Chromecast doet niet wat ik had bedacht
woensdag 2 december 2020 om 21:11
Omdat ik een “ verouderde” smart tv heb en een aantal apps daar niet op werken heb ik, dacht ik heel slim, een Google chromecast gekocht.
Na aardig wat installatie tijd via de Google home app kom ik niet verder dan spotify luisteren op mijn tv. Voor video beelden moet ik mijn “ assistent” bevragen..
Geen idee waar ik mijn assistent kan vinden en kan aanzwengelen.
Daarnaast, hoe krijg ik behalve Netflix en Disney+ nog andere video apps erop?
Hoe krijg ik er überhaupt apps op...
Het leek me zo simpel maar ik ben een beetje geïrriteerd geraakt dat het niet zo simpel is als ik dacht dat het zou zijn...
Kan iemand helpen? Als ik het Google kom ik er ook niet uit..
alvast bedankt.
Na aardig wat installatie tijd via de Google home app kom ik niet verder dan spotify luisteren op mijn tv. Voor video beelden moet ik mijn “ assistent” bevragen..
Geen idee waar ik mijn assistent kan vinden en kan aanzwengelen.
Daarnaast, hoe krijg ik behalve Netflix en Disney+ nog andere video apps erop?
Hoe krijg ik er überhaupt apps op...
Het leek me zo simpel maar ik ben een beetje geïrriteerd geraakt dat het niet zo simpel is als ik dacht dat het zou zijn...
Kan iemand helpen? Als ik het Google kom ik er ook niet uit..
alvast bedankt.

donderdag 3 december 2020 om 05:42
donderdag 3 december 2020 om 07:26
Klopt, ik heb een iPhone, een vrij nieuwe, met gratis een jaar Appletv.Yongpeople schreef: ↑02-12-2020 22:58Scherm casten kan alleen niet als je iPhone hebt. Las ook dat iemand zei scherm casten en aangezien je Apple tv hebt, denk ik dat je ook een iPhone hebt.

donderdag 3 december 2020 om 07:46
Netflix doet het hier ook via onze oude tv. Maar bijvoorbeeld Disney+ wordt niet ondersteund. Daarom heb ik er een Apple-tv tussen zitten. Maar die werkt dus anders dan een chromecast, want op de Apple-tv heb je wel gewoon de apps op de Apple-tv zelf en niet gestreamd via telefoon of iPad.
En dat Apple-tv niet via de chromecast kan zomaar, is logisch. Want die hebben dus hun eigen apparaat daarvoor

donderdag 3 december 2020 om 08:06
Ik kan gewoon met een hdmi-kabeltje kijken, alleen apple producten doen moeilijk maar mijn Windows laptop laat gewoon alles zien wat op mijn scherm staat als ik het kabeltje in mijn laptop en in de tv steek. TV op hdmi-4 zetten en voilà beeld en geluid.
Ik doe dat weleens bij kanalen die steeds storen door atmosferische storingen. De tv-provider heeft een site waar je op de laptop naar alles kan kijken waar ik op geabonneerd ben dus in geval van nood kan dat zo.
Maar ook youtube natuurlijk mocht ik dat willen.
Ik heb overigens minstens vijf methoden meer waarop ik zou kunnen kijken maar het is maar zo zelden nodig.
Ik doe dat weleens bij kanalen die steeds storen door atmosferische storingen. De tv-provider heeft een site waar je op de laptop naar alles kan kijken waar ik op geabonneerd ben dus in geval van nood kan dat zo.
Maar ook youtube natuurlijk mocht ik dat willen.
Ik heb overigens minstens vijf methoden meer waarop ik zou kunnen kijken maar het is maar zo zelden nodig.
retrostar wijzigde dit bericht op 03-12-2020 08:35
43.64% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

donderdag 3 december 2020 om 08:23

donderdag 3 december 2020 om 09:40
Zie mijn reactie

donderdag 3 december 2020 om 10:01
Een beetje offtopic: ik heb ooit een apparaatje gekocht wat met een lightning stekkertje in de smartphone past en het andere eind in een hdmi-kabel en dat in de tv (weet niet waarom - ik had een korte aanval van geldpest) maar het ding was een apple-namaak. Ook niet bepaald goedkoop trouwens. Hoe dan ook hij deed het niet maar achteraf bedacht ik dat je de smartphone mogelijk toestemming moest geven om iets van de inhoud elders te tonen wat mij eigenlijk wel aannemelijk leek. Dus dat vereist zoekwerk in Instellingen. Na meerdere jaren ligt dat ding nog steeds in de snoertjeskast; nog steeds niet geprobeerd. Dat komt omdat foto's de enige smartphone-inhoud is die ik zou willen bekijken op tv maarrr die staan ook op mijn laptop en die is nu eenmaal makkelijker in de omgang.
Apple herkent sommige dingen ook als fake bijvoorbeeld een usb-verlengkabel. Krijg ik dan bericht van. Hij maakt het de klant wel lastig maar toch gaan de Apple producten als warme broodjes over de toonbank. Het is een vreemd fenomeen.
Apple herkent sommige dingen ook als fake bijvoorbeeld een usb-verlengkabel. Krijg ik dan bericht van. Hij maakt het de klant wel lastig maar toch gaan de Apple producten als warme broodjes over de toonbank. Het is een vreemd fenomeen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

donderdag 3 december 2020 om 11:05
Whomi schreef: ↑03-12-2020 09:40Zie mijn reactieApple-tv heeft inderdaad gewoon zelf de apps erop. Ding aan, met eigen afstandsbediening door de apps scrollen en kijken. Vandaar dat ik een nieuwe Apple-tv heb gekocht. De oude ondersteunde disney+ ook niet en dan moest ik hem op mijn iPhone of iPad aanzetten en streamen naar de Apple-tv. Vond dat teveel gedoe, dus nu de Apple-tv 4 en alles doet het gewoon
![]()
Apple TV is een media player hè, de Chromecast niet. Hoewel er volgens mij wel een (duurdere) Chromecast is waar je ook apps zoals Netflix op kunt zetten. Geen idee hoe je die dan bedient; via je telefoon denk ik.

donderdag 3 december 2020 om 11:06

donderdag 3 december 2020 om 11:08
Dat weet ik. Maar ik denk dus dat TO een mediaplayer had verwacht bij de chromecast die ze nu heeft. Als ik zo lees dat ze dus apps erop verwacht enzo.

donderdag 3 december 2020 om 11:09
Hier ook, maar niet bij alles. Als ik de Apple-tv of switch inschakel springt hij over. Maar zet ik die uit en wil ik weer gewoon tv kijken en het kpn-kastje aan zet dan moet ik hem op het juiste kanaal zetten.

donderdag 3 december 2020 om 11:17
Ja, ik denk dat dat voor veel mensen verwarrend is. Eigenlijk moet je het meer zien als een soort antenne, meer is het niet. Een apparaatje dat ervoor zorgt dat je tv gestreamde beelden kan ontvangen. Maar dan moet je dus nog steeds iets hebben wat die beelden streamt.

donderdag 3 december 2020 om 13:22
Na deze post ben ik wat gaan prutsen en het werkt inderdaad. Thanks voor de tip!
Maar ik denk dat mijn wifi te slecht is, want de filmpjes lopen steeds vast.
donderdag 3 december 2020 om 18:33
Nee nee dat had ik niet verwacht, (al snap ik dat ik die indruk heb gewekt).
Maar ik zat te prutsen vanuit de Google-home app (die ik moest downloaden om de chromecast te instaleren) en daar staan dus een paar standaard apps in zoals spotify en Netflix en werd er om een assistent gevraagd. Dus daar lag mijn hele probleem.
Maar ik begrijp nu dat ik heel die app niet nodig heb en dus via dat icoontje kan streamen vanuit de app zelf.
Ik was ook zover dat ik moet switchen naar een ander HDMI ding.
Dus eigenlijk is mijn probleem opgelost en ben ik heel veel wijzer geworden ondertussen

donderdag 3 december 2020 om 18:55
Als je wifi slecht is dan zul je sowieso problemen hebben met de Chromecast lijkt me, want die zal dan altijd traag zijn.

woensdag 9 december 2020 om 09:47
Dat valt dus heel erg mee. Echt nooit dat het niet lukt en zelden dat het een keer hapert.
Maar ik ga er nog wel even studie van maken. Misschien gaan de foto's en filmpjes van mezelf beter met een vaste kabel.