Iemand ervaring met inleiden met Misoprostol tabletten?
woensdag 2 december 2020 om 11:03
Hi dames, vanmiddag zal ik met 39+4 (vanwege hoge bloeddruk) ingeleid worden met Misoprostol. Heb helaas nog helemaal geen ontsluiting en baarmoedermond was nog helemaal niet verweekt. Iemand hier ervaring mee en duurde het lang voordat je kindje uiteindelijk geboren werd?
Ben stiekem erg zenuwachtig... maar ook heel blij dat de kleine er nu echt echt aan zit te komen
Ben stiekem erg zenuwachtig... maar ook heel blij dat de kleine er nu echt echt aan zit te komen

woensdag 2 december 2020 om 11:20
Ik kreeg van 1 tabletje misoprostol vaginaal direct een weeënstorm (vliezen waren wel al spontaan gebroken). 10 uur weeënstorm later zat ik op 5cm en werd het een spoedkeizersnede vanwege foetale nood. Maar mijn lijf had de eerste start dus al zelf gemaakt door gebroken vliezen en baby had in het vruchtwater gepoept, was gewoon niet ideaal allemaal.
Ik hoor om mij heen veel vaker de ervaring dat het heel lang niks doet en dat je 24 uur later alsnog verder wordt ingeleid. Uiteindelijk zeggen alle verhalen ook niks over hoe het bij jou zal gaan. In elk geval heel veel succes! Probeer rustig te blijven en te vertrouwen op je lijf en baby.
Ik hoor om mij heen veel vaker de ervaring dat het heel lang niks doet en dat je 24 uur later alsnog verder wordt ingeleid. Uiteindelijk zeggen alle verhalen ook niks over hoe het bij jou zal gaan. In elk geval heel veel succes! Probeer rustig te blijven en te vertrouwen op je lijf en baby.
woensdag 2 december 2020 om 11:28
Ja ik heb ze gehad. Eerst met een ballonnetje geprobeerd (had al beetje ontsluiting dus dat kon) maar dat deed bijna niks, eerste tabletje ook niet en na het tweede tabletje kwam het op gang. Toen hebben ze vrij snel de vliezen gebroken en daarna ging het wel snel. Op een gegeven moment heb ik wel opwekkers erbij gekregen omdat mijn zoontje het niet meer zo goed had daarbinnen dus we moesten wat haast maken.
Volgens mij ging het ongeveer zo
woensdagmiddag opgenomen, savonds ballonnetje erin
donderdagochtend eerste tabletje, wachten
in de middagmiddag tweede tabletje, wachten
einde middag/begin avond naar de verloskamer, vliezen breken
begin van de nacht van donderdag op vrijdag bevallen
inleiden kan wel even duren..na elk tabletje een paar uur wachten om te kijken of er wat gebeurt en dan pas de volgende. Je bent zo een dag of 2 dagen verder als het tegenzit.
Volgens mij ging het ongeveer zo
woensdagmiddag opgenomen, savonds ballonnetje erin
donderdagochtend eerste tabletje, wachten
in de middagmiddag tweede tabletje, wachten
einde middag/begin avond naar de verloskamer, vliezen breken
begin van de nacht van donderdag op vrijdag bevallen
inleiden kan wel even duren..na elk tabletje een paar uur wachten om te kijken of er wat gebeurt en dan pas de volgende. Je bent zo een dag of 2 dagen verder als het tegenzit.

woensdag 2 december 2020 om 11:29
woensdag 2 december 2020 om 11:35
Yes, gekregen toen het nog potdicht zat Ivm een scheurtje in t vlies. Was op dinsdagochtend. Er werd bij gezegd dat ik waarschijnlijk donderdag pas ging bevallen
.
Maar in mijn geval nam mijn lijf het over en begonnen rond het avondeten de weeen. 23.23 was ze geboren. Goede ervaring dus.
Bij een andere bevalling ingeleid met een ballonnetje en daarna door met weeenopwekkers. Met vier cm ruggenprik laten zetten en toen was het heel goed te doen

Maar in mijn geval nam mijn lijf het over en begonnen rond het avondeten de weeen. 23.23 was ze geboren. Goede ervaring dus.
Bij een andere bevalling ingeleid met een ballonnetje en daarna door met weeenopwekkers. Met vier cm ruggenprik laten zetten en toen was het heel goed te doen

woensdag 2 december 2020 om 12:08
Ik werd jaren geleden ingeleid met gel. Ik weet niet meer wat erin zat, maar de bevalling kwam bijna direct op gang. Het begon voorspoedig, 7 centimeter in vijf uur, maar vervolgens 10 uur weeënstorm voor de laatste centimeters.
Nummer 2 was vliezen breken en aan het infuus. Drie kwartier weeënstorm en toen was ze er.
Nummer 2 was vliezen breken en aan het infuus. Drie kwartier weeënstorm en toen was ze er.
woensdag 2 december 2020 om 16:09
Eerste zoon geboren na inleiding met tabletten. Eerste tablet donderdagochtend ingebracht, vrijdag op zaterdagnacht geboren. Al die tijd in het ziekenhuis, waar slapen niet lukte. Het voelde als een marathon. Ineens ging het heel snel, vrijdagmiddag weeënstorm van 4 uur, maar kwam niet verder dan 5cm. Na de ruggenprik (wat ik écht niet wilde vooraf) ging het wat vlotter. 7 uur na de prik (inclusief ruim een uur persen) was hij er. Mijn ervaring met het inbrengen van een ballon is vele malen beter. Maar zoals je boven mij kunt lezen, reageert geen lichaam hetzelfde. Ik had graag wel óók ervaringen als de mijne willen lezen.
vrijdag 4 december 2020 om 07:21
Toevallig in november ook ingeleid met 38.3. Moest me zondagochtend melden en kreeg een ballonnetje, deze had maandag niks gedaan dus 2x per dag een tablet gekregen. Dinsdagochtend nog steeds niks gedaan dus hebben ze het ballonnetje leeg gelaten en kregen we 2 rustdagen thuis. Donderdagochtend weer melden in het ziekenhuis en weer een ballonnetje, deze had vrijdag weer niks gedaan dus weer 2x een tablet. Zaterdagochtend hadden we onze tassen al weer ingepakt want ballonnetje zat nog vast dus dachten weer naar huis te gaan. Bleek dat ik toch net 2/3 cm ontsluiting had en dat ze de vliezen konden breken. 19 uur later zaterdag op zondagnacht met weeenopwekkers bevallen.
Dit is voor jou waarschijnlijk een heel negatief verhaal maar wil het toch met je delen. Wij gingen er namelijk vanuit dat bij een inleiding we 1 of 2 dagen later een kindje zouden hebben. Dit is ons heel erg tegengevallen dat dit een week heeft geduurd.
Dit is voor jou waarschijnlijk een heel negatief verhaal maar wil het toch met je delen. Wij gingen er namelijk vanuit dat bij een inleiding we 1 of 2 dagen later een kindje zouden hebben. Dit is ons heel erg tegengevallen dat dit een week heeft geduurd.
vrijdag 4 december 2020 om 10:50
Maar werd je dan ook ingeleid vanwege hoge bloeddruk of niet? Want bij mij gaven ze al aan dat ze nooit zo lang zouden wachten (2 rustdagen bijvoorbeeld). Maar ik was al wel flink ziek.Baconstrip schreef: ↑04-12-2020 07:21Toevallig in november ook ingeleid met 38.3. Moest me zondagochtend melden en kreeg een ballonnetje, deze had maandag niks gedaan dus 2x per dag een tablet gekregen. Dinsdagochtend nog steeds niks gedaan dus hebben ze het ballonnetje leeg gelaten en kregen we 2 rustdagen thuis. Donderdagochtend weer melden in het ziekenhuis en weer een ballonnetje, deze had vrijdag weer niks gedaan dus weer 2x een tablet. Zaterdagochtend hadden we onze tassen al weer ingepakt want ballonnetje zat nog vast dus dachten weer naar huis te gaan. Bleek dat ik toch net 2/3 cm ontsluiting had en dat ze de vliezen konden breken. 19 uur later zaterdag op zondagnacht met weeenopwekkers bevallen.
vrijdag 4 december 2020 om 16:12
Nee ik spuit bloedverdunners ivm een trombosebeen wat ik kreeg in week 36. En die 2 rustdagen kreeg ik om dan weer even te spuiten. Tijdens de inleiding mocht ik de bloedverdunners namelijk niet gebruiken. Dus om veel bloedverlies (en dwarslaesie bij eventuele ruggenprik) te voorkomen ben ik ingeleid. Voelde me verder wel gewoon heel goed.Pinda-Kaas schreef: ↑04-12-2020 10:50Maar werd je dan ook ingeleid vanwege hoge bloeddruk of niet? Want bij mij gaven ze al aan dat ze nooit zo lang zouden wachten (2 rustdagen bijvoorbeeld). Maar ik was al wel flink ziek.