Gezondheid alle pijlers

Niet ongesteld

26-11-2020 17:14 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben al een tijd lang maar 1 dag lichtjes ongesteld, maar vorige maand ben ik helemaal niet ongesteld geworden en het lijkt erop dat ik deze maand ook niet ongesteld ben geworden. Ik maak me hier zorgen om, ik heb ergens gelezen dat als je niet ongesteld word je ook geen ovulatie hebt gehad en dus (tijdelijk) onvruchtbaar bent. Erbij opgeteld dat ik al een hele tijd heel kort en weinig ongesteld ben maak ik mij zorgen dat ik blijvend onvruchtbaar ben. Natuurlijk ga ik hiermee naar de huisarts maar ik ben gewoon heel erg verdrietig en onzeker 😢Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben? Verder wil ik denk ik gewoon even van me afschrijven en dat wil ik ook blijven doen, er is misschien al ergens een topic over.
Ben je misschien erg veel afgevallen?
te licht
zwanger
overgang?
Gebruik je de pil? want zoveel meiden houden hier vol dat ze met de pil een menstruatie hebben...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dit kan verschillende oorzaken hebben en meestal is er geen reden tot paniek.
Ga gewoon naar de huisarts en leg het hem/haar voor.
Misschien PCOS, en dat hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Wat is je BMI?
of lengte en gewicht
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Ik ben niet afgevallen en ik denk ook niet in de overgang (26), ik ga zeker naar de huisarts. Ook niet aan de pil.
Wat ik ook erg vreemd vind is dat ik wel moodswings heb en buikpijn onderin mijn buik en het af en toe een soort van samentrekken wat ook pijn doet en wat ik ook heb als ik ongesteld ben.
Ik ben niet ongesteld geworden en heb dus ook geen ovulatie gehad, waar komen die moodswings dan vandaan? Ik heb nu toch geen hormonen die horen bij een menstruatie?
Heb je onbeschermde seks gehad?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kaassaus12 schreef:
26-11-2020 18:13
Ik ben niet afgevallen en ik denk ook niet in de overgang (26), ik ga zeker naar de huisarts. Ook niet aan de pil.
Wat ik ook erg vreemd vind is dat ik wel moodswings heb en buikpijn onderin mijn buik en het af en toe een soort van samentrekken wat ook pijn doet en wat ik ook heb als ik ongesteld ben.
Ik ben niet ongesteld geworden en heb dus ook geen ovulatie gehad, waar komen die moodswings dan vandaan? Ik heb nu toch geen hormonen die horen bij een menstruatie?
Wel handig, als je antwoord of je zwanger kan zijn
Als de huisarts bloedonderzoek aanvraagt, vraag dan ook of je prolactine geprikt kan worden. Het zou daarmee samen kunnen hangen namelijk.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Kun je zwanger zijn?
Of je hebt juist WEL een ovulatie gehad en je bent nu zwanger.
Ik raad je aan om een ochtend-temperatuur lijst te maken. Alleen dan weet je zeker dat je niet ovuleert. Eventueel een paar ovulatietesten kopen.
Kaassaus12 schreef:
26-11-2020 18:13
Ik werd ook niet ongesteld en bleek toen 8 weken zwanger te zijn.
Heb je seks gehad?
clivia52 schreef:
26-11-2020 17:32
te licht
zwanger
overgang?
Ze is bang dat ze onvruchtbaar is en je vraagt of ze in de overgang is?
Geen motto
emanina schreef:
26-11-2020 20:23
Ze is bang dat ze onvruchtbaar is en je vraagt of ze in de overgang is?
ja
zomaar wat redenen om niet ongesteld te zijn
Heb je misschien ook een chlamydiainfectie gehad of een onbehandelde chlamydiainfectie? Daar kan je verklevingen door krijgen waardoor je licht of niet menstrueert. Je hebt dan wel een eisprong.
Overgang is idd een kleine kans maar niet uitgesloten.
Ik neem aan dat je zwangerschap hebt uitgesloten.
Hopelijk kan je snel bij de huisarts terecht.
Ik heb vorige week voor het eerst sinds tijden weer seks gehad dus de kans dat ik zwanger ben is erg klein, heb ook een test gedaan die was negatief.
Aangezien we kort geleden hebben besloten dat we klaar zijn voor een kindje heb ik ook uitgerekend wanneer ik dan zou ovuleren wat als ik nu ongesteld zou zijn over ongeveer 2 weken zou zijn, ovulatietests gehaald etc.

Ik denk niet dat ik chlamydia heb gehad, mijn vriend is de eerste waar ik onveilige seks mee heb gehad (zonder condoom.)

@gioia82: Bedankt, ik zal het zeker vragen.
Kaassaus12 schreef:
27-11-2020 06:59
Ik heb vorige week voor het eerst sinds tijden weer seks gehad dus de kans dat ik zwanger ben is erg klein, heb ook een test gedaan die was negatief.
Aangezien we kort geleden hebben besloten dat we klaar zijn voor een kindje heb ik ook uitgerekend wanneer ik dan zou ovuleren wat als ik nu ongesteld zou zijn over ongeveer 2 weken zou zijn, ovulatietests gehaald etc.

Ik denk niet dat ik chlamydia heb gehad, mijn vriend is de eerste waar ik onveilige seks mee heb gehad (zonder condoom.)

@gioia82: Bedankt, ik zal het zeker vragen.
Geldt dat ook voor je vriend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven