Waar voel je schopjes als baby is ingedaald?

19-11-2020 01:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje aan dames die al eens een ingedaalde baby hebben gedragen: waar in je buik voel je dan beweging? Kan ze ook nog steeds trappen onder je borst/ ribben? Of merk je helemaal geen verschil met voor de indaling qua trapjes? Is de intensiteit minder of ook geen verschil? :)
Bel even naar je vk en stel dit soort vragen daar als je onzeker bent.
saivash wijzigde dit bericht op 19-11-2020 03:26
47.24% gewijzigd
Je baby daalt aan het eind van je zwangerschap in. Op dat moment is het zo groot dat je niet echt schoppen krijgt maar het meer bewegingen zijn.

Maar jij bent pas 5 maanden zwanger dat is er van indalen nog geen sprake.
Als je 5 maanden zwanger bent zullen de schopjes juist steeds hoger gaan zitten. Op het eind moest ik soms scheef zitten omdat er 2 billen in mijn ribbenkast aan een kant prikten.
Wat Nanouk zegt. Ik heb vier kinderen en dat indalen is me nooit opgevallen.
Ik heb nooit gemerkt dat ze ingedaald waren.
Ik merkte wel dat ze ingedaald waren, vooral bij de eerste. Maar je voelt elke beweging, niet echt te zeggen waar, die baby ligt opgevouwen.
Zo lang je het woord schopjes gebruikt ben je nog niet erg ver in je zwangerschap denk ik :-D
Van die lieve schopjes in het begin is tegen de tijd van indalen weinig meer over.
Hier was baby al ingedaald met 28 weken geloof ik. In elk geval echt super vroeg. Nooit wat van gemerkt. Achteraf gezien wel de laatste keer draaien, dat was echt een soort halve aardbeving.
Dat indalen kon ik zelf wel goed merken aan mijn buik. Maar dat was pas vrij laat. Eerst groeide die buik steeds meer naar mijn ribbenkast toe. Na het indalen zakte alles ongeveer een vuistbreedte.

Die schattige kleine vlinderbewegingen werden steeds sterker. Af en toe duwde ik een onderdeel voorzichtig aan de kant als ik er echt last van had.
De tweede lag in stuit en is zelf gedraaid met 36 weken. Dat weet ik zeker, want kort ervoor en erna hadden we controle. Ik ben blij dat de dokter dat niet hoefde te doen want het voelde nogal overweldigend.
Ik heb ook geen idee wanneer ze ingedaald waren. Voelde niet anders ofzo.
Dat de baby ingedaald was zag ik achteraf wel op foto’s.
Op dat moment echt niets van gemerkt.
Indalen merk je vooral in je vagina. Ik in ieder geval. Het voelde een beetje alsof er een voetbalploeg geoefend had in het nemen van strafschoppen af en toe.

Maar als je 5 maanden zwanger bent daalt je kind nog niet in. En de schoppen kan je dan overal voelen.

Mijn dochter vond het heerlijk om mijn ribben richting mijn sleutelbeen te duwen.
Mijn dochter lag met 35 weken goed ingedaald, ik heb dit ook gemerkt aan de indalingsweeën maar niet aan de schopjes die ik voelde. Dat blijft sowieso veranderen natuurlijk omdat ze steeds sterker worden. Ik heb nooit ineens iets compleet anders gevoeld.
Ik voelde het niet speciaal in mijn ribben (misschien trapten ze er nog wel harder in na het indalen trouwens) maar vooral in het bekken. Alsof er een voetbal ingeschoven was. Ik kon vanaf dat moment alleen nog maar waggelen.
De mijne lag tot ver in de zwangerschap in stuit en hield ervan om tegen mijn blaas te schoppen. De kleine is toen zelf gedraaid en ingedaald en op dat moment voelde het meer als bewegingen en schuiven. Wel moest ik stuk vaker naar de wc vanaf dat moment. Geniet nog van jouw zwangerschap!
Kind daalt pas in ( als je mazzel hebt) over een maand of 3/4.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven