Hoeveelste ronde was jij zwanger?

27-11-2020 15:57 203 berichten
.. en hoe oud was je toen?

TO trapt normaal af, maar hier nog geen ervaring ;-D. Ben vandaag ongesteld geworden (ronde 3) en baal er een beetje van. Ik wacht al jaren en nu kan het me niet snel genoeg gaan :bonk: . Ik weet dat dat nergens op slaat dus dit topic is bedoeld om even lekker te relativeren en een beetje perspectief kweken.

Ik pak er even een wijntje bij 🍷 :thumbsup:, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Na 62 rondes zwanger (en een heel lang medisch traject) geëindigd in een miskraam. Dit was de allerlaatste cryo-terugplaatsing van onze 3e ivf-poging.
Omdat bleek dat ik dus wel zwanger kon worden nog een 4e ivf-poging gedaan. Daarvan zwanger geraakt en zoon is 3 maanden na mijn 43e verjaardag gezond geboren.
Helaas te oud voor een tweede kindje, maar wel enorm dankbaar en blij met ons cadeau.

Maar dit is niet gemiddeld gelukkig.
Lief kokoro, veel droevige maar tegelijkertijd ook mooie verhalen. De liefde spat van m’n scherm af :)

De keer dat wat langer duurde voor m’n gevoel, terwijl echt niet mag klagen over snelheid zwanger wordendacht ik na elke menstruatie “volgens de statistieken ben nu weer maand dichterbij een zwangerschap “. Vond wel helpende gedachte, misschien heb je er wat aan
Neem alle MK en BBZ niet mee, dus qua echte effectieve zwangerschappen:

23 jaar; 1 ronde
34 jaar; 2 rondes
38 jaar; minstens 12 rondes, was totaal onverwacht
25 jaar : ronde 1
30 tot 35 jaar : ronde 60... uiteindelijk na 5e IVF/ICSI en 10e TP.
Geen oorzaak gevonden trouwens...
Ik heb 1 kind van ruim 1 en ben na de beslissing ervoor te gaan niet meer ongesteld geworden. Dat vond ik bizar, ik hoorde om mee heen juist dat het wel een maand of 6 kan duren. Ik kende wel 2 dames bij wie het ook zo liep, maar naaste familie van mij is al 5 jaar bezig met medische hulp zonder succes helaas. Daardoor ben ik er wel met het idee ingegaan dat het lang kan duren of zelfs helemaal niet hoeft te lukken :'-(

Ik was wel al een jaar gestopt met de pil om andere redenen, ik denk wel dat dat voordeel kan hebben.
1e kind: 29 1e keer raak
2e kind: 30 1e keer raak
1e door slordigheid met de pil op mijn 25e,
2e direct raak nadat ik stopte met de pil, toen was ik 34 en nu heb ik een baby van 6 maanden, daar hebben we wel 2 jaar over gedaan, incl een hele vroege en een wat latere miskraam.
Besef na het lezen van alle verhalen nog meer hoeveel mazzel ik heb gehad.

39, 1e ronde, zwanger van een tweeling. Helemaal goed gegaan verder.

Dus dat sloeg eigenlijk nergens op.
24: na 10 maanden zwanger (slechts 4 rondes, laaaaaange en onregelmatige cyclus na het stoppen met de pil, verschrikkelijk want ik wilde zó graag!), gezond kind
26: 4e ronde raak, gezond kind
(net) 29: 1e ronde raak, helaas een missed abortion met curettage
Daarna 3e ronde raak, helaas een miskraam met curettage en daarna vermoeden van restweefsel dus zwanger worden moest even "on hold", na groen licht vervolgens in de 4e ronde raak en een gezond kind vlak voor mijn 31e

De 4e ronde is bij ons blijkbaar de succesfactor :proud:
1e ronde raak, 33 jaar, maar na 10 weken mis.
4e ronde raak, 34 jaar.
30 jaar, in april gestopt met de pil en in september zwanger geraakt. Nu bijna 14 weken :heart:
Ik heb wel flink onregelmatige en soms lange cycli, dus ik denk zo'n 3 of 4 rondes? Ovulatietesten hebben hier zeker geholpen.
OkkiePetite schreef:
28-11-2020 03:05
Lief kokoro, veel droevige maar tegelijkertijd ook mooie verhalen. De liefde spat van m’n scherm af :)

De keer dat wat langer duurde voor m’n gevoel, terwijl echt niet mag klagen over snelheid zwanger wordendacht ik na elke menstruatie “volgens de statistieken ben nu weer maand dichterbij een zwangerschap “. Vond wel helpende gedachte, misschien heb je er wat aan
Nou he? Ik voel het ook :).

Ik probeer inderdaad maar zo te denken dat, wat er ook gebeurt, we elke dag een stukje dichterbij "ons kind" komen. Toch kan ik ook weer weinig met die cumulatieve kans. Elke ronde opnieuw is 20% MITS alles goed is. Dat ik vorige ronde níet zwanger raakte, heeft i.p. geen invloed op de kansen de volgende ronde. En hoe langer je niet zwanger raakt, des te groter de kans dat er een onderliggende reden voor is. Ofzo :facepalm:.

Dit is dus wat mijn hoofd doet. Heel irritant. Ik wil er heel graag positief in staan!
1e keer zwanger na 11 maanden en iets van 7 rondes, we wisten net de ik pcos heb toen ik toch positief testte. Dit werd een missed abortion. 8 maanden hierna en ik dacht 6 rondes weer zwanger en gebleven.
Nu 25 weken zwanger van een nee joh ik wordt binnen 3 dagen ongesteld, oeps geintje. Die had ik echt niet aan zien komen heeft ook weken geduurd voor ik het accepteerde. Plan was namelijk om pas dit najaar te beginnen aangezien er nog een huwelijk gepland stond.

Oftewel snel of langzaam blijft toch een gelukje hebben bij moeder natuur.
Niets is wat het lijkt..
1e keer 35 na 5 rondes werd een miskraam
2e keer 35 5 rondes na de miskraam werd weer een miskraam
3e keer 36 7 rondes na de miskraam werd weer een miskraam
4e keer 36 3 rondes na de miskraam. Nu ca 13,5 weken zwanger :heart:
Het zwanger worden gaat op zich prima. Zwanger blijven heeft bijna 2 jaar geduurd.
K0koro schreef:
28-11-2020 08:48
Nou he? Ik voel het ook :).

Ik probeer inderdaad maar zo te denken dat, wat er ook gebeurt, we elke dag een stukje dichterbij "ons kind" komen. Toch kan ik ook weer weinig met die cumulatieve kans. Elke ronde opnieuw is 20% MITS alles goed is. Dat ik vorige ronde níet zwanger raakte, heeft i.p. geen invloed op de kansen de volgende ronde. En hoe langer je niet zwanger raakt, des te groter de kans dat er een onderliggende reden voor is. Ofzo :facepalm:.

Dit is dus wat mijn hoofd doet. Heel irritant. Ik wil er heel graag positief in staan!
Na 3 rondes hoef je toch nog láng niet bang te zijn dat er iets mis is? :) Ik las hier op het forum regelmatig dat het gemiddeld een jaar duurt? Makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard: maar positief blijven is op dit moment echt het meest logisch. Niet dat ik daar zelf nou zo’n ster in ben hoor. Heb sinds een paar dagen af en toe lichte bloedingen. En daar word ik heel verdrietig van. Omdat ik bang ben dat de bloedingen erger gaan worden en dat het een miskraam word. Komt omdat ik zoveel over miskramen lees de laatste tijd denk ik. De kans dat het goed blijft gaan is veel groter, en toch kan ik die angst niet uitschakelen. :@@:
17: door de pil heen (geboren toen ik 18 was)
19: 3e ronde (geboren 1 dag voor mijn 20e)
21: door implanon heen, die zat na een half jaar al blijkbaar volledig ingekapseld.
Dit werd een miskraam met 17/18 weken.
26: 1e ronde, zwanger van een tweeling waarvan 1 met 9 weken eindigde in een miskraam. De ander is nu 12.
27: 2e ronde, miskraam
27: 3e ronde, miskraam
27: 2e ronde, miskraam
28: 1e ronde
29: geen ronde... was een cadeautje. 10 dagen voor ovulatie onbeschermde seks gehad (condooms waren op en ik was nog ongesteld...) Ovulatie heb ik duidelijk gevoeld en ook echo’s bevestigden die datum als conceptiedatum.

Zwanger worden is het probleem hier niet, zwanger blijven wel.
Tijdens mijn tweede zwangerschap ziekte van Pfeiffer gehad en de tweede is daardoor dysmatuur geboren. Pfeiffer tast de aanmaak van nieuwe cellen aan. Haar placenta is daardoor nooit groot geworden. De derde zwangerschap is daardoor waarschijnlijk ook in een late miskraam geïndigd. Ik heb drie keer een opvlamming van Pfeiffer gehad.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Lotus90 schreef:
28-11-2020 09:49
Na 3 rondes hoef je toch nog láng niet bang te zijn dat er iets mis is? :) Ik las hier op het forum regelmatig dat het gemiddeld een jaar duurt? Makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard: maar positief blijven is op dit moment echt het meest logisch. Niet dat ik daar zelf nou zo’n ster in ben hoor. Heb sinds een paar dagen af en toe lichte bloedingen. En daar word ik heel verdrietig van. Omdat ik bang ben dat de bloedingen erger gaan worden en dat het een miskraam word. Komt omdat ik zoveel over miskramen lees de laatste tijd denk ik. De kans dat het goed blijft gaan is veel groter, en toch kan ik die angst niet uitschakelen. :@@:
Ik heb tijdens twee goede zwangerschappen ook bloedingen gehad. Die kwamen doordat de baarmoedermond veel meer doorbloed raakt en gevoeliger wordt. Dus na flink op de wc zitten of seks had ik dus bloedverlies.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Kokoro ja tuurlijk zo werkt statistisch ook, ik probeerde statistiek gundtig te maken

SuzyQ heftig! En door opvlamming van Pfeiffer? Hebben ze daar toentertijd op getest? Of hoe weet je dat? Beetje off topic, hier is voor vroeggeboorte nooit oorzaak gevonden, en heb in m’n jeugd Pfeiffer gehad.
21 jr, 4e ronde
23 jr, 5e ronde
25 jr, 4e ronde
zwembad84 schreef:
28-11-2020 09:28
1e keer 35 na 5 rondes werd een miskraam
2e keer 35 5 rondes na de miskraam werd weer een miskraam
3e keer 36 7 rondes na de miskraam werd weer een miskraam
4e keer 36 3 rondes na de miskraam. Nu ca 13,5 weken zwanger :heart:
Het zwanger worden gaat op zich prima. Zwanger blijven heeft bijna 2 jaar geduurd.
Even een van de vele verdrietige voorbeelden gequote. “Snel” zwanger worden, betekent helaas nog niet ook “snel” een kindje krijgen.

Ik denk dan maar zo: liever dat het zwanger worden iets “langer” duurt, dan dat je steeds relatief “snel” zwanger wordt en het (keer op keer) mis gaat.

Mijn rijtje:
- 27 jaar, na 4 rondes
- 29 jaar, na 7 rondes

Achteraf niks te klagen, als je er midden in zit en graag wil, is gevoelsmatig iedere maand een teveel.
Ik was al zo’n driekwart jaar met de pil gestopt en we gebruikten in principe nog condooms, maar waren wel een beetje nonchalant soms en lieten de condooms zo nu en dan achterwege. En toen dus zwanger, achteraf gezien door een eisprong rond CD 30. Dus niet verwacht dat ik op dat moment vruchtbaar was. Maar welke ronde dat dan is?

Je zegt dat je zo ongeduldig bent Kokoro, maar ik lees hier dat je al acht! jaar wacht. Poe, da’s niet makkelijk lijkt me. Heel veel succes, ik hoop voor je dat je snel zwanger bent!
30, eerste maand niet zo serieus geprobeerd qua vruchtbare dagen en daar was ik wel blij om in verband met nog geen foliumzuur en wel wijn, en een vriend die nog erg aan het idee moest wennen. Daarna 'serieus'

Volgende maand raak, vroege miskraam.¾
Daarna meteen de eerste keer weer raak. Nu derde trimester!

Sterkte kokoro. Ik snap je ongeduld heel goed, zeker als je al zo lang wacht.
Het is gemakkelijk te zeggen dat je je ee niet zo op moet focussen, maar bijna elke vrouw met een kinderwens snapt dat je het gewoon nu wilt :hug:
Lotus90 schreef:
28-11-2020 09:49
Nee is ook zo hoor :). Het is meer dat ik dus als sinds een eeuwigheid die kinderwens heb, waarvan 4 jaar wachten op omstandigheden en vervolgens 4 jaar wachten op man en nog wat meer omstandigheden (die niet perse nodig waren). Dat gecombineerd met een pessimistische inslag, teveel kennis én 1 mogelijke reden om verminderd vruchtbaar te zijn, maakt dat ik er wel angstig voor ben.

Wat spannend dat je bloedingen hebt :(. Het hoeft echt helemaal niets te betekenen! Ik zal voor je duimen dat alles gewoon helemaal goed gaat :rose:!
OkkiePetite schreef:
28-11-2020 14:45
Kokoro ja tuurlijk zo werkt statistisch ook, ik probeerde statistiek gundtig te maken
Ja, begrijpelijk ;-D. Het klinkt iig wel een stuk mooier!
Karavaan schreef:
28-11-2020 19:28
Even een van de vele verdrietige voorbeelden gequote. “Snel” zwanger worden, betekent helaas nog niet ook “snel” een kindje krijgen.
Nee, daar ben ik me zeer zeker van bewust. Het is een geschenk als je een kinderwens hebt en dit soort ellende je bespaard blijft denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven