Stolsels tijdens menstruatie en zwanger worden

29-11-2020 17:49 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij zijn bezig met een kinderwens, en ik vroeg mij het volgende af. Ik heb altijd last van stolsels tijdens m'n menstruatie. Nu hoorde ik dat je daardoor mogelijk moeilijker zwanger kan worden. Voordat ik meteen bij de huisarts aan de bel trek, zijn er hier mensen die zwanger zijn geworden en die ook altijd last hebben/hadden van stolsels en waarbij het dus geen problemen opleverde?
Ja hier. Zwanger geworden op mijn 32 ste en altijd enorme stolsels gehad.
Een vriendin van mij hetzelfde...
Ik heb altijd last van stolsels en ook zware/heftige menstruaties. (Nog) niet zwanger, maar wel een kijkoperatie gehad om te zien of ik hierdoor verminderd vruchtbaar zou kunnen zijn. Dit was niet het geval, dus in principe zou het moeten lukken om zwanger te worden.
Ik heb vanaf mijn eerste menstruatie stolsels maar wel 3x in 1x zwanger.

1x miskraam maar dat was een manco in de celdeling.

Ik wist niet dat stolsels een prombleem waren. Is het niet dik baarmoederslijmvlies?
Ik kwam altijd om in de stolsels maar ik raakte gewoon zwanger hoor. Ik kom trouwens nog steeds om in de stolsels maar zwanger raken is niet meer zo'n issue niet op mijn 51e.
Stolsels zijn helemaal geen probleem. Stolsels zijn namelijk niets meer of minder dan (de naam zegt het al) wat gestold bloed met slijm samen.

Dat is het maandelijkse proces. Baarmoederslijmvlies wordt afgestoten en dat bloedt.

Overigens zegt het ook niets over de dikte van je baarmoederslijmvlies. Ik had namelijk ook altijd stolsels, maar een normale tot zelfs dunne dikte. (4mm tegenover dat het tussen de 5 en 10mm kan zijn dacht ik)
Fijn deze reacties :) Iemand vertelde me en ik las ook ergens dat stolsels het moeilijker maakt bij innesteling. Maar dit geeft me een hoop vertrouwen, thanks!
Stolsels krijg je pas wanneer je lichaam het seintje krijgt dat het moet gaan menstrueren. Het baarmoederslijmvlies wordt dan afgestoten en daarbij komt naast het slijmvlies ook bloed vrij dat in je baarmoeder stolt en samenklontert met het slijmvlies.

Dit proces gebeurt niet wanneer je zwanger bent. Omdat je baarmoederslijmvlies niet wordt afgestoten.

Hier altijd snel zwanger geworden en ik had echt verschrikkelijke menstruaties. Daarom heb ik ook mijn baarmoederslijmvlies laten weghalen (novasure). 2 weken full monty op een gegeven moment. Gezin compleet dus toen ik 33 was dat laten doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Winky22 schreef:
29-11-2020 19:53
Fijn deze reacties :) Iemand vertelde me en ik las ook ergens dat stolsels het moeilijker maakt bij innesteling. Maar dit geeft me een hoop vertrouwen, thanks!
Nee joh. Dat staat allemaal los van elkaar. Die stolsels vormen zich pas als je ongesteld wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven