Nintendo Switch

19-11-2020 09:57 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij overwegen om een Nintendo Switch aan te schaffen. We hebben nu nog steeds de good old Wii en die is nog best leuk vinden we, alleen qua bediening inmiddels traag en onze kinderen (5 en 7 jr) hebben moeite met de bediening. Krijgen het pijltje niet makkelijk gericht dus als ze op de Wii willen kan dat vrijwel niet zelfstandig zonder dat ik in de buurt ben.
Tijd voor een opvolger. :-)
Wat zijn jullie ervaringen met de Switch? Hoe is de bediening? Kunnen kinderen van 5 en 7 dat makkelijk zelfstandig?
Leuke speltips?
Mijn zoon van zes speelt het wel es bij anderen en die lijkt het heel snel op te pakken daar.
Hier komt er ook eentje met Sint.
De Switch leunt niet zo waar op de "afstandsbedieningsbesturing" als de Wii, de besturing is ongeveer zoals een traditionele console (zoals Xbox of Playstation). Slechts bij een paar spellen zijn handelingen zoals slaan of zwaaien met de controllers nodig (Mario Party bijvoorbeeld of RingFit). Animal Crossing speelt bijvoorbeeld volledig zoals een traditionele console.

Altijd leuk en goed te doen voor jonge kinderen is Mario Kart. Zelda is best wel lastig, Pokémon kan voor een 5 jarige ook wel lastig zijn. Mario Party is leuk maar gebruikt wel bewegingen (maar niet wijzen, enkel zwaaien, draaien, etc), Super Mario Bros is ook leuk en niet heel moeilijk. Animal Crossing is ook heel leuk, ik weet alleen niet of een 5 jarige dat geheel zou snappen (meubels bouwen en zo) maar visjes vangen en kleding kopen kan iedereen lijkt me.
Hier al een aantal jaar een Switch. Bevalt goed.
Zoon kon met 5 makkelijk uit de voeten, dochter niet, dus dat zal per kind verschillen.

populaire spellen hier zijn Just dance (ochtendgymnastiek voor het hele gezin :-), Mario Kart en Luigi's mansion.
Vind de Switch wel gevoelig voor schade. We hebben al 3x iets op moeten sturen om te laten maken, maar de service van Nintendo is goed. Je bent dan alleen wel je onderdeel een aantal weken kwijt.
Zal ook wel liggen aan het feit dat je de onderdelen dus uit elkaar kan/moet halen.
Fijn om te horen, bij de Wii is de besturing van elk spel gebaseerd op het richten van je controller inderdaad, fijn dat de Switch dat niet of iig niet altijd heeft.
Just Dance is hier op de Wii ook een grote hit maar bijna niet te besturen voor mijn 7 jarige, laat staan mijn 5 jarige.

Werkt Mario kart ook een beetje zoals bij de Wii, met een stuurtje? Of stuur je met je pijltjestoetsen (zoals ik ook op de oude Nintendo DS gewend ben)
De Switch zal wel er komen, vooral ook omdat ik hem ook graag wil ;-)
Maar als de kids er ook echt iets aan hebben dan gaat hij in de 5-decemberzak!
Flo-tje4 schreef:
19-11-2020 10:13
Fijn om te horen, bij de Wii is de besturing van elk spel gebaseerd op het richten van je controller inderdaad, fijn dat de Switch dat niet of iig niet altijd heeft.
Just Dance is hier op de Wii ook een grote hit maar bijna niet te besturen voor mijn 7 jarige, laat staan mijn 5 jarige.

Werkt Mario kart ook een beetje zoals bij de Wii, met een stuurtje? Of stuur je met je pijltjestoetsen (zoals ik ook op de oude Nintendo DS gewend ben)
Je kunt wieltjes kopen maar die zijn niet nodig voor het speelplezier vind ik, en instellen of je met de pijltjes stuurt of dat je hem wilt laten sturen door middel van beweging.

Mijn kind kon met 4 jaar al prima met de switch overweg. Ik vind het een grote aanrader ook voor kinderen. Hier heeft zoontje een hele tijd mario party heel leuk gevonden, dat speelde hij ook vooral in zijn eentje. Mario Oddysey staat ook garant voor uren speelplezier. En je hebt een hulp stand, waardoor kinderen de pijlen kunnen volgen en zelf heel ver kunnen komen zonder al te veel te moeten zoeken. Ideaal dus.
Volgens mij kan je voor Mario Kart een stuurtje kopen waar je je controller dan in doet. Wij doen het gewoon met de controller, net als vroeger op de Super Nintendo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat zijn dan leuke spellen voor 4/5/6/7 jarigen? (Ik vraag dit voor mezelf en TO heeft er vast ook wat aan ;-D)

En kan je beter de spellen digitaal kopen of "echt"? Dat kan toch?
Protocol schreef:
19-11-2020 10:06
Hier al een aantal jaar een Switch. Bevalt goed.
Zoon kon met 5 makkelijk uit de voeten, dochter niet, dus dat zal per kind verschillen.

populaire spellen hier zijn Just dance (ochtendgymnastiek voor het hele gezin :-), Mario Kart en Luigi's mansion.
Vind de Switch wel gevoelig voor schade. We hebben al 3x iets op moeten sturen om te laten maken, maar de service van Nintendo is goed. Je bent dan alleen wel je onderdeel een aantal weken kwijt.
Zal ook wel liggen aan het feit dat je de onderdelen dus uit elkaar kan/moet halen.
Wij hebben dezelfde ervaring inderdaad, de controllers zijn ruk en gaan allemaal op een gegeven moment haperen waardoor de poppetjes alle kanten op lopen.

Luigi's mansion is inderdaad ook een grote aanrader!
captain_hindsight schreef:
19-11-2020 10:20
Wat zijn dan leuke spellen voor 4/5/6/7 jarigen? (Ik vraag dit voor mezelf en TO heeft er vast ook wat aan ;-D)

Digitaal! Echt ideaal, en je kunt ook gewoon offline spelen. Eerst dacht ik dat mijn kind kaartjes leuk zou vinden, maar dat valt ook reuze mee. En je kunt accounts delen, waardoor je op meerdere switch de online gekochte spellen kunt spelen. Wel is er volgens mij maar één switch die zonder internet de gekochte spellen kan spelen.

De mario spellen zijn altijd leuk. Maar voor de lego liefhebbers zijn de lego spellen ook leuk. Zijn ook vaker wat goedkopere spellen van te vinden.
19-11-2020 10:20

Dat hangt van je eigen voorkeur af. Wij gaan voor "echt", omdat je dan je harde schijf van je switch niet vol zet (en ook geen geheugen bij hoeft te kopen) en omdat je spellen dan nog kunt verkopen of weggeven als ze uitgespeeld zijn. Nadeel van echt is dat je de kaartjes kwijt kunt raken (is ons ook gebeurd).
Mijn kinderen waren volgens mij 8 en 5 toen de Switch er kwam en spelen vanaf het begin zelfstandig. Maar dat lukte hen met de Wii daarvoor ook, dus wellicht niet representatief.

Overigens deel ik de ervaring dat er onderdelen stuk gaan. Ik heb de switch en/of de controllers in 3 jaar tijd al 2x laten repareren en momenteel is er bij alle onze vier controllers iets kapot (een knopje, niet het hele ding).
JenBarber schreef:
19-11-2020 10:22
Digitaal! Echt ideaal, en je kunt ook gewoon offline spelen. Eerst dacht ik dat mijn kind kaartjes leuk zou vinden, maar dat valt ook reuze mee. En je kunt accounts delen, waardoor je op meerdere switch de online gekochte spellen kunt spelen. Wel is er volgens mij maar één switch die zonder internet de gekochte spellen kan spelen.
Dat klinkt goed, de buren hebben er namelijk ook eentje ;-D
19-11-2020 10:41
Dat klinkt goed, de buren hebben er namelijk ook eentje ;-D
Ja mijn zus heeft er één en die koopt bijna alle spellen meteen. Dus wij spelen heel veel gratis op haar naam haha. Wel is het zo dat als zij online aan het spelen is, dat ik haar spellen niet kan spelen. Maar goed dan is het nog steeds een luxe. En als je bijvoorbeeld animal crossing van iemand anders speelt, dan kun je niet online spelen. Dus dan is het handiger als je hem zelf koopt, mocht je ook online willen spelen. Maar bij de Mario spellen, maakt dat weinig uit.
Flo-tje4 schreef:
19-11-2020 10:13

Je kan stuurtjes er los bij krijgen.

Wij hebben hem besteld voor sinterklaas. Heb hem ook al even uitgepakt en geprobeerd (natuurlijk heel belangrijk zodat ik hem niet hoef in te stellen met sinterklaas), speel er bijna dagelijks op als kind in bed ligt. (pak hem natuurlijk weer mooi in als het 5 december is. Ze heeft toch niet door dat er plastic zakjes omheen moeten)
Beste aankoop ever voor mij :-D Kind zal er ook wel blij mee zijn verwacht ik.

Onze dochter is 4 en ik schat in dat zij zich er wel mee kan redden. Misschien moet ik even helpen met opstarten of even naar haar roepen op welke knop ze moet drukken, maar dan loopt het daarna ook wel los.
Hier een 3 en 5 jarige, ze spelen beide heel graag op de switch en de oudste ook op de plastation. Op de switch hebben we super mario bros, zelda, animal crossing, mario kart, lets dance en pokemon: let's go pikachu. De 5 jarige kan met allemaal zelf uit de voeten op de tv (we spelen alleen op de tv) en die van 3 jaar met mario kart, just dance en beperkt mer de andere. Hij snapt het rondlopen, pokemon vangen, op anderen springen of ze slaan met een zwaard wel maar niet echt het doel of de strategie er achter om verder te komen. Op de playstation hebben we voor de kinderen van die lego spellen, paw patrol. Op pal patrol was de oudste snel uitgekeken de 3 jarige vind het wel nog leuk. De lego spellen zijnbte moeilijk voor de 3 jarige maar geweldig en geven vele uren speelplezier voor de 5 jarige. We hadden eerder al een ps4 dus de spellen voor daar op zijn gekocht omdat we nog geen switch hadden of ivm de prijs. De besturing van beide heeft de 5 jarige prima onder de knie en is daarin geen overweging geweest voor welk spel op welk medium. De switch is er juust gekomen omdat daar meer voor te vinden is dat een jong kind ook kan spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven