Terschelling

28-11-2020 17:01 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen tussen kerst en oudjaar paar dagen naar een Waddeneiland. We hebben een annuleerbare boeking, maar we twijfelen. De boot moet vooraf (ook voor fietsers) gereserveerd worden. Stel dat je eerder naar huis moet/wil wat is dan de kans dat je boot kan wijzigen? Rederij zegt dat dit meestal wel lukt, maar met feestdagen wel drukker op de boot. Heeft iemand hier ervaring mee? En is Terschelling leuk in de winter?
Ik heb wel eens tickets gewijzigd bij Doeksen. Ging altijd makkelijk.
Zeker als je één of twee dagen van te voren wil wijzigen, geen probleem. Een uurtje of wat voor vertrek nog een plek vinden is alleen lastiger op populaire/drukke dagen.
En of het leuk is in de winter:
Dat ligt er een beetje aan wat jij leuk vindt. Hou je van wind, kou en stilte: ja, dan is het leuk.
Nu zal het tussen kerst en oud&nieuw niet totaal uitgestorven zijn, maar er is niet zo veel te doen nu als je echt vermaakt wilt worden.
Lekker fietsen en wandelen kan altijd natuurlijk. Terschelling is elk seizoen de moeite waard.
Ameland ook
Als het stormt vaart de boot soms helemaal niet. Dan moet iedereen omboeken.
Zo ben ik eens 8 dagen op Terschelling geweest in de winter terwijl het plan maar een midweek was.

Toen was ik er trouwens ook echt wel uitgekeken.
merano wijzigde dit bericht op 28-11-2020 19:04
2.22% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Er was vandaag brand op de Midsland (een van de veerboten, vaart voornamelijk op Vlieland maar gaat ook wel eens via Vlieland naar Terschelling en dan naar Harlingen).
Die boot lag er dus uit. De reizigers zijn allemaal met de snelboot opgehaald.
Mijn ervaring is dat je best makkelijk om kan boeken. Ook rond kerst.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik ben dol op de wadden in de winter en wij gaan elk jaar naar een van de eilanden (behalve Texel). Lekker uitwaaien op het strand, dan een drankje met wat lekkers in het paviljoen, op de fiets de duinen door, ergens lunchen, weer wandelen, fietsen en 's avonds uit eten. Echt genieten.

Dit jaar was het heel anders natuurlijk en om eerlijk te zijn vond ik dit de minste vakantie. Ik ben net terug uit Vlieland. Heb je een paar uur op het strand gewandeld, kun je als je mazzel hebt ergens een kop koffie uit een kartonnen bekertje in de regen opdrinken. Er waren overigens nog behoorlijk veel toeristen.

Als je puur voor de rust en de natuur gaat zul je zeker gaan genieten.
Ik zou er nu niet veel aan vinden. Koud, nat, veel wind, en de horeca is dicht.
Ik kom in de lente wel terug.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wij waren afgelopen weekend op Terschelling en ik vond er weinig aan. Het was koud en winderig, ondanks dat het zonnig en relatief warm was voor november. Opzich niks mis met uitwaaien, maar opwarmen met een kop koffie zat er niet in. Uit eten of een drankje doen kon ook niet en winkelen voelde niet relaxed.
Wij hadden gelukkig een huisje met genoeg vermaak, maar die had net zo goed op de Veluwe kunnen staan! Scheelt weer een (dure) boottocht van 2 uur.
Het lijkt mij ook niks. Behalve dat je nergens kunt opwarmen, kun je buiten de deur van je hotel of huisje ook nergens naar de wc.
.
TO ik ben een Vlie-lover, ook via Doeksen, naar en van Vlie is een boot wijzigen echt een fluitje van een cent, dezelfde dag nog. Het lijkt mij dus dat dat naar Terschelling ook niet zo moeilijk is.

Altijd een goed idee, de wadden. Ik wil ook weer 😁. (Ben 5 weken geleden nog een paar dagen naar Schier geweest, en van de zomer naar Vlie en dat ga ik komende zomer weer doen zoals ieder jaar met mn familie)
Ff een tip: neem een hotel. Dan kun je wel uit eten - in het hotel dan weliswaar - en de bar in.
Fate is just the weight of circumstances
Phoebe1982 schreef:
28-11-2020 19:32
TO ik ben een Vlie-lover, ook via Doeksen, naar en van Vlie is een boot wijzigen echt een fluitje van een cent, dezelfde dag nog. Het lijkt mij dus dat dat naar Terschelling ook niet zo moeilijk is.

Altijd een goed idee, de wadden. Ik wil ook weer 😁. (Ben 5 weken geleden nog een paar dagen naar Schier geweest, en van de zomer naar Vlie en dat ga ik komende zomer weer doen zoals ieder jaar met mn familie)
Hier ook een Vlie-Lover ❤️. Ken je de pagina ‘Heerlijk Vlieland?’

Als kind zowat elke vakantie op Stort doorgebracht. Mijn moeder hebben we daar uitgestrooid (niet op Stort 😂). Nu helaas al even geleden dat we geweest zijn. Mijn inkomen groeit helaas niet mee met de huidige tarieven. We wilden als familie een standplaats gaan nemen maar met Corona durfden we dat eerst niet aan. Misschien komend jaar.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
impala schreef:
28-11-2020 19:24
Het lijkt mij ook niks. Behalve dat je nergens kunt opwarmen, kun je buiten de deur van je hotel of huisje ook nergens naar de wc.
Nog nooit op je hurken in het bos of de duinen gezeten?
Ok, officieel is het verboden, maar zelfs in de zomer is er op zo'n eiland niet overal een toilet beschikbaar.
Zolang je geen toiletpapier achterlaat of enorme drollen draait naast het fietspad, is er weinig aan de hand vind ik.

Ik ga regelmatig in de wintermaanden naar Terschelling. Thermosfles thee mee, plekje uit de wind zoeken en dan kan buiten zijn echt heel fijn zijn. Ook als de horeca gesloten is.
Wauw wat al veel reacties. Bedankt. We denken er nog even over na. Dat horeca dicht is, maakt ons ook zeker aan het twijfelen.
suzyqfive schreef:
28-11-2020 21:11
Hier ook een Vlie-Lover ❤️. Ken je de pagina ‘Heerlijk Vlieland?’

Als kind zowat elke vakantie op Stort doorgebracht. Mijn moeder hebben we daar uitgestrooid (niet op Stort 😂). Nu helaas al even geleden dat we geweest zijn. Mijn inkomen groeit helaas niet mee met de huidige tarieven. We wilden als familie een standplaats gaan nemen maar met Corona durfden we dat eerst niet aan. Misschien komend jaar.
:high5:
Wij zijn afgelopen zomer gewoon geweest, ook op Stortemelk. De pleegebouwen waren nog ff dicht dus het was een beetje behelpen maar het was heerlijk rustig.

TO toen ik eind oktober op Schier was was de horeca uiteraard ook dicht maar ik heb me niet verveeld. (Ok ik moet zeggen dat ik daar ook niet goed in ben..)
Het was juist heerlijk rustig.
drakootje schreef:
28-11-2020 21:32
Wauw wat al veel reacties. Bedankt. We denken er nog even over na. Dat horeca dicht is, maakt ons ook zeker aan het twijfelen.
Je kunt toch afhalen of laten bezorgen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
stippensokken schreef:
28-11-2020 21:28
Nog nooit op je hurken in het bos of de duinen gezeten?
Ok, officieel is het verboden, maar zelfs in de zomer is er op zo'n eiland niet overal een toilet beschikbaar.
Zolang je geen toiletpapier achterlaat of enorme drollen draait naast het fietspad, is er weinig aan de hand vind ik.

Jawel, bij de eerste lockdown waren wc's ook dicht. Maar met dit weer hou ik mijn broek liever aan buiten. En poepen doe ik ook niet in de bosjes.
.
Ik ben dol op Terschelling, maar in de winter ga ik liever naar Texel, omdat daar bij slecht weer ook nog wat te beleven is. Wij gaan eigenlijk elke winter wel een keer naar de wadden. Deze winter gaan we niet. Een wandeling met slecht weer is toch echt leuker als je kunt opwarmen met een warme chocolademelk of een glas wijn in een strandtent.

Als ik nu zou gaan, zou ik denk ik kiezen voor hotel vd Werff op Schiermonnikoog, omdat ze daar zo'n leuke foyer en bar hebben. Maar ja, met kinderen is een hotel niet ideaal, dus blijven we maar thuis.
Er is nu een vuurwerk-verbod met oud&nieuw, maar het viel mij indertijd op dat er op de eilanden veel minder vuurwerk is, dan in bijvoorbeeld een stad.
Dus als je voor de rust gaat: zeker doen.

Op de website kun je zien hoe vol de boot is (bij boeken staat er "nog xxx personen vrij). Ik denk dat het erg meevalt hoe vol de boot is.
Wij gaan elk jaar wel een keer naar Terschelling, in een schoolvakantie meestal, en hebben ook al diverse keren de boot moeten omboeken. Was nooit een probleem, zelfs niet met de auto. Soms kom je dan wel op een ongelukkig tijdstip terecht, zoals 's ochtends om 7 uur of zo, maar een plekje vind je altijd wel.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven