Daten met man in scheiding

18-10-2020 11:08 341 berichten
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:05
Reden: .
99.84% gewijzigd
Hoi TO, ik heb in precies dezelfde situatie gezeten. Heb iemand leren kennen die mij bij de eerste ontmoeting (was geen date, maar we kwamen toevallig in gesprek op een feestje) vertelde dat hij en zijn vrouw uit elkaar gingen. Dat was in juni. We spraken vaker af. Eerst gewoon als nieuwe vrienden. In augustus voelden we toch wel meer voor elkaar. Maar ik twijfelde heel erg. Hetzelfde probleem als jij had: ik wilde niet een soort rebound worden. Hoe serieus was hij met mij? Hij was nog niet eens officieel gescheiden! In september werd de scheiding definitief. Maar zijn ex kon pas in januari in haar nieuwe huis, dus ze woonden nog samen.
Ondanks alle twijfels van mijn kant (het leek mij echt niet verstandig om van de een naar de ander te gaan), zijn we het toch aangegaan met elkaar en hebben we dat in november ook laten weten aan familie, vrienden, etc.
Ik zei steeds tegen hemhet is veel beter om eerst alles op een rijtje te zetten. Om een tijdje alleen te zijn. Maar hij zei dan: hoe lang moet ik wachten? Wanneer mag het wel? Waarom zouden we het onszelf moeilijk maken?
Inmiddels zijn we al meer dan 7 jaar bij elkaar. Dus happy end!
Het kan dus wel goed gaan...
lottie_74 schreef:
30-11-2020 14:22
Hoi TO, ik heb in precies dezelfde situatie gezeten. Heb iemand leren kennen die mij bij de eerste ontmoeting (was geen date, maar we kwamen toevallig in gesprek op een feestje) vertelde dat hij en zijn vrouw uit elkaar gingen. Dat was in juni. We spraken vaker af. Eerst gewoon als nieuwe vrienden. In augustus voelden we toch wel meer voor elkaar. Maar ik twijfelde heel erg. Hetzelfde probleem als jij had: ik wilde niet een soort rebound worden. Hoe serieus was hij met mij? Hij was nog niet eens officieel gescheiden! In september werd de scheiding definitief. Maar zijn ex kon pas in januari in haar nieuwe huis, dus ze woonden nog samen.
Ondanks alle twijfels van mijn kant (het leek mij echt niet verstandig om van de een naar de ander te gaan), zijn we het toch aangegaan met elkaar en hebben we dat in november ook laten weten aan familie, vrienden, etc.
Ik zei steeds tegen hemhet is veel beter om eerst alles op een rijtje te zetten. Om een tijdje alleen te zijn. Maar hij zei dan: hoe lang moet ik wachten? Wanneer mag het wel? Waarom zouden we het onszelf moeilijk maken?
Had hij kinderen? Heeft hij de stap gezet om te gaan scheiden?
lottie_74 schreef:
30-11-2020 14:22
Denk dat her wezenlijke verschil is dat jouw partner er echt voor ging en gaat. Dat lijkt bij de inmiddels ex-vlam van TS echt niet zo.
Hij had geen kinderen. En het was een gezamenlijke beslissing van hem en zijn ex, met wie hij trouwens nog steeds goed contact heeft. Zij heeft ook een nieuwe relatie en we spreken af en toe met zijn vieren af.
Ik heb niet hele topic gelezen (sorry!) En was dus niet op de hoogte van alle ontwikkelingen van TO.
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:10
99.45% gewijzigd
Heb je alle contact nu definitief gestopt?
Ik had niet echt een keuze Lois. Er was niet eens een gesprek mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Newstart20 schreef:
01-12-2020 19:17
Hij heeft wel wat anders aan zijn hoofd. Dat je dat niet begrijpt.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
01-12-2020 19:48
Grappig. De ene zegt dat ik te veel begrip toon en de ander te weinig. Wat mij betreft staat en valt alles met goede communicatie. En die ontbreekt. En daar heb ik inderdaad geen begrip voor. Of beter gezegd: dat tolereer ik niet. Niet van een vlam, een vriendin, een collega of wie dan ook.
Newstart20 schreef:
01-12-2020 20:02
Grappig. De ene zegt dat ik te veel begrip toon en de ander te weinig. Wat mij betreft staat en valt alles met goede communicatie. En die ontbreekt. En daar heb ik inderdaad geen begrip voor. Of beter gezegd: dat tolereer ik niet. Niet van een vlam, een vriendin, een collega of wie dan ook.
Er valt weinig te tolereren bij deze man, want hij is er niet.
Inmiddels niet meer nee. Je punt is duidelijk.
Newstart20 schreef:
01-12-2020 19:17

Dan weet je iig zeker dat ie de moeite niet waard is na je zo lang aan het lijntje gehouden te hebben. Opgeruimd staat netjes moet je maar denken!
loisnvt schreef:
01-12-2020 20:09
Dan weet je iig zeker dat ie de moeite niet waard is na je zo lang aan het lijntje gehouden te hebben. Opgeruimd staat netjes moet je maar denken!
Dat probeer ik inderdaad. Al blijf ik het frappant vinden dat iemand uren in goeie gesprekken steekt en dan toch afhaakt. Dan heb ik toch wel de neiging om te kijken in hoeverre ik daar zelf de oorzaak van ben. En dan helpt het verwijt dat ik te veel verwachtte en te weinig ruimte gaf niet echt mee.
je verwachtte hele normale dingen. Er is echt niks mis met je verwachtingen. Hij had je dat gewoon niet te bieden. Als je naar jezelf wilt kijken, zou ik energie steken in hoe je dit soort mannen sneller herkent en ook daadwerkelijk links laat liggen.
Newstart20 schreef:
01-12-2020 20:15
Dat probeer ik inderdaad. Al blijf ik het frappant vinden dat iemand uren in goeie gesprekken steekt en dan toch afhaakt. Dan heb ik toch wel de neiging om te kijken in hoeverre ik daar zelf de oorzaak van ben. En dan helpt het verwijt dat ik te veel verwachtte en te weinig ruimte gaf niet echt mee.
In die uren heeft hij bedacht dat jullie toch geen match zijn. Dat kan toch?
Ik lees dat topic echt met volle verbazing. Wat doe je jezelf aan? En je ziet hem niet eens in het echt...

Maak je hart vrij voor iemand die echt voor je gaat en vrij is.

Je wordt niet makkelijk verliefd zeg je... Maar blijkbaar wordr je graag verliefd op iemand die onbereikbaar is. Zit daar een hechtingdprobleem achter?

Je wil ij een relatie toch gewoon het leuk hebben, samen verliefd zijn, dat hij voor je gaat? Waarom neem je hier genoegen mee?
Ellerlilalinne schreef:
01-12-2020 19:48
Daar kan hij mooi op focussen door niet met andere vrouwen bezig te zijn.
Newstart20 schreef:
01-12-2020 20:15
Ik denk dat het helaas toch gewoon hele fijne afleiding was voor hem maar nu wordt het ineens moeilijker en gaat het hem energie kosten en daar heeft hij geen zin in. Hij wil gewoon doen waar hij zin in heeft zonder dat daar verwachtingen van jouw kant uit voortvloeien. Op het moment dat dat niet meer zo is gooit hij een betonnen muur om zich heen, want dit wilde hj nu niet en hij wil daar ook niet over nadenken. Dat denk ik.
.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:12
99.40% gewijzigd
Zonmuis schreef:
01-12-2020 21:25
Daar kan hij mooi op focussen door niet met andere vrouwen bezig te zijn.
Hij zal wel gewoon leuk en luchtig contact willen met een vrouw, maar TO is bloedserieus met haar intenties. Dat kan, maar dat moet hij ook maar willen/kunnen, hij zit immers in een scheiding.
Ellerlilalinne schreef:
02-12-2020 15:16
Hij zal wel gewoon leuk en luchtig contact willen met een vrouw, maar TO is bloedserieus met haar intenties. Dat kan, maar dat moet hij ook maar willen/kunnen, hij zit immers in een scheiding.

Hij is geen 16 meer hè en daarnaast wist hij op een gegeven moment precies wat haar intenties waren. Een beetje vent was gewoon duidelijk geweest ipv haar aan het lijntje te houden. Of vind je het gewoon prettig om alles in de schoenen van TO te schuiven?
loisnvt schreef:
02-12-2020 15:59
Hij is geen 16 meer hè en daarnaast wist hij op een gegeven moment precies wat haar intenties waren. Een beetje vent was gewoon duidelijk geweest ipv haar aan het lijntje te houden. Of vind je het gewoon prettig om alles in de schoenen van TO te schuiven?
Heb je haar OP gelezen?

Ze schrijft zelf al dat zij haast heeft en serieus op zoek is. Een man in scheiding is dan niet de beste keuze.
Ellerlilalinne schreef:
02-12-2020 16:08
Heb je haar OP gelezen?

Ze schrijft zelf al dat zij haast heeft en serieus op zoek is. Een man in scheiding is dan niet de beste keuze.
Daar ga je weer met je interpretaties. Graag weer een partner willen is niet gelijk aan haast hebben. En verder ga ik niet meer op je zinloze bijdrages reageren.
Newstart20 schreef:
02-12-2020 18:06
Daar ga je weer met je interpretaties. Graag weer een partner willen is niet gelijk aan haast hebben. En verder ga ik niet meer op je zinloze bijdrages reageren.

Beter ook, begrijpend lezen is helaas niet iedereen gegeven. :biggrin:
Helaas niet nee.

Maar iedere gek z'n gebrek zullen we maar zeggen.
anoniem_63be068e00cbc wijzigde dit bericht op 04-01-2021 22:12
52.65% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven