Ex van partner twijfelt aan vaderschap

10-11-2020 14:08 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vernomen dat de ex-vrouw van mijn partner denkt dat haar ex (mijn huidige vriend) de vader is van mijn oudste kind.
Wat moet ik daar nu mee? Ze weet niet dat ik het weet, heb het ook (nog) niet aan mijn partner verteld. Ik wil vooral niet dat mijn kinderen dit te horen krijgen.
Mijn partner was mijn jeugdliefde, maar ze denkt dat we elkaar zijn blijven zien. Ik vind zelf ook dat mijn oudste en zijn jongste op elkaar lijken (veel meer dan mijn 2 kinderen op elkaar), maar ze lijken gewoon allebei op hun eigen vader.
Ik ben getrouwd, we kregen kinderen, mijn man is helaas veel te jong overleden. Pas jaren daarna hadden we terug contact, maar dat gelooft ze niet.
niks, geen aandacht aan geven
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Lekker laten praten, alleen als ze op 1 of andere manier je kinderen ermee zou bereiken dan zou ik daar wel een gesprek aan wagen.

Mijn broer en ik lijken totaal niet op elkaar. Ik ben een mix van mijn beide ouders, maar meer neigend naar mijn vaders kant van de familie, mijn broer lijkt erg op de broers van mijn moeder. Onze enige overeenkomsten zijn lengte (maar hij is daarbij heel slank en ik steviger) en dezelfde kleur ogen (zelfde als mijn vader). In onze pubertijd vroegen vrienden van hem als ze ons samen tegenkwamen of ik zijn vriendin was. Dus absoluut geen gelijkenis. Ik ken ook iemand die een kloon van zijn vader lijkt, dat kan natuurlijk ook met een moeder en dochter gebeuren. Vervelend als mensen daar dan iets van gaan denken.
Ik zou eigenlijk haar schriftelijk waarschuwen dat als zij deze verhalen blijft verkondigen dat je aangifte gaat doen. Het is smaad en het kan jouw kinderen schaden.

Ik zou het ook zeker bespreken met jouw partner natuurlijk, maar dit moet je echt niet accepteren vind ik.
Ik zou hier eerlijk gezegd niet al te luchtig over denken. Sommige mensen zijn er meester in om de meest gekke verhalen rond te strooien die door anderen klakkeloos worden aangenomen. Voor je het weet krijg je deze roddel niet meer de wereld uit en gaat het een eigen leven leiden.
Het zou natuurlijk heel verdrietig zijn als jouw kinderen hier mee geconfronteerd zouden worden. Zeker aangezien hun eigen vader is overleden.
Ik zou het dus zeker met je partner bespreken. Wellicht kan hij haar tot de orde roepen.
Ik zou ook even in de gaten houden of dit verhaal niet een eigen leven gaat leiden in je omgeving/schoonfamilie. Je zal de eerste niet zijn die buiten een groep valt /waarbij de onderlinge verhoudingen door vervelende verhalen wordt verstoord.
Voor je het weet verander je van nette weduwe in die valse sloerie die altijd vreemdging. Is er trouwens een kans dat dit verhaal bij de familie van je overleden man terecht kan komen? Want dat zou helemaal uiterst pijnlijk zijn.

Hebben je partner en zijn ex kinderen samen?
Weet je 100 % zeker dat ze dat denkt en zegt , of is het zo’n via-via roddel ? ( dat zij bijv. zei “ bizar, he ; het lijken wel echte broers “ en dat de volgende er van maakt “ zij zei dat het echte broers van elkaar zijn. Nou, dan zijn ze dus vreemdgegaan, want 1 en 1 is 2 “ .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niets. Je hebt geen invloed op wat een ander denkt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
blijfgewoonbianca schreef:
10-11-2020 15:52
Weet je 100 % zeker dat ze dat denkt en zegt , of is het zo’n via-via roddel ? ( dat zij bijv. zei “ bizar, he ; het lijken wel echte broers “ en dat de volgende er van maakt “ zij zei dat het echte broers van elkaar zijn. Nou, dan zijn ze dus vreemdgegaan, want 1 en 1 is 2 “ .
Dat kan inderdaad ook nog...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik snap eigenlijk niet dat je je hier uberhaupt druk om maakt als je weet dat het nergens op slaat. Ook nergens op nodig om je kinderen 'op voor te bereiden'. Krijgen ze het te horen, dan zeg je 'huh? Zegt ze dat? Natuurlijk ben je niet van hem, maar gewoon van je vader, wat een gekkigheid!' en klaar toch?
Ik zou vooral niet met anderen over de ex van je partner praten.
Wat ontzettend vervelend, maar nee,
niks mee doen. Je weet zelf wel hoe het zit toch, lach erom en haal je schouders op.
Wat je aandacht geeft, groeit.
Ik heb het inderdaad niet van haarzelf gehoord en waarschijnlijk zal ze het ontkennen.
Ik acht de kans klein dat de familie van mijn man er iets over zal horen, maar denk ook niet dat ze het zouden geloven.
Tenzij jij deze informatie geheim moet houden van wie je deze informatie hebt, maar anders zou ik haar 'confronteren'. Gewoon tegen haar zeggen dat je nu toch iets vreemds gehoord hebt, echt hoe komen ze erop!! En dan kijken wat haar reactie is. Maar die gelegenheid met haar 1 op 1 moet zich natuurlijk ook maar voordoen natuurlijk.
onderdepalmboom schreef:
10-11-2020 16:17
Ik heb het inderdaad niet van haarzelf gehoord en waarschijnlijk zal ze het ontkennen.
Ik acht de kans klein dat de familie van mijn man er iets over zal horen, maar denk ook niet dat ze het zouden geloven.
Dus waar maak jij je dan druk over?
Over een roddel over de ex van je partner die over jou zou roddelen......

Koekoek
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Ze kan het natuurlijk ook gekscherend een keertje hebben gezegd. Dat die twee zo op elkaar lijken dat hij vast een keer is vreemdgegaan tijdens hun relatie. Ik kan mij voorstellen dat je zoiets een keer zegt zonder het echt te menen.
Wat je aandacht geeft groeit!

Schijt aan hebben, jij weet hoe het zit, laat haar het bekijken, en dag hoor.
DS1971 schreef:
10-11-2020 15:36
Ik zou eigenlijk haar schriftelijk waarschuwen dat als zij deze verhalen blijft verkondigen dat je aangifte gaat doen. Het is smaad en het kan jouw kinderen schaden.

Ik zou het ook zeker bespreken met jouw partner natuurlijk, maar dit moet je echt niet accepteren vind ik.
Kan ze er mooi met iedereen om lachen, zo van, kijk nou wat ik gekregen heb! :hihi:
Zij focust zich daarop, misschien dat d'r ex haar bedonderd heeft en dat ze nu overal beren op haar pad ziet. Geef het de tijd dan zal het wel overgaan, heel goed mogelijk dat de mensen tegen wie ze dit zegt die gelijkenis niet zien tussen jouw kind en haar ex.
Hoe is jouw/jullie contact met haar?
Is het een optie dat je vriend dit met haar bespreekt en haar twijfel wegneemt?
Ik zou toch vragen aan vriend of hij dit niet kan oplossen met haar, wat lullig zo.
Lieve Onderdepalmboom,

het is gewoon in- en intriest, je man en vader van je kind(eren) is overleden en dan dit soort aantijgingen, dit is naar jou, je man en naar je kind(eren) echt volstrekt ongepast.
Fijn dat je nu weer een fijne man in je leven hebt en in het leven van je kinderen.
Laat haar maar en geniet jij van het mooie in je leven.
Marlouse schreef:
10-11-2020 15:45
Ik zou hier eerlijk gezegd niet al te luchtig over denken. Sommige mensen zijn er meester in om de meest gekke verhalen rond te strooien die door anderen klakkeloos worden aangenomen. Voor je het weet krijg je deze roddel niet meer de wereld uit en gaat het een eigen leven leiden.
Het zou natuurlijk heel verdrietig zijn als jouw kinderen hier mee geconfronteerd zouden worden. Zeker aangezien hun eigen vader is overleden.
Ik zou het dus zeker met je partner bespreken. Wellicht kan hij haar tot de orde roepen.
Ik zou ook even in de gaten houden of dit verhaal niet een eigen leven gaat leiden in je omgeving/schoonfamilie. Je zal de eerste niet zijn die buiten een groep valt /waarbij de onderlinge verhoudingen door vervelende verhalen wordt verstoord.
Voor je het weet verander je van nette weduwe in die valse sloerie die altijd vreemdging. Is er trouwens een kans dat dit verhaal bij de familie van je overleden man terecht kan komen? Want dat zou helemaal uiterst pijnlijk zijn.

Hebben je partner en zijn ex kinderen samen?
Ik ben het hier wel mee eens. Eerst dacht ik: lekker laten kletsen je weet zelf toch beter. Maar deze reactie is inderdaad heel sterk. Ook omdat je hiermee een front vormt met je man en hij dit met haar oppakt.
In de kiem smoren denk ik.
Geloof niet alles wat je denkt.
Het ligt er wel aan hoe en in welke context ze dit gezegd heeft. Ik lijk ontzettend op mijn stiefmoeder. We schelen maar 14 jaar, maar veel mensen dachten dat zij mijn moeder was. Mijn stiefmoeder ontkende dat niet altijd, want niet altijd zin om aan een wildvreemde uit te leggen hoe het echt zat. En dat vond ik prima. Als ze echter bewust was gaan beweren dat zij mijn moeder was, had ik dat niet prima gevonden.

Context is dus alles. Was het een opmerking van een vreemde op een feestje (goh, x en y lijken op elkaar he, weet je zeker dat ze geen volle broers zijn en zij antwoord ' tja zou kunnen) dan vind ik dat heel anders dan uit jezelf vertellen dat x en y vast volle broers zijn.
Context is wel belangrijk in deze inderdaad!
Daar zou het voor mij dan ook wel vanaf hangen.
Amsterdame schreef:
10-11-2020 17:05
Hoe is jouw/jullie contact met haar?
Is het een optie dat je vriend dit met haar bespreekt en haar twijfel wegneemt?
Noch TS noch vriend is verantwoordelijk voor haar twijfels of het wegnemen ervan.
Susan schreef:
10-11-2020 14:29
Volgens mij snap je het nog steeds niet.

W = TO
X = de vriend van TO
Y = de ex-vrouw van de vriend van TO

W en X waren jeugdliefdes.
X is daarna een tijd getrouwd geweest met Y, nu gescheiden
W en X hebben nu weer een relatie
Y beweert nu dat X de vader is van een van de kinderen van W
:redrose: voor je geduld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven