Meid benaderd, flauwe reactie

zaterdag 7 november 2020 om 22:11
Hoi dames,
Even een vrouwelijk perspectief nodig hier.
Ik sport al lange tijd in teamverband. Daar ben ik een hele leuke dame tegengekomen met wie ik 2x getraind heb, maar al snel mochten we niet meer in teamverband sporten. Ik voelde wel wat bij haar, en ze leek mij ook wel leuk te vinden en we hebben af en toe een kletspraatje gemaakt. Ze voegde mij op een gegeven moment toe op facebook, waarna ik de stoute schoenen heb aangetrokken en een berichtje heb gestuurd. Ongeveer zoiets als ‘wat jammer he, dat we voorlopig niet kunnen trainen. Hopelijk kan dat snel weer, het lijkt me in ieder geval leuk je weer te treffen, in de zaal of anders ergens daarbuiten!’
Mijn idee met dit berichtje was eigenlijk om voorzichtig voor te sorteren op een afspraakje, maar ik weet niet of ze dat zo begrepen heeft want ik kreeg na een dag een berichtje terug, in de zin van ‘ ja erg jammer inderdaad! Lijkt me ook gezellig je weer te treffen!’
Hoe kan ik hier op reageren? En hoe moet ik haar berichtje interpreteren? Is ze niet echt geïnteresseerd of was mijn ‘hint’ gewoon niet erg duidelijk?
Even een vrouwelijk perspectief nodig hier.
Ik sport al lange tijd in teamverband. Daar ben ik een hele leuke dame tegengekomen met wie ik 2x getraind heb, maar al snel mochten we niet meer in teamverband sporten. Ik voelde wel wat bij haar, en ze leek mij ook wel leuk te vinden en we hebben af en toe een kletspraatje gemaakt. Ze voegde mij op een gegeven moment toe op facebook, waarna ik de stoute schoenen heb aangetrokken en een berichtje heb gestuurd. Ongeveer zoiets als ‘wat jammer he, dat we voorlopig niet kunnen trainen. Hopelijk kan dat snel weer, het lijkt me in ieder geval leuk je weer te treffen, in de zaal of anders ergens daarbuiten!’
Mijn idee met dit berichtje was eigenlijk om voorzichtig voor te sorteren op een afspraakje, maar ik weet niet of ze dat zo begrepen heeft want ik kreeg na een dag een berichtje terug, in de zin van ‘ ja erg jammer inderdaad! Lijkt me ook gezellig je weer te treffen!’
Hoe kan ik hier op reageren? En hoe moet ik haar berichtje interpreteren? Is ze niet echt geïnteresseerd of was mijn ‘hint’ gewoon niet erg duidelijk?
zondag 8 november 2020 om 12:09
Ah, okay. Bedankt.rumforviva schreef: ↑08-11-2020 01:51Ik denk dat TO flauw in de betekenis van lauwtjes/niet enthousiast bedoelde in plaats van niet grappig/leuk.
Maar dan is hij zelf ook (f)lauw, want ze zegt ongeveer hetzelfde als wat hij zegt.
zondag 8 november 2020 om 12:18
Precies. Hij gooit een vaag balletje op, zij reageert vaag terug. Kan best zijn dat ze de hint wel begrepen heeft hoor, en in dat geval is het eerder een beleefde reactie terug omdat niet reageren ook zo bot is en is ze totaal niet geinteresseerd verder. TO is nu aan zet om erachter te komen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

vrijdag 13 november 2020 om 18:17
Ok er is wat schot in de zaak. Ik reageerde op haar berichtje met een vraag en toen reageerde zij weer terug met een vraag over voeding. Ik reageerde daarop terug met nog een vraag en zij met een antwoord en de vraag of ik nog technieken ken die ze kon oefenen. Daar heb ik op gereageerd en gezegd dat ze me altijd mag bellen of appen voor meer tips. En dus mn nummer gegeven. Dat was gisteren. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is!
vrijdag 13 november 2020 om 18:19
Ik denk dat je nog steeds niet duidelijk bent. Of je moet haar voedings- en bewegingscoach willen zijn. Dan heb ik niks gezegd.Mistermark81 schreef: ↑13-11-2020 18:17Ok er is wat schot in de zaak. Ik reageerde op haar berichtje met een vraag en toen reageerde zij weer terug met een vraag over voeding. Ik reageerde daarop terug met nog een vraag en zij met een antwoord en de vraag of ik nog technieken ken die ze kon oefenen. Daar heb ik op gereageerd en gezegd dat ze me altijd mag bellen of appen voor meer tips. En dus mn nummer gegeven. Dat was gisteren. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is!

vrijdag 13 november 2020 om 18:24
Inderdaad. Niet heel duidelijk. Helemaal niet duidelijk. Wel positief om in contact te zijn. Maar dat was het.

vrijdag 13 november 2020 om 18:26
Eh, nee!!! Wat vaag zeg!Mistermark81 schreef: ↑13-11-2020 18:17Ok er is wat schot in de zaak. Ik reageerde op haar berichtje met een vraag en toen reageerde zij weer terug met een vraag over voeding. Ik reageerde daarop terug met nog een vraag en zij met een antwoord en de vraag of ik nog technieken ken die ze kon oefenen. Daar heb ik op gereageerd en gezegd dat ze me altijd mag bellen of appen voor meer tips. En dus mn nummer gegeven. Dat was gisteren. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is!
Vraag haar gewoon mee op een date.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 13-11-2020 18:26
3.17% gewijzigd
vrijdag 13 november 2020 om 18:26
Moeilijk hé gewoon direct een voorstel doen voor een date.Mistermark81 schreef: ↑13-11-2020 18:17Ok er is wat schot in de zaak. Ik reageerde op haar berichtje met een vraag en toen reageerde zij weer terug met een vraag over voeding. Ik reageerde daarop terug met nog een vraag en zij met een antwoord en de vraag of ik nog technieken ken die ze kon oefenen. Daar heb ik op gereageerd en gezegd dat ze me altijd mag bellen of appen voor meer tips. En dus mn nummer gegeven. Dat was gisteren. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 13 november 2020 om 18:27
Wil je nou kletsen over voeding, of wil je wat afspreken?
Kijk, het zal vast dat ze met die kulvraag over voeding een handreiking doet, omdat ze door heeft dat jij niet doortastend bent. Maar als jij dan nu niet doorpakt ben je nog nergens.
Slappe hap dit zeg. Over flauwe reacties gesproken. Je bent zelf nogal flauwtjes.
Kijk, het zal vast dat ze met die kulvraag over voeding een handreiking doet, omdat ze door heeft dat jij niet doortastend bent. Maar als jij dan nu niet doorpakt ben je nog nergens.
Slappe hap dit zeg. Over flauwe reacties gesproken. Je bent zelf nogal flauwtjes.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 13-11-2020 18:28
15.19% gewijzigd
vrijdag 13 november 2020 om 18:27
Ja, die stoute schoenen moeten even strakker gestrikt worden ofzo.

vrijdag 13 november 2020 om 18:38
Beetje zouteloos nog hoor, ik zou toch meer mijn nek uitsteken. “Wat jammer dat we elkaar nu voorlopig niet zien door Corona, ik zou je graag wat beter willen leren kennen, zullen we samen gaan wandelen?” Daar zou ik wel voor gaan. Als ik niet al een vriend had én als ik Mark leuk zou vinden. Maar niet zo’n “kijk maar of je komt”-bericht pfffft, graag of niet hè.rumforviva schreef: ↑13-11-2020 18:29Hop, gewoon; ik ga zondag trainen in het park en daarna haal ik een koffie bij dat tentje op de hoek. Zin om aan te sluiten?
vrijdag 13 november 2020 om 18:44
Je hebt een eventuele bal bij haar gelegd?
vrijdag 13 november 2020 om 18:49

vrijdag 13 november 2020 om 18:49
Oh, ik vind dat zelf altijd leuker, gewoon aansluiten bij iets dat iemand al ging doen. Wat nonchalanter en niet meteen een date. Maar goed, smaken verschillen. Mark is wel erg passief.Mermedina schreef: ↑13-11-2020 18:38Beetje zouteloos nog hoor, ik zou toch meer mijn nek uitsteken. “Wat jammer dat we elkaar nu voorlopig niet zien door Corona, ik zou je graag wat beter willen leren kennen, zullen we samen gaan wandelen?” Daar zou ik wel voor gaan. Als ik niet al een vriend had én als ik Mark leuk zou vinden. Maar niet zo’n “kijk maar of je komt”-bericht pfffft, graag of niet hè.
vrijdag 13 november 2020 om 18:51
Ik ken een Mark op mijn sportschool. Aardige vent hoor, maar eh, een beetje apart. En dat beeld heb ik er nu steeds bij. Met zo’n net iets te strak zittend spiderman-shirtje.rumforviva schreef: ↑13-11-2020 18:49Oh, ik vind dat zelf altijd leuker, gewoon aansluiten bij iets dat iemand al ging doen. Wat nonchalanter en niet meteen een date. Maar goed, smaken verschillen. Mark is wel erg passief.

vrijdag 13 november 2020 om 18:55
In het gesprek dat volgde volgens de beschrijving van TO, kun je zo een 'anders doen we een keer een kop koffie, dan kunnen we er makkelijk over bijpraten' tussendoorfietsen
Laagdrempelig, maar wel duidelijker dat je haar graag wilt zien...
Het mag concreter Mark, sommige mensen zijn helemaal niet zo gevoelig voor hints (of dat nou ligt aan zelfbescherming of kortere voelsprieten of nog wat anders, het komt veel voor dat je gewoon echt moet uitspreken wat je bedoelt).

Laagdrempelig, maar wel duidelijker dat je haar graag wilt zien...
Het mag concreter Mark, sommige mensen zijn helemaal niet zo gevoelig voor hints (of dat nou ligt aan zelfbescherming of kortere voelsprieten of nog wat anders, het komt veel voor dat je gewoon echt moet uitspreken wat je bedoelt).
Heb lief, houd moed. Komt goed.

vrijdag 13 november 2020 om 18:56
Hoe dan ook, dit wordt niks met deze Mark en de dame in kwestie. Terwijl ze zo’n mooie voorzet heeft gegeven. Maar Mark lijkt al blij met de kleinste ontwikkeling, want hij ervaart dit al als “schot in de zaak”, terwijl het allemaal erg traag gaat.

vrijdag 13 november 2020 om 19:05
Ik vind het altijd leuk als een man zegt, ik zit daar en daar met vrienden, zin om ook te komen? Niet meteen zo van, ik ben eén partner aan het selecteren. Als een man me echt serieus uit vraagt vind ik dat ook prima, maar ik ben zelf ook wat meer van een organische aanpak.
Maar er moet wel iets worden voorgesteld. Een beetje keuvelen over corona, voeding en trainingstips heb ik geen behoefte aan.

vrijdag 13 november 2020 om 20:06
Nee, duidelijk als in 'ik vind je leuk en wil een date met je' vind ik het totaal niet.Mistermark81 schreef: ↑13-11-2020 18:17Ok er is wat schot in de zaak. Ik reageerde op haar berichtje met een vraag en toen reageerde zij weer terug met een vraag over voeding. Ik reageerde daarop terug met nog een vraag en zij met een antwoord en de vraag of ik nog technieken ken die ze kon oefenen. Daar heb ik op gereageerd en gezegd dat ze me altijd mag bellen of appen voor meer tips. En dus mn nummer gegeven. Dat was gisteren. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is!
Maar als je het ok vindt om eerst een wat te heen en weren met berichtjes, dan mogelijk te appen of bellen en het zo ooit misschien eens een keer wat meer te laten worden, prima. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je haar op deze manier wat beter leert kennen en denkt 'nah, zo leuk is ze toch niet'.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.