Hoe kan laten merken dat ik iemand zie zitten
woensdag 2 december 2020 om 17:00

woensdag 2 december 2020 om 22:43
Een vriendin van mij vroeger heeft op die manier wel een tijdelijke liefde/flirt opgedaan. Jongen tegenover haar in de trein vroeg of hij haar pen even mocht lenen. En toen hij hem teruggaf had hij er een briefje in gestopt.

woensdag 2 december 2020 om 23:19
Je bedoelt weinig tips die TO ook werkelijk in actie kan omzetten of?Henk-en-Roelie schreef: ↑02-12-2020 22:44Ik vind dat er maar weinig tips binnenkomen voor de verliefde klant en de opticien.
woensdag 2 december 2020 om 23:36
Maak een afspraak in de middag.
Terwijl je wacht, of als het bijna klaar is, doe je alsof er hele belangrijke appjes binnen komen. Zuchtend zeg je dat je eters zou krijgen die avond, maar dat ze verkouden zijn en nu net afgezegd hebben. Had je net 2 schalen lasagne/3 5 porties Chinees oid gemaakt/ besteld.
Dan doe je net of het spontaan in je opkomt of hij wil komen eten om het op te maken. Als hij bezet is, komt hij vast met een of ander excuus. Als hij geïnteresseerd is, gaat hij er vast op in of gebruikt de gelegenheid om iets anders af te spreken.
Terwijl je wacht, of als het bijna klaar is, doe je alsof er hele belangrijke appjes binnen komen. Zuchtend zeg je dat je eters zou krijgen die avond, maar dat ze verkouden zijn en nu net afgezegd hebben. Had je net 2 schalen lasagne/3 5 porties Chinees oid gemaakt/ besteld.
Dan doe je net of het spontaan in je opkomt of hij wil komen eten om het op te maken. Als hij bezet is, komt hij vast met een of ander excuus. Als hij geïnteresseerd is, gaat hij er vast op in of gebruikt de gelegenheid om iets anders af te spreken.

donderdag 3 december 2020 om 00:57
Ben je weer helemaal hersteld van corona? Had jij het alleen of had je vrouw het ook?
Ik heb geen vrouw.
Goh, dat zo'n leuke man als jij vrijgezel is had ik niet verwacht! Binnenkort eens afspreken?
Zoiets. En je kunt je mooi verschuilen achter je mondkapje. Als je gaat blozen ziet hij het toch niet.
Ik heb geen vrouw.
Goh, dat zo'n leuke man als jij vrijgezel is had ik niet verwacht! Binnenkort eens afspreken?
Zoiets. En je kunt je mooi verschuilen achter je mondkapje. Als je gaat blozen ziet hij het toch niet.

donderdag 3 december 2020 om 07:09
Snap ik, maar als het alternatief is dat ze opzettelijk iets moet verliezen en dan in paniek moet bellen, om maar een voorbeeld te noemen, denk ik dat ze beter kan overwegen om het toch maar te vragen.SweetFirefly schreef: ↑02-12-2020 22:28TO 'wil gevraagd worden' zegt ze. Hoe pak je dat transparant aan?
Hoi, ik wil dat jij me vraagt om samen te gaan wandelen want ik vind je een leuke man. Daar knapt zo'n man op af.
Persoonlijk zou ik ook not amused zijn als iemand me met zulke toneelstukjes van mijn werk afhoudt.

donderdag 3 december 2020 om 07:25
vivautrecht85 schreef: ↑03-12-2020 07:09Snap ik, maar als het alternatief is dat ze opzettelijk iets moet verliezen en dan in paniek moet bellen, om maar een voorbeeld te noemen, denk ik dat ze beter kan overwegen om het toch maar te vragen.
Persoonlijk zou ik ook not amused zijn als iemand me met zulke toneelstukjes van mijn werk afhoudt.
Misschien vinden veel mensen het kinderachtig en raar, maar ik vind het altijd juist leuk wanneer er iets grappigs, menselijks, klunzigs of banaals gebeurt tijdens mijn werk. Het leven is al serieus genoeg... Wanneer iemand speciaal voor mij een stunt uithaalt zou ik me vereerd voelen en er plezier om hebben. Ook al zou ik verder niets voelen voor die persoon, ik zou er vrolijk en amicaal mee omgaan.
In the good old days, toen ik jong was, verzon ik de grappigste scenario's om iemand te versieren en het lukte me altijd. Niet dat ik er nou iets van "ze leefden nog lang en gelukkig" aan heb overgehouden, maar wel een aantal wat langere relaties.
Voor vrienden en vriendinnen verzon ik ook van alles. Het was gewoon leuk!
donderdag 3 december 2020 om 07:28
Idd. Ik heb zelf een keer zoiets meegemaakt toen ik nog verpleegkundige was. Het was mijn werk om vriendelijk te zijn, mensen gerust te stellen, op hun gemak te stellen etc. Ik had een patient geholpen die de volgende dag terug moest komen om dingen weer af te koppelen. Toen kreeg ik dus een hele liefdesverklaring. Het was ZO ongemakkelijk en voelde totaal niet professioneel. Ik heb me daarna zelfs een tijdje onveilig gevoeld om alleen in een (intiem) hokje te werken met mannen.vivautrecht85 schreef: ↑03-12-2020 07:09Snap ik, maar als het alternatief is dat ze opzettelijk iets moet verliezen en dan in paniek moet bellen, om maar een voorbeeld te noemen, denk ik dat ze beter kan overwegen om het toch maar te vragen.

donderdag 3 december 2020 om 07:32
OhDeer schreef: ↑03-12-2020 07:28Idd. Ik heb zelf een keer zoiets meegemaakt toen ik nog verpleegkundige was. Het was mijn werk om vriendelijk te zijn, mensen gerust te stellen, op hun gemak te stellen etc. Ik had een patient geholpen die de volgende dag terug moest komen om dingen weer af te koppelen. Toen kreeg ik dus een hele liefdesverklaring. Het was ZO ongemakkelijk en voelde totaal niet professioneel. Ik heb me daarna zelfs een tijdje onveilig gevoeld om alleen in een (intiem) hokje te werken met mannen.
Maar dat was geen scenario. Die man was juist heel eerlijk! Wel erg ongemakkelijk, dat begrijp ik.

donderdag 3 december 2020 om 07:32
BosscheBol1984 schreef: ↑03-12-2020 07:32Bril ophalen, opzetten en zeggen wooooow jij bent echt knap, had ik helemaal nog niet gezien!

donderdag 3 december 2020 om 07:41
donderdag 3 december 2020 om 08:20
Zo dit is echt een goede! Ik zeg dan ook: hebben je vrouw en kinderen het ook gehad Geweldig!Rachmaninoff schreef: ↑03-12-2020 00:57Ben je weer helemaal hersteld van corona? Had jij het alleen of had je vrouw het ook?
Ik heb geen vrouw.
Die is heel subtiel.

donderdag 3 december 2020 om 08:50
Ik vind die vraag te breed, hij kan dan ook niet direct zijn vrouw noemen. Is het niet stom dat ik sinds de laatste controle opeens helemaal verliefd ben geworden? Terwijl ik hem daarvoor 4 keer eerder heb gesproken. Nu doe ik niets anders dan hele tijd aan hem denkenBosscheBol1984 schreef: ↑03-12-2020 08:27Haha, die vind ik dan weer verre van subtiel!
Ik zou dan zeggen 'bij jou thuis nog meer mensen het gehad?' en dan zegt hij wel 'ja, mijn vrouw' of dat ie alleen is of zo.

donderdag 3 december 2020 om 12:33
Mijn tip voor TO:
Bij de laatste afspraak, want daarna zie je hem een tijdje niet meer, geef je hem bij het weggaan zo'n klein kaartje wat meestal bij een bos bloemen zit in een klein envelopje.
Daarin schrijf je jouw 06nr op met de tekst: voor het geval dat jij mij net zo leuk vindt als ik jou. Groetjes Alitta
Als hij het open maakt ben jij al uit de winkel gelopen en worden jullie geen van beiden in verlegenheid gebracht. En als hij dan niet binnen 24 uur wat laat horen, kun je weer verder met je leven.
Bij de laatste afspraak, want daarna zie je hem een tijdje niet meer, geef je hem bij het weggaan zo'n klein kaartje wat meestal bij een bos bloemen zit in een klein envelopje.
Daarin schrijf je jouw 06nr op met de tekst: voor het geval dat jij mij net zo leuk vindt als ik jou. Groetjes Alitta
Als hij het open maakt ben jij al uit de winkel gelopen en worden jullie geen van beiden in verlegenheid gebracht. En als hij dan niet binnen 24 uur wat laat horen, kun je weer verder met je leven.
donderdag 3 december 2020 om 13:10
Ik vind dit zeker een leuke, maar ik hou zelf van meer lef. Ik ga het recht op de man vragen of hij een keer leuk vindt om een wandeling te maken. Als hij nee zegt, heb ik pech gehadblueberry schreef: ↑03-12-2020 12:33Mijn tip voor TO:
donderdag 3 december 2020 om 13:44