Hij doet weinig moeite

04-12-2020 13:24 122 berichten
Hi allemaal,

Ik heb een vraag.
Er zijn nogal wat dingen gebeurd in mijn relatie en mijn vriend heeft een moeilijke periode gehad waarin ik hem enorm heb gesteund en veel mijn best heb gedaan.
Nu is die moeilijke periode voor hem zo goed als voorbij maar merk ik dat het me toch wat onzeker heeft gemaakt en dat ik het nu ook fijn zou vinden als hij er wat meer voor mij is. Hij zegt wel lieve dingen tegen me, maar ik heb nu al meerdere keren aangegeven dat ik het ook wel leuk zou vinden als hij zo nu en dan is een bloemetje voor me koopt, me verrast door bijvoorbeeld een keer uitgebreid te koken etc. Sowieso lijkt me dit leuk, maar doordat ik me nu extra onzeker voel en me graag gewaardeerd en speciaal wil voelen lijkt me dit heel fijn.
Hij doet dit alleen niet, simpelweg omdat hij dit vergeet.
Op mij komt het over alsof hij die moeite niet wilt nemen. Dit vind ik al helemaal vervelend aangezien ik dus toen hij door een moeilijke periode ging ik van alles geprobeerd heb om hem beter te laten voelen.
Wat denken jullie? Is dit gewoon hoe hij is of boeit het hem echt niet?
Maar waarom wil je dit? En waarom ben je nu ineens onzeker? Dit klinkt een beetje als een gevalletje voor-wat-hoort-wat eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft net een moeilijke periode gehad, zeg je. Kan het zijn dat zijn hoofd nog steeds vol zit en dat hij net weer een beetje ruimte begint te krijgen voor de rest?

Verder is het volgens mij nooit handig om te verwachten dat iemand je gaat verrassen en dan boos te zijn dat het uitblijft, het is echt een recept voor teleurstellingen. Ik zou die verwachting loslaten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
eva-luna schreef:
04-12-2020 13:27
Maar waarom wil je dit? En waarom ben je nu ineens onzeker? Dit klinkt een beetje als een gevalletje voor-wat-hoort-wat eigenlijk.
Omdat ik hard mijn best voor hem heb gedaan en daar naar mijn idee weinig waardering voor krijg. Daarnaast heeft hij mij in die periode meerdere malen flink gekwetst waardoor ik minder zeker van mezelf ben geworden. Ik denk dat ik me, wanneer hij af en toe even wat extra's doet of iets meer moeite doet dan normaal, ik me wat zeker zal voelen. Daarnaast vind ik het ook een prettig idee dat hij ook dezelfde (of in ieder geval in de buurt) steun aan mij kan bieden als ik me minder voel.
Want dat deed hij altijd wel? Of verwacht je nu iets van hem, wat hij nooit heeft gedaan?

Misschien past hij gewoon niet bij he?
Jij bent een gever, twee gevers in een relatie is zeldzaam.
Tja, nog een keert dui-de-lijk uitleggen wat je van hem verwacht. Dat er geen misverstand kan ontstaan zeg maar. Laat het hem desnoods in z'n agenda schrijven: "maandag: Doe spontaan iets leuks voor vriendin".

Als er dan nog niks komt interesseert het hem gewoon niet. Daar kun je dan je conclusies uit trekken.
For whom the bell tolls
hallodaar123 schreef:
04-12-2020 13:31
Omdat ik hard mijn best voor hem heb gedaan en daar naar mijn idee weinig waardering voor krijg. Daarnaast heeft hij mij in die periode meerdere malen flink gekwetst waardoor ik minder zeker van mezelf ben geworden. Ik denk dat ik me, wanneer hij af en toe even wat extra's doet of iets meer moeite doet dan normaal, ik me wat zeker zal voelen. Daarnaast vind ik het ook een prettig idee dat hij ook dezelfde (of in ieder geval in de buurt) steun aan mij kan bieden als ik me minder voel.
Dan lijkt het mij dat je beter een goed gesprek kan voeren om alles wat in die periode is gebeurd uit te praten en de lucht te klaren dan om bozig te gaan zitten wachten op bloemen en verrassingsetentjes.

Ik vind het ook een hoog voor wat, hoort wat gehalte hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
en toen jij hem dit uitlegde, wat zei hij toen?
lilalinda schreef:
04-12-2020 13:33
en toen jij hem dit uitlegde, wat zei hij toen?

Dat hij er op gaat letten. Hij zou me deze week ook gaan verrassen maar dat is nog niet gebeurt en gaat denk ik ook niet gebeuren.
hallodaar123 schreef:
04-12-2020 13:35
Dat hij er op gaat letten. Hij zou me deze week ook gaan verrassen maar dat is nog niet gebeurt en gaat denk ik ook niet gebeuren.
Vreselijk dit.
Tutjebelletje schreef:
04-12-2020 13:33
Tja, nog een keert dui-de-lijk uitleggen wat je van hem verwacht. Dat er geen misverstand kan ontstaan zeg maar. Laat het hem desnoods in z'n agenda schrijven: "maandag: Doe spontaan iets leuks voor vriendin".

Als er dan nog niks komt interesseert het hem gewoon niet. Daar kun je dan je conclusies uit trekken.
Ja ik heb het nu al meerdere keren duidelijk uitgelegd.
Hij zegt ook dat hij het begrijpt.
Ik heb ook al gezegd: anders schrijf je het gewoon in je agenda.

Ik vind het gewoon pijnlijk omdat het amper moeite kost, maar ik wel heb gezegd dat ik denk dat het mij echt goed zou doen. Maar dan doet hij het alsnog niet. Alsof hij de moeite niet wilt nemen of het hem inderdaad niet boeit.
Waarom voel jij je onzeker door de afgelopen periode? Ben je over je grenzen gegaan? Heb je jezelf afhankelijk gemaakt? Dat zijn zaken waar je zelf iets mee moet en een bloemetje gaat daarin het verschil niet maken. Jij moet voor jou zorgen voordat je het van een ander verwacht
anoniem_383378 wijzigde dit bericht op 04-12-2020 13:40
12.78% gewijzigd
hallodaar123 schreef:
04-12-2020 13:35
ohjee

Maar om antwoord te geven, op je vraag: "Is dit gewoon hoe hij is of boeit het hem echt niet? "

Als het is hoe hij is, dan past hij niet bij je
Als het hem niet boeit, past hij niet bij je

sterkte voor de komende dagen en dan lekker een verse start met een leukere man in 2021
Ik vraag mij een paar dingen af:

1. is hij uit die lastige periode? Dus heeft hij ruimte voor andere dingen?
2. voor hij in die lastige periode zat, was hij toen wel attent of ook niet.
3. is het nu zo dat je meer waardering wilt voor jouw steun in die moeilijke periode?
4. of staat het er los van, en wil je gewoon dat hij sowieso attenter is?
5. je geeft aan dat je niet lekker in je vel zit, heb je dit ook aangegeven?

Het kan natuurlijk gewoon zijn dat hij gewoon niet is wat jij zoekt.

6. wat hij denkt er gewoon niet aan (maar neemt ook niet de moeite om iets in zijn agenda te zetten.)
7. hij weet niet goed wat, maar probeert wel iets.
8. vindt het teveel gedoe
9. boeit het niet.

Dan lijkt het mij exit, want jullie matchen niet.
dianaf wijzigde dit bericht op 04-12-2020 13:44
20.23% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
hallodaar123 schreef:
04-12-2020 13:36
Ja ik heb het nu al meerdere keren duidelijk uitgelegd.
Hij zegt ook dat hij het begrijpt.
Ik heb ook al gezegd: anders schrijf je het gewoon in je agenda.

Ik vind het gewoon pijnlijk omdat het amper moeite kost, maar ik wel heb gezegd dat ik denk dat het mij echt goed zou doen. Maar dan doet hij het alsnog niet. Alsof hij de moeite niet wilt nemen of het hem inderdaad niet boeit.
Maar je geeft geen antwoord op de vraag of hij altijd zo was?
Luci_Mster2 schreef:
04-12-2020 13:42
Maar je geeft geen antwoord op de vraag of hij altijd zo was?
Hij is nooit echt zo geweest
Dan snap ik niet zo waarom je dit verwacht.
hallodaar123 schreef:
04-12-2020 13:44
Hij is nooit echt zo geweest
Dus hij was niet zo of het was wel zo?
Het kan ook gewoon zijn dat hij aan het begin van de relatie attent was en nu alles wat meer normaal is, dat attente niet meer nodig is. Hij kan gewoon weer zichzelf zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
04-12-2020 13:45
Dus hij was niet zo of het was wel zo?
Het kan ook gewoon zijn dat hij aan het begin van de relatie attent was en nu alles wat meer normaal is, dat attente niet meer nodig is. Hij kan gewoon weer zichzelf zijn.
Blijkbaar niet.

Maar ik las het alsof hij nooit zo is geweest. Dus ook niet eerder.
Maar ga je je nu nog echt beter voelen als je nu je bloemetje krijgt wat hij op opdracht heeft aangeschaft? Kan het me moeilijk voorstellen namelijk...
dianaf schreef:
04-12-2020 13:40
Ik vraag mij een paar dingen af:

1. is hij uit die lastige periode? Dus heeft hij ruimte voor andere dingen?
2. voor hij in die lastige periode zat, was hij toen wel attent of ook niet.
3. is het nu zo dat je meer waardering wilt voor jouw steun in die moeilijke periode?
4. of staat het er los van, en wil je gewoon dat hij sowieso attenter is?
5. je geeft aan dat je niet lekker in je vel zit, heb je dit ook aangegeven?

Het kan natuurlijk gewoon zijn dat hij gewoon niet is wat jij zoekt.
1. Voor een groot deel wel. Daarnaast is hij meestal gewoon thuis aan het niksen.
2. Ook niet echt attent. Wel echt minder dan ik in ieder geval.
3. Ja klopt. Ik ben er maanden lang dag in dag uit voor hem geweest. Ik heb uren met hem gezeten om hem te helpen en daarnaast heb ik van alles voor hem gedaan om hem beter te laten voelen.
4. Sowieso zou ik het wel leuker vinden ja. Maar ik merk nu dat ik het écht belangrijk vind en er behoefte aan heb omdat ik er dus zo lang zo erg voor hem ben geweest en van alles geprobeerd heb en hij in die periode veel op mij heeft afgereageerd en me gekwetst heeft, dat ik nu ook graag wil dat hij mij zo goed mogelijk probeert te steunen. Tuurlijk hoeft dat niet in dezelfde mate, maar ik vind wel dat als ik meerdere malen zeg dat ik het fijn zou vinden dat hij soms net even wat extra doet of ook op andere manieren dan alleen woorden laat zien dat hij me waardeert, me speciaal vindt en blij met me is, dat hij dat dan wel kan doen. Anders voelt het echt alsof ik alleen maar geef geef geef en hij wel weet dat hij me vervelend heeft laten voelen maar dat het hem niet genoeg boeit om die kleine extra's af en toe te doen.
5. Ja al meerdere keren.
Je kan ook gewoon niet per se een relatie willen ( al dan niet met deze man) he?
Luci_Mster2 schreef:
04-12-2020 13:45
Dan snap ik niet zo waarom je dit verwacht.
Omdat als je iemand door dik en dun steunt je graag ook enigszins hetzelfde terug verwacht.
hallodaar123 schreef:
04-12-2020 13:51
Omdat als je iemand door dik en dun steunt je graag ook enigszins hetzelfde terug verwacht.
Met cadeautjes?

Vind maar raar verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven