar in zit.

Zelf zie ik een groot verschil in mijn gezicht tussen de periode voor en na de scheiding. Ik was toen begin 30. Verdriet doet veel met je gezicht/ uitstraling
Het is inderdaad de kinderlijkheid die weggaat. Ik had rond mijn 19e een voller gezicht, het is niet alleen de huid die slapper wordt in de loop van de jaren, ook het onderhuidse vet wordt minder, de botstructuur wordt meer zichtbaar, althans, bij mij dan. Geen gewichtswisselingen gehad rond die leeftijd. Nu meer heupen, buik en benen maar een nog meer 'benig' gezicht (45+)
Guttegut.
Je neus, oren etc. groeien nog gewoon door na je 22e.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Grappig al deze reacties, ik ben net 24 en ik herken wel wat je zegt. Het zijn bij mij (en ik denk eigenlijk de meeste) mijn ogen die anders zijn, minder stralend ofzo? Ik moet wel zeggen dat het subtiel is, bij sommige mensen waarbij ik foto’s van 3 jaar geleden zie schrik ik me echt rot.. ik denk dat het grotendeels meer stress is (studie?), minder slaap en bij heel veel ook alcohol mee speelt. Ik denk niet dat je er veel aan kan veranderen behalve gezond eten, op tijd slapen en bewegen
Ik ben begin 30 en word vaak, gisteren nog midden 20 geschat dus ik heb niet veel te klagen. Maar zag foto's terug van 4 jaar geleden, en had echt nog een babyface, een wat voller gezicht. Nu is dat er wel af (denk ook door veel stress en verdriet afgelopen jaren) en zie ik hier en daar wat lijnen. Dat vind ik wel mooi en prima eigenlijk.

Ik heb ook een tintje, misschien scheelt dat. Verzorg mezelf verder goed, eet gezond, ga lekker vaak naar buiten en gebruik ik al een paar jaar een goede dag- en nachtcreme. Verder kun je niets doen aan het proces, gewoon blij zijn met steeds meer karakter in je gezicht :)
Je gezicht wordt minder bol.

Of je lijnen / rimpels krijgt hangt echt af van je genen en waarschijnlijk ook je leefgedrag. Bijna al mijn vriendinnen hebben echt kraaienpoten (halverwege de 30 zijn we) maar ik heb nog steeds jeugdpuistjes en geen rimpel of vouw te bekennen. Misschien komt dat doordat ik te zwaar ben. Maar een vriendin heeft maat 34 en die heeft ook nergens last van.

Als ik nu naar foto's van 10 jaar terug kijk, dan zie ik weinig verschil.
Ik mag dan ook met enige regelmaat nog mijn ID uit mijn tas toveren als ik een wijntje aftik :cheer:
chocolol schreef:
10-11-2020 00:08
Ja de zon is echt killing voor je jeugdigheidslook. Kijk maar naar dat Duitse meisje dat ontvoerd was geweest en nooit zon zag, die ziet er goed uit en lijkt nog piepjong.
Haha damn
Damned if I don’t
Niet keihard dagelijks je lichaam gaan trainen want dat holt je gezicht (zie Madonna) uit waardoor je er ouder uit gaat zien dan je leeftijd. Zonnebrandcreme gebruiken factor 30 en niet roken, op je gezondheid letten en veel water drinken.
Je gezicht kun je trainen met een facialflex en als je die routine volhoudt kom je pas in "verval' rond je 50ste.

De juiste genen spelen hierin ook een grote rol dus kies je ouders zorgvuldig uit ;-D
Ik ben 26 en ik zie er echt niet heel anders uit dan toen ik 22 was..
viva-amber schreef:
10-11-2020 06:45
Wacht maar tot je 40 bent :facepalm:
Dit. Ik ben nu 42 en heb de afgelopen paar jaar echt het verval zien intreden. Vreemd genoeg boeit het me nu wat minder dan toen ik net 30 was.
Je wordt gewoon meer volwassen en dan verander je beetje bij beetje, ik kan me niet voorstellen dat je er nu al oud uitziet.

Als ik foto’s van dat ik begin 20 was zie zie ik dat mijn gezicht veel voller was, terwijl ik echt niet meer kilo’s gewicht had. Het gezicht veranderd naar mate je ouder wordt, en dus niet alleen wat rimpels maar dus ook de vorm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven