Ervaringen TENSE bij bevalling

zaterdag 21 november 2020 om 11:39
Ik zie erg op tegen de bevalling. Vond de eerste twee bevallingen verschrikkelijk ondraaglijk pijnlijk. Alle pijnbestrijding waar ik over gelezen heb zie ik niet echt zitten, overal zitten medische haken en ogen aan. Nu opperde iemand het apparaatje TENSE. Ik heb al wat gegoogeld, maar ben benieuwd naar ervaringsverhalen. Haalt het echt de scherpe randjes van de weeën? Vond je het beter te doen dan een bevalling zonder, of maakte het niks uit? Wat waren/zijn de nadelen?

zaterdag 21 november 2020 om 12:32
Geen ervaring. Maar een ruggenprik vond ik geweldig lekker spul. De mogelijke kans op bewerkingen vond ik klein en de pijn verschrikkelijk dus de keuze was heel snel gemaakt. Ontsluiting ging daarna ook als een tierelier.
Snap niet dat ja na die verschikkelijke pijnen zoals je het zelf omschrijft kijkt naar een TENSE. Ik zou grof geschut inzetten en snel ook. Hup bij 3 cm die prik erin.
Snap niet dat ja na die verschikkelijke pijnen zoals je het zelf omschrijft kijkt naar een TENSE. Ik zou grof geschut inzetten en snel ook. Hup bij 3 cm die prik erin.

zaterdag 21 november 2020 om 12:33
Het is inderdaad een apparaatje met vier plakkers op de rug. En wordt ook voor andere dingen gebruikt inderdaad.Gatochpoetsen schreef: ↑21-11-2020 12:26Is het bij de bevalling ook een apparaatje met allemaal plakkers? Heb ervaring voor andere doeleinden. Maar lijkt me tijdens de bevalling echt heel onhandig. Ook met bewegen.
Waarom lijkt je dat onhandig? Zo zag het er niet uit. Die plakkers zijn plat en volgens mij kan je daar gewoon mee liggen.
zaterdag 21 november 2020 om 12:45
Ik heb hem gebruikt bij mijn bevalling. Het zijn inderdaad 4 plakkers verbonden met een klein apparaatje dat je in je hand houdt. Je bewegingsvrijheid is niet beperkt.
Ik vond het fijn om de TENS aan te hebben, maar meer om mijn rugspieren te helpen ontspannen. Of het nou veel deed aan pijnstilling? Maar ik heb geen ervaring zonder. De plakkers zaten er net op toen mijn weeenstorm begon.
Ik heb niet om andere pijnstilling gevraagd, maar het was mijn eerste bevalling, dus geen vergelijkingsmateriaal.
Ik vond het fijn om de TENS aan te hebben, maar meer om mijn rugspieren te helpen ontspannen. Of het nou veel deed aan pijnstilling? Maar ik heb geen ervaring zonder. De plakkers zaten er net op toen mijn weeenstorm begon.
Ik heb niet om andere pijnstilling gevraagd, maar het was mijn eerste bevalling, dus geen vergelijkingsmateriaal.
zaterdag 21 november 2020 om 12:47
Vond het niet onhandig, wel onprettig. Moest steeds af onder de douche etc. En het deed niet veel voor me, gaf alleen maar een irritante prikkeling op m'n rug. Bij rug weeën schijnt het wel wat te doen, maar ook alleen de eerste centimeters.
Wat iemand eerder al zei, TENS gaat echt geen verschil maken bij verschrikkelijke pijnen. Ik zou voor een ruggenprik of infuus kiezen als ik jou was...
Wat iemand eerder al zei, TENS gaat echt geen verschil maken bij verschrikkelijke pijnen. Ik zou voor een ruggenprik of infuus kiezen als ik jou was...

zaterdag 21 november 2020 om 13:26
Geen ervaring, maar heb wel van anderen gehoord dat het in het begin een beetje kan helpen. Maar het is niet zo dat het de pijn echt bestrijd. Is misschien ook weer per persoon verschillend.
Heb je ook nagedacht over een badbevalling? Dat schijnt voor veel vrouwen ook ontspannend en pijnstillend te werken. Heb ik overigens ook geen ervaring mee.
Ik zou zelf gaan voor een ruggenprik, helemaal als je zoveel pijn hebt gehad de vorige 2x.
Heb je ook nagedacht over een badbevalling? Dat schijnt voor veel vrouwen ook ontspannend en pijnstillend te werken. Heb ik overigens ook geen ervaring mee.
Ik zou zelf gaan voor een ruggenprik, helemaal als je zoveel pijn hebt gehad de vorige 2x.
zaterdag 21 november 2020 om 14:02
Ik ben twee keer bevallen met de Tense en vond het echt heel prettig. Ik had voornamelijk rugweeën en wel het idee dat het apparaatje de ergste pijn wat wegnam. Al voelde de weeën alsnog heel heftig hoor; maar ik heb dus geen enkel moment het gevoel gehad dat het niet meer ging. Omdat je zelf de knoppen beheert geeft het ook nog een gevoel van controle, ook fijn. De draadjes en plakkers zaten mij overigens geen enkel moment in de weg, maar goed, ik heb dan ook alleen maar gestaan, gelopen en tijdens de persfase, gelegen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik beide bevallingen heel ontspannen inging en veel gebruik maakte van ademhalingsoefeningen, wellicht heeft dit ook een positief effect gehad op de pijnervaring. Over twee maanden beval ik opnieuw, m’n Tense ligt al klaar
Succes met het maken van een keuze en ik wens je een hele mooie en stressvrije bevalling!

Succes met het maken van een keuze en ik wens je een hele mooie en stressvrije bevalling!

zaterdag 21 november 2020 om 14:41
Ik heb ook een tense gebruikt tijdens de bevalling. Ik had alleen maar rugweeen en vond het in het begin erg prettig, zeker omdat je zelf een gevoel van controle hebt door op een knip te kunnen drukken. Na een paar uur kreeg ik echter een weeenstorm en daar deed de tense helaas vrij weinig tegen.
Voor mijn tweede bevalling over een paar maanden wil ik hem wel weer gaan gebruiken, zeker in de beginfase.
Voor mijn tweede bevalling over een paar maanden wil ik hem wel weer gaan gebruiken, zeker in de beginfase.

maandag 23 november 2020 om 10:09
Dank voor jullie reacties!
Bij de tweede bevalling zat ik in bad. Tussen de weeën door was dat wel heel prettig, maar ik had niet het idee dat de weeën zelf er minder door werden.
Medische haken en ogen... Baby wordt ook verdoofd met pijnstilling, bang voor ruggenprik, bang voor bijwerkingen (ik kan nogal gevoelig reageren op sommige stoffen, maar heb geen bekende allergie).
Bij de tweede bevalling zat ik in bad. Tussen de weeën door was dat wel heel prettig, maar ik had niet het idee dat de weeën zelf er minder door werden.
Medische haken en ogen... Baby wordt ook verdoofd met pijnstilling, bang voor ruggenprik, bang voor bijwerkingen (ik kan nogal gevoelig reageren op sommige stoffen, maar heb geen bekende allergie).