Eicel invriezen weinig reactie op Gonal F injecties, wat nu?

zaterdag 14 november 2020 om 13:07
Hallo,
Ik ben recentelijk begonnen met het spuiten van hormonen om mijn eicellen in te laten vriezen. Dit doe ik bij Medisch Centrum Kinderwens. Ik heb Gonal F gekregen, en spuit daar 300 eenheden van per dag. Bij mijn vorige cyclus werden er 12 eitjes geteld, toen kon ik echter nog niet starten met de hormonen, dus dat ben ik deze cyclus gestart.
Nu had ik vanmorgen een echo om te kijken wat het resultaat daarvan was, maar bleek er slechts 1 eicel goed gerijpt te zijn en slik ik nog wel drie dagen hormonen door tot een nieuwe echo, maar moet ik er rekening mee houden dat het starten van de procedure niet veel kans heeft.
Nu vroeg ik me af of er van jullie dames zijn die ook weinig reactie hadden op Gonal F? En of andere hormonen later wel werkten?
En of het aantal follikels per keer kan verschillen, oftewel de ene maand dus 12 en de volgende maand dus veel minder?
Uiteraard ga ik deze vragen ook stellen aan mijn arts, maar die spreek ik pas later deze week.
Ik ben nu heel teleurgesteld, maar wil graag hoop houden.
Ik ben recentelijk begonnen met het spuiten van hormonen om mijn eicellen in te laten vriezen. Dit doe ik bij Medisch Centrum Kinderwens. Ik heb Gonal F gekregen, en spuit daar 300 eenheden van per dag. Bij mijn vorige cyclus werden er 12 eitjes geteld, toen kon ik echter nog niet starten met de hormonen, dus dat ben ik deze cyclus gestart.
Nu had ik vanmorgen een echo om te kijken wat het resultaat daarvan was, maar bleek er slechts 1 eicel goed gerijpt te zijn en slik ik nog wel drie dagen hormonen door tot een nieuwe echo, maar moet ik er rekening mee houden dat het starten van de procedure niet veel kans heeft.
Nu vroeg ik me af of er van jullie dames zijn die ook weinig reactie hadden op Gonal F? En of andere hormonen later wel werkten?
En of het aantal follikels per keer kan verschillen, oftewel de ene maand dus 12 en de volgende maand dus veel minder?
Uiteraard ga ik deze vragen ook stellen aan mijn arts, maar die spreek ik pas later deze week.
Ik ben nu heel teleurgesteld, maar wil graag hoop houden.
zaterdag 14 november 2020 om 14:15

zaterdag 14 november 2020 om 15:30
Ik reageerde bij mijn eerste fertiliteitstraject als een dolle op Gonal-F, met 150 EH per dag ging het fantastisch. 4 jaar later bij 300 EH nog nauwelijks resultaat, wel inderdaad elke maand een ander resultaat, eerste 2 maanden nauwelijks een eicel (max 14mm) en de derde maand, bij een cyclus van ongeveer 36 dagen, waarvan ik geloof ik 5 dagen langer heb moeten spuiten en echo's maken dan gebruikelijk bij mij, 2 stuks van 17 en 18mm. Dat werd mijn tweeling, dus het is alsnog gewoon gelukt.
Succes! Stel al je vragen aan je arts en laat je goed voorlichten, want iedereen is anders
Succes! Stel al je vragen aan je arts en laat je goed voorlichten, want iedereen is anders

zaterdag 14 november 2020 om 15:36
Dank voor je bericht! Op welke medicatie reageerde jij uiteindelijk goed?

zaterdag 14 november 2020 om 17:57
Dank voor je berichtje! Betekent dit dat je langer doorging met spuiten na dag 9 van je cyclus? Want ik ging vanmorgen voor de echo op de 8e dag dat ik hormonen slik en de 9e dag van mijn cyclus. Ik slik de hormonen (300 eenheden Gonal F en 1 spuit Fyramedel sinds dag 6) nog door en moet dinsdag terugkomen voor een echo, dan gaan ze kijken hoe het er dan voor staat. Maar degene die mijn echo afnam vanmiddag gaf niks aan over eventueel langer doorslikken van hormonen om meer stimulans te creeeren... Ze hadden het altijd over echo tussen dag 10-13.JonathanStrange schreef: ↑14-11-2020 15:30Ik reageerde bij mijn eerste fertiliteitstraject als een dolle op Gonal-F, met 150 EH per dag ging het fantastisch. 4 jaar later bij 300 EH nog nauwelijks resultaat, wel inderdaad elke maand een ander resultaat, eerste 2 maanden nauwelijks een eicel (max 14mm) en de derde maand, bij een cyclus van ongeveer 36 dagen, waarvan ik geloof ik 5 dagen langer heb moeten spuiten en echo's maken dan gebruikelijk bij mij, 2 stuks van 17 en 18mm. Dat werd mijn tweeling, dus het is alsnog gewoon gelukt.
Succes! Stel al je vragen aan je arts en laat je goed voorlichten, want iedereen is anders![]()

maandag 16 november 2020 om 10:09
Ik heb een eiceldonatie gedaan waarbij verse tp geen optie was. Die eicellen moesten dus worden ingevroren.
Later bleek ik zelf ook moeilijk zwanger te kunnen worden en heb ik IUI en IVF gedaan. Ik ben nu in verwachting van de tweede.

maandag 16 november 2020 om 10:15
Ja, klopt, ik ging sowieso altijd door tot dag 12, als ik me goed herinner, moet ik mijn logboek eens opzoeken, en ik had een korte luteale fase en een late eisprong. En die maand heb ik dus op dag 12 een echo gehad maar toen waren de eicellen nog heel erg klein. Ik heb toen 5 dagen langer door gespoten, tot dag 17 en toen moest ik op dag 18 in de avond pregnyl prikken en op dag 20 heb ik 's middags de IUI gehad. Toen mocht ik 15 dagen daarna testen, dus op dag 35, bedenk ik nu, niet 36.Babalina schreef: ↑14-11-2020 17:57Dank voor je berichtje! Betekent dit dat je langer doorging met spuiten na dag 9 van je cyclus? Want ik ging vanmorgen voor de echo op de 8e dag dat ik hormonen slik en de 9e dag van mijn cyclus. Ik slik de hormonen (300 eenheden Gonal F en 1 spuit Fyramedel sinds dag 6) nog door en moet dinsdag terugkomen voor een echo, dan gaan ze kijken hoe het er dan voor staat. Maar degene die mijn echo afnam vanmiddag gaf niks aan over eventueel langer doorslikken van hormonen om meer stimulans te creeeren... Ze hadden het altijd over echo tussen dag 10-13.

maandag 16 november 2020 om 14:00
Nee is vanwege het feit dat ik mezelf daarmee extra 'tijd' koop om te besluiten of ik met een donor of bekende eventueel moeder wil worden, omdat ik nu geen relatie heb.
Vandaag ben ik weer voor een echo geweest, maar de hormonen hadden niks extra's gedaan dus deze keer gaat er in ieder geval geen punctie plaatsvinden en heb ik volgende week maandag weer een gesprek met de arts over eventuele andere inzet van hormonen of een ander schema (ze had het over langwerkend in plaats van kort schema).