Zwanger worden zomer 2020 - groep 3

28-04-2020 16:36 452 berichten
Omdat de andere groepen al vol zitten, nog een groep voor dames die voor een kindje willen gaan in de zomer van 2020 en wil aansluiten bij een groep!

Om zelf de gegevens aan te passen log je in met de volgende gegevens:
Gebruikersnaam: zwangerzomer2020
Wachtwoord: zwanger

De bijna-zwangeren
NaamLeeftijd V/MHoeveelste kindjeRonde/starten inNODBijzonderheden
Sandwichkind29/301ejuni/juli 2021stomme corona
Aapje_aapje28/371ejuni 2020
Meriba25/271ejuni 2020
crewgirl31/321ejuli 202020 dec
De zwangeren :jump:
NaamLeeftijd V/MVolgende echoUitgerekendGeslacht babyBijzonderheden
Zentony28/3130 nov (groeiecho)31 jan 2021meisje
Ranjaa31/4114 september (20 wk)8 feb 2021meisje2 bonuskinderen
GreenBean35/373 december 27 feb 2021meisje
Lathyrusjes30/3512 oktober (20 wk) 1 maart 2021 meisje
anoniem_637f26e062b08 wijzigde dit bericht op 24-11-2020 09:07
50.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ranjaa Wat schrikken, de situatie van je pa! Hopelijk is de operatie goed gegaan en kan hij goed herstellen. Kan me voorstellen dat het echt een rollercoaster is. Ook je eigen lichamelijke klachten klinken heel naar, hopelijk voel jij je ook snel beter. Wel blij om te lezen dat je ook nog wel kan genieten van je kleine meisje in de buik en alle voorbereidingen. De groeispurten van mijn buik zijn bij mij niet te merken aan bandenpijn o.i.d., heel gek. Ineens valt het me dan op dat "de buik" er meer is.

GreenBean Gefeliciteerd met de goede 20-wekenecho! En jeej, nog een team girl! Hoe gaat het nu met je bloedarmoede, merk je daar veel van? En valt het op te lossen? Geniet van alle voorbereidingen!

Lathyrusjes Ook een meisje, super leuk en toevallig! Lukt het om meer rust te pakken naast de drukte op je werk?

crewgirl Snap heel goed dat het een beetje als "buitenstaander" kan voelen nu veel van ons zwanger zijn en al verder zijn. Rest van de zwangeren-to-be zijn ook stiller helaas. Maar ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie gaat hoor! Jammer dat deze ronde het niet was. Hopelijk snel raak!

Ook hier wat stiller geweest. Merkte dat ik wat minder te melden had (of de behoefte om te delen), maar las wel alles nog mee. Zwangerschap gaat "z'n gangetje" zeg maar. Inmiddels 24 weken onderweg. Soms merk ik dat de zwangerschap iets meer op de achtergrond verdwijnt, word ik meegesleept door werkperikelen en een lichte herfstdip. Ik heb vaak het idee dat ik meer op een "roze wolk" zou moeten zitten ofzo (voel me dan bijna schuldig). Niet dat ik me slecht voel, maar ook niet euforisch, het voelt eerder "normaal" nu. Gelukkig kan ik wel heel blij worden van de voorbereidingen. Mijn thuiswerkkantoor is de babykamer, die wordt steeds leuker en van die voorpret geniet ik wel.

Ook groeit mijn buik nu rap door, dat is ook leuk om te zien en geeft vertrouwen. En de schopjes zijn er ook steeds meer. Gisteren heeft mijn vriend het ook (eindelijk) kunnen voelen aan de buitenkant, zo leuk! Onze dame is niet super actief, ze heeft een paar momenten op de dag dat ze losgaat, maar is verder heel relaxt volgens mij.

Heb toch wel weer meer last van mijn bekken gekregen, maar eigenlijk alleen tijdens werkdagen. Het vele zitten (kantoorbaan) hakt er wel in. Tijdens het zitten merk ik dan niks, maar pas bij het opstaan voelt het pijnlijk en dat blijft dan wel een tijd. Ik probeer nu vaker op te staan en meetings staand/lopend te doen, dat helpt wel iets. Morgen ga ik ook langs de bekkenfysio voor tips, hopelijk heb ik daar nog wat aan.

Ondertussen ga ik nog elke week naar het zwangerschapszwemmen, heel leuk. Over twee weken begint mijn zwangerschapscursus (of "pufcursus" haha). Ik hoop dat de boel ondanks coronamaatregelen nog door kan blijven gaan. Zou het heel jammer vinden om niet meer te kunnen zwemmen en de cursus online te moeten doen, ik merk dat ik het sociale aspect wel erg fijn vind.

Ik ben tot nu toe in het tweede trimester heel erg energiek geweest, maar vandaag wel echt moe. Dus ik ga zo lekker een boekje lezen in bed, even toegeven aan de moeheid. Het speciale aan een zwangerschap vind ik tot nu toe dat je wel extra op je lichaam gaat letten en je grenzen merkt. Hoe moeilijk het soms ook is om te accepteren vind ik het ook wat moois en leerzaams hebben.

Doe rustig aan allemaal & ben benieuwd naar jullie verhalen!
Dag allemaal!!

Ach Zentony, heel herkenbaar wat je zegt hoor. De ene dag is het ook wat leuker (minder pijntjes, klachten en kwaaltjes) dan de andere dag. Die roze wolk is denk ik soms ook wel even wat overschat hoor. Zwanger zijn is niet altijd leuk en gezellig en moet je maar vooral geweldig vinden ;-). Hoe is het nu met je bekken? En hoe is je zwangerschapsszwemmen?

Hier is het ook wisselend hoor, komt natuurlijk ook door de ziekte van mijn vader, daardoor ben ik non-stop ook met andere dingen bezig. Maar ik probeer wel vaak even alle schopjes te voelen en daar mee bezig te blijven, want ik vind dit wel heel bijzonder! Gelukkig lukt dat soms ook :-). Qua klachten valt het nu even mee; kennelijk had ik een niersteentje en die lijkt weg te zijn, fjieuw... af en toe wat harde buiken als ik weer eens veel te veel doe en wat sneller vermoeid. Sporten doe ik nog ietsje chiller, gewoon iets lichtere gewichten, soms wat meer pauzeren tussendoor en niet forceren. Maakt wel dat ik af en toe nog steeds wat spierpijn voel en het idee heb dat ik nog "fit" ben, maar ook wel op een verantwoorde manier. Nu 24 weken en dat betekent ineens dat je toch al wel redelijk over de helft bent! Over 16 weken is de uitgerekende datum, dat klinkt ineens toch best wel snel...

Dames, ik hoop dat alles goed gaat met jullie :-) tot snel!
Nog steeds leuk om met jullie mee te lezen :)
Ranjaa sterkte met je vader, is hij de operatie goed doorgekomen? Dat is alweer even terug volgens mij. Leuk om te lezen dat jullie al zo ver zijn met het kamertje!

Zentony super leuk die schopjes! Ietsje minder van de pijn in je bekken, heeft de bekkenfysio geholpen?

Hier komt de NOD weer in zicht. Hopelijk binnenkort goed nieuws. Ik merk dat ik wat drukker ben met symptomen voelen/zoeken, al weet ik niet of ik nu gewoon dingen voel of toch meer zoek/bedenk. Heb met name al een paar dagen pijnlijke borsten, dus dat is een stuk eerder dan 'normaal bij ongesteldheid'. En volgens dr. google zou dat kunnen komen door meer progestoron die je al vrij snel na bevruchting (voor innesteling nog) meer gaat aanmaken. Uiteraard was ik zeer tevreden met dit oordeel van dr google, en heb ik niet meer verder gezocht naar 'tja, dat heb je soms, zegt niets' resultaten :proud:

Inmiddels wel aan mijn moeder verteld dat we proberen zwanger te worden. Vond ze heel leuk :-D Maar we gaan komend weekend een weekendje weg, en bij het plannen maken leek het me toch makkelijker om aan te geven dat we niet heel veel wijn mee hoeven te nemen. Hoef ik daar niet meer moeilijk over te doen.
Spannend crewgirl!! En dr Google in je voordeel gebruiken in dit soort gevallen kan niet zo'n kwaad toch. Geeft pas problemen als je op die manier een diagnose gaat stellen voor echt lichamelijke klachten zou ik zeggen. Leuk dat je moeder op de hoogte is en handig ook met een weekendje weg. Ik duim gewoon weer mee dat het raak is deze ronde!

Ranjaa Snap dat je veel met andere dingen bezig bent, hopelijk gaat het naar omstandigheden goed met je vader. En inderdaad, zo lang we zelf blijven denken dat we goed bezig zijn met sporten, is dat voor nu meer dan voldoende volgens mij. Hoor om me heen genoeg zwangeren die helemaal niks meer doen. Dus alle beweging is meegenomen wat mij betreft.

Zentony Balen van je bekken zeg, had de fysio goede tips? Weet niet of je thuis moet werken, maar wij hebben inmiddels een sta-tafel in de bijkeuken staan waar mijn vriend om de beurt een paar uurtjes aan werken. Geen last van m'n bekken hier, maar merk met name met thuiswerken dat de beweging wel heel minimaal is.

Hier gaat het ook allemaal z'n gangetje. Het zwanger zijn wordt inderdaad een beetje gewoon, zoals ik ook bij één van jullie las. Er zijn wel momenten dat ik er echt mee bezig ben en het super leuk vind, maar merk ook dat het 'gewone leven' een beetje de overhand heeft. Op zich ook wel prima, het duurt nog 18 weken voor de kleine dame zich aandient als het goed is ;-). De bloedarmoede is inmiddels laag, maar stabiel en met een glas roosvicee ferro per dag moet ik zeggen dat het duizelig worden op onverwachte momenten verdwenen is. Verder echt helemaal nergens last van qua zwangerschap, dus mag in m'n handjes knijpen ook natuurlijk! Over 2 weken begint mijn cursus zwangerschapsyoga, voor alsnog gaat ie door, hoopt dat dat zo blijft.

Ook al wordt er wat minder geschreven (zelf ook schuldig aan ;-)), blijf het leuk vinden om iedereen te volgen!
Beste forummers,

Er is momenteel iemand bezig om de algemene accounts die jullie gebruiken om de tabel te wijzigen, te misbruiken.
Degene die het account aangemaakt heeft, wil ik verzoeken om ons te mailen met het emailadres wat bij dat account hoort om het wachtwoord te wijzigen.
Verder wil ik jullie adviseren om het account door 1 of 2 mensen te laten beheren om dit gedoe te voorkomen in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Goedemorgen allemaal! Hoe gaat het met jullie?

Hier lijkt m’n vader letterlijk elke complicatie te krijgen die je maar kan bedenken met als kers op de taart het afgelopen weekend een slagaderlijke bloeding in z’n buik. Als geluk bij een ongeluk was hij wel in het ziekenhuis en waren ze er direct bij, anders had hij dit niet overleefd. En nu is hij van de IC naar medium care. Ik heb even wat meer vrije dagen opgenomen om wat te kunnen ontspannen, want de afgelopen acht weken zijn best wel pittig geweest!

Verder ben ik zelf wat meer bezig met de bevalling en wat ik wel/niet wil. Komt ook omdat m’n verlof over 2 maanden in gaat, en ik vind de laatste maanden van het jaar altijd voorbij vliegen! Zijn jullie hier ook al wat mee bezig, zwangere dames? Ik zou heel graag in het ziekenhuis willen bevallen en het liefst - iig tijdens de weeën - een bevalbad er willen hebben. Ik heb bij stress en spanning snel last van m’n rug en warm water ontspant als geen ander ☺️. In het ziekenhuis in deze stad zijn 4 nieuwe bevalkamers waarvan 2 met bad, dus dit ga ik binnenkort eens bespreken met de verloskundige.

Hier verder ook wat bekkenklachten denk ik, met name wanneer ik plat heb gelegen kom ik moeilijk overeind en heb ik pijnscheuten bij m’n staartbotje in de buurt. Vrijdag krijg ik een zwangerschapsmassage van een manuele therapeut (heeft vriend geboekt voor me ♥️) en ik zal haar eens vragen wat ze aanraadt!

En behalve met de zwangeren, hoe is het met de bijna-zwangeren? Kan me voorstellen dat dit topic soms wel wat gek voelt omdat we al met een klein clubje zijn en met name gepost wordt door een aantal die snel zwanger waren. Dan is het verschil zo groot, de verhalen en misschien ook wel eens confronterend. Ik denk iig wel aan jullie en hoop dat jullie snel op een heerlijke roze wolk zitten! Kom het dan vooral delen als je er aan toe bent ☺️☺️
Ik kom weer even melden dat ik mijn NOD weer een maandje ga verplaatsen... Had wel een beetje meer hoop deze ronde, maar helaas. Op naar de volgende weer :-(

Wat heftig van je vader Ranjaa! Echt dikke vette pech dat hij er alle mogelijke complicaties bij gekregen heeft. Wel aan de beterende hand denk ik/hoop ik, als hij nu naar medium care is? Goed dat je even vrij neemt (en kan nemen!) om wat bij te komen.
ranjaa Wat een ontzettend moeilijke situatie van je vader. Krabbelt hij inmiddels wel weer op? Pff wat naar. Heel veel sterkte! En dan ook nog een niersteen bij jezelf, wat een pech! Klinkt echt niet prettig. Hoe was de massage? Stuitpijn komt ook vaak door je bekkenbodemspier, begreep ik van de bekkenfysio. Die "startpijn" herken ik wel, al heb ik het in mijn onderrug. Is wel typisch voor het feit dat je bekken toch wel instabiel wordt door de zwangerschap. Qua bevalling willen wij ook naar het ziekenhuis, wij wonen tussen 2 ziekenhuizen in en hebben een voorkeur voor eentje. Maar ik begreep tijdens mijn zwangerschapscursus dat het ook op het moment nog kan zijn dat het de andere wordt, als de verloskundige daar toevallig is. Dat is voor ons ook prima.

crewgirl Wat jammer dat het deze keer ook niet raak was. Had ik jullie zo gegund! Wel leuk dat je het hebt kunnen delen met je moeder en dat de reactie positief was. Voor nu maar lekker aan de wijn en sushi dit weekend? En hoe staat je vriend erin? Ik duim voor de volgende ronde! :hug:

GreenBean Fijn om te lezen dat je naast de bloedarmoede je verder prima voelt. Hopelijk kan yoga door blijven gaan en bevalt het! Ik doe inmiddels thuis (prenatale) yoga via Youtube, de lessen die ik volgde zijn helaas afgelast i.v.m. corona. Dat bevalt wel goed.

Weer tijd voor een update van deze kant. Merk dat ik wel constant alles lees, maar het me moeite kost om te gaan typen (doe ik liever achter mijn laptop), vooral omdat ik al veel achter mijn laptop zit voor werk. Maar ik ben er zeker nog bij! Ben ook benieuwd hoe het met de wat stillere uit de groep gaat.

Hier gaat het al stukken beter met mijn bekken/lage rugpijn. Twee keer bij de bekkenfysio geweest en wat tips gehad, en zolang ik erop let dat ik vaak opsta en even beweeg gaat het goed. Denk dat ik een "mild" geval ben, was bang dat het alleen maar erger zou worden, maar de fysio heeft me verzekerd dat dit helemaal niet zo hoeft te zijn. Als ik door werk te lang achter mijn laptop blijf zitten merk ik bij het opstaan dat ik wel weer last heb en dat blijft dan wel even hangen. Gelukkig werk ik thuis en valt het niet zo op dat ik nu vaker van mijn werkplek ben, het moet maar. Maar voor nu dus prima mee te leven. Ik wandel, fiets en zwem nog lekker zoals altijd. Harde buiken nog niet gehad (voor zover ik gemerkt heb dan), dus dat is ook wel fijn.

Inmiddels heb ik best een dikke toeter (neem nog braaf elke 2 weken een foto voor de vergelijking). Nog maar een paar dagen of iets meer dan een week voordat het derde trimester al begint voor mij (dan zit ik in week 27/28, verschilt per site/app haha)! :woa:

Deze week is mijn zwangerschapscursus begonnen. Heel interessant maar ook wel heel recht voor z'n raap (werd gelijk van alles geroepen over bekkeninstabiliteit, incontinentie, gescheurde buikspieren en uitgelubberde vagina's...). De groep bestaat uit 8 vrouwen die ook uit deze regio komen en rond dezelfde datum uitgerekend zijn. Door corona moesten we wel allemaal een mondkapje op, en mocht napraten met thee niet. Dat was wel jammer, was gelijk wel heel onpersoonlijk (ondanks dat ik blij ben dat het voor nu in het echt mag doorgaan). Juist de contacten die je daar opdoet leken me het leukst. Maar wie weet hoe dat straks zal gaan, het loopt nog tot halverwege december.

