Zwanger - Uitgerekend april 2021

20-07-2020 13:14 886 berichten
Dag dames!

Ik vroeg me af of er meer zwangere meiden zijn, uitgerekend april 2021, die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic.

Het lijkt me leuk om dingen te delen over de zwangerschap, echo's, verloskundigebezoekjes etc... 😍

Mocht je mee willen schrijven, laat een berichtje achter...

Liefs 😘😘😘

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekende datum Hartje BOY/GIRLGeplande echo's/bijzonderheden
Bloemmetje232 jaar3e29 maart 2021💗 GIRL✅ 20 weken echo
Ideetje8832 jaar2e29 maart 202112 november 20 weken echo
DEM8931 jaar2e1 april 2021💙 BOY✅ 20 weken echo
Es123430 jaar2e1 april 2021💙 BOY9 november 20 weken echo
Nagini30 jaar3e2 april 202120 weken echo
Allinclusive32 jaar2e2 april 2021💗 GIRL9 november 20 weken echo
Lucky202136 jaar2e5 april 2021💙 BOY13 november 20 weken echo
Tozie31 jaar3e6 april 2021💙 BOY10 november 20 weken echo
Lalameme25 jaar2e 11 april 2021💙 BOY16 november 20 weken echo
JayLee37 jaar5e19 april 2021💗 GIRL25 november 20 weken echo
Maison0630 jaar2e22 april 2021💗 GIRL26 november 20 weken echo
Maisnon336 jaar2e23 april 2021💙 BOY28 november 20 weken echo
Arielmermaid32 jaar2e 25 april 2021 20 weken echo

Grenade, Andijviestamppot, Favery & April 🥀 we hopen dat het jullie snel weer gegund is.

Alexa93 & Onzekermeisje25 als jullie weer mee willen schrijven laat het ons even weten, dan voeg ik jullie weer toe in de tabel.
anoniem_636bebce2e38c wijzigde dit bericht op 09-11-2020 19:04
79.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Super fijn lalameme.
Wat vervelend van de zorgen rondom je dochter. Hopelijk valt het allemaal wel mee. Als ze verder gewoon een vrolijk kind is en gelukkig lijkt, dan komt dit meestal wel goed! Artsen kijken soms iets te veel naar cijfers.

Tozie, hier heb ik niets over gehoord. Ik was ook binnen een jaar weer zwanger. Eerst na 9 maanden. Werd een miskraam. Toen nog geen twee maanden later was het weer raak en dit zit nu inmiddels al 21 weken goed. :) Gelukkig is je ijzer in orde. Hier nu ook geen last meer van extreme vermoeidheid dus ik geloof het wel.

Hier drukke werkdagen. Begin deze week veel met dochter gewandeld, heel vermoeiend omdat de nu heel veel wilt lopen. Lopen, dragen, slenteren, sjouwen. Ze heeft haar eerste stapjes los gezet, ben benieuwd wanneer ze echt loopt. Ik voel m’n banden wel ontzettend als ik een langer stukje loop en zo met haar bezig ben.

Hebben jullie al naar zorgverzekering gekeken?
Ja verder is ze redlijk gezond dem! Alleen dus al 3 maanden lang heep flink verkouden. Denk aan: nachten lang hoesten, koorts om de 2 weken voor 3 dagen 40°C en tussen door vaak verhoging.. groene snottebellen. Er zit zeker iets niet helemaal lekker nu. We dachten dat haar keelamandeltjes te groot zouden zijn maar dat lijkt nu toch weer mee te vallen, dat werd namelijk al wel een jaar geroepen. Hopelijk vandaag de bloeduitslagen, hopelijk is dat allemaal goed, wat was dat naar zeg maar ze deed het zo ontzettend knap! ♡

Oeh ja die banden beginnen hier ook op te spelen, nog niet in de maten dat ik dat had met dochter toen liep ik letterlijk krom van de bandenpijn en ging langzamer dan een oudere dame met rollator.. haha. Hopelijk komt het dit keer niet zover :)

Wat super leuk dat ze haar eerste stapjes gezet heeft! Ik denk dat loslopen dan snel zal volgen! Zo was dat hier iniedergeval wel! Wat een leuke bijzondere tijd! ♡

zorgverzekering! Dat is een goede. Ga ik vandaag meteen even doej :)
Heb je de uitslag al gekregen lalameme? Vervelend zoiets, hopelijk is er niks.
Qua verkoudheid had de arts niks gevonden?
Oh Lalameme, dat klinkt inderdaad als een vervelende tijd voor dochter. Zo vaak ziek is niet fijn, en kan me voorstellen dat je dan wil weten of er iets meer aan de hand is. Hopenlijk waren de bloeduitslagen gewoon goed!

Zorgverzekering: nog niet over nagedacht. Maar ben nu al aanvullend verzekerd, dus misschien dat zwangerschap daar ook onder valt. Even checken.

Bandenpijn: ja en nee. Niet de klassieke variant, maar wel nu al last van mn onderrug en bilspier. Is wel zwangerschapsgerelateerd, dus ga nu naar de fysio. Nu is het nog goed te doen qua klachten, en dat wil ik graag zo houden!
Bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ons lieve meisje heeft wat teveel bloedplaatjes, ik schrok hier een beetje van.. maar ze denken dat dit komt door een virusinfectie. Het schijnt minimaal te zijn. Het klinkt meteen zo erg..

Verder is er niets uitgekomen dus we gaan sowieso maandag maar bellen voor een doorverwijzing kinderarts voot haar zware ondergewicht. Haar bmi is 12.6. Misschien kan de arts ons vertellen waarom ze constand zo ziek is. Is deze tijd natuurlijk extra vervelend, ze mag bijna nooit meer echt de deur uit.. het is namelijk niet alleen die snotneus..

Nee klopt lucky! Ze is sowieso vaak ziek met hoge koorts en ons is door meerder spoed post artsen al gezegd dat die amandelen haar in de weg zitten. Wij kwamen dus eigenlijk gewoon voor een doorverwijzing naar de kno.. maar daar dacht onze eigen huisarts heel anders over.. die vond haar amandelen helemaal normaal terwijl ons eerder is gezegd dat ze zo dicht tegen elkaar aan zaten dat ze amper zou kunnen eten.

Oei dat klinkt als je bekken maisnon! Hopelijk word het niet heel veel erger dan dit!

Zijn jullie al langzaam aan het beginnen met de baby kamer ? Ik kan nog geen keuzes maken maar heb zoveel zin lekker te keutelen in zn kamertje! Vannacht had ik een super realistische droom dat hij was geboren haha ♡ ik kon direct rechtop zitten zonder pijn, dus ik was mega blij, want niet uitgescheurd! Ik teken ervoor! Alleen dan wel pas in april! Toch ook deze keer weer zn angst voor scheuren of een knip! Bah! Hij werd geboren, leek sprekend zn vader, inclusief een stoppelbaardje haha. Toen hij geboren was deed ik hem maar een luier om want hij zei (ja hij kon direct praten) wonder kind joh, die jongen van mij! :rolling: dat hij moest plassen! Daarna volgde in het ziekenhuis alle kraamvisite langs een afgezette weg met schermen vanwege corona in een soort parade ik nogsteeds in het ziekenhuis bed . Dat slaan we maar over in april denk ik! Haha.

Jullie ook van die vreemde dromen?
Haha, Lalameme, wat een droom. Doe die bevalling inderdaad pas maar in april :-) En een pratende baby met stoppelbaard... inderdaad een heel bijzonder kind!

Het zijn waarschijnlijk inderdaad bekkenklachten. Daarom nu toch maar alvast bij de fysio, ter voorkoming van erger. Moet vooral een aantal dingen afleren, zoals scheef zitten. En bedacht vanmorgen dat banken of stenen van 15 kilo sjouwen ook niet echt handig meer is :facepalm:

Babykamer: wel over gedacht, nog niks mee gedaan. Dochter slaapt daar nog. We zijn bezig met het leegmaken van haar toekomstige kamer, vandaar het sjouwen van vanmorgen. Heb wel al helemaal uitgedacht hoe haar kamer moet gaan worden, zo leuk!
@lalameme: wat vervelend van je dochtertje! En schrikken als ze dan met een uitslag komen. Wat zijn nu de vervolgstappen?

Onze toekomstige baby kamer is nu ook helemaal leeg. Ik weet precies hoe ik het wil hebben, alleen nog geen stappen gezet. Ik denk dat ik ergens onbewust wacht op een goede 20 weken echo. Dus volgend weekend wil ik wel wat gaan ondernemen. Het scheelt dat we wel echt alles al hebben. De muren moeten worden gedaan en er moeten nieuwe gordijnen besteld worden. Daarna is het een kwestie van inrichten 💗🌸.

Gisteren voor het eerst een schopje van de buitenkant gevoeld🥰. Ik ga haar nu echt per dag meer en meer voelen, wat een fijn gevoel!

Ik weet niet of jullie het hier al eerder over hebben gehad, maar hoe staan jullie tegenover een groepsapp? Leuk om foto’s te delen van de kamertjes bijvoorbeeld. Bij mijn dochter ook met een groepje in een groepsapp gezeten en daar heb ik nu nog steeds wel eens leuk contact mee!

Fijn weekend iedereen! Wij zitten heel het weekend binnen ben ik bang, dochtertje is niet helemaal fit.
Ik vind iets minder openbaar dat het forum hier wel een goed idee. Misschien is een besloten facebook groepje handiger, whats app loop ik in groeps apps altijd al vrij snel 6 onderwerpen achter als ik aan het werk ben :)
Ik ben voor, voor die besloten fb groep. Voor mij is dat de eerste stap en misschien in de toekomst een appgroepje. Zo heb ik dat ook gedaan met de groep waarmee ik tijdens de zwangerschap van m’n dochter schreef.

Hier is m’n vriend nu eerst beter om een muur te zetten op de zolder. Daarna pakken we de toekomstige kamer van onze dochter aan. Ik heb alleen wat leuke rotan dingen in huis voor haar kamer. Verder moeten we alle meubels nog kopen. Natuurlijk wel al een duidelijk idee wat ik wil. Als zij over is, gaan we muurtje van de babykamer overschilderen en ga ik de aankleding van de babykamer regelen.
Lalameme heel vervelend voor jullie dochter! Vooral nu in deze periode. Hopelijk kunnen ze snel stappen zetten zodat ze weer een beetje zichzelf wordt.

Facebookgroepje lijkt me leuk!

Gisteren heeft mijn man de baby ook voor het eerst aan de buitenkant gevoeld 🥰.

Babykamer: jongste dochter moet naar de zolder. Daar zijn we al een tijdje mee bezig, maar gisteren hebben we heel veel kunnen doen. Het is nu bijna zo goed als af. In de kerstvakantie wil ik aan de babykamer beginnen. De stijl weet ik al.

Van de week hebben we de besloten wat de naam gaat worden en hebben we een geboortekaartje uitgezocht. Het besef begint nu pas een beetje te komen ofzo. Heel gek. Ik begin nu een beetje een band op te bouwen met baby. Daarnaast kan ik soms nog steeds 'balen' dat we een jongen krijgen. Zo stom!!! Gelukkig zakt het steeds meer.
lalameme, wat heftig van je dochter. Hopelijk helpt extra onderzoeken in de uitslag straks. Het is wel schrikken als je dat hoort van de arts. Kun je daar wat aan doen?

Een besloten Facebook groep lijkt me leuk! Kan je inderdaad ook meer foto’s of iets regelen of in ieder geval snap ik dat beter haha..

Babykamer moeten wij nog aan beginnen, moeten dan eerst een andere kamer een beetje opruimen.
Ik herken wat je zegt tozie, ik kan al veel meer wennen aan het idee weer een jongen te krijgen, alleen dan loop ik in de Hema bijvoorbeeld en zie ik al die leuke kleertjes en dan denk ik wel shit... had zo graag andere dingen gekocht dan alles hergebruiken wat je al hebt..
Ik heb een facebookgroep gemaakt. Stuur me even een pb met je naam als je er bij wilt!
Es dat heb ik met meisjesnamen, zoveel wat ik leuk vindt maar kan er niks mee.
Leuk :lol: Zo te zien gaan we dan voor een besloten Facebook groep! Ik heb alleen geen idee hoe dat werkt.. Iemand die daar verstand van heeft en iets zou willen opzetten?

Nog meer mensen al helemaal uit over de naam? Wij hebben nu allebei een favoriet en vinden die van elkaar ook mooi. Het wordt nu dus nog kiezen tussen deze 2 namen..
Heb ik al gedaan Maison😀
Nee, namen zijn we echt nog mee in een verkennende fase. Er staan er nu 25 op een lijst, maar daar moet nog flink in geschrapt worden dus.

Besloten Facebook groep, leuk! Ik stuur een pb.
Nou dat inderdaad Es! Namen zijn allemaal mwah. Geboortekaartjes waren allemaal mwah. Kleren krijg ik geen leuke gevonden. En dan zie ik de meisjesnamen, kleren, kaartjes, etc. En die zijn allemaal zo leuk!

We hebben intussen een leuke naam en kaartje hoor, maar toch!
Ik heb je een pb gestuurd lucky!!

Ja lastig vindt nu ook geen leuke namen, of die lijken op de gene die wij al hebben. Komt vast allemaal goed, maar doet me toch wat dat ik niks anders kan kopen dan wat ik al heb..
Voor degenen die me een pb hebben gestuurd, heb jullie de link van de groep net ook even gestuurd!
Hier komt er hopelijk ooit nog wel een derde, dus hier gaat de meisjeskleding nog niet de deur uit.

Naam wisten we al voor we de naam van onze dochter hadden. Wij vonden een meisjesnaam veel moeilijker. Kaartjes nog niet mee bezig geweest.

Lucky, ik heb je een pb gestuurd.
Leuk lucky! Je hebt ook een pb van mij! :)

Ik vind nu 1 naam helemaal leuk en past heel mooi bij de naam van dochter, maaar. Suprise! Vriend vind het afschuwelijk haha. Verder hebben wij er een paar gemeenschappelijk maar daar zit voor beide denk ik de naam niet echt tussen. Word nog wel een zoektocht denk ik!

Kaartje heb ik nog helemaal niet naar gekeken. Ik vind meisjes namen, kleertjes en alles ook sneller leuk. Voor jongens is alles zo snel stoer en dan is hij direct uit de buik zn grote jongen haha. Ik wil eerst nog even een lieve schattige baby boy! Voordat hij met broek op de enkels en gaten die groter zijn dan zn broek over straat gaat! Hahaha ♡

Hier staat nu de babykamet van dochter weer klaar. Inmiddels zijn zo goed als al haar spulletjes over naar haar kamer. En hang ik maar even baby broertje zn spulletjes in haar oude kast!
Lalameme ik had je al een pb gestuurd maar is denk ik iets niet goed gegaan, ik heb het nog een keer geprobeerd!
Leuk! Ik heb je een pb gedaan voor de fb.

Hier het kamertje al aardig op orde, maar een naam....zit op een lijstje te wachten van mijn man. Maar er komt maar niks 🤦‍♀️
Je hebt een pb terug!
Hoi allemaal!

Aangezien we toch ook hier wilden blijven schrijven, bijt ik het spits maar af ;)

Hoe gaat het met jullie?

Onze jongste slaapt sinds deze week op de zolder. Haar kamertje is helemaal af (op de plinten na). Ze doet het er erg goed. Alleen vind ik het zelf wennen dat ze nu zo ver weg ligt. Ik moet de babyfoon naast ons bed zetten anders hoor ik haar 's nachts niet.

Ik ga deze week aan de babykamer beginnen.

Vanochtend had ik een telefonische afspraak met mijn verloskundige en gynaecoloog. Ze waren het er meteen over eens dat ik bij 38 weken wordt ingeleid. Fijn dat dat nu vast staat. Met 37 weken wordt de afspraak gemaakt.

Verder is het op het werk heel hectisch geweest door de lockdown. Alles in orde gemaakt om online les te geven na de kerstvakantie. Morgen nog de laatste dingen en dan heb ik echt vakantie. Man ook want we zouden eigenlijk weggaan. Helaas gaat dat niet door :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven