Het is uit

zaterdag 14 november 2020 om 18:07
Mijn oudste zus (gezin van 4) had 2,5 jaar een relatie en was samen met haar partner bezig met voorbereidingen om begin 2020 te gaan samenwonen. Ze maakten berekeningen over de vaste lasten etc. Hierbij moest het een en ander geregeld worden. Haar partner heeft een eigen auto en hij heeft haar vanaf het begin altijd gezegd dat hij er zelf hard voor heeft gewerkt en dat hij de auto volledig heeft afbetaald met zn spaargeld.
Nu kwam mijn zus er via zijn mail achter dat hij de auto least en dat hij er een flink bedrag voor betaald. In principe is een auto lease hartstikke normaal toch? Mijn zus heeft het een en ander uitgezocht in zijn mailbox over zijn auto.
Nu heeft mijn zus aan haar partner (zonder verkeerde intenties) gevraagd waarom hij niet eerlijk heeft verteld dat hij een auto least en waarom hij dat niet gewoon verteld heeft. Haar partner schold haar uit en heeft het uitgemaakt omdat zij volgens hem niet in zijn privé zaken had moeten kijken.
Is mijn zus te ver gegaan of heeft haar partner gelijk?
Nu kwam mijn zus er via zijn mail achter dat hij de auto least en dat hij er een flink bedrag voor betaald. In principe is een auto lease hartstikke normaal toch? Mijn zus heeft het een en ander uitgezocht in zijn mailbox over zijn auto.
Nu heeft mijn zus aan haar partner (zonder verkeerde intenties) gevraagd waarom hij niet eerlijk heeft verteld dat hij een auto least en waarom hij dat niet gewoon verteld heeft. Haar partner schold haar uit en heeft het uitgemaakt omdat zij volgens hem niet in zijn privé zaken had moeten kijken.
Is mijn zus te ver gegaan of heeft haar partner gelijk?
zondag 15 november 2020 om 07:02
Dat klopt niet met wat in de OP staat; eerst zegt hij dat de auto afbetaald is en nu zou hij van de gezamenlijke rekening gaan. Dat zei hij dus nadat hij het had uitgemaakt om het snuffelen in zijn mail?Maymes schreef: ↑14-11-2020 18:59Hij heeft niks aanbetaald. Hij least gewoon voor een maandelijks afgesproken bedrag. Dit zou dus ook van de vaste lasten gaan van het gezamenlijke inkomen. Zelf gaf hij wel regelmatig ongevraagd aan hoe trots hij is omdat hij er zo hard voor heeft gewerkt etc. Uiteraard was mijn zus ook heel trots totdat ze de mails zag
Wat zou een reden zijn om dat niet aan je partner te vertellen.