Ik merk nu ook dat ik steeds meer met mijn gedachten afdwaal naar de bevalling en de kraamtijd. Ik vind het best spannend dat er in mijn omgeving steeds meer coronagevallen zijn, ondanks dat ik er eerder heel nuchter in was. Even boodschappen halen voelt als een mijnenveld. Zo stom. En qua kraamvisite weet ik ook niet goed wat ik zou willen. Opa's en oma's sowieso wel, maar dat zijn er bij elkaar al 6. En onze broers en zussen met aanhang maakt ook al een flinke groep. Mijn gevoel zegt dat iedereen maar moet wachten zodat we meer rust hebben en het ook veiliger is, al kan dat nog heel lang duren vrees ik. Denken jullie daar wel eens over na? Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Ik moet nog 7 weken werken tot verlof (oké vakantie en daarna verlof), ben stiekem al aan het aftellen. De coronasituatie met de thuiswerksleur en het feit dat mijn gedachten snel afdwalen en ik dus niet te lang kan zitten helpen niet mee met de motivatie. Gelukkig vliegt de tijd ook wel weer.

Vanavond weer zwemmen met de andere preggo's, dat loopt gelukkig ook nog door. Ben wel elke keer bang dat het zwembad dicht moet, want ik geniet er erg van. Wel een aanrader. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n waterrat, maar het warme water in combi met de gewichtloosheid doet echt wonderen voor een zwanger lichaam!

Fijn weekend allemaal! :sun:
Ahh wat balen crewgirl! Het is je enorm gegund en het zou zo mooi zijn nu, maar hopelijk een volgende ronde. Het is net alsof de tijd voorbij kruipt als je graag zwanger wil worden, maar ik hoop dat je wachten wordt beloond!

Zentony wat fijn dat die bekkenfysio je goed geholpen heeft! Ik ga over een weekje ook, want ik ben soms ineens net een grootmoeder met reuma. Leuk dat je ook naar zo’n clubje gaat. Komen alle onderwerpen voorbij? Hier is het om de week (8 keer in totaal) en deze week alweer de 5e avond, met als onderwerp ‘de bevalling’. Arme mannen die ook mee mogen deze keer 😉. Jammer hè dat het met Corona wat moeilijker is om dan even ontspannen na te praten, want juist dat soort contacten zijn vaak heel fijn. Ik hoop ook dat er nog iets meer een band komt met deze groep meiden, nu is het best wel statisch (mondkapjes, afstand, niet napraten). Misschien een whatsapp groepje ofzo? Leuk om te horen dat je buik ook zo groeit! Hier zeggen alle apps ook dat ik in week 26, dus de 27e week zit, haha. Heel concreet, zeg maar 😜. Je gedachten over de kraamperiode snap ik heel goed! Het is ook best wel een gekke en spannende tijd, en dan wil je niet dat je pasgeboren kindje enig risico gaat lopen. Ik wil sowieso wel wat strenger zijn qua afspraken, ga ook m’n geboortekaartjes ietsje later versturen 😈 en de eerste week mogen broer en zus natuurlijk even komen, mijn moeder (en als het lukt vader) en eventueel de ouders van m’n vriend. Niet tegelijk, op afspraak en alleen als er geen enkele klacht is. Desnoods nog maar even niet knuffelen en tillen met de baby, maar ze mogen iig eventjes komen kijken. Nu is het voor mij ook qua opa’s en oma’s wel een grotere groep, maar zelf heb ik geen broers of zussen en m’n vriend heeft niet een heel hechte band met z’n familie. Dus die keuze is makkelijk gemaakt 😉. Vooral doen waar jij je goed bij voelt! Jullie kindje kunnen ze ook ietsje later bewonderen. En FaceTime vooral met ze! Heel veel succes met aftellen, nog 7 weekjes dus, wauw!

Hier gaat het qua zwangerschap best oké! De baby is lekker beweeglijk, en behalve dat m’n buik soms in de weg zit en ik wat lichte bekkenklachten heb, voel ik me wel goed. Bijna het derde trimester, ongelooflijk! Over 2 weekjes heb ik intake met de kraamzorg, donderdag weer een korte controle en over 3 weekjes gaan wij een geregistreerd partnerschap aan ☺️🥰. De babykamer is vrijwel af, het grote wat nog moet is een babyfoon en geboortekaartjes. Vriend is verantwoordelijk voor het eerste 😉 hij houdt van gadgets, haha. De kinderwagen wordt eind deze maand besteld (cadeautje!), we hebben inmiddels de box ook cadeau gekregen en afgelopen weekend allemaal prachtige spulletjes voor in de box (houten mobiel van Little Dutch, echt enorm schattig 😍). En nu hoop ik vooral dat ze lekker doorgroeit en veilig blijft zitten tot tenminste half januari, maar liever nog februari.

Ik merk dat yoga soms al wat zwaarder wordt, net als de powermama lessen van CrossFit, maar op een lager pitje doe ik nog mee! Bij te zware boodschappen krijg ik harde buiken - en boze blikken van vriend. Dus ik til iets minder, maar ik moet er nog wel aan wennen merk ik. Ben toch wel gewend veel zelfstandig te kunnen doen! Slapen zonder Voedingskussen doe ik niet meer, want dan word ik elk halfuur wakker omdat ik niet lekker lig 😜 en nu duurt dat iets langer, haha. Elke week maak ik een foto en ik merk dat m’n buik weer een groeispurt heeft gemaakt. Vorige week was ik 4,5 kg zwaarder dan aan de start van m’n zwangerschap, maar ik gok dat er nu nog wel wat kilo’s gaan komen! Verder tel ik ook af: oudejaarsdag is mn laatste werkdag en het nieuwe jaar start ik symbolisch met een nieuw begin 😊. Dus tot zover de update!

Nog kort over m’n vader: het herstel gaat heel langzaam, maar hij begint zich beter te voelen. Nog steeds in het ziekenhuis en ik neem iets meer rust qua langsgaan, want het is best intensief, en dan FaceTimen we even als ik niet kom. Ik duim dat ie volgende week verder thuis mag herstellen!

Lieve dames, hoop dat het met jullie allemaal goed is, zo goed als kan en dat er nog een mooie afsluiting van 2020 komt voor ons allemaal!
Goedenavond allemaal! Hoe is het met jullie?

Hier nu 27, bijna 28 weken zwanger. Wat een onwijs gek gevoel! Vandaag heb ik voor het eerst een filmpje gemaakt van een buik die constant heen en weer golft en waar je allemaal beweging in kunt zien. En eigenlijk voelt het ook heel raar, haha. Ik begin wel wat af te tellen richting mijn verlof, gek genoeg wordt het soms echt wel wat zwaarder. Na een paar weken last van m’n ene bil en onderrug ben ik deze week naar de bekkenfysio geweest. Conclusie? Ik had toch wat eerder moeten komen... naast een bekken die aan de ene kant wat scheef is, en stijve spieren die er nu constant aan trekken, blijk ik ook een diastase te hebben :-(. Dat betekent dat ik veel oefeningen niet meer kan doen qua sport, maar ook moet uitkijken met hoe ik zit/lig en weer overeind kom, tillen en bukken. Dagelijks oefeningen doen en wekelijks naar de fysio nu! Ik heb m’n CrossFit helaas maar opgezegd en zal straks - wanneer het weer kan - gaan zwemmen :-). Maar ik begin het nu ook te merken, na een lange dag werken krijg ik ‘s avonds snel last van harde buiken. Het is voor een goed doel, maar toch denk ik nu wel: ik moet nog dik drie maanden! Help! ;-)

Hoop dat verder alles goed is met jullie :-) tot snel!
ranjaa Tot nu toe bevalt ( :hihi: ) mijn cursus goed. Nu 4 lessen erop zitten, inderdaad over allerlei onderwerpen. En merk dat het contact met de anderen ook langzaam maar zeker komt. Komt ook nog een partnerles aan en eentje specifiek over borstvoeding. Hoe vond je vriend het? Je bent al heel ver met voorbereidingen, leuk! Gelukkig gaat het langzaam beter met je pa, hopelijk blijft het de goede kant opgaan! Wel vervelend van je bekken en diastase zeg... hopelijk kun je door er extra op te letten verdere klachten voorkomen. En mogen we snel weer zwemmen.

Hier ook wel ver met de voorbereidingen, dat krijg je als je veel tijd hebt om erover na te denken (thanks corona!). Wel erg leuk die voorpret. Merk dat ik nu ook wel echt last krijg van nesteldrang, alles MOET ineens gewassen en schoon zijn :facepalm:. Nog zeeën van tijd natuurlijk, maar ik ben zo iemand die dan denkt "ja maar wat als ze vroeg komt, wat als ik me straks niet fit voel etc. etc.". Ik ben pasgeleden jarig geweest en ook de baby werd flink verwend. Begint vol te raken in mijn thuiswerkkantoor/babykamer ;). Van vriend ook nog een zwangerschapsfotoshoot gekregen, die staat gepland met 33 weken, kijk ik erg naar uit!

Wat ranjaa schreef over dat het nu wel zwaarder begint te worden merk ik ook. Ene moment kan ik de hele wereld aan, andere moment voel ik me wel snel vermoeid en over het algemeen ben ik wat minder soepel. Mijn buik groeit nu hard en ik merk dat hij wat hoger zit, drukt een beetje tegen mijn maag als ik zit, dat is niet fijn met grote maaltijden. Ik heb nog wel het geluk dat ik nog nooit harde buiken heb gehad. Wel is mijn kleine dame regelmatig extreem rustig - ritme is geen pijl op te trekken, zo erg dat ik me wel eens zorgen maak. Zelfs nog 1x de verloskundige tussendoor gebeld omdat ik al 24u zowat niks gevoeld had. Uiteindelijk was er niks aan de hand. Vriend is daar heel nuchter onder, zou ik ook wel wat van willen hebben. ;)

Voor nu ben ik heel erg aan het duimen dat de zwembaden weer open mogen, want naast wandelen en af en toe fietsen zit ik toch wel erg veel op de bank/achter mijn laptop. En hard aan het aftellen met werken natuurlijk - 5 weken zwoegen nog. Ene dag trek ik het heel goed, andere totaal niet (vooral als er veel nieuwe dingen op mijn bord worden gedropt... waarom niet gewoon even alles hetzelfde laten voor nu?!).

Geniet van jullie weekend! Hopelijk gaat het ook goed met de stilleren in de groep!
Ranjaa sterkte met je diastase en bekken. Helpen de oefeningen+fysio wel voor je bekken?

Zentony leuk die zwangerschapsshoot! Fijn dat het goed met je gaat, ook al wordt het wel wat zwaarder.

Zouden zwembaden trouwens niet donderdag weer open gaan? Die waren toch onderdeel van die 'twee weken semi-lockdown +'? Hoop het voor jullie!

Hier weer op het wachtbankje in ronde vijf. Duurt lang, bah, ik heb het wel gehad met deze versie van wachten. Ga graag door naar de volgende wachtvariant (wachten op de eerste echo).
crewgirl Kan ik me goed voorstellen. Ik duim voor je dat het deze ronde raak mag zijn! :thumbsup:
Hopelijk snel naar de onderste tabel!

En klopt, ik verwacht eigenlijk dat de zwembaden wel weer open gaan (maar je weet maar nooit, ik zit niet in een gunstige regio wat dat betreft). Hopelijk eind van de week weer lekker het bad in. :hyper:

As we speak het eerste babywasje in de machine zitten. Vriend vindt het hilarisch. Maar het is een kwestie van leven of dood voor mij, natuurlijk :rolling:
Weer eens een berichtje van mijn kant :-)!

Crewgirl Hoe gaat het op het wachtbankje? En wanneer is je NOD? Ik duim dat het deze keer raak is!

Zentony Zwembaden weer open per vandaag toch? Vanavond weer even gaan dan! Nog steeds een rustig meisje in je buik?

Ranjaa Balen van je bekken zeg, hopelijk kan de fysio helpen. Hoe gaat het met je vader nu?

Hier eigenlijk qua zwangerschap nergens last van, volgens mij heb ik wat dat betreft echt heel veel geluk! Bijna 26 weken nu en harde buiken ook nog niet gehad en ons meisje beweegt heel de dag door, dus dat lijkt me een goed teken. Helaas wel veel last van m'n gewrichten (reuma) en na diverse bezoekjes aan reumatoloog en gynaecoloog nu medicijnen daarvoor die geen kwaad kunnen voor de baby en zelfs beter zijn dan dat ik met pijn door blijf lopen en mijn lijf meer bezig is met ontstekingen bevechten dan met de baby laten groeien. Nu wachten tot alle pijn weg is, maar na 1.5 week gaat het in ieder geval al een stuk beter. Verder is de babykamer bijna klaar (voordeel van corona is dat je daar heel het weekend tijd voor hebt) en de kleine dame heeft al meer kleertjes dan haar vader (aldus m'n vriend ;-)). Vind het nog steeds wel een heel gek idee dat er over 3 maanden een klein meisje hier in huis is hoor, maar denk dat dat pas echt gaat wennen als ze er is.
Heb even mijn NOD in de tabel aangepast, ter info :) Volgens de berekening van mijn app is het twee dagen eerder, maar op basis van een cyclus van 28 dagen, wat op één uitzondering na het geval was tot nu toe, is het de 25e.
Ben heel druk met werk, dat maakt dat het wachtbankje wat sneller voorbij gaat deze keer. Niet zo druk met symptomen zoeken ook, bij veel dingen denk ik inmiddels 'tja, dat was de vorige keer/een andere keer ook zo, dus dat is dus niets'. Op zich wel rustiger.
Beste dames,

Aangezien jullie topic was overgenomen heb ik het wachtwoord aangepast. Als één van de dames die hier actief meeschrijven ons een pbtje wil doen dan zorg ik dat je het wachtwoord krijgt, zodat de tabel aangepast kan worden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
@ berichtje mod (mag ik een mod quoten eigenlijk? geen idee)
Ik heb een PB gestuurd.
@ de nog actief meeschrijvende dames: ik zal jullie het wachtwoord via PB doorgeven
crewgirl Dankjewel!
Bijna NOD voor jou. Kun je je nog inhouden met testen?

GreenBean Fijn dat het zo goed gaat daar. Wel minder van de reumaklachten, gelukkig dat er medicijnen zijn die je nu wel mag hebben. Het idee van een baby over een aantal maanden vind ik ook nog steeds zo raar! Gek eigenlijk, je hebt al die maanden om te wennen aan het idee, maar toch komt het echte besef pas laat (bij mij dan). Denk dat het onwerkelijk blijft bij mij totdat er daadwerkelijk een baby in m'n armen ligt.

ranjaa Heb je al gezwommen? En staat er voor jou ook nog een groeiecho op de planning?

Hier afgelopen week bloed laten prikken als standaard check. Niks van gehoord, dus ga er vanuit dat het allemaal goed is. Komende maandag heb ik met 31 weken een groeiecho staan, dat is standaard bij mijn verloskundige. Ik heb de kleine meid al sinds begin september niet meer gezien dus kan echt niet wachten! En ben ook erg benieuwd of ze klein/groot/gemiddeld is.
Zo, de administratie is gedaan. Als eerdere meeschrijfsters het wachtwoord ook willen: stuur me even een pb (en post hier even dat je dat gedaan hebt).

Ik zal het wachtwoord zo even gaan proberen om nieuwe NOD in te voeren helaas... Vandaag ongesteld geworden. Gisteren al een negatieve zwangerschapstest, dus daarmee alvast een voorschotje op de teleurstelling van vandaag. Dat was wel fijn, want ik ging even snel naar de wc tijdens een call (videogesprek met collega) en zag toen dat ik ongesteld geworden was.
Werd wel tijd deze ronde vond ik zelf, maar helaas. Op naar ronde 6.
Goedemorgen allen!

Wow, ik heb allemaal berichtjes gemist - ik dacht dat het al even stil was geweest en kennelijk toch niet goed gekeken! 🙈 Zal ook wel aan m’n verweekte brein liggen, hahaha.

Thanks Crewgirl dat je ons topic hebt gered! Wil je mij het WW ook sturen?
En ronde 6! Ik snap dat je liever over wil naar een nieuwe vorm van wachten, ik duim voor je dat je dat ook binnen no time mag doen ☺️. Zo bizar hè, dat je eigenlijk niet echt een peil kan trekken op je lichaam en dat het echt een wachtbankje is elke keer. Hoe vindt je vriend het allemaal?

GreenBean Wat vervelend dat je zo’n last had van je gewrichten! Gelukkig dat er wel medicatie is die je kunt gebruiken in de zwangerschap. En zo te horen ben je verder heerlijk bezig met de kamer en de naderende komst van meer drukte in huis 😉. Groeit alles goed?

Zentony 31 weken alweer! Jetje, dat gaat enorm snel zeg. Wat fijn dat je nog een groeiecho hebt. Wij hebben dat alleen wanneer er iets lijkt af te wijken, dus vooralsnog moet ik nog even wachten voordat ik haar kan zien in real life 😜. Ben je al aan het aftellen richting je verlof?

Hier gaat het goed; m’n vader is na ruim 2,5 maand eindelijk thuis en ik hoop dat hij flink aansterkt daar. Zelf voor het eerst gezwommen, 30 minuten baantjes getrokken - en spierpijn in mn schouders, haha. Met wandelen hier en daar nog wat last van mn bil en been, dan wordt een zenuw een beetje afgekneld, maar het lijkt beter te worden! Nu 29 weken zwanger - vanmorgen weer een ‘gewone’ controle bij de verloskundige. Ons meisje beweegt echt goed en veel, dus ik ben blij. Gisteren hebben wij ons officieel laten registreren als partners en is alles wat dat betreft geregeld voor de kleine 😊. En nog 6 weekjes werken... ineens klinkt dat zó kort!

Ik begin het spannender en echter te vinden met de dag, maar tegelijkertijd ook heel leuk en is dit meisje enorm welkom 💞.

Hoe gaat het met jullie?
Thanks crewgirl, mag ik het wachtwoord ook? Balen dat je weer een maandje verder moet, hopelijk wordt het wachten snel beloond!

Zentony Leuk dat je weer even mag spieken! Voordeeltje van mijn begeleiding door de gynaecoloog is dat ik dat iedere keer mag :-). Moet wel zeggen dat het minder leuk wordt nu ze niet meer op 1 beeld op de echo past, haha. Wel fijn hoor dat ze het goed in de gaten houden. Onze dame groeit qua hoofdje precies op termijn, haar benen liggen een week voor en haar buikje 1,5 week achter. Dat is nu al 2 maanden zo, dus ze maken zich er geen zorgen om. En wij dus ook maar niet!

Ranjaa Wat fijn dat je vader eindelijk thuis is! Zal voor jezelf ook wel wat rust brengen. En de tijd vliegt inderdaad ja, 6 weken werken klinkt wel heel kort. En lekker hè, dat zwemmen. Merk dat ik het nu met corona toch een beetje eng vind (maar we wonen dan ook in een soort van brandhaard), dus ben al even niet geweest. Toch maar snel weer eens gaan.

Qua groeien gaat de kleine meid dus prima en ik vind mijn buik enorm, haha. Maar ben vorige maand begonnen met zwangerschapsyoga en de dames in de groep hebben echt veel dikkere buiken, terwijl we allemaal rond de 26 weken zijn nu. Ben ook pas 4 kilo aangekomen en heb echt alleen een buik, dus zie het maar als een goed teken. Zo'n dikke buik zit alleen maar in de weg ;-).
crewgirl Balen zeg :hug:

ranjaa Gefeliciteerd met je officiële partnerschap! Fijn dat de controle goed was en je je meisje ook goed kunt voelen. En dat je pa weer thuis is. Lijkt me een hele geruststelling, hopelijk verloopt het herstel goed en is hij straks een fitte opa van je kleintje.

greenbean Leuk dat je ook lekker groeit! Wel bijzonder om anderen te zien met hetzelfde termijn hè? Lichamen zijn zo verschillend dan.

Ik heb begin deze week de groeiecho gehad. Ons meisje is helemaal goedgekeurd, groeit mooi op haar curve, kleiner dan gemiddeld maar wel alles naar verhouding. Heel mooi dus! :heart: Wel kon de verloskundige voelen dat ze al wat ingedaald is. Helaas heeft ze wel besloten dit in stuitligging te doen. Dus hopelijk gaat ze nog draaien. Kreeg al wel advies om me eens te verdiepen in moxatherapie (acupunctuur). Voor nu hoop ik dat ze uit zichzelf draait of anders een versie mogelijk is. Ik schijn zelf als baby nog 1 week voor de geboorte gedraaid te zijn, dus het kan... Maar toch stiekem ben ik als controlfreak er wel heel erg mee bezig, bijvoorbeeld of ik een stuitbevalling wil of keizersnede als ze zo blijft liggen. Mijn gevoel zegt het eerste. Maar blijf ik een lastige keuze vinden. Pff hopelijk bedenkt de eigenwijze dame zich nog!

Ik merk wel sinds afgelopen weekend dat ik wat lastiger loop soms als ik opsta (afgezien van mijn bekken die soms wat protesteert). Misschien gerelateerd aan het indalen? Gek hoor, volgens mij voor de buitenwereld nog niet te zien, maar ik waggel wel meer voor mijn gevoel. :facepalm: :duckie:

Hier ook zeker aan het aftellen tot mijn verlof. Nog 2.5 week - 11 werkdagen hehe :mrgreen: Lijkt me heerlijk om gewoon lekker te kunnen rommelen in huis en alles te kunnen doen op mijn tempo. Merk dat ik wel behoefte heb aan die rust nu. Moet op werk nog een grote taak afronden en dat brengt wel wat spanning mee. M'n buik groeit nu echt hard en merk dat ik weer ietsje sneller moe wordt, dat helpt niet mee. Maar die werkdagen vliegen vast voorbij. Voor de rest voel ik me heel goed dus eigenlijk dikke prima nog.
Greenbean Wat leuk, zwangerschapsyoga! Hoe gaat dat tot nu toe? Heb je je ook alweer aan zwemmen gewaagd of dat nog niet? Hier is het op zich goed geregeld, met een maximum aantal zwemmers, 2 banen naast elkaar - ene kant heen, andere kant terug, inhalen verboden en controle door badmeesters. Nadeel is wel dat je soms bij te langzame of snelle zwemmers zit en je dan maar moet aanpassen ;-). Wat fijn dat ze zo goed groeit en het goed doet! En 4 kg bij 26 weken is heeeeeel netjes! Ik zit nu op +6,8 bij 30 weken, dus ik klaag ook niet.

Zentony Oh wat een eigenwijsheid, dat ze nu nog even in een stuit kruipt! Hopelijk draait ze nog, dat zou toch wel wat prettiger zijn met de bevalling... de keuze tussen een keizersnede of stuitbevalling lijkt me ook niet gemakkelijk, bah! Stiekem ben ik wel jaloers op jullie groeiecho hoor, haha. Hier krijg je die alleen als er aanleiding is en tot nu toe is dat er (gelukkig!) niet, alleen zou ik best wel even willen spieken soms ;-). Dat waggelen komt vaak wel van indalen, dus dan zakt ze wel al wat in je bekken. Merk je ook al dat je bijvoorbeeld minder snel benauwd bent of minder last hebt van maagzuur?

Hier gaat het heerlijk met dit druktemakertje in me. Bij de controle vorige week lag ze netjes met haar hoofd naar beneden, maar voor mijn gevoel draait ze nu nog regelmatig alle kanten op. Ook heeft ze bijna elke dag wel een keertje de hik. Wat een gek gevoel is dat! Alsof er een tikkend klokje in m’n buikje zit, haha. M’n gewicht is goed, de grootte van de baarmoeder precies volgens het boekje en hij zit wat hoger omdat ik zelf niet zo groot ben. M’n bloeddruk is ook nog steeds mooi laag, dus alles lijkt prima en dat gevoel heb ik ook wel. Mijn bekkenklachten nemen wat af, ben zo blij met die fysio! Ik merk wel steeds meer aan m’n buik wanneer ik teveel doe, dus dan moet ik even een stapje terug doen (vooral minder tillen, bukken, huishouden, klusjes), maar het is eerder wat vervelend en vermoeiend dan pijnlijk. Nog 14 werkdagen, na morgen nog 4 weekjes, aftellen! :-D Heeeeeeerlijk! Geboortekaartjes uitgezocht en ik heb de enveloppen nu vast besteld, dat is dan ook maar weer geregeld. Tip voor als je eens wat anders wil dan standaard: cottonbird.nl - ik vind het leuk!

Hoop dat het met de andere dames ook goed gaat!
Ranjaa Nog maar 4 weken werken, wat gaat het toch snel hè! Vind het ook zo gek hoe lang die eerste 3 maanden leken te duren en hoe snel het nu allemaal gaat. Geboortekaartjes staan hier op de planning voor de week tussen kerst en nieuwjaar, aangezien ik dan een weekje vrij ben. Dank voor de tip, neem ik zeker mee! De yoga bevalt goed, leuke groep en mooie combinatie van informatie en ademhalings- en yoga oefeningen.

Zentony Hopen dat jullie meisje nog draait inderdaad, scheelt een hele lastige keuze! En jij zelfs nog maar 2 weken werken, nog even alles afronden en dan alle aandacht naar jezelf en de baby!

Helaas kregen wij niet zo'n goed nieuws bij de echo afgelopen week. Het buikje van ons meisje blijft nu echt flink achter. Hoofdje en beentjes zijn wel helemaal prima gegroeid. Moet nu iedere week op controle in het ziekenhuis, dus gelukkig houden ze het goed in de gaten. Moet er in ieder geval rekening mee houden dat ze met 38 gaan inleiden als haar buikje op deze lijn doorgroeit en wellicht eerder dan 6 weken vooraf stoppen met werken, zodat alle energie naar haar kan. Dus toch wel even spannend weer nu. Gelukkig is mijn vriend wat minder bezorgd dan ik, dus hij was er voor de relativerende woorden afgelopen weekend. En hij ziet er streng op toe dat ik rustig aan doe, dus ik lag lekker met een boekje op de bank toen hij aan het poetsen was ;-).
Oh bah GreenBean wat naar om te horen! Is het echt fors achter gebleven of is er ook wel een kans dat de groei nog wat toeneemt in verhouding, komende weken? Wel heel goed dat je nu dan echt rust neemt, en alle energie naar jullie meisje kan gaan! Heel fijn dat je wekelijks in de gaten wordt gehouden in het ziekenhuis, dan kunnen ze ook snel erbij zijn mocht je eerder ingeleid moeten worden. Ik duim dat het de volgende keer weer wat meer is gegroeid, en alles goed lijkt met jullie meisje!

Hier heb ik allerlei informatie van de verloskundige toegestuurd gekregen ivm een geboorteplan. Dus ineens lijkt het dan dichtbij te komen, haha! Wij willen graag poliklinisch bevallen en ik zou heel graag m’n weeën in een bevalbad willen opvangen, dus binnenkort maar even duidelijke vragen over stellen, in hoeverre dat mogelijk is (hier zijn 4 verloskamers en 2 daarvan hebben een bevalbad). Hebben jullie ook al nagedacht over pijnstilling? Gelet op bijwerkingen of een katheter wat erbij komt kijken, ben ik nog niet mega enthousiast, maar je weet natuurlijk nooit hoe pijnlijk en lang het allemaal gaat zijn!

Enne, hebben jullie meisjes ook zo regelmatig de hik? Ik blijf me er over verbazen, als ik weer een soort tikkende wekker voel - soms wel meerdere keren per dag, gulzig typje 😉

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven