Hoeveelste ronde was jij zwanger?

vrijdag 27 november 2020 om 15:57
.. en hoe oud was je toen?
TO trapt normaal af, maar hier nog geen ervaring
. Ben vandaag ongesteld geworden (ronde 3) en baal er een beetje van. Ik wacht al jaren en nu kan het me niet snel genoeg gaan
. Ik weet dat dat nergens op slaat dus dit topic is bedoeld om even lekker te relativeren en een beetje perspectief kweken.
Ik pak er even een wijntje bij
, ben benieuwd.
TO trapt normaal af, maar hier nog geen ervaring

Ik pak er even een wijntje bij

vrijdag 27 november 2020 om 20:03

vrijdag 27 november 2020 om 20:04
Heftig wel om te lezen hoeveel van jullie zwangerschappen en kindjes hebben verloren of al een tijd proberen zonder zwanger te raken. Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft
en gefeliciteerd voor iedereen die toch een kindje in de armen heeft mogen sluiten
.

anoniem_400536 wijzigde dit bericht op 27-11-2020 20:09
9.45% gewijzigd

vrijdag 27 november 2020 om 20:09
Ik kan uit ervaring zeggen dat het geen bal uitmaakt hoeveel je ermee bezig bent of het probeert los te laten dus doe vooral waar je je goed bij voelt

vrijdag 27 november 2020 om 20:15
Lieve woorden Adaline, dankje
. Voor nu geeft het me vooral rust om te weten dat we zo effectief mogelijk bezig zijn. Dus ik blijf alles lekker vervolgen en invoeren (langleve fertility friend!). Dat stukje over getriggerd raken heb je idd bij het juiste eind
. Misschien moet ik toch maar weer eens beter op mijn herkenbaarheid letten
.

vrijdag 27 november 2020 om 20:15
Van harte gefeliciteerd

vrijdag 27 november 2020 om 20:22
22: onverwacht maar zeer gewenst. Een prachtige dochter
25: 5e ronde, miskraam.
26: 7e ronde, dochter met 27 weken stil geboren
27: 3e ronde, miskraam
27: 2e ronde, miskraam
En nu zijn we weer opnieuw bezig en ben ik net ongesteld geworden in ronde 2. Op naar meer geluk in ronde 3!
Hoop dat je snel zwanger bent Kokoro!
25: 5e ronde, miskraam.
26: 7e ronde, dochter met 27 weken stil geboren
27: 3e ronde, miskraam
27: 2e ronde, miskraam
En nu zijn we weer opnieuw bezig en ben ik net ongesteld geworden in ronde 2. Op naar meer geluk in ronde 3!
Hoop dat je snel zwanger bent Kokoro!

vrijdag 27 november 2020 om 20:54
Eerlijk gezegd denk ik dat het alleen qua gevoel misschien sneller voelt gaan, maar het in praktijk inderdaad niets uitmaakt of je het loslaat of niet.Adaline schreef: ↑27-11-2020 20:09Ik kan uit ervaring zeggen dat het geen bal uitmaakt hoeveel je ermee bezig bent of het probeert los te laten dus doe vooral waar je je goed bij voeltNa al dat wachten vind ik je ongeduld volkomen begrijpelijk en bovendien heb ik een redelijk idee van je werk (lees je hier en daar weleens op het forum
) en begrijp ik best dat je daardoor nog meer getriggerd bent op alles rondom zwanger worden. Probeer van het proces te genieten en straks hopelijk van een fantastisch resultaat!
vrijdag 27 november 2020 om 21:03
Ik kan helaas geen hele positieve verhalen delen, maar goed, die zijn er dus ook.
1e zwangerschap: na 11 maanden (waren echter 5 of 6 rondes want cyclus was door jarenlange pilgebruik in de war). Dit werd een miskraam en curretage.
2e zwangerschap: na twee rondes na curretage. Werd ook een miskraam.
3e zwangerschap: na twee rondes. Helaas een stilgeboorte bij 33 weken.
Oh en ik was 26 bij de eerste zwangerschap en inmiddels 29.
Na stilgeboorte 3 maanden gestopt met proberen. En nu na 7 rondes weer zwanger. Inmiddels ruim 11 weken.
1e zwangerschap: na 11 maanden (waren echter 5 of 6 rondes want cyclus was door jarenlange pilgebruik in de war). Dit werd een miskraam en curretage.
2e zwangerschap: na twee rondes na curretage. Werd ook een miskraam.
3e zwangerschap: na twee rondes. Helaas een stilgeboorte bij 33 weken.
Oh en ik was 26 bij de eerste zwangerschap en inmiddels 29.
Na stilgeboorte 3 maanden gestopt met proberen. En nu na 7 rondes weer zwanger. Inmiddels ruim 11 weken.
vrijdag 27 november 2020 om 21:29
vrijdag 27 november 2020 om 21:44
Ben 29 en nu 9 weken zwanger van ons eerste kindje. Het was “raak” in ronde 7. Ik begrijp heel goed dat het je na lang wachten niet snel genoeg kan gaan. Na ronde 6 was ik best depri want volgens de statistieken is 80% van de vrouwen binnen 6 maanden zwanger en 90% binnen een jaar. Het voelde alsof je dan ineens elke maand minder kans heb, terwijl dat natuurlijk nergens op slaat. Het is altijd makkelijk gezegd dat je er niet zoveel mee bezig moet zijn, maar dat kan natuurlijk helemaal niet als je iets zo graag wil. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat het geen fluit uitmaakt voor je vruchtbaarheid of en hoeveel je ermee bezig bent. Misschien ervaar je het zwaarder als je er veel mee bezig bent, maar ik weet voor mezelf wel dat ik er echt niet minder mee bezig KON zijn. Ik wist echt niet hoe ik dat zou moeten doen.
vrijdag 27 november 2020 om 21:52
Wat een verhalen zeg....!
Hier 27e bij de 1e en ook gelijk 1e ronde zwanger. Ik was toen wel al ruim een half jaar met de pil gestopt voor we er echt voor gingen.
Ik was net 28 toen de oudste werd geboren.
Bij de 2e in de 2e ronde, Ik was 29, nu ondertussen 30.
Toen gestopt met de pil en meteen er voor gegaan met het idee "het gaat echt niet nog een keer zo snel als bij de oudste, dat geluk gaan we niet hebben"..... nogal een vruchtbare combinatie zijn wij want ja, 2e ronde dus(jongste 4 maanden nu)
Geniet van je wijntje maar hopelijk wordt jullie wens snel vervuld!

Hier 27e bij de 1e en ook gelijk 1e ronde zwanger. Ik was toen wel al ruim een half jaar met de pil gestopt voor we er echt voor gingen.
Ik was net 28 toen de oudste werd geboren.
Bij de 2e in de 2e ronde, Ik was 29, nu ondertussen 30.
Toen gestopt met de pil en meteen er voor gegaan met het idee "het gaat echt niet nog een keer zo snel als bij de oudste, dat geluk gaan we niet hebben"..... nogal een vruchtbare combinatie zijn wij want ja, 2e ronde dus(jongste 4 maanden nu)
Geniet van je wijntje maar hopelijk wordt jullie wens snel vervuld!
Tralalalala
vrijdag 27 november 2020 om 22:01
Fijn topic dit, biedt inderdaad perspectief. En wij kennen elkaar uiteraard Kokoro
ik herken je gevoelens zo erg (met name dat je zo graag die bevestiging wil dat je in ieder geval zwanger kan raken). Ik hoop dat het je snel gegund is.
ik: 33 jaar, 3e ronde, miskraam
Nu in de 3e ronde na de miskraam, nog geen nieuwe zwangerschap

ik: 33 jaar, 3e ronde, miskraam
Nu in de 3e ronde na de miskraam, nog geen nieuwe zwangerschap
vrijdag 27 november 2020 om 22:29
32 jaar, na de 8e ronde
(Ben nu bijna 32 weken zwanger)
Ik herken het wel. Ronde 3 tot 6 ofzo werd ik mij er erg van bewust dat het "nog steeds niet" gelukt was. Elke keer teleurstelling. Daarna had ik een periode waarin ik er juist wat meer ontspannen in ging staan. En voila, de maand dat we er nauwelijks aan dachten (en het nauwelijks actief probeerden, maar 3x.....
) was het raak!
(Ben nu bijna 32 weken zwanger)
Ik herken het wel. Ronde 3 tot 6 ofzo werd ik mij er erg van bewust dat het "nog steeds niet" gelukt was. Elke keer teleurstelling. Daarna had ik een periode waarin ik er juist wat meer ontspannen in ging staan. En voila, de maand dat we er nauwelijks aan dachten (en het nauwelijks actief probeerden, maar 3x.....

vrijdag 27 november 2020 om 22:32
Ik heb lang geleden ook in het topic wachten, wachten, wachten geschreven, dus ik kan me je gevoel helemaal voorstellen.
33: ronde 3
35: 1e ronde, was na mijn eerste menstruatie na het stoppen met borstvoeding, dus ik had toen ook geen idee van mijn cyclus.
En nu ben ik 39 en ga ik als ik morgen nog niet ongesteld ben testen of ik zwanger ben van nummer 3 (dat zou dan ronde 5 zijn..)
33: ronde 3
35: 1e ronde, was na mijn eerste menstruatie na het stoppen met borstvoeding, dus ik had toen ook geen idee van mijn cyclus.
En nu ben ik 39 en ga ik als ik morgen nog niet ongesteld ben testen of ik zwanger ben van nummer 3 (dat zou dan ronde 5 zijn..)
vrijdag 27 november 2020 om 23:06
Ik ben ook een leuke voor de statistieken. Onze oudste dochter is geboren toen ik 5 jaar al geen voorbehoedsmiddelen meer gebruikte. (2 jaar 'proberen' , medische molen, 3 ziekenhuizen, 3 icsi's, en toen we dachten dat we ons leven samen in gingen vullen zonder kinderen bleek de 3e icsi geslaagd te zijn.... ze wordt bijna 15 jaar
)
Ik was 27 toen ze geboren is.
Onze jongste was wat sneller omdat we de hele molen niet opnieuw door hoefden. Ik was 29 toen zij werd geboren na de 1e icsi van die ronde
ze is nu bijna 13

Ik was 27 toen ze geboren is.
Onze jongste was wat sneller omdat we de hele molen niet opnieuw door hoefden. Ik was 29 toen zij werd geboren na de 1e icsi van die ronde

Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!