Affaire ontdekt

25-11-2020 15:57 202 berichten
Hoe zouden jullie reageren als je er na een huwelijk van zes jaar en drie jonge kinderen vrij onverwacht achter komt dat je echtgenoot vreemd gegaan is ten tijde van jullie trouwdag (lees: het begon ongeveer vijf maanden voor de trouwdatum en het contact ging door tot ongeveer vier maanden erna). Vreemdgaan behelst: lust, geen liefde; af en toe contact via app; afgesproken om elkaar te zien, en een paar keer seks in jullie huis.

Je weet dat als je het had ontdekt voor jullie bruiloft, dat jullie dan nooit getrouwd waren. Maar je wist het niet... en nu zijn jullie zes jaar verder en is jullie relatie goed; jullie hebben zware jaren gehad, maar met goede relatietherapie kwamen jullie weer dichterbij elkaar dan ooit. Een goede basis voor de kinderen en er was ook weer echte liefde. En toen kwam deze ontdekking.

Dus tja... wat zouden jullie doen?

Ik heb heel erg lang getwijfeld om dit te delen. Maar ik kom er in mijn eentje niet uit. Het is ook niet iets wat ik zomaar met familie of naaste vrienden wil delen. Ik switch van blijven naar weggaan, en dat meerdere keren per dag. Heel vermoeiend en verdrietig. We gaan inmiddels ook weer naar onze relatietherapeut. Maar wellicht helpen jullie reacties me om zelf ook wat verder te komen in dit proces.
Alle reacties Link kopieren
Wat moeilijk. Wat zijn je redenen om bij hem te blijven?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
GoodnightMoon schreef:
25-11-2020 16:41
Ik was altijd eerste keuze, heeft hij ook tegen haar gezegd.
Je kan beter de enige keuze zijn.
guppekop schreef:
25-11-2020 16:54
Het lastige is wel dat anderen daarna een mening over hem gaan vormen en als TO wel bij hem blijft kan dat nog wel voor kut situaties zorgen later, ik snap best dat TO daar terughoudend in is.

Anderen hebben zich nu ook een mening over hem gevormd. Alleen is die mening niet op feiten gebaseerd, maar op hoe ze denken dat hij is. Het lijkt me voor TO zoveel fijner als ze hier gewoon met iemand uit haar directe omgeving over kan praten en janken.
GoodnightMoon schreef:
Van enorme woede naar een soort berusting, het is al lang geleden en afgesloten.
Alleen het beeld dat je had van je man blijkt helemaal niet te kloppen.....

Uit rechtvaardigheidsgevoel zou ik niet willen dat je man weg komt met deze huichelarij. Wat een opportunist. :pukey:

En voor jou: :hug:
Trotter schreef:
25-11-2020 17:04
Anderen hebben zich nu ook een mening over hem gevormd. Alleen is die mening niet op feiten gebaseerd, maar op hoe ze denken dat hij is. Het lijkt me voor TO zoveel fijner als ze hier gewoon met iemand uit haar directe omgeving over kan praten en janken.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik zou het groepje intimi wel tot een minimum beperken.
Theezakjes schreef:
25-11-2020 16:52
Ik zou trouwens scheiden. De kinderen zijn nu zo jong dat ze niet beter weten straks. En later scheiden: meer pijn voor de kids
Ja tuurlijk. En de kinderen de komende 15 jaar tussen 2 huizen heen en weer slepen. Arme schapen.
ik geef mn bek ook maar een douw
GoodnightMoon schreef:

Aardbei: In mijn hoofd gaat het twee kanten op. Van enorme woede naar een soort berusting, het is al lang geleden en afgesloten. Van ik blijf naar ik verloochen mezelf als ik blijf. Goede vragen, dank je wel!
Ja, dat lijkt me ook heel moeilijk. Ik hoop dat je een keuze kunt maken waar jij uiteindelijk achter kunt staan :hug: . Als onbekende is het toch afstandelijker oordelen en advies geven dan dat dit een goede bekende van je is.
Lastig, zeker met 3 jonge kinderen die waarschijnlijk allemaal geboren zijn na dit ‘incident’. Wat zegt je man erover? Heeft hij er echt spijt van?
Madeliefjees schreef:
25-11-2020 17:17
Ja tuurlijk. En de kinderen de komende 15 jaar tussen 2 huizen heen en weer slepen. Arme schapen.
De kinderen zijn nu denk ik ook de dupe. Wij kunnen dit wel zo gaan invullen, maar ja ik hoop dat TO een keuze maakt waar zij achter staat. Ik denk dat de kinderen die er zijn dáár veel meer bij gebaat zijn.
Een moeilijke situatie GNM en natuurlijk is het fijn om ervaringen van anderen te lezen, maar je kunt er zo weinig mee want zij zitten niet in jouw situatie.

Ik kwam ooit ook achter het bedrog van mijn destijds partner en zijn vreemdgaan heeft ook enkele maanden geduurd, maar het is niet ten kostte gegaan van mijn relatie. Ik zag zelf ook wel mijn tekortkomingen binnen de relatie, wat ik overigens geen excuus vind, maar ik begreep zijn beweegredenen wel. Door heel goed met elkaar te praten zijn wij samen kunnen blijven, al heeft het vertrouwen opnieuw opbouwen wel enige tijd geduurd. Uiteindelijk zijn wij om hele andere redenen als vrienden uit elkaar gegaan en heb ik ook geen wrok gekoesterd richting hem. Ik heb er verder ook geen trauma aan over gehouden.

Je zegt dat het nu goed gaat tussen jullie en er zijn kleine kinderen, maar niemand kan jou zeggen wat je moet doen. Het is heel makkelijk voor een ander om te roepen dat je hem eruit moet trappen, maar zou je daar zelf én je kinderen gelukkiger van worden? Die overweging kan alleen jij zelf maken.

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen, maar neem vooral geen overhaaste beslissing. Weggaan kan altijd nog.
Lastig. Als het alleen toen gebeurd is en je bent nu 6 jaar verder en de relatie is goed, dan gooi je je relatie niet zomaar weg natuurlijk. Maar dat weet je dus niet. Ik heb een vriendin die toen we nog jong waren met een man scharrelde die bijna ging trouwen. Dat is wel gestopt toen hij eenmaal getrouwd was, maar ik ken hem en weet dat het echt niet de enige keer was dat hij een scheve schaats reed, dat is daarna nog wel vaker gebeurd. Zijn vrouw weet volgens mij nog steeds van niets. Ik ben daarom geneigd te geloven dat iemand niet zomaar een keertje vreemdgaat en daarna opeens helemaal monogaam is, maar misschien is jouw partner wel zo. Ik zou dat in ieder geval wel eerst willen weten.
GoodnightMoon schreef:
25-11-2020 16:46
Ik zit ook in dat team. Dat heb ik hem ook weleens gezegd. Als er iets gebeurd, maar je blijft mij op 1 zetten, vertel het me dan niet. Ik ben niet zo naïef dat ik denk dat er in een relatie/huwelijk nooit zoiets gebeurt. Dus ik begrijp wel dat hij het niet vertelde.
GoodnightMoon schreef:
Star3: Ik kwam erachter omdat ik hem iets vroeg over vreemdgaan en of hem dat weleens overkomen was. Toen werd hij rood. En toen wist ik genoeg.
Oef dat is extra lullig aan deze situatie. Hij deed wat er besproken was, en toen vroeg je er via via naar... Je hebt gehoord en gezien wat je niet wilde horen of zien. Dat is heel erg ongelukkig voor jullie beide :hug:

Voor mij zou het ervan af hangen wie het was en of hij helemaal openheid van zaken geeft nu in de nieuwe therapie. En de reden... En dan nog weet ik niet of ik verder zou kunnen. Ik zou het denk ik wel proberen als de basis er verder nog is. Houd je van hem, doen jullie dingen samen etc. Ik hoop dat je via therapie erachter komt of je verder kan. Sterkte :hug:
Oei, lastig.

Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen een enorme knauw heeft gekregen.
En mijn eerste gedachte is 'praten, praten en nog eens praten'. Maar ik ben bang dat alles wat hij zegt nu fout is en jou alleen maar zal bevestigen dat hij een lul is.
Ik denk dat ik derhalve als ik jou was direct professionele hulp in zou schakelen. Hier kom je met z'n tweetjes niet snel uit denk ik.
Alles is (was) nu goed, na lastige jaren. Dus jullie kunnen samen knokken en voor elkaar gaan, dat is al bewezen.
Hij heeft al die jaren met dit idee moeten leven. En is toch vol voor jou gegaan, zonder jou er mee "lastig te vallen". Ik weet niet of ik dat laf of juist dapper vind.

Ik zou het een kans geven als ik jou was, met hulp.
Het vertrouwen definitief opzeggen en scheiden kan altijd nog.
Dit houdt overigens niet in dat je nu niet vreselijk boos, verdrietig en enorm teleurgesteld mag zijn. Heb je het volste recht toe.
:hug:
Wat heftig dit.
Ik denk niet dat ik zou kunnen accepteren dat mijn relatie een grote leugen is, dat hij in jullie huis heeft liggen ketsen en je glashard heeft voorgelogen. Ik zou het daar heel moeilijk mee hebben. Wat een andere forummer al zei: Je geeft aan dat je altijd op de eerste plaats hebt gestaan, maar je had op de enige plaats moeten staan.
En iemand die dus al die tijd - een bruiloft en drie kinderen verder- zo tegen je liegt, dat is toch helemaal geen fijne man?
Sterkte TO, ik zit me plaatsvervangend woest te maken. Daar heb je niets aan, maar respect dat je zo rustig bent gebleven.
milena1 schreef:
25-11-2020 17:36
Oei, lastig.

Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen een enorme knauw heeft gekregen.
En mijn eerste gedachte is 'praten, praten en nog eens praten'. Maar ik ben bang dat alles wat hij zegt nu fout is en jou alleen maar zal bevestigen dat hij een lul is.
Ik denk dat ik derhalve als ik jou was direct professionele hulp in zou schakelen. Hier kom je met z'n tweetjes niet snel uit denk ik.
Alles is (was) nu goed, na lastige jaren. Dus jullie kunnen samen knokken en voor elkaar gaan, dat is al bewezen.
Misschien kon dit omdat man zijn affaire niet aan TO had verteld. Je kunt je afvragen of er wel écht een goede basis was op die manier. TO geeft zelf immers aan dat ze pas recent, na de lastige jaren, achter zijn affaire is gekomen. Ik vind dat niet bepaald voor man pleiten.
Hij heeft al die jaren met dit idee moeten leven. En is toch vol voor jou gegaan, zonder jou er mee "lastig te vallen". Ik weet niet of ik dat laf of juist dapper vind. Dat is in mijn beleving wel een beetje bagatelliserend. Een vertrouwensprobleem bij wijze van spreken vergelijken met bijvoorbeeld het verkeerde pak wasmiddel kopen, dat in de vuilnisbak gooien zonder dat TO dit weet en met een smoesje nog even terug naar de winkel om het goede merk te kopen. Hij heeft in mijn beleving niet al die jaren met dit idee moeten leven. Daar heeft hij zelf voor gekozen. Hij had het ook gewoon veel eerder kunnen vertellen aan TO.

Ik zou het een kans geven als ik jou was, met hulp. Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard zeg ik nog maar eens een keertje ;-)
Het vertrouwen definitief opzeggen en scheiden kan altijd nog.
Dit houdt overigens niet in dat je nu niet vreselijk boos, verdrietig en enorm teleurgesteld mag zijn. Heb je het volste recht toe.
vooral wel delen , je hebt steun nodig
GoodnightMoon schreef:
25-11-2020 16:41
Ik was altijd eerste keuze, heeft hij ook tegen haar gezegd.
Gadverdamme. Alsof je er nog dankbaar om moet zijn. En hij ging dus niet eens vreemd omdat hij dacht dat hij de liefde van z'n leven was tegengekomen, maar gewoon omdat het kon.

Praat er alsjeblieft over met je familie en je vrienden. Je hoeft hem niet in bescherming te nemen. Zorg dat je zelf je verhaal kwijt kunt op de manier die het beste bij jou past.
Als een huwelijk op deze basis begint, met vreemdgaan, dan vind ik het moeilijk te geloven dat hij niet nog een keer vreemd gaat of gegaan is.
Daarnaast vind ik dat je man absoluut geen goed moreel kompas heeft.
Ik had er niet zoveel moeite mee gehad als de affaire kort voor je huwelijk gestopt zou zijn. Maar het feit dat hij er nog een paar maanden na je huwelijk mee door gegaan is.
Heel veel sterkte de komende tijd!
beetje vrolijk en lief zijn voor elkaar helpt echt!
Even tussen de drukte van het spitsuur door: ik ben echt heel blij met al jullie reacties. Veel dingen die ik zelf ook al bedacht had, en dat is fijn, want dan ben ik dus niet de enige die zo denkt. Hoewel wel een van de weinige die het zelf meemaakt. Het is echt een slecht verhaal. Echte woede heb ik nog vrij weinig gevoeld trouwens, maar het is zo druk qua gezin dat ik weinig aan mezelf toe kom. Wel laatst een nachtje weggeweest, dat moet ik vaker doen, liefst langer dan 1 nacht. Zal later uitgebreider reageren.
De belangrijkste vraag is wat wil jij en wat kan jij?

Als je niet door wel, dan houdt het op.

Als je niet door kan omdat je bv het vertrouwen kwijt bent en van jezelf weet dat dat definitief is, dan houdt het op.

Sterkte.
Zat 7 jaar geleden in een vergelijkbare situatie... Mijn emoties schoten soms meerder keren per dag van boosheid naar verdriet, naar schuldgevoel tov de kinderen naar 'misschien is het niet zo erg'..en dan weer woest, etc.

Ik weet niet hoe lang jij het nu weet maar bedenk dat je niet meteen een keuze hoeft te maken. Je zult merken dat je minder van de ene emotie naar de andere schiet naarmate je het langer weet.

Ik heb de scheiding doorgezet en heb een goed contact in stand gehouden.
Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat dit altijd invloed zou hebben op onze relatie en het vertrouwen niet meer goed zou komen.
Bij ons speelde ook langdurig verraad en ben ik er zelf achtergekomen.
janena wijzigde dit bericht op 25-11-2020 18:52
2.12% gewijzigd
Live long and prosper
Ik denk dat ik een tijdje afstand van hem zou nemen, om en om een week bij de kinderen in huis en ergens een vakantiehuisje huren voor de andere week.
De tijd nemen om hem te kunnen missen, de rust hebben om na te kunnen denken en vooral om te proeven hoe gescheiden zou aanvoelen.
En dan dus niet, hij het huis uit en jij fulltime ploeteren, want dat zou je alleen al om de "hulp" willen dat hij bleef.
Vreemdgaan je exit voor mij. Ook al is het 20 jaar geleden (dan denk ik juist... zo lang liegt je al tegen je) of wat de reden ook is. Hoe veel spijt iemand ook heeft en hoe erg je veranderd is.
Overigens heb je dit alleen maar van hem gehoord. Vreemdganger bagatalliseren vaak wat we gebeurde. Weet je zeker dat het niet veel langer was/ nog een keer is gebeurd?

En waarom is ie gestopt? Omdat ie voor jou ging of haakte zij af?

En als jij eerste keuze was en hij het alleen voor e lust ging terwijl jullie in je witte beoordelen zaten... miste hij dan iets bij jou. Waarom had hij er nog iemand bij nodig als het toch alleen voor de sex was? Hij kon hoi ook neuken toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven