Jullie meningen hierover

24-11-2020 17:08 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo goed in onderliggende bedoelingen van mensen aanvoelen.
Meestal voel ik intuïtief iets wel goed aan, maar kan het niet goed vertalen.

Laatst was ik uitgenodigd voor een bijeenkomst van een vriendin. Haar date was er ook bij.
Deze date maakte enkele opmerkingen richting mij toe.

Is dit typisch mannenpraat, gewoon gezelligheid? Of kan ik mijn vriendin waarschuwen?
alitta wijzigde dit bericht op 03-12-2020 09:52
55.90% gewijzigd
viva-amber schreef:
24-11-2020 19:56
Apart ,dat je bij de eerste ontmoeting je je geroepen voelt om op elke ongepaste vraag eerlijk antwoord te geven, terwijl je zelf ook wel voelt dat het vervelend wordt.
Waarom doe je dat?

Je kan toch zeggen: het gaat je niets aan of daar heb ik richting jou geen antwoord op.

Hij doet vervelend maar jij hebt ook geen rem op wat je allemaal zegt.
Klopt. Ik ben te eerlijk in mn antwoorden omdat ik niet zie dat de ander me aan het uitlokken is. Ik denk dat er een serieus gesprek bezig is totdat zulke rare vragen komen. Meestal vraag ik me af waarom ik dat uitlok
Je ontmoet iemand voor het eerst en je denkt dan dat de sauna en naakt zijn 'toevallig' ter sprake komt als serieus gespreksonderwerp...Ok O_o

Ik denk dat mensen zo doen omdat jij echt op alles reageert en aanslaat. Actie - reactie.

Nogmaals heb je een stoornis in het autistisch spectrum?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
24-11-2020 20:00
Je ontmoet iemand voor het eerst en je denkt dan dat de sauna en naakt zijn 'toevallig' ter sprake komt....

Ik denk dat mensen zo doen omdat jij echt op alles reageert en aanslaat. Actie - reactie.

Nogmaals heb je een stoornis in het autistisch spectrum?
Nee heb geen stoornis in het spectrum. Dus dat is het niet. Ik reageer wel op bijna alles, ben vaak overgevoelig. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar ik reageer niet op een domme manier hoor. Ik denk dat ik dat plagen niet goed snap, ik plaag zelf nooit en ben altijd serieus in wat ik zeg
Overal op reageren is anders niet echt slim.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
24-11-2020 20:05
Overal op reageren is anders niet echt slim.
Naja, de ander hoeft het toch ook niet uit te melken. Ik floep er idd wel eens iets onhandigs uit. Dat doet iedereen wel eens
De ander gaat niet veranderen omdat jij dat zo graag wil. Op jezelf heb je meer invloed.
Alitta schreef:
24-11-2020 20:02
Nee heb geen stoornis in het spectrum. Dus dat is het niet. Ik reageer wel op bijna alles, ben vaak overgevoelig. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar ik reageer niet op een domme manier hoor. Ik denk dat ik dat plagen niet goed snap, ik plaag zelf nooit en ben altijd serieus in wat ik zeg
Ik denk dat het voor iedereen moeilijk is om te ontdekken dat andere mensen anders denken

En ik denk dat mensen u lastig vallen met rare vragen omdat u serieus reageert.
Dat vinden ze grappig.

Bij iemand die dat niet doorheeft, denk ik ook meteen aan autisme.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alitta schreef:
24-11-2020 20:02
Nee heb geen stoornis in het spectrum. ......
Dat kun je alleen weten als het onderzocht is.
Waarom ben je daarvoor getest?

Alitta schreef:
24-11-2020 18:07
Oh is het humor
Of zo bedoeld. Je vond het niet leuk. Als hij aanhoudend grapjes maakt die niet in de smaak vallen en maar doorgaat is dat raar van hem uit. Niks van aantrekken.
Surebaby schreef:
24-11-2020 20:37
Of zo bedoeld. Je vond het niet leuk. Als hij aanhoudend grapjes maakt die niet in de smaak vallen en maar doorgaat is dat raar van hem uit. Niks van aantrekken.
Ik vermoed dat hij probeerde lollig te zijn ten koste van Alitta.

Zo iemand is natuurlijk niet lollig maar lullig.
Dus het is normaal als Alitta het niet grappig vond.
Maar het is raar onhandig dat ze dan blijft antwoorden.

(ik was vroeger ook zo. misschien nog steeds).

Lui die zonder aanleiding zo gefocust zijn op een ander, zijn vervelend. Ga dit gezelschap voortaan lekker uit de weg, er zijn veel leukere mensen.
Damned if I don’t
ViezeHond schreef:
24-11-2020 20:51
Lui die zonder aanleiding zo gefocust zijn op een ander, zijn vervelend. Ga dit gezelschap voortaan lekker uit de weg, er zijn veel leukere mensen.
Nou dit. Bij een volgende bijeenkomst blijf je gewoon thuis. En als ze vragen waarom geef je gewoon aan dat je geen zin hebt in gezeik zoals de vorige keer.
docotrandus schreef:
24-11-2020 20:35
Ik denk dat het voor iedereen moeilijk is om te ontdekken dat andere mensen anders denken

En ik denk dat mensen u lastig vallen met rare vragen omdat u serieus reageert.
Dat vinden ze grappig.

Bij iemand die dat niet doorheeft, denk ik ook meteen aan autisme.

Dat is dan meteen het enige autistische trekje dat ik heb dan, want verder heb ik totaal geen moeite met sociaal contact. Ben zelf ook heel sociaal en heb het liefst mensen om me heen. Ik vind alleen mannen soms raar doen, die snap ik niet altijd. Verder snap ik grappen en sarcastische opmerkingen ook.

De grappen die serieus worden gezegd snap ik dan niet. Hij zei het gewoon op een serieuze toon en met een serieuze blik. Ik neem aan dat een autist niet eens naar gezichtsmimiek kijkt en alles letterlijk opvat
Autisten zijn er in soorten, maar als dit uw enige probleem is, zal er wel geen autisme zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven