Vriendin support me niet

29-11-2020 19:14 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, ik zou graag eens iets tegen jullie aanhouden. Het gaat om het gedrag van een heel oude (lees lange vriendschap) vriendin van me. Wij zijn beiden al jaren onderneemster zij het in heel verschillende branches. Mijn vriendin is van nature best gesloten, maar als onderneemster kan zij wel heel sociaal zijn met haar klanten en netwerk. Dat moet natuurlijk ook wel. Ik probeer haar dan ook altijd te promoten door mensen naar haar shop te verwijzen, en zelf koop ik ook regelmatig iets in haar winkel. Als onderneemster vind ik dat je elkaar een beetje moet supporten.
Wat mij steekt is dat zij dat totaal niet terug geeft. Zij heeft nog nooit iets van mij gekocht, iemand naar mij doorverwezen, of zelfs maar een suggestie gedaan dat ik eens met die of die zou kunnen praten, om mijn netwerk uit te breiden. Is het raar dat ik dit vreemd vind? Hoe zouden jullie dat vinden?
Madeliefjees schreef:
29-11-2020 19:56
[...]
Indd. klinkt als een profiteurtje.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-11-2020 08:02
Reden: quote verwijderd
4.56% gewijzigd
Normaal gezien zou ik mijn vrienden wel helpen hiermee ja, met name als het een winkeltje oid is waar weinig fout kan gaan.
Lijkt me een kleine moeite.

Als ze dildo's verkopen zou ik ze niet overal aanprijzen tenzij iemand erom vraagt.
@zonmuis 😆. Had ik al verteld dat ik een uitvaartservice run?🤣
Joh, als mijn beste vriend een sporttassen winkel begint (ik sport vrij weinig), dan koop ik echt wel ooit een sporttas. Al is het maar als cadeau voor een ander. Ik vind het niet meer dan normaal dat je je vrienden ook op zakelijk gebied support.
Lisa00 schreef:
29-11-2020 20:51
Maar gezien het feit dat jij een uitvaartservice runt, vind ik het een beetje raar dat je iets van haar terug verwacht. Het is nou ook geen alledaagse branche toch?
Niet iets kopen als je het niet wil hebben.
Gewoon eens vragen of ze wil helpen jou een beetje te promoten.
Vlamtosti schreef:
29-11-2020 21:06
Maar gezien het feit dat jij een uitvaartservice runt, vind ik het een beetje raar dat je iets van haar terug verwacht. Het is nou ook geen alledaagse branche toch?
Ze kan best af en toe een kist kopen :P
Lisa00 schreef:
Juist dan is je verwachting raar.
Ik beveel zakelijke diensten van vrienden ook niet bij andere vrienden aan. Ik hou dit gewoon graag gescheiden.
Is dat serieus, die uitvaart service? Of grapje? Wij kregen een vreselijke vrouw van de DELA, echt een draak. Maar ja, we hebben het er maar mee gedaan en zijn in dat weekje echt niet op zoek gegaan naar een ander. Haar op de dag zelf een minimale rol toebedeeld.
Babette2017 schreef:
29-11-2020 21:05
Joh, als mijn beste vriend een sporttassen winkel begint (ik sport vrij weinig), dan koop ik echt wel ooit een sporttas. Al is het maar als cadeau voor een ander. Ik vind het niet meer dan normaal dat je je vrienden ook op zakelijk gebied support.
Nee, dat zou ik niet doen. Zeker niet als bekend is dat ik niet sport.

Ja, heb weleens een hammamdoek gekocht van een vriendin en een bedrijfsuitje georganiseerd bij het eventsbedrijf van een vriend. Maar, dat ben ik zelf. Ik zou het zeker niet anderen aanbevelen. Wat er dan gebeurt straalt ergens ook op jou af en daar heb ik geen zin in.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 29-11-2020 21:14
0.45% gewijzigd
LīlyRose schreef:
29-11-2020 21:08
Ze kan best af en toe een kist kopen :P
:hihi:
calvijn1 schreef:
29-11-2020 19:48
Ja? Echt?
Ik zou mij hier helemaal niet toe verplicht willen voelen.
Werk en vriendschap moet je gescheiden houden
Nou als een bekende zoiets als een bakkerij heeft zou ik daar idd wel brood gaan kopen. Brood kopen bij een bakkerij doe ik toch; waarom dan niet bij iemand die je kent om diegene te steunen?
Ik zie ook niet in hoe je tijdens een gezellig dagje winkelen reclame wilt ontvangen voor een uitvaartdienst. Tenzij die winkel rouwboeketten of begrafeniskleding, kisten of grafstenen verkoopt, praat je toch niet zo snel over een uitvaart.
Als ik een naaste verlies, zou ik eerder kiezen voor een onbekende uitvaartverzorger dan een vriendin. Is me dan net wat te close.

Ik geloof niet dat ik in deze een vriendin aanbeveel. Ik zou denken: dat moeten de mensen zelf maar kiezen en wil hen mijn vriendin niet opdringen. Ze hebben verdriet genoeg. Kan het zoiets zijn?
Met een uitvaartverzorger moet het vooral klikken.
Lisa00 schreef:
Ik probeer me even in te beelden hoe jij dan verwacht dat zij jou zakelijk support.

Bijv... er komt iemand in haar winkel, die verteld mn moeder is gister overleden... Dat zijn dan zegt, ooh ik weet nog zo’n goede uitvaartservice. Moet je echt eens proberen :bonk:

Dat is toch zwaar ongepast. Jij zal het moeten hebben van de fijne ervaringen van klanten. Niet uit je vriendenkring...

Vind het ook wel bijzonder dat je dit zelf niet lijkt te snappen.
trien30 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 21:38
5.82% gewijzigd
Vriendschap is vriendschap, geen zakelijke relatie. Leuk als ze mijn diensten waardeert en zonodig aanschaft bij mij, maar zeker geen voorwaarde. Laat die verwachting los en richt je op jullie vriendschap.
Vlamtosti schreef:
29-11-2020 21:06
Ik lees het als grapje 😁
STEUNT MIJ NIET!!!

Verdorie
WollekeWiet schreef:
29-11-2020 21:37
Ik lees het als grapje 😁
Ow...ik niet :-P)
RikM schreef:
29-11-2020 21:40
STEUNT MIJ NIET!!!

Verdorie
Het gaat om de zakelijke kant in hun vriendinnenbestaan.
WollekeWiet schreef:
29-11-2020 21:37
Ik lees het als grapje 😁

Ik ook.
Het was natuurlijk een geintje..dat van die uitvaartdienst.
Lisa00 schreef:
29-11-2020 22:08
Het was natuurlijk een geintje..dat van die uitvaartdienst.
Of het nu een grapje was of niet het lat wel zien dat het helemaal niet vanzelfsprekend of passend is om vrienden aan de prijzen.

Ga gewoon uit van je eigen kracht!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven