Verhuurder van studio zoekt toenadering

02-12-2020 18:12 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken huur ik een studio.. in een bovenwoning.
De verhuurder woont beneden.
Ik had al door dat hij mij wel leuk vindt middels toenadering, iets gaan drinken samen, of eten.
Ik ben 2keer bij hem geweest voor een wijntje, misschien onnozel, maar ik zag hier geen kwaad in.
Hij is aardig, maar meer niet, ik voel totaal geen enkele connectie naar hem toe.
We hadden het o.a ook over relatie's.
Ik kom net uit een destructieve relatie, zit nog in een echtscheiding, en heb geen enkele zin om wat voor relatie ook maar aan te gaan.
Ik wil eerst genieten van mijn vrijheid, alles een plek geven, en vooral rust!
Hij vroeg in het algemeen of ik weer open stond voor een relatie en ik heb duidelijk nee geantwoord.
Je weet nooit wat er op je pad komt natuurlijk, maar dat heb ik niet gezegd, wel boven genoemde.

Anyway, ik ben een paar dagen weg, en krijg een app van hem.
Dat er een bosje bloemen voor mij klaar ligt bij mijn deur.
Ik voel mij zo ongemakkelijk hierbij, en weet niet wat ik ermee moet.
Ik heb gezegd dat dat aardig van hem is, maar dat ik een paar dagen weg ben.
En ik hou niet van rozen:)(Heb ik niet gezegd hoor).

We zijn van dezelfde leeftijd, maar ik wil niks met die man, voel niks voor die man, hij is gewoon aardig.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Ik weet dat ik kan zeggen dat het attent is van hem, en hopelijk dat er geen bijbedoelingen zijn.

Iemand advies/tips?
Hartstikke lief, Frits, die bloemen. Maar ik hoop niet dat je denkt dat er tussen ons iets gaat bloeien, want dat zit er echt niet in.
Wat eten we vanavond?
Ik vind het creepy overkomen. Ik zou het slot van je kamer vervangen en dan iets anders zoeken. Engerd
Always look on the bright side of life
makreel schreef:
02-12-2020 18:14
Hartstikke lief, Frits, die bloemen. Maar ik hoop niet dat je denkt dat er tussen ons iets gaat bloeien, want dat zit er echt niet in.
Dit. Duidelijk en vriendelijk afwijzen.

En waarom is iemand die avances maakt meteen een creep? Pas als hij aan blijft houden terwijl je duidelijk bent geweest moet je je zorgen gaan maken.
patchouli_ schreef:
02-12-2020 18:21
En waarom is iemand die avances maakt meteen een creep? Pas als hij aan blijft houden terwijl je duidelijk bent geweest moet je je zorgen gaan maken.

Omdat hij haar huurbaas is en zij boven woont en hij beneden? Heel veel creepier wordt het niet.
Oei, dit is heel creapy. Ik zou me niet veilig voelen, aangezien hij ook een sleutel heeft van jouw woning en in het ergste geval kan hij camera's ophangen, of misschien hangen die er al.
Misschien snuffelt hij wel in je slipjes wanneer je aan het werk bent.
Ik zou daar niet graag meer wonen eerlijk gezegd. Vriendelijk afwijzen en wanneer de avances blijven komen zsm verhuizen.
Gewoon zeggen; vent, bedankt voor de bloemen.
Verder niets.
Henk-en-Roelie schreef:
02-12-2020 19:14
Gewoon zeggen; vent, bedankt voor de bloemen.
Verder niets.
Dit. Niet te veel op in gaan, hij snapt vanzelf de hint wel.
Ja, twee keer wijn gaan drinken wanneer je een paar weken iets van hem huurt is tamelijk onnozel. Als je daar nieuw bent zou ik eerst eens een tijd de kat uit de boom kijken voordat je met een leeftijdgenoot van het andere geslacht gaat afspreken, zeker als de gezagsverhouding zo is als bij jullie....

Je komt uit een destructieve relatie, dus hebt eerst werk aan jezelf lijkt me
Er zit maar 1 ding op, heel duidelijk zijn, meteen!
En het contact vriendelijk doch functioneel houden
Ja, twee keer wijn gaan drinken wanneer je een paar weken iets van hem huurt is tamelijk onnozel. Als je daar nieuw bent zou ik eerst eens een tijd de kat uit de boom kijken voordat je met een leeftijdgenoot van het andere geslacht gaat afspreken, zeker als de gezagsverhouding zo is als bij jullie....

Je komt uit een destructieve relatie, dus hebt eerst werk aan jezelf lijkt me
Er zit maar 1 ding op, heel duidelijk zijn, meteen!
En het contact vriendelijk doch functioneel houden
Op zich al wel cool dat je er een paar dagen niet bent, zet gelijk de toon. Je woont daar, verder niks.
Gewoon zo laten. Het hoeft geen creep te zijn, misschien ben je gewoon onweerstaanbaar. Komt hij vanzelf wel overheen.
Ik had al door dat hij mij wel leuk vindt middels toenadering, iets gaan drinken samen, of eten.
Ik ben 2keer bij hem geweest voor een wijntje, misschien onnozel, maar ik zag hier geen kwaad in.

Hm, ik vind het niet heel handig als je al merkt dat iemand je leuk vindt, jij (heel verstandig) niets met diegene wil én diegene je huurbaas is. Ik zou het contact zakelijk insteken.
In een vaas zetten in de centrale ruimt, bij de deur of in het trappenhuis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
TO, het punt is dat je verder moet met deze man en je woongenot is afhankelijk van hem. Ik zou wanneer je thuis komt even aanbellen en aangeven. Dank je wel voor de bloemen. Ik hoop dat je mijn signalen niet verkeerd hebt opgevat, etc.

Het kan zijn dat hij je een hart onder riem wil steken omdat je een nare tijd hebt.

Ken je de vorige bewoner van jouw woonruimte?
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-12-2020 19:58
2.79% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Iemand vindt TO blijkbaar leuk en het is meteen een creep ...

TO: gewoon aangeven dat je geen relatie wil en niet verliefd bent.
Timmer een kruis in elkaar en spijker daar de rozen op en hang het aan de buitenkant van de 'voor' deur. Zet eronder; Gezellige feestdagen
minnimouse schreef:
02-12-2020 19:58
Iemand vindt TO blijkbaar leuk en het is meteen een creep ...

Er is hier duidelijk een machtsverhouding, vind jij dat niet creepy dan?
Hoe gaat hij reageren als ze hem afwijst, of als er een relatie komt en ze verbreekt die; heeft ze dan nog een dak boven haar hoofd?

Ik vind het op z'n minst ongepast van hem.
En bovendien, ze heeft al aangegeven dat ze niet openstaat voor een relatie, en toch stuurt 'ie bloemen. Hij heeft dus al moeite met nee...
Heeft hij alleen geappt dat er bloemen voor je liggen? Of echt dat die bloemen van hèm komen?

Ik zou mijn buren ook even laten weten als er bloemen bezorgd zijn. Maar betekent niet dat ik die bloemen geef.
Misschien vindt hij het wel een voordeel dat je geen relatie wil en dat je nog in de problemen zit.
viva-amber schreef:
02-12-2020 20:23
Misschien vindt hij het wel een voordeel dat je geen relatie wil en dat je nog in de problemen zit.

Nou ja, het is natuurlijk wel heel makkelijk, een neukertje die boven je woont.
Dat ja..To, je doet alsof hij opzoek is naar een partner, maar dat idee heb ik helemaal niet.

Was de vorige bewoner een man of een vrouw?
RikM schreef:
02-12-2020 20:08
Er is hier duidelijk een machtsverhouding, vind jij dat niet creepy dan?
Hoe gaat hij reageren als ze hem afwijst, of als er een relatie komt en ze verbreekt die; heeft ze dan nog een dak boven haar hoofd?

Ik vind het op z'n minst ongepast van hem.
En bovendien, ze heeft al aangegeven dat ze niet openstaat voor een relatie, en toch stuurt 'ie bloemen. Hij heeft dus al moeite met nee...
Ik lees nergens dat die bloemen van hem zijn. En verder heeft ‘ie een keer gevraagd of ze openstaat voor een relatie nadat TO twee keer een wijntje is komen drinken. Nou creepy hoor.
Ik weet niet waarom iedereen hier TO bang moet zitten maken. En de fantasie slaat echt op hol hoor. Slipjes, camera's.
Mensen mogen ook niet meer gewoon vriendelijk zijn. Zoals 2 mensen zeggen: wie zegt dat die bloemen van hem komen en misschien een hart onder de riem. TO, zakelijk blijven, maar ik voel dat je dat al gedaan hebt toen je bij dat wijntje vertelde dat je niet op zoek bent naar iets. (Ook dat moet kunnen, bij je verhuurder/medebewoner iets gaan drinken zonder dat er wat dan ook van komt). Misschien was het beter bij 1 keer gebleven, maar soit.
HawaZon schreef:
02-12-2020 18:53
Oei, dit is heel creapy. Ik zou me niet veilig voelen, aangezien hij ook een sleutel heeft van jouw woning en in het ergste geval kan hij camera's ophangen, of misschien hangen die er al.
Dat mag helemaal niet, als hij dat doet is hij strafbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven