Het is uit

14-11-2020 18:07 76 berichten
Mijn oudste zus (gezin van 4) had 2,5 jaar een relatie en was samen met haar partner bezig met voorbereidingen om begin 2020 te gaan samenwonen. Ze maakten berekeningen over de vaste lasten etc. Hierbij moest het een en ander geregeld worden. Haar partner heeft een eigen auto en hij heeft haar vanaf het begin altijd gezegd dat hij er zelf hard voor heeft gewerkt en dat hij de auto volledig heeft afbetaald met zn spaargeld.
Nu kwam mijn zus er via zijn mail achter dat hij de auto least en dat hij er een flink bedrag voor betaald. In principe is een auto lease hartstikke normaal toch? Mijn zus heeft het een en ander uitgezocht in zijn mailbox over zijn auto.
Nu heeft mijn zus aan haar partner (zonder verkeerde intenties) gevraagd waarom hij niet eerlijk heeft verteld dat hij een auto least en waarom hij dat niet gewoon verteld heeft. Haar partner schold haar uit en heeft het uitgemaakt omdat zij volgens hem niet in zijn privé zaken had moeten kijken.

Is mijn zus te ver gegaan of heeft haar partner gelijk?
*begin 2021 samen te wonen*
Asking for a friend.

Nudge nudge, wink wink
"Is mijn zus te ver gegaan of heeft haar partner gelijk?"

Wat een rare vraag, ik neem aan dat jouw zus zich niet uit laat schelden en blij is dat het nu uit is?!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk niet. Hij vlucht voor zijn eigen leugen. Ze is goed af. Wat moet je met iemand die niet simpel eerlijk kan zijn? En dan ook nog kwaad wordt als je hem daar op wijst>
Als je samen woont heb je geen prive zaken meer voor je partner..behalve als je hem/haar wilt verrassen
Je zus is die man beter kwijt dan rijk. Je zus mag blij zijn dat ze in zijn mail heeft gekeken.
Natuurlijk is je zus te ver gegaan. Ik vind het erg vreemd dat zowel jij als je zus blijkbaar niet snappen dat je niet gaat neuzen in de mail van een ander. Dat is persoonlijk.

Haar ex is dan weer vreemd dat hij verteld dat hij de auto van zijjn spaargeld heeft gekocht terwijl hij hem least.

Kortom ik vind zowel jouw zus, jij en haar ex maar vreemd.
sugarmiss wijzigde dit bericht op 14-11-2020 18:15
0.70% gewijzigd
Waar bemoei jij je mee dan?
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Blij zijn dat je/ze daar optijd achter gekomennis voordat er een gezamelijke financiele verplichting is aangegaan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apart dat hij daarover liegt en er zo extreem op reageert. Er zal nog wel meer zijn dat zus niet weet over haar man.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 14-11-2020 18:17
2.15% gewijzigd
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Dit is niet waar toch? Dat jezelf niet weet dat hij niet spoort?

Ga je zus steunen en hopen dat ze nooit meer zo'n kwal treft. En leer ervan, want jij hebt ook geen idee wat normaal is blijkbaar.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 14-11-2020 18:18
80.00% gewijzigd
Wat doet de mening van dit forum er toe?

Waarom maak jij je hier druk om?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ellerlilalinne schreef:
14-11-2020 18:16
Apart dat hij daarover liegt en er zo extreem op reageert. Er zal nog wel meer zijn dat zus niet weet over haar man.
Dat ging ook al door mijn gedachten. En wat niet is, dat komt dan nog wel. Kennelijk is dit voor hem normaal.
sunshineandblueskies schreef:
14-11-2020 18:14
Waar bemoei jij je mee dan?
Betrokkenheid?
Star3 schreef:
14-11-2020 18:09
Asking for a friend.

Nudge nudge, wink wink
Dat ook.
tomcat schreef:
14-11-2020 18:11
Als je samen woont heb je geen prive zaken meer voor je partner..behalve als je hem/haar wilt verrassen

Dit! Maar andersom respecteer je ieders privé. Je neust niet ongevraagd in elkaars mail, telefoon of kast.
Luci_Mster2 schreef:
14-11-2020 18:17
Dit is niet waar toch? Dat jezelf niet weet dat hij niet spoort?

Ga je zus steunen en hopen dat ze nooit meer zo'n kwal treft. En leer ervan, want jij hebt ook geen idee wat normaal is blijkbaar.

Dat is een goed punt.
Good riddance.
Andersom schreef:
14-11-2020 18:18
Dit! Maar andersom respecteer je ieders privé. Je neust niet ongevraagd in elkaars mail, telefoon of kast.

Wel als ik echt onraad ruik door liegen of onlogische verhalen, geld wat verdwijnt, roep maar wat.

Vind de ander dat een probleem, jammer dan.
Daar kan ik wel mee leven.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 14-11-2020 18:22
1.11% gewijzigd
Andersom schreef:
14-11-2020 18:18

Heb je wat te verbergen dan?
De dag dat mijn vriend ingewikkeld gaat doen met zijn mobiel of eigen kast met sloten, ga ik juist kijken.
Mijn man en ik belanden wel eens in elkaars mailbox. Vinden we niet erg hoor. Ik mag gerust zijn emails lezen, en hij de mijne.
Ellerlilalinne schreef:
14-11-2020 18:21
Heb je wat te verbergen dan?

Nee, ik vertrouw mijn partner dus voel geen behoefte om op onderzoek uit te gaan. Andersom hij mij ook, zodra een van ons de andere niet meer vertrouwt is de relatie eindig.
Ellerlilalinne schreef:
14-11-2020 18:23
De dag dat mijn vriend ingewikkeld gaat doen met zijn mobiel of eigen kast met sloten, ga ik juist kijken.

Maar dat is dus niet aan de orde. Geen slot, maar wel zijn kast, of de mijne.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven