Ex van partner twijfelt aan vaderschap

10-11-2020 14:08 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vernomen dat de ex-vrouw van mijn partner denkt dat haar ex (mijn huidige vriend) de vader is van mijn oudste kind.
Wat moet ik daar nu mee? Ze weet niet dat ik het weet, heb het ook (nog) niet aan mijn partner verteld. Ik wil vooral niet dat mijn kinderen dit te horen krijgen.
Mijn partner was mijn jeugdliefde, maar ze denkt dat we elkaar zijn blijven zien. Ik vind zelf ook dat mijn oudste en zijn jongste op elkaar lijken (veel meer dan mijn 2 kinderen op elkaar), maar ze lijken gewoon allebei op hun eigen vader.
Ik ben getrouwd, we kregen kinderen, mijn man is helaas veel te jong overleden. Pas jaren daarna hadden we terug contact, maar dat gelooft ze niet.
Susan schreef:
10-11-2020 14:29
Volgens mij snap je het nog steeds niet.

W = TO
X = de vriend van TO
Y = de ex-vrouw van de vriend van TO

W en X waren jeugdliefdes.
X is daarna een tijd getrouwd geweest met Y, nu gescheiden
W en X hebben nu weer een relatie
Y beweert nu dat X de vader is van een van de kinderen van W
Ja en de vraag is dus wat was de status van de relaties op moment van verwekking. Maar heel simpel, waarom zou je gaan zeggen dat iemand de mogelijke vader is? Daar hoef je niet stoer over te doen toch? Dus het kan zomaar toch wat voorgevallen zijn.
glitglam schreef:
10-11-2020 14:28
Ik zou haar er zeker wel op aanspreken, is toch belachelijk dat ze dit soort onzin verkondigt aan anderen. Want dat doet ze dus, anders wist jij het namelijk ook niet.
Vind het echt respectloos, en ik zou bij haar aangeven dat je hier niet van gediend bent.
Dit. Het is ook pijnlijk voor jouw kinderen gezien het feit dat hun vader overleden is.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Ze was overstuur toen ze het vertelde (iemand die ik ken, hoorde het gesprek), het was dus niet al grappend of om te stoken. Ik heb haar zelf nooit gesproken, mijn vriend spreekt haar natuurlijk nog regelmatig omwille van de kinderen en het huis, maar ze vindt het pijnlijk dat wij terug samen zijn.
Ik woon niet samen met mijn vriend, we hebben onze kinderen eerst uit de relatie gehouden maar met het corona-gedoe was dat na een tijd niet echt haalbaar meer. Zijn jongste komt regelmatig mee en had foto's op zijn IG gezet die zijn moeder dus gezien had.
glitglam schreef:
10-11-2020 14:28
Ik zou haar er zeker wel op aanspreken, is toch belachelijk dat ze dit soort onzin verkondigt aan anderen. Want dat doet ze dus, anders wist jij het namelijk ook niet.
Vind het echt respectloos, en ik zou bij haar aangeven dat je hier niet van gediend bent.
Hier ben ik het ook mee eens. Het is toch te idioot voor woorden dat zij in de wereld roept dat jouw kind niet is van zijn vader? Kwetsend en respectloos vind ik dat en ik zou haar dat zeker ook laten weten.
Fiorah schreef:
10-11-2020 23:57
Hier ben ik het ook mee eens. Het is toch te idioot voor woorden dat zij in de wereld roept dat jouw kind niet is van zijn vader? Kwetsend en respectloos vind ik dat en ik zou haar dat zeker ook laten weten.
Ik zou wel bij mezelf te rade gaan hoe logisch het is dat ze dat denkt.

Heeft jouw vriend haar bedrogen (met jou of met een ander)? Heeft ze reden achterdochtig te zijn? Had hij een affaire zo rond de tijd dat jouw eerste kind geboren werd?

Als zij gegronde redenen heeft om dit te denken, kan ik me voorstellen dat ze het eruit flapt in een emotioneel gesprek. Dat moet ze uit respect voor jouw kinderen nog steeds niet doen, maar dat vind ik wel een ander verhaal dan wanneer jouw vriend altijd de trouwste man op aarde is geweest en zij paranoïde is.
Ik lees in de OP niet echt duidelijk dat het klinkklare onzin is. Daardoor was ik in eerste instantie even in de war en dacht ik dat het ook mogelijk was dat er twijfel over bestaat, maar dat is dus niet zo begrijp ik.
Het lijkt me in dit geval goed dat dit verhaal zo snel mogelijk uit de wereld geholpen wordt! Is haar fantasie met haar aan de haal gegaan toen haar ineens opviel dat er gelijkenis is tussen jouw oudste en hun jongste zoon? Als ik het goed begrijp is het voor haar een hele pijnlijke constatering (net als voor jou, maar om heel andere redenen!) en denkt ze nu dus blijkbaar onterecht dat ze bedrogen is. En praat daar vervolgens weer over met anderen.

Wat een rotsituatie... en als ik erover nadenk denk ik dat jullie je er beiden, om opnieuw totaal verschillende redenen, heel ellendig over voelen. Is er een mogelijkheid om er met haar over in gesprek te gaan? Dat je haar rustig uit kunt leggen dat ze het verkeerd ziet en ze bij twijfel een dna-test kan laten doen (ik noem maar wat)?
Susan schreef:
10-11-2020 14:20
Haar huidige vriend X is haar jeugdliefde. X is in de tussentijd getrouwd geweest met een andere vrouw en inmiddels gescheiden. Nu denkt zijn ex-vrouw dat X de vader is van een van haar kinderen.
Thanks, helaas snap ik er nog steeds weinig van.
Misschien na een nacht slapen dat het beter gaat :hyper:
Yoehoehoehoe schreef:
11-11-2020 00:56
Thanks, helaas snap ik er nog steeds weinig van.
Misschien na een nacht slapen dat het beter gaat :hyper:
Jan heeft een relatie met Truus. Dit gaat uit. Jan trouwt met Loes, Truus trouwt met Piet. Beiden krijgen in hun nieuwe relatie kinderen.

Piet overlijdt, het huwelijk van Jan strandt. Jan en Truus krijgen opnieuw een relatie. Ineens valt het Loes op dat het oudste kind van Truus wel erg veel op het kind van Jan lijkt en trekt onterecht de conclusie dat de zoon van Truus eigenlijk van Jan is ipv van Piet - waarbij Jan Loes dus ontrouw zou zijn geweest tijdens hun relatie.

Wordt het nu duidelijker? Welterusten :-)
Zeg dat als ze jou of je kinderen hiermee blijft lastigvallen dat je naar de politie stapt wegens belaging/laster.
onderdepalmboom schreef:
10-11-2020 23:53
Ze was overstuur toen ze het vertelde (iemand die ik ken, hoorde het gesprek), het was dus niet al grappend of om te stoken. Ik heb haar zelf nooit gesproken, mijn vriend spreekt haar natuurlijk nog regelmatig omwille van de kinderen en het huis, maar ze vindt het pijnlijk dat wij terug samen zijn.
Ik woon niet samen met mijn vriend, we hebben onze kinderen eerst uit de relatie gehouden maar met het corona-gedoe was dat na een tijd niet echt haalbaar meer. Zijn jongste komt regelmatig mee en had foto's op zijn IG gezet die zijn moeder dus gezien had.
Als ze dit zo achteloos rond tettert, overstuur of niet, waarbij kennissen van kennissen het jou al komen terug vertellen... Ik zou vriend/ex hier op afsturen. Dat gaat een geheel eigen leven leiden ook al zijn de meeste mensen niet geïnteresseerd in dit soort karaktermoorden.
Als het zo is gegaan zou ik er wat van laten zeggen ja door vriend. Dat dit pijnlijk is voor jou en zoon nu zijn papa en jouw vorige man overleden is en hij dus geen vader meer heeft.
onderdepalmboom schreef:
10-11-2020 23:53
Ik snap wel dat die gedachte haar overstuur maakt. Heel verdrietig dat ze denkt dat haar ex haar zo ontzettend bedonderd zou hebben. Voor de onderlinge verhoudingen is het dus belangrijk dat jouw partner dit recht zet. Indien mogelijk. Geen idee of hij haar vertrouwen waard is.

Eventuele roddels zijn nu echt van ondergeschikt belang, maar als je die wil aanpakken, zou ik me eerst afvragen wie daarin welke rol speelt. In welke context heeft zij dit gezegd? Wie is de boodschapper die het jou vertelde? Waarom vertelde deze persoon het aan jou? Is het verstandig dat jij met derden praat over de ex van jouw vriend?

Als je denkt dat dit verhaal via geroddel een eigen leven gaat leiden, zou ik de ex laten weten wat de boodschapper jou heeft verteld. Dit kan je zelf doen, maar eigenlijk is het de verantwoordelijkheid van je vriend. Ik zou haar vertellen dat jullie dit soort dingen liever direct met haar bespreken dan via buitenstaanders. Is dat mogelijk? Spreek af dat jullie elkaar beter op de hoogte houden. Geef ook aan dat jullie zelf buitenstaanders die over haar beginnen, direct af zullen kappen. Want geklets met derden is niet goed als je onderling moet werken aan wederzijds vertrouwen.
Bedankt voor alle reacties, misschien is het toch een idee om te vragen of ze eens met mij wil praten nu ik haar kinderen vaker zie, maar ik ga voorlopig niet zeggen wat ik gehoord heb.
Gewoon negeren. Als ik gehoord zou moeten geven aan alles wat de ex van mijn vriend roept dan had ik er een dagtaak aan gehad.
Arkansas schreef:
11-11-2020 00:20
Het lijkt me in dit geval goed dat dit verhaal zo snel mogelijk uit de wereld geholpen wordt! Is haar fantasie met haar aan de haal gegaan toen haar ineens opviel dat er gelijkenis is tussen jouw oudste en hun jongste zoon? Als ik het goed begrijp is het voor haar een hele pijnlijke constatering (net als voor jou, maar om heel andere redenen!) en denkt ze nu dus blijkbaar onterecht dat ze bedrogen is. En praat daar vervolgens weer over met anderen.

Wat een rotsituatie... en als ik erover nadenk denk ik dat jullie je er beiden, om opnieuw totaal verschillende redenen, heel ellendig over voelen. Is er een mogelijkheid om er met haar over in gesprek te gaan? Dat je haar rustig uit kunt leggen dat ze het verkeerd ziet en ze bij twijfel een dna-test kan laten doen (ik noem maar wat)?
Het is zijn ex he. . Of hij haar wel of niet bedrogen heeft toen hij met haar was maakt nu niet meer uit. De relatie is over. Of wil ze nu nog kwaad worden om dingen van toen?
Ik zou het compleet negeren.
abracadabra schreef:
11-11-2020 11:56
Het is zijn ex he. . Of hij haar wel of niet bedrogen heeft toen hij met haar was maakt nu niet meer uit. De relatie is over. Of wil ze nu nog kwaad worden om dingen van toen?
Nou zeg. Ik snap wel dat het niet leuk is als het zo zou zijn dat je ex tijdens jouw relatie alsnog een kind verwekt blijkt te hebben bij zijn jeugdliefde. Prima dat een relatie over is, maar als je er dan naderhand achter zou komen dat je in een periode waarvan je dacht dat alles nog wel goed was ook bedrogen bent, dan zou ik ook nog wel even boos zijn, ook al doet het niets meer af aan de huidige situatie.

Maar deze ex lijkt dit zichzelf, gebaseerd op niks, in haar hoofd gehaald te hebben, en het daar ook met mensen over te hebben, dat is natuurlijk niet oké.

Maar ik zou het inderdaad ook negeren.
abracadabra schreef:
Zijn ex ja... maar wel de moeder van zijn kinderen. Erachter komen dat je ex tijdens je huwelijk een ander kind verwekt heeft lijkt me echt wel even iets meer dan ‘dingen van toen’ en als ik me enigszins in haar verplaats kan ik me indenken dat die ‘ontdekking’ voor haar erg heftig is. En dat het dus zo snel mogelijk uit de wereld geholpen moet worden. Bij veel beschuldigingen lijkt het me slim het te negeren maar in dit geval zou ik dat niet doen. Kijk maar eens naar DNA Onbekend om te zien wat zulke geruchten aan kunnen richten in mensenlevens. En dat TO en haar vriend beter weten is duidelijk, maar alleen al voor de kinderen moet je dit soort geruchten toch echt niet willen?
abracadabra schreef:

Wat weinig empatisch. En wat een onzin ook. Ze hebben nu eenmaal nog steeds een relatie, en wel de belangrijkste van alle: het ouderschap. Het maakt dus wel degelijk uit dat dit contact goed blijft en dat er ruimte is voor gevoelens. Allemachtig, alsof je als ex niks meer mag voelen. Wat harteloos.

En wie heeft het over kwaad willen? Dit zegt veel over jou, als je het mij veaagt.
Geloof niet alles wat je denkt.
Dat maakt het merendeel van de mensen natuurlijk wel degelijk iets uit, helemaal als daar ook nog eens een kind uit voort zou zijn gekomen!
Die heeft teveel naar de Kardashians gekeken joh.

Vervelend is het wel, als er zoiets naars geïmpliceerd wordt.
Zelf zou ik het daarom wel aankaarten bij de ex in kwestie.
onderdepalmboom schreef:
11-11-2020 11:43
Bedankt voor alle reacties, misschien is het toch een idee om te vragen of ze eens met mij wil praten nu ik haar kinderen vaker zie, maar ik ga voorlopig niet zeggen wat ik gehoord heb.
Goed begin.
Het is in het belang van hun kinderen om de lijntjes onderling kort te houden. Om te beginnen de lijntjes tussen de ouders. Dus daar zou ik in eerste instantie op inzetten - dus dat je vriend en zijn ex communiceren. En kap ondertussen iedereen af die tegen jou begint over dit soort zaken. Bemoei je er niet mee. Ook niet via-via.
yette schreef:
11-11-2020 16:32
Goed begin.
Het is in het belang van hun kinderen om de lijntjes onderling kort te houden. Om te beginnen de lijntjes tussen de ouders. Dus daar zou ik in eerste instantie op inzetten - dus dat je vriend en zijn ex communiceren. En kap ondertussen iedereen af die tegen jou begint over dit soort zaken. Bemoei je er niet mee. Ook niet via-via.
Dit. Dit is tussen jouw vriend en zijn ex. Als ik hem was, zou ik dit uit de wereld willen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven