Vriend stuurt berichtjes naar andere meiden

dinsdag 17 november 2020 om 12:59
Hoi allemaal!
Ik heb inmiddels een jaar een relatie met mijn vriend, wat best goed gaat. Nou ben ik ik er echter achter gekomen dat hij af en toe berichtjes stuurt naar andere meiden via Instagram. Bij een meisje reageert hij bijv. op haar stories met een emoticon met hartjesogen. Ook heeft hij een paar weken geleden gestuurd dat hij haar 'heel mooi vind' en als ze dan op een gegeven moment zegt dat ze gaat slapen, stuurt hij dat hij dat jammer vind en hun gesprek weer veel te kort was. Het zijn tot nu toe 2 chats waarvan ik de berichten heb gelezen. Het valt me op dat in beide gevallen hij steeds degene is die begint met praten. Het is eigenlijk helemaal niet echt een apper, dus ik verbaas me over het feit dat hij hun dan ook echt vraagt hoe het met ze is en of ze het nog volhouden met de coronamaatregelen etc. Het zijn trouwens geen meiden waarmee hij gewoon 'bevriend' is ofzo, dan zou ik dit namelijk niet zo erg vinden.
Ik wil er niet een tè groot probleem van maken en besef me dat dit niet persé vreemdgaan als gevolg hoeft te hebben. Maar het zit me denk ik juist dwars dat hij, wanneer ik er niet ben, deze aandacht bij anderen zoekt ipv bij mij. En deze interesse in anderen toont ipv in mij.
Moet ik hierover beginnen en opbiechten dat ik zn berichten heb gelezen, of moet ik het voor mezelf houden. Ik heb eerdere relaties gehad, maar nog nooit stiekem iemands berichten gelezen, dus zou ook niet weten hoe ik daar dan over moet beginnen.
Lang verhaal dit. Ik hoop dat jullie me misschien wat kunnen helpen!
Liefs,
Ik heb inmiddels een jaar een relatie met mijn vriend, wat best goed gaat. Nou ben ik ik er echter achter gekomen dat hij af en toe berichtjes stuurt naar andere meiden via Instagram. Bij een meisje reageert hij bijv. op haar stories met een emoticon met hartjesogen. Ook heeft hij een paar weken geleden gestuurd dat hij haar 'heel mooi vind' en als ze dan op een gegeven moment zegt dat ze gaat slapen, stuurt hij dat hij dat jammer vind en hun gesprek weer veel te kort was. Het zijn tot nu toe 2 chats waarvan ik de berichten heb gelezen. Het valt me op dat in beide gevallen hij steeds degene is die begint met praten. Het is eigenlijk helemaal niet echt een apper, dus ik verbaas me over het feit dat hij hun dan ook echt vraagt hoe het met ze is en of ze het nog volhouden met de coronamaatregelen etc. Het zijn trouwens geen meiden waarmee hij gewoon 'bevriend' is ofzo, dan zou ik dit namelijk niet zo erg vinden.
Ik wil er niet een tè groot probleem van maken en besef me dat dit niet persé vreemdgaan als gevolg hoeft te hebben. Maar het zit me denk ik juist dwars dat hij, wanneer ik er niet ben, deze aandacht bij anderen zoekt ipv bij mij. En deze interesse in anderen toont ipv in mij.
Moet ik hierover beginnen en opbiechten dat ik zn berichten heb gelezen, of moet ik het voor mezelf houden. Ik heb eerdere relaties gehad, maar nog nooit stiekem iemands berichten gelezen, dus zou ook niet weten hoe ik daar dan over moet beginnen.
Lang verhaal dit. Ik hoop dat jullie me misschien wat kunnen helpen!
Liefs,
dinsdag 17 november 2020 om 15:14
Inderdaad, zo een die steeds aandacht en bevestiging wil, zo vermoeiend en onaantrekkelijk.
Vaak hebben ze zelf niet eens door dat die vrouwen naar wie hij die berichtjes stuurt, dat ook aanstellerig vinden.
Vooral als hij steeds het initiatief neemt, als hij met dat soort teksten komt als ' ons gesprek duurde weer veel te kort'

dinsdag 17 november 2020 om 15:21
dinsdag 17 november 2020 om 15:29
Zo zou ik er ook over denken. Waarom aankaarten? In de hoop dat hij verandert ofzo, t.a.v. iets wat voor jou simpelweg te ver gaat?

dinsdag 17 november 2020 om 15:31
Maar dat zijn dan toch gewoon vrienden of goede bekenden neem ik aan?Babette2017 schreef: ↑17-11-2020 14:39Ik heb ook vaak genoeg mannen op instagram die reageren metop een selfie of een andere leuke foto. Soms volgt daar een (normaal) gesprek achteraan. Die mannen zijn overigens al jaren samen met hun vriendin (of gaan trouwen en hebben zelfs al kinderen). Ik zou me er niet teveel van aantrekken als de toon van het gesprek verder niet fliterig is. Veel mensen vervelen zich nu met Corona, ik zelf ook. Daarom post ik veel meer dan normaal en wordt daar ook veel meer dan anders op gereageerd.

dinsdag 17 november 2020 om 15:56
Ik zie dit gedrag bij mannen veel op sociaal media. Continu slijmen, hengelen en strooien met complimenten. Ze hanteren het principe “ niet geschoten is altijd mis”
Het werkt aan beide kanten. Vrouwen op sociaal media willen op bepaalde manier deze aandacht ook. Dat is toch stiekem het doel van sociaal media. Elkaar continu bevestigen hoe leuk en aantrekkelijk je bent.
Het leid niet perse tot vreemdgaan maar ik vind wel bepaalde mate van respectloos als je in een relatie zit.
Ik zou wel eerlijk zeggen dat je hebt gekeken en dat je het niet leuk vind wat je hebt gezien. Eerlijkheid duurt het langst
Het werkt aan beide kanten. Vrouwen op sociaal media willen op bepaalde manier deze aandacht ook. Dat is toch stiekem het doel van sociaal media. Elkaar continu bevestigen hoe leuk en aantrekkelijk je bent.
Het leid niet perse tot vreemdgaan maar ik vind wel bepaalde mate van respectloos als je in een relatie zit.
Ik zou wel eerlijk zeggen dat je hebt gekeken en dat je het niet leuk vind wat je hebt gezien. Eerlijkheid duurt het langst

dinsdag 17 november 2020 om 15:57
Wat sneu van je vriend. Ik ken het type. Eerst semi geinteresseerd doen op je foto's. Dan een prive berichtje en voor je het weet vliegen de goedemorgen en goedenavond en lekker geslapen's je om de oren. En dan beledigd lopen doen als ik dagenlang niks terugzeg. Want ja ik ken die gasten verder niet, ben ze niets verplicht. En heb niet met ze geknikkerd op de basisschool.
Kortom los van of hij op zoek is naar een ander, vind ik dat PB-en van meiden waar je verder in de echte wereld geen enkele connectie mee hebt nogal triestig. Waarom zou je dat doen als je ook gewoon een leuke (niet slijmerige) reactie onder iemands foto kan zetten. Aan jou om al dan niet het gesprek aan te gaan en voor jezelf te bepalen wat in jouw ogen te ver gaat.
Kortom los van of hij op zoek is naar een ander, vind ik dat PB-en van meiden waar je verder in de echte wereld geen enkele connectie mee hebt nogal triestig. Waarom zou je dat doen als je ook gewoon een leuke (niet slijmerige) reactie onder iemands foto kan zetten. Aan jou om al dan niet het gesprek aan te gaan en voor jezelf te bepalen wat in jouw ogen te ver gaat.

dinsdag 17 november 2020 om 15:58
De meeste profielen staan open dus dit digitale geflirt bij onbekenden komt juist veel voor!vivautrecht85 schreef: ↑17-11-2020 15:31Maar dat zijn dan toch gewoon vrienden of goede bekenden neem ik aan?

dinsdag 17 november 2020 om 16:19
Ze heeft het over bezette mannen...Roodkapjeendewolf schreef: ↑17-11-2020 15:58De meeste profielen staan open dus dit digitale geflirt bij onbekenden komt juist veel voor!
En ja dat kan ook hoor maar lijkt me logischer als het over bekenden gaat...

dinsdag 17 november 2020 om 16:28
Je vertrouwt hem niet ( en volgens mij terecht ) wil je daarmee verder met iedere keer dat nare onderbuikgevoel?
Verlegen zegt trouwens niet alles wbt sjansen, er zijn ook verlegen mannen die het omzetten in een charme waar vrouwen voor vallen. Die vrouwen denken dan waarschijnlijk 'veilig' zo'n verlegen hunk.
Verlegen zegt trouwens niet alles wbt sjansen, er zijn ook verlegen mannen die het omzetten in een charme waar vrouwen voor vallen. Die vrouwen denken dan waarschijnlijk 'veilig' zo'n verlegen hunk.
dinsdag 17 november 2020 om 20:36
Oh ja verschrikkelijk.Paupertrol schreef: ↑17-11-2020 15:57Wat sneu van je vriend. Ik ken het type. Eerst semi geinteresseerd doen op je foto's. Dan een prive berichtje en voor je het weet vliegen de goedemorgen en goedenavond en lekker geslapen's je om de oren. En dan beledigd lopen doen als ik dagenlang niks terugzeg. Want ja ik ken die gasten verder niet, ben ze niets verplicht. En heb niet met ze geknikkerd op de basisschool.
Heb ik ook weleens meegemaakt. Ik had die hele kerel nog nooit gezien maar kreeg meteen elke dag 'goedemorgen', 'lekker geslapen?', 'wat brengt de dag?'. En dan inderdaad boos worden als je niet reageert. Alsof ze recht hebben op een antwoord.
Verschrikkelijke types zijn dat.
dinsdag 17 november 2020 om 20:42
Ik denk dat iedere vrouw op FB of Insta wel zo’ n fan heeft. Met gewoon een vriendin, vrouw of gezin.
Dat vreselijke “gegoedemorgen” en “lekker geslapen”.
Rot op, gaat je niks aan.
En fotoreacties krijg ik ook heel vaak. Lekker ding, knapperd, wat ben je mooi..
Ik zoek er niks achter, vaak gewoon een kreetje om aandacht van de man in kwestie.
Echter.. als het mijn partner zou zijn, zou ik er wel een beetje op afknappen.
En fotoreacties krijg ik ook heel vaak. Lekker ding, knapperd, wat ben je mooi..
Ik zoek er niks achter, vaak gewoon een kreetje om aandacht van de man in kwestie.

dinsdag 17 november 2020 om 20:51
Ik eigenlijk niet. Nouja, heel sporadisch en dan zeggen ze heel ongezellig alleen maar "hi" en dan moet ik op mijn handen zitten om niet terug te reageren met "I assume you're a writer " That don't impress me muchKataTonDemonaEaytoy schreef: ↑17-11-2020 20:42Ik denk dat iedere vrouw op FB of Insta wel zo’ n fan heeft. Met gewoon een vriendin, vrouw of gezin.

dinsdag 17 november 2020 om 21:41
Ik denk niet dat alle vrouwen op social media die aandacht willen.Roodkapjeendewolf schreef: ↑17-11-2020 15:56Ik zie dit gedrag bij mannen veel op sociaal media. Continu slijmen, hengelen en strooien met complimenten. Ze hanteren het principe “ niet geschoten is altijd mis”
Sommigen willen alleen maar hun katten showen of de wereld verbeteren oid.

dinsdag 17 november 2020 om 21:57
Nou ik zou er echt niet van gediend zijn hoor, dus het is heel begrijpelijk dat je een naar onderbuikgevoel ervan krijgt. Dit klinkt gewoon heel erg als flirten. Ik begrijp uit je OP dat hij het ook echt in een privechat heeft gedaan en niet in de comments, dat is ook meer teken dat hij echt een gesprek wilt hebben met zo'n meisje.
En ik zou het gewoon op de man zeggen dat je hebt gezien dat hij heeft zitten chatten met een paar meiden en vragen waarom hij dat doet.
En ik zou het gewoon op de man zeggen dat je hebt gezien dat hij heeft zitten chatten met een paar meiden en vragen waarom hij dat doet.

dinsdag 17 november 2020 om 22:04

dinsdag 17 november 2020 om 22:42
Precies, het is inderdaad in privé chats. Bedankt voor je reactie trouwens, fijn om even te horen dat een ander het begrijpelijk vindTostiMetKaas schreef: ↑17-11-2020 21:57Nou ik zou er echt niet van gediend zijn hoor, dus het is heel begrijpelijk dat je een naar onderbuikgevoel ervan krijgt. Dit klinkt gewoon heel erg als flirten. Ik begrijp uit je OP dat hij het ook echt in een privechat heeft gedaan en niet in de comments, dat is ook meer teken dat hij echt een gesprek wilt hebben met zo'n meisje.

dinsdag 17 november 2020 om 22:44
De meiden waar hij contact mee zocht zijn wel meiden die hij ergens van kent, of via via kent. Ze komen uit dezelfde omgeving ook. Dus ze hebben niet hun profiel open maar hij volgt hun gewoon zegmaar.vivautrecht85 schreef: ↑17-11-2020 22:04Maar als je steeds selfies plaatst en een openbaar profiel hebt zoals iemand hier zei, heb je de schijn wel tegen.
dinsdag 17 november 2020 om 23:25
Ik begrijp het ook heel goed hoor! En als hij zo reageert dan weet je toch genoeg? Er is mi maar één juiste reactie en dat is een excuses, een verklaring en de belofte dat hij het niet meer zal doen.Eline7463 schreef: ↑17-11-2020 22:42Precies, het is inderdaad in privé chats. Bedankt voor je reactie trouwens, fijn om even te horen dat een ander het begrijpelijk vind. Ik ben van plan om het morgen op de man af te gaan vragen. Zal wel een toestand worden, waarin hij het vooral zal gooien op hoe erg het is van mij dat ik hem heb gecontroleerd.
woensdag 18 november 2020 om 00:12
Dan zou zo’n reactie van hem al genoeg zeggen. Laat je niet gek maken hoor.Eline7463 schreef: ↑17-11-2020 22:42Precies, het is inderdaad in privé chats. Bedankt voor je reactie trouwens, fijn om even te horen dat een ander het begrijpelijk vind. Ik ben van plan om het morgen op de man af te gaan vragen. Zal wel een toestand worden, waarin hij het vooral zal gooien op hoe erg het is van mij dat ik hem heb gecontroleerd.
Ik heb in dezelfde situatie als jij gezeten, maar de mijne stuurde zelfs naaktfoto’s etc.
Hou voet bij stuk en bewaak je grenzen. Niet ok zijn gedrag en dat moet hij voelen ook.
Vooral voor jezelf, omdat je ex ook al vreemd ging. Je verdient toch beter dan dat?!

woensdag 18 november 2020 om 08:55
Of ze maakt het uit.Kokosnootaap schreef: ↑18-11-2020 00:12Dan zou zo’n reactie van hem al genoeg zeggen. Laat je niet gek maken hoor.
Ik heb in dezelfde situatie als jij gezeten, maar de mijne stuurde zelfs naaktfoto’s etc.
Hou voet bij stuk en bewaak je grenzen. Niet ok zijn gedrag en dat moet hij voelen ook.
Vooral voor jezelf, omdat je ex ook al vreemd ging. Je verdient toch beter dan dat?!
Als dit zijn karakter is wat moet hij dan voelen? Zo is hij en TO is zijn mama niet, ze hoeft hem niet op te voeden. Gaat ook helemaal niet lukken.