gewoon vriendelijk of 'meer'?
donderdag 19 november 2020 om 14:57
help dames, ik ben dus heel slecht in het ontcijferen van mannen en hun gedrag. daarom ben ik benieuwd naar jullie kijk hierop.
1,5 geleden ongeveer solliciteerde ik voor een nieuwe baan. De sollicitatiecommissie bestond uit maar liefst 6 mensen waarvan ik er 1 zijdelings al kende. dit was een man van ongeveer 10 jaar ouder. een leuke en aardige man, leek me.
uiteindelijj ben ik aangenomen en kreeg ik na die uitslag een vriendschapsverzoek op facebook en een berichtje van die ene man met 'gefeliciteerd met je baan! lijkt me cool om je te ontmoeten buiten de commissie om'. ik reageerde daar op met 'bedankt! lijkt mij ook leuk, ben je bij de kleine borrel volgende week?'(we hadden toen een kleine kennismakingsborrel met 4 mensen). hij zei dat hij er niet bij was maar dat hij me vast nog zou treffen later (die kans is klein want hij werkt op een andere vestiging). toen vroeg hij weer iets waar ik op reageerde en ik vroeg hem weer iets terug. op mijn laatste vraag gaf hij kort antwoord en zei 'maar als je meer vragen hebt mag je me ook appen' en gaf zijn nummer.
ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen of wat zijn bedoeling. waarschijnlijk is het gewoon vriendelijk maar ik heb wel het idee dat we een leuke klik hebben en hij is ook aantrekkelijk. ik wil alleen geen blauwtje lopen als er bij hem verder niks achter zit. hoe zouden jullie dit inschatten en aanpakken?
1,5 geleden ongeveer solliciteerde ik voor een nieuwe baan. De sollicitatiecommissie bestond uit maar liefst 6 mensen waarvan ik er 1 zijdelings al kende. dit was een man van ongeveer 10 jaar ouder. een leuke en aardige man, leek me.
uiteindelijj ben ik aangenomen en kreeg ik na die uitslag een vriendschapsverzoek op facebook en een berichtje van die ene man met 'gefeliciteerd met je baan! lijkt me cool om je te ontmoeten buiten de commissie om'. ik reageerde daar op met 'bedankt! lijkt mij ook leuk, ben je bij de kleine borrel volgende week?'(we hadden toen een kleine kennismakingsborrel met 4 mensen). hij zei dat hij er niet bij was maar dat hij me vast nog zou treffen later (die kans is klein want hij werkt op een andere vestiging). toen vroeg hij weer iets waar ik op reageerde en ik vroeg hem weer iets terug. op mijn laatste vraag gaf hij kort antwoord en zei 'maar als je meer vragen hebt mag je me ook appen' en gaf zijn nummer.
ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen of wat zijn bedoeling. waarschijnlijk is het gewoon vriendelijk maar ik heb wel het idee dat we een leuke klik hebben en hij is ook aantrekkelijk. ik wil alleen geen blauwtje lopen als er bij hem verder niks achter zit. hoe zouden jullie dit inschatten en aanpakken?
donderdag 19 november 2020 om 19:26
ik ben wel benieuwd waarom jullie het dan gluiperig vinden. zo had ik het zeker nog niet opgevat. ik dacht vooral 'o dat is wel aardig!' helemaal omdat we elkaar dus zijdelings al kenden of van elkaar wisten wie we zijn

donderdag 19 november 2020 om 20:27
"cool je te ontmoeten" wtf?
"buiten de commissie om" wtf?
daarbij: 10 jaar ouder, tel. nummer geven, jou opzoeken op feestboek? wtf?
Allemaal rare dingen en sneaky manieren om zich aan je op te dringen. Gluiperig en verdacht.
Als hij je gewoon vriendelijk als bekende wilde feliciteren had hij per bedrijfsmail iets geschreven als "Hoi Suzy, nog even van mij persoonlijk een welgemeend proficiat met je baan en welkom bij Jansen BV!" en het daarbij laten. En dan ook niet meer alsnog via privékanalen contact zoeken en proberen op te bouwen.
Als hij oprecht en open amoureus geïnteresseerd zou zijn had hij geen rare toespelingen moeten doen op deze manieren, maar je duidelijk hebben moeten laten weten dat hij meer dan als collega interesse heeft om je te leren kennen. En dan een voorstel voor een borrel oid. Lastig coronagewijs op dit moment, maar zoiets. Gewoon transparant en duidelijk je bedoelingen en interesse laten weten.
Maar eerlijk gezegd zou ik dat laatste ook wantrouwen als hij een vd personen was die me had aangenomen. Die dingen moet je gescheiden houden, in elk geval een flinke tijd na je aanstelling. Dan nog is het met terugwerkende kracht creepy.
En ter info: ik ben een man en ik snap niet dat er mannen zijn die zo slinks te werk gaan en dat er vrouwen zijn die nog twijfelen of zoiets gewoon vriendelijk is bedoeld of niet. Nee, het is niet vriendelijk. Het is raar, ongepast en verdacht.
Allemaal rare dingen en sneaky manieren om zich aan je op te dringen. Gluiperig en verdacht.
Als hij je gewoon vriendelijk als bekende wilde feliciteren had hij per bedrijfsmail iets geschreven als "Hoi Suzy, nog even van mij persoonlijk een welgemeend proficiat met je baan en welkom bij Jansen BV!" en het daarbij laten. En dan ook niet meer alsnog via privékanalen contact zoeken en proberen op te bouwen.
Als hij oprecht en open amoureus geïnteresseerd zou zijn had hij geen rare toespelingen moeten doen op deze manieren, maar je duidelijk hebben moeten laten weten dat hij meer dan als collega interesse heeft om je te leren kennen. En dan een voorstel voor een borrel oid. Lastig coronagewijs op dit moment, maar zoiets. Gewoon transparant en duidelijk je bedoelingen en interesse laten weten.
Maar eerlijk gezegd zou ik dat laatste ook wantrouwen als hij een vd personen was die me had aangenomen. Die dingen moet je gescheiden houden, in elk geval een flinke tijd na je aanstelling. Dan nog is het met terugwerkende kracht creepy.
En ter info: ik ben een man en ik snap niet dat er mannen zijn die zo slinks te werk gaan en dat er vrouwen zijn die nog twijfelen of zoiets gewoon vriendelijk is bedoeld of niet. Nee, het is niet vriendelijk. Het is raar, ongepast en verdacht.
donderdag 19 november 2020 om 20:31
donderdag 19 november 2020 om 20:40
nou dit vind ik dus ook zo lastig, het hangt voor mij een beetje tussen 'gewoon aardig' en 'meer' in waardoor ik nu dus ook niet zo goed weet hoe ik moet handelen.Knuddestudder schreef: ↑19-11-2020 20:27"cool je te ontmoeten" wtf?
het opzoeken op facebook vind ik niet zo erg, ook van andere nieuwe collega's kreeg ik die verzoeken. misschien bedrijfscultuur

donderdag 19 november 2020 om 21:32
Je hebt volgens mij een beetje moeite met communicatie interpreteren als je mijn duidelijke mening samenvat met "ook een beetje lastig vinden" en "tussen gewoon aardig en meer" beschouwt. Ik vind het helemaal niet lastig, ik vind het zo klaar als een klontje verdacht en ongepast. Maar goed, ik voel ellenlang gedoe met diverse forum-topics aankomen....Suzykjoew schreef: ↑19-11-2020 20:40nou dit vind ik dus ook zo lastig, het hangt voor mij een beetje tussen 'gewoon aardig' en 'meer' in waardoor ik nu dus ook niet zo goed weet hoe ik moet handelen.
het opzoeken op facebook vind ik niet zo erg, ook van andere nieuwe collega's kreeg ik die verzoeken. misschien bedrijfscultuur
donderdag 19 november 2020 om 21:44
maar kun je toelichten wat je dan precies verdacht en ongepast vindt? hij is in feite gewoon een collega, geen leidinggevende..Knuddestudder schreef: ↑19-11-2020 21:32Je hebt volgens mij een beetje moeite met communicatie interpreteren als je mijn duidelijke mening samenvat met "ook een beetje lastig vinden" en "tussen gewoon aardig en meer" beschouwt. Ik vind het helemaal niet lastig, ik vind het zo klaar als een klontje verdacht en ongepast. Maar goed, ik voel ellenlang gedoe met diverse forum-topics aankomen....

donderdag 19 november 2020 om 22:15
ik ken hem niet zo goed hoor. vooral via verhalen over de projecten waar hij mee bezig is in het bedrijf. ik weet welke functie hij heeft, wat hij doet. we hebben elkaar enkele maanden telefonisch al eens gesproken over een ander project. maar van zijn prive weet ik dus inderdaad heel weinig. ja dat hij van zeilen houdt weet ik nu door facebook, maar dat is het wel. collega's spreken in ieder geval lovend en enthousiast over hem.
donderdag 19 november 2020 om 23:17

vrijdag 20 november 2020 om 00:10
Denk je dat hij zoiets ook bij een mannelijke collega in jouw positie had gedaan?

vrijdag 20 november 2020 om 05:13
To, iemand die in jou geinteresseerd is vraagt: zullen we na het werk wat gaan drinken? Gaat nu niet maar dat ter zijde of vraagt zullen we tijdens de lunch samen een rondje lopen. Dan kan het ook gewoon een aardige collega zijn, maar iemand kan dan wel checken hoe de vlag erbij staat. Nu gooit hij een balletje op en mag jij het uitzoeken. Het is een soort spelletjes. Wat is de reden dat je je daardoor steeds zo laat mee slepen. Je hoeft er niets mee. Wat is er mis met niets doen?
Indien hij interesse heeft dan onderneemt hij wel weer een poging en anders maar niet. Je hebt geen nieuwe baan om daar een date te scoren lijkt mij.
Indien hij interesse heeft dan onderneemt hij wel weer een poging en anders maar niet. Je hebt geen nieuwe baan om daar een date te scoren lijkt mij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

vrijdag 20 november 2020 om 10:40
vivautrecht85 schreef: ↑20-11-2020 00:10Denk je dat hij zoiets ook bij een mannelijke collega in jouw positie had gedaan?

Ik ben het vierkant eens met Knuddestudder. De beste man had je prima via werk-proof kanalen welkom kunnen heten. Ik vind het ook ongepast om je (nu al) via facebook te benaderen. Zou eerst maar eens lekker een tijdje gaan werken daar, voordat je je inlaat met discutabele relaties.