Ovulatie test als zwangerschaps test

donderdag 19 november 2020 om 21:41
Hoi allemaal,
Ik vraag mij af of iemand hiermee bekend is.
Ik ben sinds een maand bezig met de Clear blue advanced ovulatie test.
Ik heb mijn 4 meest vruchtbare dagen gevonden met piek! (Staande smiley)
Mijn positieve ovulatie test was tussen 3 en 7 november ik heb mij ei ook duidelijk gevoeld. Flink geklust dus.
Dagen daarna gaf de ovulatie test een rondje aan tot gisteren en vandaag had ik ineens een knipperende smiley zo ongeveer 2 dagen voor mijn nod. Nu lees ik verschillende verhalen over dat het wel eens raak zou kunnen zijn, zwangerschaps testen wijzen nog negatief uit of een vaag heel vaag 2e lijntje.. voor mij beschouwd als nog negatief.
Je voelt natuurlijk alles wat je wilt voelen en het wachten ben ik inmiddels ook zat ik heb sensitest extra vroege zwangerschaps testen besteld die ik vandaag had moeten krijgen alleen vond PostNL dat ik nog wel even een dag extra kon wachten (zucht) ik weer naar de Kruidvat gesjeesd maar wederom negatief. Ik weet dat het hcg verdubbelt om de dag dus wellicht te vroeg getest?
Wie heeft ook positief getest door middel van een ovulatie test rond de nod?
Ik vraag mij af of iemand hiermee bekend is.
Ik ben sinds een maand bezig met de Clear blue advanced ovulatie test.
Ik heb mijn 4 meest vruchtbare dagen gevonden met piek! (Staande smiley)
Mijn positieve ovulatie test was tussen 3 en 7 november ik heb mij ei ook duidelijk gevoeld. Flink geklust dus.
Dagen daarna gaf de ovulatie test een rondje aan tot gisteren en vandaag had ik ineens een knipperende smiley zo ongeveer 2 dagen voor mijn nod. Nu lees ik verschillende verhalen over dat het wel eens raak zou kunnen zijn, zwangerschaps testen wijzen nog negatief uit of een vaag heel vaag 2e lijntje.. voor mij beschouwd als nog negatief.
Je voelt natuurlijk alles wat je wilt voelen en het wachten ben ik inmiddels ook zat ik heb sensitest extra vroege zwangerschaps testen besteld die ik vandaag had moeten krijgen alleen vond PostNL dat ik nog wel even een dag extra kon wachten (zucht) ik weer naar de Kruidvat gesjeesd maar wederom negatief. Ik weet dat het hcg verdubbelt om de dag dus wellicht te vroeg getest?
Wie heeft ook positief getest door middel van een ovulatie test rond de nod?

vrijdag 20 november 2020 om 09:58

vrijdag 20 november 2020 om 10:00
groenebroek schreef: ↑20-11-2020 09:48Waarom gebruik je nog ovulatietesten na je hele duidelijke ovulatie?
Nee joh, was zeer benieuwd. Na de ovulatie een rondje gehad. En 2 dagen geleden een knipperende smiley. Momenteel een vaag positief zwangerschaps test in handen, niet overtuigd nog.

vrijdag 20 november 2020 om 11:35
?? dan gebruik je ze toch juist na je ovulatie?
Je geeft aan ovulatie 3-7nov. 2 dagen geleden (18nov) een knipperende smiley.
Zou wachten tot een dag na je nod en dan gewoon een zwangerschapstest doen.
Volgens mijn gyn zetten veel hele vroege zwangerschappen niet door, waardoor je gewoon normaal ongesteld wordt.
Had je voor je nod niet getest, had je ook nooit een hele lichte streep gezien en had je gewoon gedacht normaal ongesteld te worden.

vrijdag 20 november 2020 om 11:42
Nou, ik zou meer vertrouwen hebben in een vage positieve zwangerschapstest (mits op tijd afgelezen) dan in een ovulatietest... Dan is je hcg concentratie gewoon nog heel laag en de zwangerschap vrij pril. Daar kan geen test iets aan veranderen

vrijdag 20 november 2020 om 13:09
Ik zou ten eerste niet klussen na een eisprong. Maar seksen, neuken of vrijen.
Maar antwoord op je vraag. Mijn ovulatietesten (sensitest) zijn goedkoper dan een zwangerschapstest. Ik doe eerst die en als er een lijntje verschijnt dan pas de zwangerschapstest. Werkte Bijbelse zwangerschappen.
Bij 'niet zwanger' gaf de ovulatietest ook niks aan.
Ze kunnen inderdaad hcg oppikken.
Digitale ovulatietesten vind ik onhandig en niet nauwkeurig genoeg. Dus daar geen ervaring mee.
Maar antwoord op je vraag. Mijn ovulatietesten (sensitest) zijn goedkoper dan een zwangerschapstest. Ik doe eerst die en als er een lijntje verschijnt dan pas de zwangerschapstest. Werkte Bijbelse zwangerschappen.
Digitale ovulatietesten vind ik onhandig en niet nauwkeurig genoeg. Dus daar geen ervaring mee.
vrijdag 20 november 2020 om 14:00
Bij Bijbelse zwangerschappen wordt toch juist niet gesekst?Vutje schreef: ↑20-11-2020 13:09Ik zou ten eerste niet klussen na een eisprong. Maar seksen, neuken of vrijen.

vrijdag 20 november 2020 om 16:43
Ik had positieve ovulatietesten toen ik zwanger bleek. Ik dacht dat ik mijn eisprong nog niet had gehad, maar het was een minder duidelijk lijntje dan de eisprongen ervoor. Ik bleef testen om te kijken of er iets zou veranderen. 4 dagen achter elkaar een knalpositieve test, controlestreep nog nooit zo donker gehad. Na de 4de dag de ochtend erna toch maar een zwangerschapstest gedaan en die was positief.
Ik dacht trouwens dat ik op een raar moment de ovulatie had, want ik had een lichte bloeding gehad, dat was waarschijnlijk de innesteling teruggerekend.
Helaas na 12 weken een missed abortion gehad.
Ik dacht trouwens dat ik op een raar moment de ovulatie had, want ik had een lichte bloeding gehad, dat was waarschijnlijk de innesteling teruggerekend.
Helaas na 12 weken een missed abortion gehad.

zondag 20 december 2020 om 20:42
Die clearblue met dubbele hormoonindicator reageert op twee hormonen. Als oestrogeen stijgt gaat ie knipperen en bij een bepaalde drempelwaarde van LH krijg je een smiley. Voor je menstruatie stijgt je oestrogeen ook weer wat. Dus logisch dat je dan weer een knipperende smiley krijgt. Bij een zwangerschap stijft het btw heel erg, maar dat zou je voor je NoD nog niet moeten merken.
maandag 21 december 2020 om 07:14
Hahaha! Ik zie nu deze pas. Stomme autocorrect.. ik bedoelde natuurlijk 'bij beide'