Vriendin support me niet
zondag 29 november 2020 om 19:14
Hi dames, ik zou graag eens iets tegen jullie aanhouden. Het gaat om het gedrag van een heel oude (lees lange vriendschap) vriendin van me. Wij zijn beiden al jaren onderneemster zij het in heel verschillende branches. Mijn vriendin is van nature best gesloten, maar als onderneemster kan zij wel heel sociaal zijn met haar klanten en netwerk. Dat moet natuurlijk ook wel. Ik probeer haar dan ook altijd te promoten door mensen naar haar shop te verwijzen, en zelf koop ik ook regelmatig iets in haar winkel. Als onderneemster vind ik dat je elkaar een beetje moet supporten.
Wat mij steekt is dat zij dat totaal niet terug geeft. Zij heeft nog nooit iets van mij gekocht, iemand naar mij doorverwezen, of zelfs maar een suggestie gedaan dat ik eens met die of die zou kunnen praten, om mijn netwerk uit te breiden. Is het raar dat ik dit vreemd vind? Hoe zouden jullie dat vinden?
Wat mij steekt is dat zij dat totaal niet terug geeft. Zij heeft nog nooit iets van mij gekocht, iemand naar mij doorverwezen, of zelfs maar een suggestie gedaan dat ik eens met die of die zou kunnen praten, om mijn netwerk uit te breiden. Is het raar dat ik dit vreemd vind? Hoe zouden jullie dat vinden?

zondag 29 november 2020 om 20:22
Indd. klinkt als een profiteurtje.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-11-2020 08:02
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd
4.56% gewijzigd
zondag 29 november 2020 om 21:05
zondag 29 november 2020 om 21:06

zondag 29 november 2020 om 21:14
Nee, dat zou ik niet doen. Zeker niet als bekend is dat ik niet sport.Babette2017 schreef: ↑29-11-2020 21:05Joh, als mijn beste vriend een sporttassen winkel begint (ik sport vrij weinig), dan koop ik echt wel ooit een sporttas. Al is het maar als cadeau voor een ander. Ik vind het niet meer dan normaal dat je je vrienden ook op zakelijk gebied support.
Ja, heb weleens een hammamdoek gekocht van een vriendin en een bedrijfsuitje georganiseerd bij het eventsbedrijf van een vriend. Maar, dat ben ik zelf. Ik zou het zeker niet anderen aanbevelen. Wat er dan gebeurt straalt ergens ook op jou af en daar heb ik geen zin in.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 29-11-2020 21:14
0.45% gewijzigd
zondag 29 november 2020 om 21:17
Nou als een bekende zoiets als een bakkerij heeft zou ik daar idd wel brood gaan kopen. Brood kopen bij een bakkerij doe ik toch; waarom dan niet bij iemand die je kent om diegene te steunen?
zondag 29 november 2020 om 21:19

zondag 29 november 2020 om 21:22
Als ik een naaste verlies, zou ik eerder kiezen voor een onbekende uitvaartverzorger dan een vriendin. Is me dan net wat te close.
Ik geloof niet dat ik in deze een vriendin aanbeveel. Ik zou denken: dat moeten de mensen zelf maar kiezen en wil hen mijn vriendin niet opdringen. Ze hebben verdriet genoeg. Kan het zoiets zijn?
Ik geloof niet dat ik in deze een vriendin aanbeveel. Ik zou denken: dat moeten de mensen zelf maar kiezen en wil hen mijn vriendin niet opdringen. Ze hebben verdriet genoeg. Kan het zoiets zijn?
zondag 29 november 2020 om 21:37
Ik probeer me even in te beelden hoe jij dan verwacht dat zij jou zakelijk support.
Bijv... er komt iemand in haar winkel, die verteld mn moeder is gister overleden... Dat zijn dan zegt, ooh ik weet nog zo’n goede uitvaartservice. Moet je echt eens proberen

Dat is toch zwaar ongepast. Jij zal het moeten hebben van de fijne ervaringen van klanten. Niet uit je vriendenkring...
Vind het ook wel bijzonder dat je dit zelf niet lijkt te snappen.
trien30 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 21:38
5.82% gewijzigd

zondag 29 november 2020 om 21:44

zondag 29 november 2020 om 21:53
zondag 29 november 2020 om 22:42