Affaire ontdekt

woensdag 25 november 2020 om 15:57
Hoe zouden jullie reageren als je er na een huwelijk van zes jaar en drie jonge kinderen vrij onverwacht achter komt dat je echtgenoot vreemd gegaan is ten tijde van jullie trouwdag (lees: het begon ongeveer vijf maanden voor de trouwdatum en het contact ging door tot ongeveer vier maanden erna). Vreemdgaan behelst: lust, geen liefde; af en toe contact via app; afgesproken om elkaar te zien, en een paar keer seks in jullie huis.
Je weet dat als je het had ontdekt voor jullie bruiloft, dat jullie dan nooit getrouwd waren. Maar je wist het niet... en nu zijn jullie zes jaar verder en is jullie relatie goed; jullie hebben zware jaren gehad, maar met goede relatietherapie kwamen jullie weer dichterbij elkaar dan ooit. Een goede basis voor de kinderen en er was ook weer echte liefde. En toen kwam deze ontdekking.
Dus tja... wat zouden jullie doen?
Ik heb heel erg lang getwijfeld om dit te delen. Maar ik kom er in mijn eentje niet uit. Het is ook niet iets wat ik zomaar met familie of naaste vrienden wil delen. Ik switch van blijven naar weggaan, en dat meerdere keren per dag. Heel vermoeiend en verdrietig. We gaan inmiddels ook weer naar onze relatietherapeut. Maar wellicht helpen jullie reacties me om zelf ook wat verder te komen in dit proces.
Je weet dat als je het had ontdekt voor jullie bruiloft, dat jullie dan nooit getrouwd waren. Maar je wist het niet... en nu zijn jullie zes jaar verder en is jullie relatie goed; jullie hebben zware jaren gehad, maar met goede relatietherapie kwamen jullie weer dichterbij elkaar dan ooit. Een goede basis voor de kinderen en er was ook weer echte liefde. En toen kwam deze ontdekking.
Dus tja... wat zouden jullie doen?
Ik heb heel erg lang getwijfeld om dit te delen. Maar ik kom er in mijn eentje niet uit. Het is ook niet iets wat ik zomaar met familie of naaste vrienden wil delen. Ik switch van blijven naar weggaan, en dat meerdere keren per dag. Heel vermoeiend en verdrietig. We gaan inmiddels ook weer naar onze relatietherapeut. Maar wellicht helpen jullie reacties me om zelf ook wat verder te komen in dit proces.
woensdag 25 november 2020 om 19:06
Moeilijk TO. Ik denk dat de stekker eruit trekken altijd nog kan. Ook denk ik dat mannen wezenlijk anders in elkaar zitten dan vrouwen qua gevoel /waarde/betekenis bij vreemdgaan.
Voor nu zou ik prio leggen bij jezelf. Ga er even lekker uit. Praat met iemand die je vertrouwt. Ga bij jezelf na wat je allemaal wil weten en wat voor conclusies je hier allemaal uit trekt. Wat je het ergst vindt. Graaf bij jezelf naar wat het allemaal met jou doet.
Ga dan met je partner in gesprek en/of in therapie. Vraag wat je wil weten en vertel hem wat jij ervan oploopt. Misschien kan hij dingen wegnemen, misschien niet. Uiteindelijk kan je de balans opmaken en weet je wat je te doen staat. Heel veel sterkte
Voor nu zou ik prio leggen bij jezelf. Ga er even lekker uit. Praat met iemand die je vertrouwt. Ga bij jezelf na wat je allemaal wil weten en wat voor conclusies je hier allemaal uit trekt. Wat je het ergst vindt. Graaf bij jezelf naar wat het allemaal met jou doet.
Ga dan met je partner in gesprek en/of in therapie. Vraag wat je wil weten en vertel hem wat jij ervan oploopt. Misschien kan hij dingen wegnemen, misschien niet. Uiteindelijk kan je de balans opmaken en weet je wat je te doen staat. Heel veel sterkte

woensdag 25 november 2020 om 19:19
Altijd dat verschil tussen mannen en vrouwen... voor mannen is het anders blabla...Zalmsnipper schreef: ↑25-11-2020 19:06Moeilijk TO. Ik denk dat de stekker eruit trekken altijd nog kan. Ook denk ik dat mannen wezenlijk anders in elkaar zitten dan vrouwen qua gevoel /waarde/betekenis bij vreemdgaan.
Ga dan met je partner in gesprek en/of in therapie. Vraag wat je wil weten en vertel hem wat jij ervan oploopt. Misschien kan hij dingen wegnemen, misschien niet. Uiteindelijk kan je de balans opmaken en weet je wat je te doen staat. Heel veel sterkte![]()
Er gaan evenveel vrouwen vreemd als mannen en er zijn heel veel mannen die vreemdgaan walgelijk vinden. Een man die dat niet vind hief ik niet als partner. En ja dat is lullig voor de kinderen maar dat is de man van to aan te rekenen. Die heeft ze bewust op de wereld geschopt terwijl hij dit wist.

woensdag 25 november 2020 om 19:20
Hé TO wat ontzettend rot voor je!
Was het nou voordat jullie hadden besloten te trouwen gebeurd had ik er nog anders over gedacht. Dan was hij nog steeds een lul geweest maar dan had hij weloverwogen de keuze gemaakt met jou te trouwen en te blijven.
Nu heeft hij lege beloftes gedaan op jullie trouwdag en jou in je eigen huis bedrogen.
Jij bent niet degene die het gezin laat ontploffen als je weggaat. Hij heeft dat gedaan met zijn acties. Hij is de egoïst die besloot kinderen op de wereld te zetten met een vrouw die hij bedroog.
En dan jou ook nog eens het idee geven aan de relatie te werken met therapie terwijl hij een heel belangrijk deel heeft verzwegen. Bah.
Ik zou hier echt niet overheen kunnen komen. En dat is gemakkelijk praten aan de zijlijn maar ik geloof niet dat ik weer gelukkig zou kunnen worden met iemand die dit heeft gedaan.
Was het nou voordat jullie hadden besloten te trouwen gebeurd had ik er nog anders over gedacht. Dan was hij nog steeds een lul geweest maar dan had hij weloverwogen de keuze gemaakt met jou te trouwen en te blijven.
Nu heeft hij lege beloftes gedaan op jullie trouwdag en jou in je eigen huis bedrogen.
Jij bent niet degene die het gezin laat ontploffen als je weggaat. Hij heeft dat gedaan met zijn acties. Hij is de egoïst die besloot kinderen op de wereld te zetten met een vrouw die hij bedroog.
En dan jou ook nog eens het idee geven aan de relatie te werken met therapie terwijl hij een heel belangrijk deel heeft verzwegen. Bah.
Ik zou hier echt niet overheen kunnen komen. En dat is gemakkelijk praten aan de zijlijn maar ik geloof niet dat ik weer gelukkig zou kunnen worden met iemand die dit heeft gedaan.
woensdag 25 november 2020 om 19:26
Ik zeg dat ik denk dat mannen er qua gevoel/waarde bepaling maar ook impuls anders inzitten. Ik zeg niet dat ze meer of minder vreemdgaan en of ze iets wel of niet walgelijk kunnen vinden.abracadabra schreef: ↑25-11-2020 19:19Altijd dat verschil tussen mannen en vrouwen... voor mannen is het anders blabla...
Er gaan evenveel vrouwen vreemd als mannen en er zijn heel veel mannen die vreemdgaan walgelijk vinden. Een man die dat niet vind hief ik niet als partner. En ja dat is lullig voor de kinderen maar dat is de man van to aan te rekenen. Die heeft ze bewust op de wereld geschopt terwijl hij dit wist.
Wat je verder zegt is natuurlijk waar, voor jou.

woensdag 25 november 2020 om 19:31
Madeliefjees schreef: ↑25-11-2020 17:17Ja tuurlijk. En de kinderen de komende 15 jaar tussen 2 huizen heen en weer slepen. Arme schapen.

woensdag 25 november 2020 om 19:46
Ervoor maar ook na jullie trouwdag? Waarom wilde hij met je trouwen? Ik begrijp het niet helemaal. Moest hij met je trouwen, had hij geen keus?
Denk dat hij met meerdere vrouwen is vreemdgegaan. Waarschijnlijk nog recent. Daarom werd hij rood en biechtte hij iets van 6 jaar geleden op. Dan lijkt het "minder erg". Ik zou hem eerst heel goed aan de tand voelen om te kijken of er nog meer avontuurtjes opgebiecht gaan worden. Maar je moet wel stevig in je schoenen staan en je niet af laten schepen.
Ik zou niet kunnen leven met het bedrog en de leugen. Dit blijft je achtervolgen tot in het bejaardentehuis. Ik zou er een punt achter zetten, kinderen of geen kinderen.
Denk dat hij met meerdere vrouwen is vreemdgegaan. Waarschijnlijk nog recent. Daarom werd hij rood en biechtte hij iets van 6 jaar geleden op. Dan lijkt het "minder erg". Ik zou hem eerst heel goed aan de tand voelen om te kijken of er nog meer avontuurtjes opgebiecht gaan worden. Maar je moet wel stevig in je schoenen staan en je niet af laten schepen.
Ik zou niet kunnen leven met het bedrog en de leugen. Dit blijft je achtervolgen tot in het bejaardentehuis. Ik zou er een punt achter zetten, kinderen of geen kinderen.
woensdag 25 november 2020 om 19:55
Poe wat een keerzijde.
Je krijgt veel reacties en tips lees ik.
Kan niet voor je beslissen maar ik denk dat je aan moet werken om het een plekje te geven, hem vergeven en verder gaan zonder achterom te kijken.
Dát is de kunst en dat kost tijd en energie.
En je zult zelf ontdekken of dat je lukt of niet.
Ik hoop het wel voor je maar het zal zeker niet makkelijk zijn.
Kies sowieso nogmaals voor een relatieyherapie zodat je het niet helemaal alleen hoeft te doen. Succes!
Kan niet voor je beslissen maar ik denk dat je aan moet werken om het een plekje te geven, hem vergeven en verder gaan zonder achterom te kijken.
Kies sowieso nogmaals voor een relatieyherapie zodat je het niet helemaal alleen hoeft te doen. Succes!

woensdag 25 november 2020 om 19:59
CherryBlossom- schreef: ↑25-11-2020 19:55Poe wat een keerzijde.
Kies sowieso nogmaals voor een relatieyherapie zodat je het niet helemaal alleen hoeft te doen. Succes!![]()

woensdag 25 november 2020 om 20:07
justagirly schreef: ↑25-11-2020 19:24HolyMalonely, dat zou ik ook hebben denk ik. Te lang en te erg verraad dit.
Oef ja, ik vind het ook wel pittig.
Hoe sta je sowieso tegenover vreemdgaan? Mijn man bijvoorbeeld zou het niet zo erg vinden zolang ik van hem hou en bij hem ben. Hij heeft daar niet zo’n zwaar emotioneel gevoel bij. Het gaat om de liefde, zolang die maar bij hem is.
Als jij van vreemdgaan ook geen halszaak maakt, ja, waarom zou het nu dan anders zijn?
Is vreemdgaan voor jou wel een vertrouwensding en maakt het iets kapot, dan vind ik dit behoorlijk heftig.
En wat anderen zeggen voel ik ook: dit is niet bij 1 vrouw gebleven.
In jouw huis vind ik ook nog weer een grens over. Dit komt er nog eens bij.
En dan krijg je het ‘mooie’ verhaal te horen. Of het topje van de ijsberg, iniedergeval niet de volledige waarheid. Reken er maar op dat die nog veel lelijker is.
Geloof niet alles wat je denkt.
woensdag 25 november 2020 om 20:18
Als je verder al die tijd een harmonieuze relatie hebt gehad, en tot het moment van ontdekken blij met hem was, zou ik de relatie niet verbreken vanwege een misstap in het verleden.
Ik ben het wel met de rest eens die zegt dat dit waarschijnlijk niet het hele verhaal is. Mensen zijn geneigd hun rol in het geheel en het gebeuren an sich af te zwakken.
Ik ben het wel met de rest eens die zegt dat dit waarschijnlijk niet het hele verhaal is. Mensen zijn geneigd hun rol in het geheel en het gebeuren an sich af te zwakken.
woensdag 25 november 2020 om 20:21
En mijn ervaring is dat dit niet gaat lukken. Niet mijn eigen ervaring, maar wat ik in mijn omgeving heb gezien.CherryBlossom- schreef: ↑25-11-2020 19:55Poe wat een keerzijde.
Kies sowieso nogmaals voor een relatieyherapie zodat je het niet helemaal alleen hoeft te doen. Succes!![]()
Relatietherapie, beloven dat je gaat proberen te vergeven...op de lange termijn werkt dat niet.
Je vertrouwen is kapot, je zal altijd met een scheef oog naar hem kijken.
Ga weg, regel een goed co-ouderschap en blijf niet hangen in boosheid.
Het zuigt energie en je hebt er niets aan. Je wordt er geen leuker mens van, voor anderen, maar vooral voor jezelf niet.
Dit is zijn schuld, zijn probleem, jij hebt hier totaal geen schuld aan.
Als er al iets niet goed zat, had ie zich uit moeten spreken: glazen bollen bestaan niet.
Blijf je bij hem, moet hij zich de rest jullie leven samen blijven bewijzen.
En die ene affaire hoeven er echt niet meerdere geweest te zijn, maar het is er gewoon 1 teveel.
Je vertrouwen is weg en het komt echt nooit meer terug, al doe je nog zo je best.
In ruzietjes duikt het altijd weer de kop op.
Nope
woensdag 25 november 2020 om 20:28
Ja, eens. Lijkt me emotionele zelfkastijding om hiermee door te gaan.Machutookunbietjemeerzijn schreef: ↑25-11-2020 20:21En mijn ervaring is dat dit niet gaat lukken. Niet mijn eigen ervaring, maar wat ik in mijn omgeving heb gezien.
Relatietherapie, beloven dat je gaat proberen te vergeven...op de lange termijn werkt dat niet.
Je vertrouwen is kapot, je zal altijd met een scheef oog naar hem kijken.
Ga weg, regel een goed co-ouderschap en blijf niet hangen in boosheid.
Het zuigt energie en je hebt er niets aan. Je wordt er geen leuker mens van, voor anderen, maar vooral voor jezelf niet.
Dit is zijn schuld, zijn probleem, jij hebt hier totaal geen schuld aan.
Als er al iets niet goed zat, had ie zich uit moeten spreken: glazen bollen bestaan niet.
Blijf je bij hem, moet hij zich de rest jullie leven samen blijven bewijzen.
En die ene affaire hoeven er echt niet meerdere geweest te zijn, maar het is er gewoon 1 teveel.
Je vertrouwen is weg en het komt echt nooit meer terug, al doe je nog zo je best.
In ruzietjes duikt het altijd weer de kop op.
woensdag 25 november 2020 om 20:34
woensdag 25 november 2020 om 20:42
Hij dacht laat ik zorgen dat mijn vrouw een orgineel verhaal heeft voor op een forum later.
Nou het is hem gelukt.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day

woensdag 25 november 2020 om 20:43
Kom op nou. Wat voor reden kun je nou hebben om vreemd te gaan op je trouwdag, anders dan dat je gewoon een totale klootzak bent?
Je begint net aan een nieuw leven met iemand, en dan zou je nu al een reden hebben? Schei toch uit.
woensdag 25 november 2020 om 20:44
En sommige mannen hebben het verstand in hun kruis zittenEllerlilalinne schreef: ↑25-11-2020 20:42Hij dacht laat ik zorgen dat mijn vrouw een orgineel verhaal heeft voor op een forum later.
Nou het is hem gelukt.