Stedentrip New York in september 2021

02-11-2020 12:18 90 berichten
Hallo Allemaal

Samen met mijn man wil ik in de eerste week van september 2021 naar New York . We zitten te denken aan een week. Maandagochtend weg en een week later op zondagavond of maandag weer thuis zijn. Of op een andere dag dat maakt natuurlijk niet uit.

Ik ben 1 keer in Amerika geweest maar dat was met mijn ouders en geen stedentrip.
Het is voor ons beide nieuw en we weten niet goed waar te beginnen.
We hebben wel voor deze week een afspraak gemaakt bij een reisbureau. Want dan heb je een pakketreis, lekker gemakkelijk. Maar zelf zoeken, informatie in winnen enzovoort is stiekem veel leuker en wellicht voordeliger.
Ik heb alleen geen flauw idee waar te beginnen. Er is zoveel keus en dus ook een behoorlijk aantal websites met blogs, hotels en vluchten.

Hebben jullie tips?
Zijn 5 volle dagen en wellicht 2 halve dagen (na en voor het vliegen) niet teveel? Zijn 3-4 volle dagen en 2 halve ook voldoende. Wat is jullie ervaring daarmee? En in welk gedeelte kun je het beste een hotel boeken?
Wat zijn goede sites?

Zo maar wat vragen :). Ik kon geen topic vinden met dit onderwerp maar wellicht kijk ik verkeerd ;)

Ons budget voor 2 personen is €2500 a €3000,- incl. leuke dingen doen en souvenirs e.d kopen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Groeten,
Ladenkastje
Alle reacties Link kopieren
En qua budget:

Budgetfood in New York is the best. Ik heb zowel chique (business) als cheap (tourist) in New York gezeten en voor veel geld krijg je slecht eten in New York (wij zijn het in Europa gewoon te goed gewend).

Maar voor hamburgers, pizza, cheesecake en icecream is New York gewoon the best.

Ik heb deze private food-tour (dus gratis en op eigen gelegenheid) gedaan:
https://freetoursbyfoot.com/things-eat- ... h-village/. Ben zelfs 2 keer bij Rocco's geweest voor de cannoli's. Heb ook Oprah's favoriete mini-bagels gegeten en de artisjokken pizza.

Ook betaalbaar: soulfood in Harlem, Shakeshack burger, taco's op de begane grond in de Chelsea Foodmarket naast de High Line.

Ik heb ook van te voren (op internet) uitgezocht in welke cafe's het wanneer happy hour was (2 cocktails voor de prijs van 1, of een starter gratis bij je diner).
Ik vond het ook heel leuk om door WholeFoods te lopen en daar een lekkere lunch bij elkaar te scharrelen. Niet héél goedkoop, wel goedkoper dan uit eten.
Oh heerlijk. Zo liepen wij toevallig tegenover de Empire State Building een supermarkt/buffetrestaurant binnen. Ze stonden alles vers te maken, het was niet duur en ik heb zo enorm lekker gegeten! Heel divers aanbod ook, van verse sushi, salades, bulgur tot kipkluifjes en frietjes.
Personeel sprak geen Engels maar geloof dat mijn bewonderende blikken duidelijk genoeg waren :proud: Het was ook gewoon heel leuk om te zien hoe geordend en netjes ze werkten.
In september zijn er (in pre-covid-tijden althans) meestal nog wel concerten te bezoeken van SummerStage. Sommige gratis, sommige betaald. Maar wel een unieke ervaring om een band te zien spelen in Central Park.

In het weekend kun je leuk en goedkoop eten bij de foodtruckmarkt Smorgasburg, op diverse locaties in Brooklyn maar blijkbaar ook bij het WTC tegenwoordig: https://www.smorgasburg.com/

Onze fietstour-gids van https://rollingorangebikes.com/ (aanrader!) wist ons te vertellen dat eten bij één van de vele foodtruckjes die overal in de stad staan, ook veilig is, omdat die onder strenge controle van de voedsel- en warenautoriteit staan en ook meteen van de straat worden gehaald zodra er misstanden zijn. Dus da's ook een goedkope manier van eten.

Een heel leuke gratis activiteit is het bijwonen van een opname van bijvoorbeeld de Late Show met Stephen Colbert of de Tonight Show met Jimmy Fallon. Dat vergt wat voorbereiding (lang van tevoren aanmelden via 1Iota) en tijd (vroeg aanschuiven, want ze geven meer kaartjes uit dan er plaatsen zijn in de studio) maar is wel een unieke ervaring.
oh wat heerlijk dit topic ... dit is eigenlijk een tvp want ik vrees dat het nog wel even gaat duren, maar ik wil wel blijven meelezen en tot ik eindelijk mijn NY trip nog kan gaan maken (geannuleerd eind april door covid)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
belgali schreef:
11-11-2020 14:43
oh wat heerlijk dit topic ... dit is eigenlijk een tvp want ik vrees dat het nog wel even gaat duren, maar ik wil wel blijven meelezen en tot ik eindelijk mijn NY trip nog kan gaan maken (geannuleerd eind april door covid)
Ah, jammer hè! Zou het voor jou ook de eerste keer zijn? Voor ons wel, augustus. Maar dus ook geannuleerd helaas. Onze planning is 2022 nu. Geen grote ramp, dan is dochter weer wat ouder dus dat scheelt ook :) al was het wel sneu, want ze keek er echt naar uit. Wij ook, maar hadden allemaal leuk dingen gepland al enz.
Ik lees mee...staat al heel lang op mijn lijstje.
Hoi! Ik ben 2 keer op stedentrip geweest in NYC... eerste keer 3 dagen (onderweg naar Oklahoma) en dat was echt te kort.... maar ik was alleen en ik vermaakte me enorm (highlights zoals empire state building and rockefeller gedaan, statue of liberty, gewinkeld, 2 musea, een musical en een opera). De tweede keer was 8 dagen en was veel relaxter... Enige "touristische" wat ik toen heb gedaan was Brooklyn bridge, voor de rest gewoon genoten van de stad: musea, winkels, cafes, verschillende buurten, sauna etc... De tweede keer ben ik naar Harlem geweest en naar Williamsburg Brooklyn. Ik was met een vriendin, maar we hebben ook veel dingen apart ondernomen. s'avonds een keer een musical, jazz club, Ierse pub, karaoke bar enzo...
Whomi schreef:
11-11-2020 14:59
Ah, jammer hè! Zou het voor jou ook de eerste keer zijn? Voor ons wel, augustus. Maar dus ook geannuleerd helaas. Onze planning is 2022 nu. Geen grote ramp, dan is dochter weer wat ouder dus dat scheelt ook :) al was het wel sneu, want ze keek er echt naar uit. Wij ook, maar hadden allemaal leuk dingen gepland al enz.
Ja zou mijn eerste keer zijn - ter gelegenheid van mijn 50e verjaardag. Nu hebben we volgend jaar een andere kapstok gevonden: de sweet 16 van mijn dochter. Maar ja, of dat gaat lukken ? In elk geval wil ik er wel mee van dromen mede dankzij dit topic.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
belgali schreef:
12-11-2020 09:58
Ja zou mijn eerste keer zijn - ter gelegenheid van mijn 50e verjaardag. Nu hebben we volgend jaar een andere kapstok gevonden: de sweet 16 van mijn dochter. Maar ja, of dat gaat lukken ? In elk geval wil ik er wel mee van dromen mede dankzij dit topic.
Zou mooi zijn als het volgend jaar wel kan! Wij gokken het er nog even niet op, eerst maar eens zien. Al zou ik het liefst zo snel mogelijk gaan als ik hier zo mee lees! Kijk er wel echt naar uit!
LīlyRose schreef:
02-11-2020 15:00
:rofl: :rofl: :rofl:
Dat zijn geen zwaar reformeerde Joden, maar Orthodoxe Joden, Hassidische Joden om precies te zijn :)
Ik ben zelf ook Joods, maar non practicing :)
Zonnebrillie schreef:
12-11-2020 09:55
Hoi! Ik ben 2 keer op stedentrip geweest in NYC... eerste keer 3 dagen (onderweg naar Oklahoma) en dat was echt te kort.... maar ik was alleen en ik vermaakte me enorm (highlights zoals empire state building and rockefeller gedaan, statue of liberty, gewinkeld, 2 musea, een musical en een opera). De tweede keer was 8 dagen en was veel relaxter... Enige "touristische" wat ik toen heb gedaan was Brooklyn bridge, voor de rest gewoon genoten van de stad: musea, winkels, cafes, verschillende buurten, sauna etc... De tweede keer ben ik naar Harlem geweest en naar Williamsburg Brooklyn. Ik was met een vriendin, maar we hebben ook veel dingen apart ondernomen. s'avonds een keer een musical, jazz club, Ierse pub, karaoke bar enzo...
Top of the Rock, ik heb het verkeerd geschreven, ik ging inderdaad tijdens de zons ondergang, prachtig! Inderdaad eten in deli's, supermarkten en vooral Whole foods... Ik heb zin om weer te gaan!
lisbeth schreef:
02-11-2020 13:30
5 dagen vond ik wel genoeg. Ik was doodop daarna vooral vanwege de km die ik iedere dag liep.
Wat ik ook erg leuk vond was het dumbo gebied in brooklyn.

Ik was alleen en dan ga je toch al niet zo in restaurants eten. Tenminste ik niet. Maar ik vond het leuk om in die grote foodhallen iets te halen en dan aan een tafeltje te gaan zitten met mijn ereader of gewoon wat mensen te kijken. Het eten was er ook prima en niet zo duur.

Hoogtepunten voor mij waren 9/11 memorial en museum.
Wandelen van williamsburgh naar brooklyn. Ik liep echt tussen de zwaar gereformeerde joden op zaterdag.
Dumbo gebied in brooklyn
Central park.

Ellis IJsland vond ik leuk om gezien te hebben maar niet extreem bijzonder
Dat zijn geen zwaar reformeerde Joden, maar Orthodoxe Joden, Hassidische Joden om precies te zijn :)
Ik ben zelf ook Joods, maar non practicing :)
Bedankt voor al jullie reacties. Daar kunnen we veel mee.
Konijnmetbril bedankt voor je tip over het mime. Klinkt idd erg leuk.
Zoooo gaaf! En heerlijk om dat nu al te plannen, heb je tenminste iets om naar uit te kijken. Qua verblijf zou ik je Brooklyn, en dan vooral Williamsburg aanraden. Is een super leuke buurt en niet zo heel druk, en je bent met de metro ook zo in Manhattan en dergelijke. Ik heb een [blog vol tips voor Brooklyn, misschien heb je er wat aan! https://www.girlonthemove.nl/tips-voor- ... york-city/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven